• Ik voelde me wel een klein beetje als Pietje Bell toen ik vanmiddag boos m'n fiets ondersteboven gooide. En al helemaal toen m'n handen zwart/bruin kleurden van de vuiligheid, smeer en roest.

    Een paar seconden ervoor was m'n ketting (die al een paar maanden kuren vertoonde en er de afgelopen 9 jaar regelmatig af heeft gelegen) er weer afgevlogen. Alleen nu kon ik niet doortrappen, de trappers blokkeerden helemaal.

    Dat was gelukkig op zo'n 300 meter afstand van m'n huis, dus ik hoefde niet al te lang te lopen. Ik ben een uur bezig geweest met de ketting van m'n fiets, maar dat heeft allemaal niet mogen baten, de snelschakels/snelspanners van m'n ketting zitten helemaal klem bij het kleinste tandwiel van m'n achterwiel. Zelfs agressie en duwen met de ijzeren kap van de rand van m'n kettingkast hebben geen enkel effect.

    Nu is de buitenband van m'n achterwiel ook helemaal glad/kapot gesleten zag ik, dus het is echt dramatisch gesteld met mijn fiets...


    Ja, m'n handen zijn aardig vies nu. Zelfs na 5x wassen met zeep blijft er een verkleuring.


    Heeft iemand hier ervaring met nieuwe kettingen op fietsen leggen? Of achterbanden vervangen? Zowel zelf, als bij een fietsenmaker? Wat zijn de kosten van dit geintje? (Ik kan echt oprecht dit nu niet gebruiken :(( :(( pesthumeurrrrr)

    En hoe is het met jullie fiets gesteld?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Er zit een fietsenmaker op de hoek bij de basisschool, in in het verlegde van de Action! Miss kan je daar even vragen wat hun hulp kost voor jouw fiets?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    Er zit een fietsenmaker op de hoek bij de basisschool, in in het verlegde van de Action! Miss kan je daar even vragen wat hun hulp kost voor jouw fiets?


    Bedoel je die van TREK? Daar heb ik contact mee gehad, maar die doen geen stadsfietsen blijkbaar. Ik heb Auke (zit naast Bernardo's) ook bericht, want die hebben geen prijslijst op de website staan. Eventueel kan bij het station ook, bij de fietsenstalling aan de Zuidzijde maar daar rekenen ze al best veel alleen aan arbeidskosten en dan moeten materiaalkosten er nog los bij (die dan weer nergens qua prijs te vinden zijn).

    Ik overweeg om anders gewoon even naar Arnhem (of Nijmegen) te gaan, naar de Decathlon, voor een nieuwe fietsketting en zo'n speciale tang. Kost net zoveel als wat ze bij de NS Fiets & Service vragen (€25,- voor het vervangen van een ketting exclusief de materiaalkosten van de ketting). En dan kan ik de komende 9837549 jaar vooruit mocht het nog vaker voorkomen, haha.

    Oprecht, m'n fiets didn't age well sinds hij sinds december 2020 buiten staat bij m'n huis, hij is te zwaar om elke keer de trap af te tillen naar de berging.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Bedoel je die van TREK? Daar heb ik contact mee gehad, maar die doen geen stadsfietsen blijkbaar. Ik heb Auke (zit naast Bernardo's) ook bericht, want die hebben geen prijslijst op de website staan. Eventueel kan bij het station ook, bij de fietsenstalling aan de Zuidzijde maar daar rekenen ze al best veel alleen aan arbeidskosten en dan moeten materiaalkosten er nog los bij (die dan weer nergens qua prijs te vinden zijn).

    Ik overweeg om anders gewoon even naar Arnhem (of Nijmegen) te gaan, naar de Decathlon, voor een nieuwe fietsketting en zo'n speciale tang. Kost net zoveel als wat ze bij de NS Fiets & Service vragen (€25,- voor het vervangen van een ketting exclusief de materiaalkosten van de ketting). En dan kan ik de komende 9837549 jaar vooruit mocht het nog vaker voorkomen, haha.

    Oprecht, m'n fiets didn't age well sinds hij sinds december 2020 buiten staat bij m'n huis, hij is te zwaar om elke keer de trap af te tillen naar de berging.


    Ohh niet? da's sip. Ja anders weet ik alleen eentje in hartje Amersfoort, dus daar schiet je ook niet zoveel mee op :') Als Arnhem doable is voor jou en je met zo'n tang overweg weet te gaan zou ik dat doen inderdaad!

    Oooff, balen! De mijne houdt het gelukkig nog redelijk uit, maar m'n fietsbel is wel megaongelukkig lol


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Ohh niet? da's sip. Ja anders weet ik alleen eentje in hartje Amersfoort, dus daar schiet je ook niet zoveel mee op :') Als Arnhem doable is voor jou en je met zo'n tang overweg weet te gaan zou ik dat doen inderdaad!

