• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 Energieschilden
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox herinnerde zich niet heel veel meer van die dag en nacht dat hij zo ziek was. Eén van de dingen die hem wel was bijgebleven – behalve de afschuwelijke pijn – was het feit dat Kris gehuild had. Voor vandaag was het de enige keer dat hij hem had zien huilen.
          ‘Dus… dus Zebediah heeft me vergíftigd?’
          Fox verstijfde toen dat besef echt tot hem doordrong. Hij was samen geweest met iemand die hem eens had geprobeerd te vermóórden? Opeens voelde hij een knauw in zijn maag. Sinds de aanval had hij zich afgevraagd of hun relatie wel iets had voorgesteld. Tot het laatste gesprek met Zebediah was hij tot een soort conclusie gekomen dat Zebediah hem misschien wel even leuk had gevonden, maar dat hij daarna op hem was uitgekeken en hun relatie op brute wijze had willen beëindigen.
          Nu kwam er een ander naar vermoeden omhoog: dat Zebediah alleen maar met hem samen was geweest om Kris te tergen.
          ‘Ik dacht…’ Het lukte hem niet om zijn gedachten onder woorden te brengen en hij boog zijn hoofd. Maakte het uit wat hij gedacht had? Het deed er niet toe of Zebediah wel of niet wat om hem gegeven had.
          Kris was de enige die ertoe deed.
          ‘Hield je van hem?’ vroeg Kris zacht.
          Zonder nadenken schudde Fox zijn hoofd. ‘Ik hield denk ik vooral van het idee dat er iemand van me hield.’
          Al wist hij dat niet zeker. Alle herinneringen werden overschaduwd door wat er op het einde was gebeurd. Maar het had nooit gevoeld zoals met Kris, dat wist hij wel zeker.
          ‘Hij heeft me wel persoonlijke dingen verteld,’ zei Fox zacht. ‘Over zijn vader. Achteraf liet het me heel erg twijfelen. Nadat hij…’ Zijn woorden stokten in zijn keel. Nadat hij me liet moorden. Had Zebediah dat ook al aan Kris verteld? Hoewel de zenuwen opeens door hem heen raasden, keek Fox zijn vriend aan. ‘Weet je hoe het is afgelopen tussen ons. Wat – wat hij me liet doen?’
          Kris schudde zijn hoofd. Met zijn handen omvatte hij die van Fox.
          Fox haalde diep adem. ‘Hij… hij…’ Hij kneep zijn vingers tot vuisten terwijl er beelden door zijn hoofd flitsten.
          ‘Je hoeft het niet te vertellen,’ zei Kris zacht. ‘Niet nu. Ik… besef me terdege dat we elkaar dingen moeten vertellen. Maar moeten we echt nu alle shit oprakelen?’ Kris ging iets rechterop zitten. ‘Drieënhalf jaar lang wilde ik niets liever dan bij je zijn, Fox. Naar je goochelshows kijken, naar je zelfverzonnen verhalen luisteren, samen film kijken, naar de sterren staren…’ Zijn adamsappel ging op en neer. Er lag een verlangen in zijn ogen dat Fox liet huiveren. ‘Kunnen we dat niet eerst doen? De dingen doen die we zo gemist hebben? Voor heel even vergeten dat Zebediah heel hard zijn best heeft gedaan om ons kapot te maken?’ Kris hief zijn hand en omvatte Fox’ kaak. ‘Drieënhalf jaar lang wilde ik dat zo graag vergeten. Het lukte nooit. Maar als ik in jouw ogen kijk, Foxie, als ik jouw stem hoor en je tegen me aan voel dan kan ik dat eindelijk.’
          Fox beet op zijn lip. Vlinders raasden door zijn buik door die woorden; met hun vleugeltjes joegen ze alle nare gedachten uit zijn hoofd. Kris had gelijk. Ze moesten over dingen praten, maar dat hoefde niet allemaal in één keer. Ze hadden nu voorzichtig aan wat dingen gedeeld – nu was het tijd voor leuke dingen.
          ‘Oké dan!’ zei hij opgetogen. ‘Wat wil je eerst doen?’ Hij lachte zachtjes toen Kris’ vingers door zijn krullen woelden en hij zijn lippen tegen die van hem drukte. ‘En iets met kleren aan!’
          Kris grinnikte. ‘Waarom? We kunnen al die dingen toch ook naakt doen?’
          ‘Nee!’ Plagerig duwde hij hem weg. ‘Je bent nog steeds gewond. Tot je Fayr toestaat om die wonden te genezen, moet je het maar met een kus doen.’
          Kris had daar weinig boodschap aan; zijn lippen dwaalden al langs Fox’ nek en ondanks zijn wijze woorden reageerde zijn hele lichaam erop. ‘Maak je maar niet druk om dat lichaam van mij. Die kan meer aan dan jij denkt. Bovendien zijn er ook wel standjes waarbij ik weinig hoef te doen.’
          ‘En mij al het werk laten doen zeker? Ik dacht het niet.’
          Al was het verleidelijk. Heel verleidelijk. Toch had hij Kris’ gezicht veel te vaak zien verschieten van de pijn, gisteren. Iemand van hen moest toch de wijste zijn. Hij nestelde zich comfortabel tegen zijn vriend aan. ‘Ik ben ook geen achttien meer hoor,’ plaagde hij. ‘Deze ouwe man wil gewoon even film kijken.’
          Grinnikend kuste Kris zijn slaap, waarna hij de tv aanknipte en zijn armen om hem heen sloeg. ‘Oké dan. Wat mijn liefste wil.’
          ‘Pff.’ Fox schoot in de lach. Daarna kwam er een grijns op zijn gezicht. ‘Dan gaan we Peter Pan kijken. Na ál die jaren weet je vast niet meer hoe die gaat.’
          ‘Het plot is ook zo ingewikkeld.’
          Fox stak zijn tong uit. ‘Er is geen betere manier om Zebediah uit je hoofd te verdrijven dan door Disney, geloof mij maar.’
          Hij legde zijn hoofd tegen Kris’ schouder en drukte op play.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Met een glimlach liet hij de stift door zijn vingers spelen. 'Het is eindelijk wat closure, of niet?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx liet zijn vingers over de snaren gaan en knikte langzaam, met een flauwe glimlach. 'Ja...'

