• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Nenya Agami



    'Ah,' zei Nenya, toch weinig overtuigd. 'Weet je dat wel zeker? Je ziet er nog niet erg... stabiel uit.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla


    "Ja, ja. Ik ben oke." Yrla blikte even gauw naar boven, maar er kwam gelukkig niemand aan. "I-ik ga maar eens. Anders laat ik Emil wachten." Hij probeerde een glimlach naar Nenya te sturen. "Sterkte met je arm."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nenya Agami



    'Ik ging toch die kant uit.' Nenya knikte naar de deur ten teken dat hij vooruit kon. 'Maar thanks. Jij met je... ribben?' Ze wist vooral dat er een pegel kristal dwars door hem heen was geslagen, nou niet echt precies waar die zat. En ze had er ook bijzonder weinig behoefte aan om daar langer dan nodig over na te denken. Een halfnaakte Yrla ontliep ze liever dan dat ze die opzocht.
          Een halfnaakte Emil daarentegen...
          Er trok een blos over haar wangen en ze kamde vlug een hand door haar haren zodat die goed langs haar gezicht vielen en Yrla het hopelijk niet zag.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla


    Met je ribben. Geen idee wat ze daarmee bedoelde, maar Yrla zond haar een zenuwachtige glimlach. "J-je gaat ook naar het zwembad?" vroeg hij een beetje uit het veld geslagen. "Heb je dan niet - nou ja, je weet wel - spullen nodig?"

    [ bericht aangepast op 29 april 2022 - 11:59 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nenya Agami



    'Eh, nou— Nee, maar ik ging wel die kant uit,' zei ze onhandig. Ze veegde haar haren achter haar oor. 'Even hallo zeggentegen Emil is wel zo aardig, toch?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla


    "O-oke." Hij had geen idee wat hij daarop moest zeggen. Hij had ook niet echt het idee waar het meisje dan heen zou gaan. Het zwembad lag niet echt op de route naar iets anders, toch? Toch zou hij er niet te lang over twijfelen. Hij liep naar de deur en hield deze voor Nenya open. Om heel eerlijk te zijn had hij het gevoel dat ze een beetje zijn babysitter speelde, iets wat hij echt niet nodig had. Maar ook niet de puf voor had om haar nu op terecht te wijzen. Hij zou gewoon naar het zwembad lopen en daar gaan zwemmen.
          Yrla was er in ieder geval een stuk rustiger op, toen ze weer buiten stonden. De grootste zenuwen die hadden rondgezworven in zijn buik waren gaan liggen en het voelde voor Yrla alsof hij weer lucht kreeg, nu ze in de buitenlucht waren.

    [ bericht aangepast op 29 april 2022 - 12:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nenya Agami



    Emil stond buiten te wachten. Om de een of andere reden voelde ze zich opeens helemaal zenuwachtig. Het was wel even geleden sinds ze elkaar voor het laatst hadden gesproken. Kwam dat door Tuuli? Ze had Jester gevraagd of hij kon helpen, maar toen was hij bijna door Dezi vermoord en vervolgens nog dagen ziek, dus er was weinig meer van gekomen. Hij was het ondertussen waarschijnlijk zelfs vergeten.
          Een beetje onhandig hief ze haar hand op en zwaaide naar Emil. 'Eh, hi,' zei ze, toen ze dichtbij genoeg waren. 'Alles goed?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Emil


    Emil was toch een beetje bezorgd om Yrla en was voor het Panther-house blijven wachten. Hij stond nog te prakkiseren of hij dat moest blijven doen toen de jongen alweer naar buiten kwam. En niet alleen. Hij kreeg het warm toen Nenya opeens naar buiten kwam. Hij wierp een schichtige blik op Yrla. Had hij haar expres meegenomen? Yrla wist wel dat hij haar leuk vond en het was al een paar dagen geleden dat ze elkaar gesproken hadden. 'Ja... Met jou ook? Ga je mee zwemmen?'

    [ bericht aangepast op 3 mei 2022 - 18:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nenya Agami



    Ze kon nu gewoon ja zeggen. Als ze even gauw naar binnen rende stond ze binnen de kortste keren weer buiten, dan kon ze gewoon mee. Nenya aarzelde en keek even opzij naar Yrla. Misschien... Misschien toch niet. En wat als Tuuli dan weer kwam omdat zij erbij was? Dan verpestte ze meteen Emil's hele middag. Dus ze glimlachte en schudde haar hoofd. 'Ik ging naar de bieb,' antwoordde ze, 'en jullie hadden toch samen plannen. Ander keertje?' Onbedoeld schoof er het beeld van Emil en Yrla over haar netvlies, beiden in een zwembroek, en pratend met twee andere meiden. Nenya voelde haar wangen rood worden, terwijl er zachtjes op de achtergrond ook al weer die nare stemmen opkwamen. Eigenlijk hoopte ze haar mentor tegen te komen zodat ze kon vragen om wat hulp, of anders bij de ziekenzaal. Beslist deed ze een stapje achteruit.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Damon