    Oooff, balen! De mijne houdt het gelukkig nog redelijk uit, maar m'n fietsbel is wel megaongelukkig lol


    Net bij Decathlon een nieuwe ketting, een snelspantang en een kettingpons besteld. En nieuwe schoenveters die ik sowieso wilde maar die goedkoper waren dan de verzendkosten 🤣. Komt morgen binnen (had geen zin om twee verschillende Decathlonnen te bezoeken want ja niet alles was in hetzelfde filiaal beschikbaar, dan maar bestellen).

    Morgen even langs de Wibra voor Dasty en cheap tandenborstels en ook even langs de super voor een paar flessen azijn en dan kan ik hopelijk m'n fiets een beetje fatsoenlijk krijgen 😅.

    Misschien onderschat ik het ketting vervangen heel erg, misschien overschat ik mijn eigen handigheid. Maar het lijkt me eigenlijk niet zo'n heel moeilijk klusje... die achterband komt later wel een keer dan. Geen prioriteit want voor nu rijdt die nog.

    En ja, mijn fietsbel heeft ook kuren en is HELEMAAL verkleurd 🤣

    [ bericht aangepast op 18 nov 2022 - 20:24 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    M'n nieuwe ketting en de kettingspons zouden dus gisteren geleverd worden, maar dat is niet gebeurd. Ik kreeg vannacht een e-mail met excuses en dat het maandag vanuit het magazijn wordt verzonden. Dat betekent dus dat ik dinsdagavond op z'n vroegst m'n fiets kan repareren.

    Nu maar hopen dat het vannacht niet al te hard vriest, zodat ik maandag en dinsdag op m'n skateboard naar de afspraken kan, zonder op m'n bek te gaan. Wel 2,5x zo lange reistijd, maar ja, het zij dan maar zo.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik en fietsen zijn sowieso geen vriendjes, maar dat terzijde (cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    Vandaag is de DHL langsgekomen met m'n fietsketting, snelspantang en kettingpons. Had alleen nog geen azijn in huis en niet de puf om m'n fiets in het donker in de regen te gaan repareren.

    Vanochtend had ik wel een afspraak, dus ik ben daar op m'n longboard heen gegaan. Het regende wel, daar vreesde ik al voor want dan is het glad (zeker in combinatie met alle bladeren en takken die op de stoepen liggen).

    Nou ja, ik bedacht bij een kruispunt dat het tijd was om de beregende weg een dikke knuffel te geven. Ik ben echt letterlijk op m'n bek gegaan, haha. Wieltje bleef hangen achter een klinker, terwijl ik aan het afzetten was. Dus ik vlieg voorover, probeer nog te rennen om staande te blijven maar m'n lichaam duikt sneller naar voren dan mijn benen kunnen bewegen dus toen werd het buikschuiven. Jep. Knieën dik en blauw (en eentje geschaafd), elleboog helemaal bont, hand geschaafd.

    Morgen is er weer regen voorspeld, ik denk dat ik misschien toch lopend naar mijn afspraak ga... en dan hopelijk 's avonds (en anders woensdag) m'n fiets repareren. Desnoods sleep ik het hele gevaarte de berging in, ligt m'n materiaal ook meteen op z'n plek. Kan ik daarna weer 'veilig' onderweg.

    Vandaag ben ik in ieder geval geen lid van de bende van de zwarte hand, maar de bende van de geschaafde hand :Y).


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    SPECS schreef:
    Ik en fietsen zijn sowieso geen vriendjes, maar dat terzijde (cat)


    Ik heb geen rijbewijs Jol (cat)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oh god, ik word al gefrustreerd als ik je verhaal lees. Ik heb zo vaak op een moment dat het écht niet kon, moeten kloten omdat de ketting van mijn fiets was losgeschoten - of dat ik dacht dat ik long-covid had omdat het fietsen zo zwaar ging, maar mijn rem blijkbaar al maanden blokkeerde. Dat laatste was misschien niet mijn meest trotse moment, maar wist ik veel. (cat)

    Ik typte dat ik hoopte dat het al beter ging met je hand én je fiets, maar ik zie je update dus bij deze hoop ik dat je hand snel geneest, haha. Ik longboard vaak niet in de regen om m'n lagers te sparen, maar lopen is natuurlijk altijd een alternatief. :Y)


    Tijd voor koffie.