    [ bericht aangepast op 3 mei 2022 - 16:58 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Met het zachte gitaarspel van Onyx op de achtergrond, boog Jester zich weer over zijn collegeblok. Ze zeiden verder niet zoveel tegen elkaar, maar dat hoefde ook niet. Het voelde eigenlijk wel fijn en ontspannen zo, ondanks dat hij bezig was met de voorbereiding voor een confrontatie met een Maaya die hem nog wat sterker dood wenste dan anders. Daar gingen ze immers wat aan doen, en Onyx zat achter hem op het bed en was oké. Echt oké, anders speelde hij niet zo. En nog wat later meende Jester het intro van het Disney logo door de muur van Fox en Kris heen te horen, en toen ontspande hij echt.
          Hij was halverwege toen zijn iNet twee keer zoemde en een berichtje van Nish binnenkwam. Een tikje verrast klikte Jester het aan en las het ook voor aan Onyx. Een waarschuwing om op de spiegels te letten vanwege Alice's gave. De spiegelloper, herinnerde Jester zich. Onderhand wist hij van iedereen in de school hun gave wel, als niet een beetje oppervlakkig. Kon ze via een spiegel meekijken met een gesprek ofzo? Dat klonk niet heel gek.
          Tegen de tijd dat hij zijn pen weer oppakte om verder te gaan lag de spiegel die altijd boven hun wastafel had gehangen ergens helemaal onderin zijn kledingkast (die bestond daar namelijk uit handige bergjes ongeordende kleding waar je zo'n ding dan onder kon schuiven), want anders hadden screenings natuurlijk vrij weinig zin meer. Het voelde best goed.
          Toen hij klaar was klom Jester naast zijn vriend op het bed en luisterde stilletjes mee naar de muziek, zijn kin leunend op Onyx' schouder.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nenya Agami



