• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Alleen moet ik wieberen?’ zei Onyx met een scheve grijns. ‘En ik heb altijd nog wel van die briljante ingevingen.’ Hij gaf het meisje een knipoog. ‘Nee hoor, ik neem de sidekick-taken wel weer op me.’ Hij zwiepte de deur omhoog zodat hij hem over zijn schouder kon dragen. ‘Tot later dan. Wil ‘m wel tegen middernacht terug.’
          Eigenlijk vond hij het wel best om dit even aan Jes over te laten. Zijn kop voelde nogal vol na alles wat er vandaag was gebeurd en alle zware gesprekken die er waren gevoerd en als iemand wist hoe hij met explosieve mensen moest omgaan, was het Jes wel.
          Hij gaf een knikje ter afscheid en wandelde naar de campus.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    En daar wandelde meneer "goed voor de spiertjes" zomaar verder met die hele shit deur in zijn eentje. 'Eikel,' sputterde Jester, meer tegen zichzelf dan tegen Phone want die had momenteel wel een beetje andere prioriteiten dan zijn nu nieuwe verlangen om iets te verzinnen om Onyx eens flink te grazen te nemen. Hij maakte er maar een mentale notitie van en kneep een paar keer in zijn vingers om er weer wat gevoel in terug te krijgen, terwijl hij zich weer op het blonde meisje voor hem richtte.
          Zonder haar normale onverstoorbare zelfvertrouwen leek Fersephone meer op Fayr dan ooit. Die was altijd makkelijker geweest om te laten schrikken, waardoor ze haar schouders zo optrok zoals Phone nu deed en net zo schichtig reageerde. Het was een vreemd totaalbeeld en Jester wist ook niet helemaal wat hij ermee aan moest. Eerst maar luisteren, waarschijnlijk.
          'Wil je liever wat lopen tijdens het praten, of zit je liever gewoon stil? Allebei is oké, het maakt mij niet uit.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    Fersephone wist absoluut niet wat ze moest doen, nu ze Jester zijn volledige aandacht had. Ze wilde ergens nog steeds heel hard wegrennen, maar ze wist ook dat wegrennen van het probleem haar niet zou helpen. Spontaan begon ze te lopen, al deed ze dat rustig aan, zodat Jester bij haar kon aansluiten. Koortsachtig zocht ze naar woorden. Waar ze net bij Fire zo makkelijk een ingang vond, wist ze nu niet waar ze moest beginnen. Uiteindelijk liet ze verslagen haar hoofd hangen. "Het spijt me," prevelde ze. Fersephone durfde Jester niet eens aan te kijken, maar ze had het gevoel dat ze zich moest verontschuldigen. Wist hij al wat er gebeurd was? Of moest ze alles nog echt uitleggen? Ze wist het niet goed. "I-ik kon er echt niets aan doen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester stak zijn handen in zijn zakken. 'Maak je geen zorgen om de campus, dat lossen we wel weer op. Het is maar een gebouw.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    Fersephone werd nogal uit het veld geslagen door Jesters luchtigheid. Het was ergens heel erg welkom dat hij zo luchtig deed, maar het voelde ook zo vreselijk in contrast met wat ze zelf voelde. Het maakt haar zelfs lichtelijk boos. "Hoe kan je daar nu zo luchtig over doen?! Ik had iedereen die thuis was wel om kunnen leggen!" En opeens kwam die paniek weer omhoog, alsof er een enorm monster in haar omhoog kwam en haar lichaam overnam.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Hij trok zijn schouders ietsje op. 'Ik weet het,' zei hij simpel, want dat was zo. 'Het klinkt alsof je er eigenlijk zelf ook best van geschrokken bent, of niet?' vroeg hij voorzichtig, terwijl hij even opzij keek. 'We wisten natuurlijk altijd al dat je een gevaarlijke gave had, maar al die tijd had je er voornamelijk zelf de controle over. En anders konden we een gebroken pot wel hebben. Dit is door de afgelopen dagen voor het eerst en nieuw, en eng. Ik haat het als ik ergens de controle niet over heb, ik kan me niet voorstellen hoe het is om dan ook nog met een gave als de jouwe rond te lopen terwijl er iemand anders op de aan/uit knop kan drukken.'

