• Ik voelde me wel een klein beetje als Pietje Bell toen ik vanmiddag boos m'n fiets ondersteboven gooide. En al helemaal toen m'n handen zwart/bruin kleurden van de vuiligheid, smeer en roest.

    Een paar seconden ervoor was m'n ketting (die al een paar maanden kuren vertoonde en er de afgelopen 9 jaar regelmatig af heeft gelegen) er weer afgevlogen. Alleen nu kon ik niet doortrappen, de trappers blokkeerden helemaal.

    Dat was gelukkig op zo'n 300 meter afstand van m'n huis, dus ik hoefde niet al te lang te lopen. Ik ben een uur bezig geweest met de ketting van m'n fiets, maar dat heeft allemaal niet mogen baten, de snelschakels/snelspanners van m'n ketting zitten helemaal klem bij het kleinste tandwiel van m'n achterwiel. Zelfs agressie en duwen met de ijzeren kap van de rand van m'n kettingkast hebben geen enkel effect.

    Nu is de buitenband van m'n achterwiel ook helemaal glad/kapot gesleten zag ik, dus het is echt dramatisch gesteld met mijn fiets...


    Ja, m'n handen zijn aardig vies nu. Zelfs na 5x wassen met zeep blijft er een verkleuring.


    Heeft iemand hier ervaring met nieuwe kettingen op fietsen leggen? Of achterbanden vervangen? Zowel zelf, als bij een fietsenmaker? Wat zijn de kosten van dit geintje? (Ik kan echt oprecht dit nu niet gebruiken :(( :(( pesthumeurrrrr)

    En hoe is het met jullie fiets gesteld?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Krullie schreef:
    (...)

    :o o nee! Dubbel pech! Wat ontzettend vervelend dat je gevallen bent en daardoor nu overal geschaafde en blauwe plekken hebt :( in die conditie is het ook niet leuk om ff je fiets repareren. Beterschap

    De naam van dit topic is wel een hele mooie om een parodie op te maken, maar dat had je voor ons niet hoeven doen hoor! De geschaafde hand


    M'n fiets blijkt ook nog eens een ontzettende bitch te zijn :@ hij doet het nog steeds niet.

    Hehe, de Bende van de Geschaafde Hand als parodie, ik vind 'm leuk :Y) maar de pijn is inderdaad iets minder. Al gaat het nu wel ietsjes beter!


    SPECS schreef:
    (...)

    Ik bedoelde meer dat ik eens over mijn stuur ben gevlogen in een bocht naar bergafwaarst.
    Een kort van 10 cm lang en 5 cm breed en zeker 0.5 cm dik voor maanden lmao.


    Haha, ja, ik heb in 2018 op de dag van het eindgala ook een koprol gemaakt met m'n fiets. Spatbord schoot ineens los en kwam tussen de spaken en toen dook ik over m'n stuur, m'n zadel kwam in m'n rug terecht. Buurvrouw reed toen met haar auto de hoek om en reed gewoon lekker verder. Joeee


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Echt, ik pleur die klotefiets nog eens het raam uit of zoiets.

    Gisteren fluitend de ketting vervangen, werkte allemaal, fiets reed weer enzovoorts. Tot ik 'm echt nodig had, binnen een minuut trapt 'ie al niet meer. Het probleem kan niet aan de ketting liggen, die is prima nu.

    Ik vrees toch dat het probleem aan de crank ligt :S en ik heb geen cranktrekker...
    Oh, en m'n steeksleutel brak af bij een poging om een paar bouten los te draaien, zo strak zitten ze. Toch maar even ringsleutels halen. En heel veel WD-40 of zoiets, want ik kreeg ook de rembekrachtiging niet los (wat eigenlijk wel nodig is om een ketting te spannen).

    De achterband is zo plat en bobbelig, die moet ook nog vervangen worden dus laat ik maar gewoon alles even in een doen. In the end kan ik de rest van m'n leven wel doen met het gereedschap wat ik aanschaf, plus ik ben nooit meer kosten kwijt voor de fietsenmaker!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    heh bah, wat een pech allemaal! hopelijk krijg je het snel opgelost <3 na regen komt zonneschijn?


    because i knew you, i have been changed for good

    SPICA schreef:
    heh bah, wat een pech allemaal! hopelijk krijg je het snel opgelost <3 na regen komt zonneschijn?


    Ik hoop het, want ik heb nog nooit zoveel pech gehad als de afgelopen twee weken? Pff.

    Nou ja, morgen maar even naar m'n berging om de bandenmaat en letterlijk alles aan m'n fiets te noteren en dan doe ik gewoon een goede bestelling bij een vrij goedkope online fietsenshop met prima reviews, dan kan ik 'm helemaal overhoop gooien en alles repareren. Mocht het echt niet lukken dan kan ik altijd nog hulp vragen bij een fietsenmaker, maar dan ben ik geen materiaalkosten kwijt.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Zo.