    Nenya kleurde al net zo rood als Emil. Had hij echt gehoopt haar weer te zien? Eigenlijk wilde ze best mee. Misschien dat iets leuks doen ook hielp om haar gave weer helemaal op een rijtje te krijgen. 'Weet je het zeker?' vroeg ze zacht, toen Yrla buiten gehoorsafstand was. 'Straks komt Tuuli...' Vandaag behandelen... Onyx? Hé, relax, knul. ....zoeken? ...EEDE OPDRACHT— niet acceptabel. 8102, waar zit je.... naamexamen? ...of je weet waar hij is? Emil's omtrekken werden een beetje wazig en Nenya vloekte binnensmonds. Straks maakte ze zich alleen maar zorgen om hem en verdronk ze bijna zelf omdat ze ergens in het diepe een visioen kreeg.
          Of misschien kwam hij haar dan wel redden...
          God, moest je haar eens horen. Ze schudde de gedachte gauw weer uit haar hoofd.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2022 - 18:32 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx dacht niet na over wat hij speelde, het ging gewoon vanzelf en hij kwam in een soort roes terecht. Toen Jester bij hem kwam zitten en Onyx lichtjes tegen hem aan leunde, had hij het gevoel dat hij voor het eerst écht even volkomen ontspande sinds… een hele lange tijd. Na een tijdje zat de melodie in zijn hoofd vast. Het was kalm, best mooi – zelfs een beetje liefelijk. Er kwam gelijk een soort weerzin in hem op, al verdween dat toen hij zich bewust werd van Jesters rustige ademhaling vlak bij zijn oor. Hij keek opzij en trok een mondhoek op. ‘Heb jij nog inspiratie voor de naam van dit muziekstuk? Iets Onyxer dan Pure pracht?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil


    Het was waar… De afgelopen dagen – toen hij bij Nenya uit de buurt bleef – had hij ook geen last meer van haar gehad. Hij sloeg zijn ogen neer een zuchtte teleurgesteld. ‘Misschien is het beter van niet, inderdaad.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Rust?' stelde Jester voor. 'Of evenwicht? Zielenrust?' Hij haalde zijn schouders op en drukte een kusje in Onyx' nek. 'Het is mooi.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Jespers lippen lieten de haartjes in zijn nek overeind komen. Heel even verloor hij zijn concentratie en kwam er een valse noot tussen. 'Zielenrust heeft wel wat.' Ietwat dramatisch, maar hé, het leven was dramatisch. 'Zal ik het je leren?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester veerde op en keek verrast opzij. 'Ja, als je wil?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nenya Agami



    leren? Tink! ...wel zeker? Kom nou— Het huiswerk is voor komende vrijdag, pagina zesen... Fayr! Laat me— ...esproken? Nope. Darian! 'Ik heb het Jester gevraagd.' Nenya stak haar handen in de zakken van haar jack en duwde even flink haar nagels in haar handpalmen in de hoop zo bij de les te blijven. Oh, ja, inderda... Weg! Eh, nee, ze— 'Of we met zijn drieën konden praten over iets, bedoel ik. Hij vond het prima om gewoon even een lokaal te pakken enzo ervoor, maar ik denk dat hij het vergeten is, na alles.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    De verraste blik in Jes' ogen was al genoeg om het te willen. Onyx schoof wat op zodat Jes naast hem kon gaan zitten. Hij hing de gitaar om de hals van zijn vriend, nog steeds met een klein beetje een onrustig gevoel vanbinnen. Niet omdat hij Jester er niet mee vertrouwde, puur omdat het pas de derde keer was dat hij zijn instrument bewust aan een ander gaf. Nog geen week geleden was hij op van de zenuwen geweest.
          Hoewel het gitaar spelen al best intiem was doordat hij de melodie letterlijk zou voelen, schoot er een beeld door zijn hoofd dat hem wel beviel. Hij kwam iets overeind en ging achter Jes zitten, waarna hij zijn handen over die van Jes liet glijden en ze naar de juiste snaren bracht.
          ‘Of is dit te afleidend?’ vroeg Onyx – op een hesere toon dan hij bedoeld had, aangezien hij zich opeens wel heel erg bewust was van Jesters rug tegen hem aan en hij plots weer heel erg de behoefte ervoer om opnieuw te ontdekken hoe de spieren onder Jes’ shirt ook al weer voelden.