    'Ik heb vernomen dat mensen ons altijd erg kunnen waarderen in dat stadium, dus ze zien het vast door de vingers ja.' Hij grijnsde en ze liepen samen weer het lokaal uit en terug richting de campus. Daar aangekomen deed Damon alsnog wel de deur achter hen op slot en liep richting de kledingkast die voorheen van Romeo was geweest. Opgestaan plaats vergaan, en hij was eigenlijk best tevreden met hoe hij nu zijn verzameling kon uitstallen.
          Verschillende rijen zonnebolletjes glansden hem tegemoet, allemaal netjes gelabeld. Aan de linkerkant lag een rij imitatiespul van Experium, dat hij de laatste tijd eigenlijk alleen nog maar had gebruikt in ruil voor het gebruik van de gaven van anderen. Hij moest toch op een manier van die zooi af. Sommige mensen hadden een heel eigen rij voor zichzelf, zoals Fayr en Cherry. Fire had hij naast Fox gedeponeerd, om er toch nog ergens een beetje orde in te hebben. Hij viste de twee balletjes van de plank die Darian voor hem gemaakt had en gaf de kastdeur een zetje met zijn voet. 'Klaar voor?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla


    Yrla keek even heen en weer van Emil naar Nenya. En opeens begon hem iets te dagen. Hij legde een hand op Nenya haar schouder en een oude vertrouwde grijns kwam voor het eerst die dag weer op zijn gezicht. "Ik zei toch dat je je spullen mee moest nemen," Plaagde hij haar. "Emil en ik hebben niets vast afgesproken hoor. Je bent welkom om mee te gaan. Toch Emil?" Yrla knipoogde naar zijn vriend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Emil


    'Ja, tuurlijk,' zei Emil vlug. 'Het is nou niet of wij per se samen willen zijn. We zijn geen stel ofzo. Zo-zoals de rest van de jongens uit je House, bedoel ik.' Oh help, wat was hij idioot bezig. Misselijkheid speelde op door de plotselinge zenuwen, nog even en hij ging voor haar neus over zijn nek zónder iets roze te hoeven zien.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Absoluut.’ Nish trok Romeo’s kussen van het bed en plaatste dat tussen zijn rug en de muur, waarna hij verwachtingsvol naar het bolletje goud keek dat afkomstig was van Fires geluksmomentjes. Kwamen die door Fersephone? In gedachten bracht hij daarop een toast uit met Yrla, die er vast wel om kon grijnzen dat Damon dat beetje happiness had gejat. ‘Is ie ook extra warm?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Yrla keek waarschuwend naar Emil. Wat was hij nu weer aan het doen dan? Hopeloos "Emil vertelde me net nog hoe leuk hij jullie date laatst had gevonden en dat hij hoopte je weer te zien," blufte hij eroverheen. Hij kon zich vaag herinneren dat Emil hem daarover had verteld. "Helaas ben ik niet heel goed ter been," zei hij lichtelijk overdreven. "Maar ik weet zeker dat Emil zo lief is om even met je mee te lopen. Dan zie ik jullie twee straks wel in het zwembad." Yrla knikte even met zijn hoofd naar het meisje naast hem en keek Emil even indringend aan. Kom op man. Doe iets. Ze staat hier. Yrla gooide zijn eigen tas over zijn schouder. "Tot zo!" riep hij vrolijk en liep door het hek van het zwembad naar binnen. Hij zou straks Emil wel uit horen hoe het ging.

    [ bericht aangepast op 29 april 2022 - 18:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Kris