    Sisyphus schreef:
    Oh god, ik word al gefrustreerd als ik je verhaal lees. Ik heb zo vaak op een moment dat het écht niet kon, moeten kloten omdat de ketting van mijn fiets was losgeschoten - of dat ik dacht dat ik long-covid had omdat het fietsen zo zwaar ging, maar mijn rem blijkbaar al maanden blokkeerde. Dat laatste was misschien niet mijn meest trotse moment, maar wist ik veel. (cat)

    Ik typte dat ik hoopte dat het al beter ging met je hand én je fiets, maar ik zie je update dus bij deze hoop ik dat je hand snel geneest, haha. Ik longboard vaak niet in de regen om m'n lagers te sparen, maar lopen is natuurlijk altijd een alternatief. :Y)


    Thank you voor de beterschapswens! Het is echt inderdaad FRUSTRATIE FRUSTRATIE FRUSTRATIE.

    Ik longboard normaal gesproken ook absoluut niet als het regent (inderdaad vanwege de lagers) maar pff, het was óf 50 minuten lopen of zo'n 20 minuten met het longboard... ja, dan kies ik eieren voor m'n geld.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2022 - 0:15 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Thank you voor de beterschapswens! Het is echt inderdaad FRUSTRATIE FRUSTRATIE FRUSTRATIE.

    Ik longboard normaal gesproken ook absoluut niet als het regent (inderdaad vanwege de lagers) maar pff, het was óf 50 minuten lopen of zo'n 20 minuten met het longboard... ja, dan kies ik eieren voor m'n geld.


    Ja die snap ik. Ik heb ook iets te vaak in de regen gelongboard :Y) Maar het is soms iets te aanlokkelijk om niet een heel eind te hoeven lopen. Wat voor longboard heb je?


    Tijd voor koffie.

    Sisyphus schreef:
    (...)

    Ja die snap ik. Ik heb ook iets te vaak in de regen gelongboard :Y) Maar het is soms iets te aanlokkelijk om niet een heel eind te hoeven lopen. Wat voor longboard heb je?


    Ik had eerst een relatief lange kicktail cruiser, maar toen kwam ik frontaal in botsing met een tractor en toen brak die als een luciferhoutje onder het wiel doormidden. Toen wilde ik er eigenlijk wederom zo eentje, maar in de winkel reden de beschikbare kicktail cruisers niet heel lekker, dus nu heb ik een dropthrough cruiser van Rollercoaster.

    Om precies te zijn, deze, de zebra:




    Alleen heeft de mijne for some reason gele wielen?

    Ik mis wel af en toe echt de kicktail, maar deze rijdt wel heeeeeeel soepel.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2022 - 0:29 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    (nerd)(nerd)(nerd)

    Ik heb mezelf weer eens gequoot in plaats van verbeterd.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2022 - 0:29 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Vandaag is de DHL langsgekomen met m'n fietsketting, snelspantang en kettingpons. Had alleen nog geen azijn in huis en niet de puf om m'n fiets in het donker in de regen te gaan repareren.

    Vanochtend had ik wel een afspraak, dus ik ben daar op m'n longboard heen gegaan. Het regende wel, daar vreesde ik al voor want dan is het glad (zeker in combinatie met alle bladeren en takken die op de stoepen liggen).

    Nou ja, ik bedacht bij een kruispunt dat het tijd was om de beregende weg een dikke knuffel te geven. Ik ben echt letterlijk op m'n bek gegaan, haha. Wieltje bleef hangen achter een klinker, terwijl ik aan het afzetten was. Dus ik vlieg voorover, probeer nog te rennen om staande te blijven maar m'n lichaam duikt sneller naar voren dan mijn benen kunnen bewegen dus toen werd het buikschuiven. Jep. Knieën dik en blauw (en eentje geschaafd), elleboog helemaal bont, hand geschaafd.

    Morgen is er weer regen voorspeld, ik denk dat ik misschien toch lopend naar mijn afspraak ga... en dan hopelijk 's avonds (en anders woensdag) m'n fiets repareren. Desnoods sleep ik het hele gevaarte de berging in, ligt m'n materiaal ook meteen op z'n plek. Kan ik daarna weer 'veilig' onderweg.

    Vandaag ben ik in ieder geval geen lid van de bende van de zwarte hand, maar de bende van de geschaafde hand :Y).


    :o o nee! Dubbel pech! Wat ontzettend vervelend dat je gevallen bent en daardoor nu overal geschaafde en blauwe plekken hebt :( in die conditie is het ook niet leuk om ff je fiets repareren. Beterschap

    De naam van dit topic is wel een hele mooie om een parodie op te maken, maar dat had je voor ons niet hoeven doen hoor! De geschaafde hand

    Derks schreef:
    (...)

    Ik heb geen rijbewijs Jol (cat)


    Ik bedoelde meer dat ik eens over mijn stuur ben gevlogen in een bocht naar bergafwaarst.
    Een kort van 10 cm lang en 5 cm breed en zeker 0.5 cm dik voor maanden lmao.


    You were born original, don't die as a copy.