• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla


    "Ja." Dat was het beste. Zonder iemand, zonder gezeik.


    It's never gonna happen, Guys.

    Emil


    ‘Zo’n grappenmaker als jij? Je zou je doodvervelen.’ Hij liet de bal weer tot rust komen in zijn schoot en volgde met zijn wijsvingers de lijnen zonder ernaar te kijken. ‘Is er iets gebeurd?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Yrla liet Emil zijn woorden even bezinken. Zijn gevoelens hadden tot nu toe alleen maar geroepen dat hij weg moest, dat hij weg wilde, dat hij niets meer met mensen te maken wilde hebben. Maar Emil had een punt, al moest Yrla op het moment er echt niet aan denken om een grap uit te halen.
          Dan was de tweede vraag een nog betere. Wat was er precies gebeurd gisteren? Letterlijk. "Ik was bijna dood," zei hij zacht. Het was alsof dat besef nu pas leek te vallen, nu hij het hard op uitsprak naar Emil. Hij was er bijna niet meer geweest.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish slaakte een veel te lange zucht en leunde met zijn hoofd tegen de muur. Kon hij Damon vertellen over Kris? Hij geloofde dat het geheim bij hem veilig was, maar als het op de een of andere manier wél door hem uitkwam dan maakte Kris hem zéker af. Hij kon echter niet bedenken waarom Damon ook maar tegen iemand zou zeggen dat Kris hier was. Bovendien had hij al ingestemd met Jesters ondervragingsuur, dus echte vijandigheid zag hij daar niet meer ontstaan. ‘Ik kan er hier niet over praten,’ mompelde hij, eerst een blik werpend op de deur en daarna op de spiegel.
          Spiegel.
          ‘Die verrekte spiegels ook,’ mompelde hij, waarna hij zijn iNet uit zijn zak haalde. ‘Daar vergeet ik Onyx en Jester steeds over te vertellen.’ Hij opende een berichtje met beiden omdat Onyx lang niet altijd zijn iNet bij zich had en typte: Ik vergeet steeds te waarschuwen, maar jullie kunnen beter geen geheime shit meer delen in de buurt van spiegels.
          Vlak voor het verzenden overviel de twijfel hem. Geheime shit. Na het verdwijnen van vier leerlingen was het toch niet heel handig om op zo’n manier hierover te communiceren. Hij haalde het weg en typte alleen: Vergeet het steeds te zeggen, maar let op de spiegels vanwege Alice’ gave.
          Hij stak zijn iNet weer weg. ‘Dus eh, ergens anders heen dan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil


    ‘Wát?’ Met een ruk hief Emil zijn hoofd. ‘Hoe bedoel je, je was bijna dood? Hoe dan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



    'Het muzieklokaal is nooit op slot?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla


    Yrla snapte heus wel dat Emil zo verschrikkelijk schrok, maar het gaf een zet aan de knauw die hij toch al in zijn maag voelde. Ergens had hij de neiging om te zeggen dat hij een grapje maakte, om op te staan en weg te rennen van dit gesprek. Het was nog altijd zijn eerste instinct. Weg van het gevoel, weg van de pijn. Maar tegelijkertijd wist hij niet of hij deze pijn nog wel alleen kon dragen of dat het hem langzaam gillend gek zou maken. Daarnaast was Emil veilig. Yrla geloofde erin dat hij de jongen alles kon vertellen, ook al kenden ze elkaar nog maar zo kort.
          "Ik.." begon hij onhandig, niet wetende hoe de situatie te beschrijven en overvallen van de pijn die de herinnering ineens met zich meebracht. "Ik heb een vriend, Nish. Hij..." Yrla wist niet zo goed wat hij kon vertellen, maar ook niet wat Emil zou begrijpen. Emil kende Nish nog niet toch? Had hij al verteld aan Emil wat er tussen hen gebeurd was? Wat de band tussen hen was? Hij kon het zich niet zo bedenken. "Hij had iemand gevaarlijk erg boos gemaakt," hield hij het maar op, aangezien hij ook geen zin had het ingewikkelde verhaal van Kris te vertellen en niet wist of hij Emil daarmee mocht vertrouwen. Hoewel Yrla heus niet het idee had dat Emil gekke dingen zou doen, lag het meer bij Yrla zelf dat hij niet.. Yrla schudde zijn hoofd, voor zijn gedachten de hele andere kant af dwaalden. "Ze waren vroeger ooit vrienden geweest en Nish wilde zijn best doen om zijn excuses aan diegene aan te bieden. Ik zei al dat het geen goed idee was, maar hij moest perse gaan. Toen de ander Nish zag, deed hij dan ook wel vrij direct een poging om Nish te vermoorden."
          Yrla voelde een beverige zucht over zijn lippen gaan, terwijl zijn lichaam in de brand leek te staan. Zelfs terugdenken aan het moment leek alsof de pijn weer opleefde. De kristallen van Kris in zijn lichaam waren een werkelijke marteling geweest en Yrla kon niets anders dan toegeven dat hij er doodsbang van geworden was. Zijn lichaam had hem namelijk willen genezen, maar omdat er iets in de weg had gezeten, had het zich telkens weer genezen aan het kristal. Er ging een rilling door Yrla zijn lichaam. Het leek wel alsof hij gisteren de meest gruwelijke manier van sterven voor hemzelf had ontdekt, waar hij sinds het ongeluk dat hij tegen de muur aanrende zichzelf nog aardig onoverwinnelijk had gevoeld. Dat had ook pijn gedaan, maar niet zo sterk als dit. "Ik heb geen idee waarom, maar ik sprong ertussen. Instinctief." En daar waren de eerste tranen. Alsof die woorden de sluizen voor hem openzette, alsof die woorden de sleutel waren geweest tot de blokkade in zijn hoofd. Hij was bijna dood geweest. Bijna...


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Wat de fuck?' Vol afgrijzen schudde Jester zijn hoofd. 'Jemig, toen dus al? En dat terwijl hij haar geholpen had. Shit zeg. Kom hier.' Hij trok zijn vriend in een stevige knuffel, terwijl hij zich het nieuws liet bezinken. Maaya die... misbruikt werd. Kris die iemand had vermoord, al jaren terug. Het verraste hem eigenlijk niet, en dat had hij eigenlijk niet gedacht. 'En Kris vertelde dit net?' vroeg hij, toen hij weer losliet. 'Want... Je bent nog steeds hier. En niet daar.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Emil


    ‘Jemig man.’ Emil was er even stil van. ‘Wat heftig.’ Hij liet zijn blik nog eens over zijn vriend heen glijden, maar hij zag geen verwondingen. Fayr moest hem weer hebben geheeld. ‘En nu? Heb je het al bij je mentor gemeld?’
          Zo iemand kon hier niet vrij rond blijven lopen, dat was duidelijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Voordat ik hem overhaalde om met Nish te praten. Ik… moest eerst weten of onze vriendschap, of wat het dan ook was, überhaupt iets voorstelde en of hij echt gechanteerd werd. En toen vertelde hij dit, uiteindelijk.’ Er gleed een vage glimlach over zijn lippen. ‘Hij is zelfs wel bereid haar te laten verdwijnen.’ Hij vervlocht hun vingers. ‘Niet dat we dat gaan doen, maar we moeten wel íéts doen. Als ze bereid was om op zo’n krankzinnige manier Kris kwijt te raken, zal ze nog veel verder gaan om ervoor te zorgen dat jij er niet meer bent.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Yrla zijn maag draaide een keer om bij het horen van Emil zijn woorden. Ergens schreeuwde zijn lichaam en verstand; ja, dat wil ik doen. Wie laat er nu een moordenaar vrij rondlopen? Wie zegt dat Kris niet de volgende keer Vienna pakt of iemand anders die hem dierbaar was? Of dat hij niet alsnog achter Nish aan zou gaan? Of hem alsnog vermoordde vanwege dit. Het was het meest logische om te doen.
          Maar Yrla wist ook dat als hij aan dat gevoel zou toegeven dat hij iedereen zou verliezen. Nish zou niet meer naar hem omkijken. Jester en Onyx, Vie. Hij kon niet iedereen verliezen, ook al vond hij het belachelijk dat Kris er nog was. "Dat gaat niet," zei hij zacht. "Als ik dat doe, vinden alle anderen me een verrader en kijken ze me nooit meer aan. Het is iemand dierbaar van een van heen, dus hij staat onder bescherming van de anderen." Yrla keek even naar Emil naast hem. "S-sorry, ik kan nu gewoon even niet zijn naam uitspreken." Zelfs al had hij Emil in volste vertrouwen genomen, wist hij zeker dat hij dan ook Kris naam niet kon noemen. Dat voelde ergens te pijnlijk.