    [ bericht aangepast op 3 jan 2022 - 21:45 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kassander


    ’Kijken kan altijd?’ zei Kassander tegen Robin. Het was een hele rare situatie, maar hij geloofde wel dat die jongen – Aaron – echt zijn tweelingbroer was. Hij richtte zich tot Zebediah. ‘Hoe weet je zo veel over ons?’
          De jongeman draaide zijn hoofd iets. Zijn ogen waren donker, koud. Berekenend.
          Er kwam een instinct in hem op dat hij moest vluchten, dat dit een hele gevaarlijke gast was. Toch bleef de foto van zijn broer op zijn netvlies hangen. Daar kon hij toch niet zomaar van weglopen?
          ‘Je kunt me zien als de leider van een verzetsgroep,’ antwoordde de vreemdeling. ‘Mijn naam is Zebediah. Ik was het eerste experiment en ik wist anderhalf jaar geleden te ontsnappen. De school denkt dat ik dood ben. Ik heb een onfeilbaar geheugen en ik heb jullie dossiers gelezen. Aangezien Experium een belangrijk iemand uit jullie leven hebben geschrapt, dacht ik wel dat ik jullie kon motiveren om je bij mij aan te sluiten.’
          Kassander liet de woorden op zich inwerken. Het was nogal veel om te behappen. Hij keek zijn vriend aan. ‘Wat denk jij ervan?’
          Natuurlijk kon hij er ook voor kiezen gewoon zijn gedachten op te vangen, maar Robin had het recht om met hem te delen wat hij wilde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fersephone viel compleet stil. Zijn woorden dwaalden door haar hoofd heen. Hoe?! Hoe had hij..? Hoe wist hij dit? Ze wist absoluut niet wat ze moest zeggen tegen Jester. Zijn woorden raakten haar diep en voor ze het wist liepen de tranen over haar wangen heen. "Enorm," gaf ze met een vlaag van opluchting toe. Ze had geen idee waarom maar Jesters woorden gaven een enorme klap aan het monster en lieten het wegtrekken. "Ze luistert gewoon niet. I- ik wilde vanmorgen met Fayr praten, over dat ik doodmoe ben. Maar ze had gewoon geen tijd ervoor of wilde gewoon niet praten. En oké, toen moesten we jou nog genezen. Ik wist niet dat het zo ernstig was. Maar D-dat was echt heel zwaar voor me, ondanks de hulp van Sarah. Ik had daarna gewoon de puf niet meer om te praten, ik was gewoon kapot. Jullie hebben Fayr wel opgeladen, maar mijn batterij was echt leeg... Ze had beloofd haar gave niet te gebruiken."
          Fersephone richtte haar blik op haar voeten. "En ik begrijp dat Yrla in gevaar was, maar ik vind het doodeng dat ze gewoon haar gang ging, terwijl ik niet gewaarschuwd ben, dat ze gewoon niet begrepen heeft dat ik echt kapot was! Dat ik ook nog iets te zeggen heb in dit! Ik sliep gewoon beneden in de campus! Als ik volop krachten was geweest en dan de controle was verloren, dan had ik gewoon iedereen die er was omgelegd! Dan was er gewoon helemaal geen Yrla geweest om te redden!" Haar stem was in de verhoging gegaan, toen ze eenmaal aan het einde van haar verhaal was. Het liet haar paniek wel doorschemeren die ze ergens nog steeds voelde. Maar er zat ook een ander gevoel aan de andere kant, al deze woorden hardop uitspreken liet de spanning steeds meer afnemen.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2022 - 22:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Robin



    'Er klopt iets niet. En wat zou hij willen dat we gaan doen dan?' Robin had er om een of andere reden geen goed gevoel bij. "Motiveren om bij je aan te sluiten of een dreigement?" vroeg hij scherp aan de jongen.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2022 - 22:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Kassander


    ’Ik heb geen idee,’ gaf Kassander toe. ’Hij doet zijn best zijn gedachten verborgen te houden.’
          Wat ook weer heus niet zó vreemd was. Dat zou hij zelf ook doen. Maar toch…
          ‘Een dreigement?’ vroeg Zebediah, terwijl hij zijn indringende blik op Robin liet rusten. ‘Ik wilde je in contact brengen met je vriendje, als Lukas en jij me een beetje helpen. Maar als jij liever wil dat ik je liefje bedreig, mag dat ook…?’
          De spot droop van Zebediahs stem. Kassander aarzelde. Hij begreep de argwaan van zijn vriend wel, maar iemand die jou wilde helpen van dreigementen beschuldigen vond hij nou ook niet heel verstandig.
          We kunnen op zijn minst zijn plan aanhoren toch? Dan kunnen we daarna altijd nog besluiten of we wel of niet meedoen.'