    [ bericht aangepast op 3 mei 2022 - 22:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emil


    ‘Ja, dat snap ik wel.’ Die leider van de Panthers had de afgelopen dagen een hoop op zijn bordje gekregen. Niet alleen was hij zelf bijna gestorven, hij was ook medeverantwoordelijk voor de dood van Tony en op een plaats als deze hing er dan ook gelijk een zwaard boven je hoofd. Even kwam de gedachte in hem op dat hij Jester niet met zijn gedoe moest belasten, maar een ander, vriendelijker, stemmetje zei dat ze straks toch samen een opdracht moesten uitvoeren en dat het misschien wel heel makkelijk te verhelpen was met zijn gave. ‘Fijn dat je het gevraagd hebt. Ik zal hem morgen wel een berichtje sturen. We moeten ook nog aan onze opdracht werken.’ Hij keek het meisje even aan. Hij zag op tegen het einde van het gesprek – zeker nu Tuuli zich kalm hield wilde hij dat moment zo lang mogelijk rekken. ‘Met wie moet jij je opdracht doen?’ Schaamte trok langs zijn wangen. ‘Sorry als ik dat al gevraagd heb.’ Hij dacht van wel namelijk, maar hij kon zich het antwoord niet meer herinneren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



    Damon bestudeerde het bolletje in zijn hand en haalde zijn schouders op. 'Wel iets, ja.' Hij haalde zijn gave omhoog voelde de kilte langs zijn borst strijken, en zond Nish een grijns. 'Maar beoordeel dat zelf maar.' Hij richtte zijn aandacht op het flakkerende lichtje en concentreerde zich tot het licht begon te verschuiven. Het brandende zonnetje veranderde voor zijn ogen in een onregelmatige kluwen van draden die om elkaar heen wentelden alsof aangetrokken door een eigen zwaartekracht.
          Er streek een gretige honger langs zijn ribben. Bijna.
          Ergens had hij nog de drang om vals te spelen en het gebaar ook met zijn hand te maken, maar uiteindelijk hielp dat niet veel meer dan het in beeld brengen van wat hij in gedachten deed. Damon gaf een rukje met zijn gave en trok het gloeiende spul uit elkaar, schopte het uit zijn baan en duwde het door de glazen wand heen naar buiten. Niet zo wild dat hij het in de knoop zou brengen, maar ook weer niet zo voorzichtig dat hij het verloor aan de aantrekkingskracht die het spul binnen vasthield.
          De bol knipte uit als een lampje, en langgerekte gouden draden vulden de kamer. Ze deinden zachtjes op en neer op de golfslag van zijn gave, alsof ze ergens diep onder water rond dwarrelde. Tevreden verschoof Damon zijn blik omhoog en zond de draad naar de overkant. Het goud tikte tegen Nish' aan en trilde, en vloeide toen in één keer achter zichzelf aan zijn lichaam in.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    Er kroop een warme blos over zijn wangen, maar hij schudde zijn hoofd. 'Nee,' antwoordde hij net zo onvast, en zijn hart maakte een sprongetje. Jester verbeet een glimlach en speelde een voorzichtig akkoord. 'Leer het me.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.