    [ bericht aangepast op 28 april 2022 - 10:51 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Emil


    Een vroegere vriend van Nish? Emil kende de jongen alleen van gezicht en wist wel dat hij tot voor kort met Onyx optrok. Het stond hem nog al te helder voor ogen hoe die ook Jester bedreigd had. Er gingen genoeg nare verhalen over hem rond en hij kon zich voorstellen dat de anderen zich verplicht voelden hem in bescherming te nemen. ‘Maar je was bijna dood, Yrla. Wat als hij de volgende keer weer een woedeaanval krijgt en dan wél iemand doodt? Denk je niet dat je dan gewenst had dat je wél naar een leraar was gestapt?’ Hij beet op zijn wang. ‘Wat vindt Jester er dan van?’ Die was altijd erg begaan met zijn afdelingsgenoten. Natuurlijk was Onyx zijn vriend, maar hij vond hem nou ook niet het type dat om die reden alles door de vingers wilde zien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    "Die wil met hem praten. Want hij moet nog even wennen aan deze nieuwe situatie," zei Yrla sceptisch. "Alsof praten alles oplost." Yrla schudde even zuchtend zijn hoofd, daarna draaide hij zijn hoofd om in de richting van Emil. "Ik weet niet wat ik moet doen, maar ik voel me er niet prettig bij terug te gaan. Of Nish of Vie daar te laten. Kan Jes hun veiligheid garanderen? Misschien moet ik het er nog een keer met Jester over praten, maar ik heb er nogal een hard hoofd in dat er wat veranderd."
          Praten met Jester. Dat was nu niet iets waar hij naar uit keek. Jester was nu zo vol van Onyx en het leiderschap dat Yrla het gevoel had dat hij weinig in te brengen had in hoe dingen in het Panther house gingen. Misschien voelde hij zich daardoor wel zo kut, dat hij geen grip had op de situatie. "Er is een kamer vrij bij jullie toch?" Vroeg hij aan Emil. "Als Jester niet luistert, misschien kan ik dan samen met Nish naar jullie." Vienna... Zou die bij Darian kunnen? Haar in het Rhino-house plaatsen leek hem ook niet zo handig. Maar goed, als Vienna beneden bleef, uit de buurt van Kris, dan viel het ook allemaal wel mee.


    It's never gonna happen, Guys.

    Emil


    ‘Wij hebben inderdaad nog een kamer vrij. Je kan daar vast terecht. Maar Nish, dat is toch een Buffalo? Wat doet die bij jullie dan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    'Oké dan.'
          Ook nog een potentiële slaapplaats.[/i]
          Ze zetten koers naar het muzieklokaal, waar Nish zich op een tafel hees. Onderweg had hij al nagedacht over hoe hij precies onder woorden moest brengen wat er was gebeurd, maar de woorden zweefden nog een beetje onsamenhangend door zijn hoofd. Turend naar zijn voeten begon hij: 'Ik was de eerste jaren goed bevriend met iemand. Uiteindelijk kregen we ruzie doordat ik jaloers was en toen heb ik ervoor gezorgd dat hij van school werd verwijderd. Zebediah regelde iets met een leraar, waardoor Zebediah hem voor hem dwong te werken. Nu is hij terug op het terrein en nou ja, niet echt blij met me dus. Gisteren probeerde hij me om te leggen en sprong Yrla ertussen. Vanochtend wilde Onyx dat we met elkaar praatten, maar goed, daar heeft ie logischerwijs geen zin in.'


    Every villain is a hero in his own mind.