    Kris had nooit geweten in hoeverre Zebediah vrijwillig dingen bij Fox gedaan had gekregen en in hoeverre hij hem min of meer gedwongen had. Wanneer was hij achter Zebediahs ware aard gekomen? Zebediah had er in elk geval voor gezorgd dat Fox dingen deed waar hij nu niet meer achter stond.
          Fox’ woorden over Nish hadden hem verbaasd. De twee hadden altijd wel een moeizame relatie gehad, maar het was nu alsof Fox de teleurstelling die dat hem had opgeleverd ook kon erkennen. Hij was er op een volwassen manier mee omgegaan.
          ‘Dat is knap,’ zei hij uiteindelijk, bij gebrek aan een beter antwoord. Hij zuchtte zachtjes. ‘Sorry Fox. Ik wou dat ik net zo makkelijk kon praten als jij.’
          ‘Hé dat geeft toch niet?’ Fox draaide zich naar hem toe. Hun knieën raakten elkaar. De jongen nam nu met beide handen zijn rechterhand vast. ‘Het is moeilijk om over pijnlijke dingen te praten. Dat weet ik wel.’ Hij beet op zijn lip. ‘Weet je… Ik kon drie jaar niet over je praten.’ Hij sloeg zijn blik neer. ‘Ik kon niet eens naar je foto’s kijken. Op een gegeven moment werd ik gedwongen om over je te praten en toen… toen kon ik niet stoppen.’
          ‘Gedwongen?’ vroeg Kris voorzichtig.
          Fox knikte. Met zijn duimen volgde hij de lijnen op de palm van Kris’ hand. ‘Ik vond een tijdje een jongen leuk. Adam.’
          Kris herinnerde zich het verlegen stel dat vrijdag kort was langsgekomen.
          ‘Het ging niet zo goed met hem. Iemand had hem wijsgemaakt dat homo’s niet mochten bestaan op Experium, dus mijn versierpogingen maakten hem nogal van streek.’ Hij grinnikte zacht. Hoewel Kris nooit enige jaloezie had gevoeld, voelde hij nu toch een steekje. ‘Maar in mijn hondengedaante vond hij me wel leuk. Ik liet hem plekken in het bos zien om hem af te leiden, waaronder alle kristallen dingen die jij maakte. Toen het begon te regenen, schuilden we in de wigwam. In mijn slaap veranderde ik terug naar mijn eigen gedaante. Ik droomde die nacht over jou, over ons, en toen ik wakker werd dacht ik dat jij naast me lag en kroop ik tegen je aan. Toen zag ie me – en voelde hij zich vreselijk verraden. Daarna heb ik hem verteld over jou.’ Fox glimlachte triest. ‘Hij was heel lief en stelde vragen en ik durfde weer een beetje te denken aan de fijne dingen.’
          Er trok een steek door Kris’ borst toen er een traan over Fox’ wang gleed. Hij sloeg zijn armen om zijn vriend heen en trok hem tegen zich aan.
          ‘En daarom kan ik hem nooit vergeven,’ mompelde hij in Fox’ krullen. ‘Omdat hij de reden is dat je me kwijtraakte.’
          Fox streek langs zijn arm. ‘Denk je echt dat Zebediah anders geen andere manier had verzonnen? Ik heb begrepen dat hij een teleporteur heeft. Dan had hij je gewoon opgehaald. Dit… dit was gewoon pijnlijker voor jou. En voor Nish.’
          Misschien.
          Er viel even een stilte. Fox’ ademhaling klonk zwaar, moeizaam. ‘Ik moet je wat vertellen,’ klonk het gesmoord. ‘Ik uhm… ik heb een relatie gehad. Met Zebediah.’ De jongen boog zijn hoofd om aan zijn blik te ontkomen.
          Kris streek zijn krullen voor zijn ogen weg. ‘Ik weet het.’
          Fox keek op. ‘Ja?’
          ‘Zebediah wreef me dat maar al te graag in het gezicht.’
          Fox’ ogen liepen vol tranen. ‘Dat spijt me. Ik wist niet… Ik dacht dat je dood was. En ik was zo eenzaam en hij… hij…’
          Kris nam zijn gezicht in handen. ‘Hé, het is oké. Ik neem het je niet kwalijk. Je kon niet weten dat ik ooit nog bij je terug zou komen. Hij zag een kans om me meer pijn te doen en die heeft hij gegrepen.’
          ‘Ik had moeten luisteren naar de anderen.’ Fox veegde langs zijn ogen. ‘Ik… ik had er niet in moeten trappen.’
          ‘En ik had je moeten vertellen over Zebediah en mij.’ Kris sloot zijn ogen even. Het was een nare gedachte die ineens kwam opzetten. ‘Als ik destijds eerlijk was geweest en had gezegd dat Zebediah je had vergiftigd zodat ik een pistool voor hem zou regelen, had je nooit gevoelens voor hem gekregen.’
          ‘W-wat? Wanneer?’
          Kris slikte de brok in zijn keel weg. ‘Die nacht dat je zo ontzettend ziek was dat je verging van de buikpijn. Toen ik ruzie had gekregen met Nish en ik Fayr erbij moest halen om je pijn weg te nemen. Zebediah deed dat omdat hij me haatte. Al voordat wij wat kregen.’ Hij boog zijn hoofd. ‘Al ver voordat Nish me verraadde.’


    Every villain is a hero in his own mind.