    [ bericht aangepast op 4 jan 2022 - 10:33 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Robin



    Robin keek even naar Kassander. Hij vertrouwde de hele boel gewoon niet, zeker niet omdat de jongen dus zo erg zijn gedachten voor zich hield, maar vooruit. Kassander had een punt. Hij wendde zich weer tot de vreemdeling. "Er is iemand in onze school vermoord deze week. Er staan rare leuzen op de muren en dan duik je daarna ineens als vreemdeling op. Ik moest het checken. We kunnen niet voorzichtig genoeg zijn." Hij ging zich absoluut niet verontschuldigen voor zijn argwaan, maar Robin begreep ook heus wel dat Kassander heel graag iets over zijn tweelingbroer te weten wilde te komen, dus een beetje verantwoording mocht wel. Als die tweelingbroer al bestond en dit geen list was.
          Hij liet de spanning op zijn boog iets vieren, als teken dat hij bereid was te praten. Al boeide het eigenlijk niets, binnen een seconde had Robin alsnog een pijl afgeschoten. Dat wist de vreemdeling echter niet. "Maar goed dan. Motiveer ons. Wat wil je van ons en waarom zouden we je helpen?" Robin deed zijn best zijn stem zo neutraal mogelijk te houden, al kon hij er een klein beetje achterdocht niet uit weren. De jongen had gezegd dat hij hem in contact wilde brengen met zijn vriendje. Yeah, right. Vriendjes vielen niet magisch uit de lucht.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2022 - 10:46 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Kassander


    Kassander ving een gedachteflard op waaruit hij opmaakte dat het Zebediah verraste dat Robin niet meer interesse in zijn vriend toonde. Dat was duidelijk het lokkertje geweest.
          ‘Ik wil de school omverwerpen met een groep oud-leerlingen,’ antwoordde de jongeman. ‘En daarbij zou het me goed uitkomen als er ook een groep leerlingen op deze school is die zich dan tegen het bestuur keren. Ik zou graag zien dat jullie een lijst van leerlingen samenstellen die daarvoor te porren zijn. Als beloning, kan ik jou dan je broertje laten ontmoeten.’ Zebediah keek hem aan. ‘Hij heeft het de laatste weken zwaar gehad. Ik weet zeker dat hij je graag zou ontmoeten.’
          Er ging een steek door zijn buik toen hij die woorden over zijn broertje hoorde, al kon het natuurlijk een leugen zijn. ‘Ik wil hem eerst ontmoeten.’
          Langzaam schudde Zebediah zijn hoofd. ‘Ik kan hooguit een boodschap aan hem doorgeven. Jullie elkaar laten ontmoeten is een risicovolle onderneming. Daar staat een lijst met betrouwbare studenten tegenover.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Robin



    Robins nieuwsgierigheid was misschien nu wel lichtelijk gewekt, zeker aangezien de school nu niet echt zijn favoriet was. "Wat gebeurt er nadat de school omver geworpen is? Zijn we dan vrij te gaan waar we willen?"

    [ bericht aangepast op 4 jan 2022 - 12:46 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah


    ‘In principe wel,’ antwoordde Zebediah. ‘Behalve dat mensen met een gave nu niet bepaald de standaard zijn hierbuiten. Waarschijnlijk is bij elkaar blijven verstandiger. Maar dat is aan jullie. Jullie gaven zijn beter te verbergen dan die van sommige anderen, al hebben ook jullie geen paspoort of iets dergelijks.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester beet zachtjes op zijn tong. 'Ik snap dat je daarvan schrikt,' antwoordde hij zacht. 'En ik denk eigenlijk dat het je ook kwetst, klopt dat? Dat ze zo weinig rekening met je hield? Je had haar om hulp gevraagd en ondanks dat ze wist hoe zwaar je het had gebruikte ze haar gave tóch—je kreeg niet eens een waarschuwing zodat je jezelf en anderen veilig kon stellen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.