    Ik heb geprobeerd te achterhalen welke achterband ik nodig heb voor mijn fiets, maar dit was niet te achterhalen. Het zou op je band moeten staan... maar dat is zowel op m'n voorband als m'n achterband niet terug te vinden. Dus ik heb maar op 28 inch gegokt, en dan voor de stadsfietsversie gegaan.

    Vond het wel stom dat de buitenband een groot item is, waardoor ik €6,99 aan verzendkosten kwijt ben.

    Maar goed, inclusief verzendkosten heb ik straks voor 50 euro wel een heleboel items waar ik m'n fiets compleet kan repareren en gereedschap waar ik de rest van m'n leven plezier van heb.

    Nu wachten tot het binnen is, tot die tijd ga ik overal wel lopend heen. (cat)

    [ bericht aangepast op 1 jan 1970 - 1:00 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 jan 1970 - 1:00 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben echt stikchagrijnig.

    Vandaag zou m'n bestelling van de fietsenwinkel binnen komen, maar de doos was helemaal kapot en niet eens goed dichtgetaped en nu ontbreken er flink wat onderdelen.

    Ik kan nu nog steeds m'n fiets niet repareren 😟😟😟😟


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    volgens mij haat je fiets je met een passie en wil die niet gemaakt ): stoute fiets
    hoeveel pech kan een mens hebben man
    ik voel met je mee


    because i knew you, i have been changed for good

    SPICA schreef:
    volgens mij haat je fiets je met een passie en wil die niet gemaakt ): stoute fiets
    hoeveel pech kan een mens hebben man
    ik voel met je mee


    Ik heb vandaag de waterkoker die ik al sinds m'n 11e had kapot laten vallen. Echt, rip. Beetje heartbroken daardoor.

    DHL zou de laatste onderdelen vandaag tussen 19:10 en 21:10 bezorgen. Gelukkig heeft de webshop de ontbrekende onderdelen opnieuw verzonden na het zien van de foto's van de doos. Het is nu 22:30 uur en DHL is nog niet geweest. Van de week kwamen ze ook eens pas na 22:50 dus ik durf m'n bed nog niet in te gaan eigenlijk. Bang dat de bel dan gaat en ik wakker schrik, ik wil niet weer in paniek raken. En als de onderdelen er straks zijn... Dan kan ik morgen EINDELIJK mijn fiets repareren...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ik heb vandaag de waterkoker die ik al sinds m'n 11e had kapot laten vallen. Echt, rip. Beetje heartbroken daardoor.

    DHL zou de laatste onderdelen vandaag tussen 19:10 en 21:10 bezorgen. Gelukkig heeft de webshop de ontbrekende onderdelen opnieuw verzonden na het zien van de foto's van de doos. Het is nu 22:30 uur en DHL is nog niet geweest. Van de week kwamen ze ook eens pas na 22:50 dus ik durf m'n bed nog niet in te gaan eigenlijk. Bang dat de bel dan gaat en ik wakker schrik, ik wil niet weer in paniek raken. En als de onderdelen er straks zijn... Dan kan ik morgen EINDELIJK mijn fiets repareren...


    Ja PostNL en DHL zijn de laatste tijd wel echt dramatisch hoor.
    PostNL heeft echt al twee keer in twee maanden tijd niet aangebeld en gewoon gezegd dat ze het pakket niet konden afleveren hebben het vervolgens gelijk naar een PostNL punt gebracht. Niet eens het PostNL punt of 300 meter van mijn huis, maar gelijk 4km verderop. Heb een klacht ingediend echt belachelijk.
    En dan DHL, had ik een boek besteld en in plaats van even aanbellen duwen ze hem zo hard door de brievenbus dat mijn moeder eraan heeft staan trekken om hem uit de bus te kunnen krijgen(cat)
    Gelukkig was het boek nog onbeschadigd, maar jezus joh, bezorgdiensten tegenwoordig zijn echt vreselijk.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja PostNL en DHL zijn de laatste tijd wel echt dramatisch hoor.
    PostNL heeft echt al twee keer in twee maanden tijd niet aangebeld en gewoon gezegd dat ze het pakket niet konden afleveren hebben het vervolgens gelijk naar een PostNL punt gebracht. Niet eens het PostNL punt of 300 meter van mijn huis, maar gelijk 4km verderop. Heb een klacht ingediend echt belachelijk.
    En dan DHL, had ik een boek besteld en in plaats van even aanbellen duwen ze hem zo hard door de brievenbus dat mijn moeder eraan heeft staan trekken om hem uit de bus te kunnen krijgen(cat)
    Gelukkig was het boek nog onbeschadigd, maar jezus joh, bezorgdiensten tegenwoordig zijn echt vreselijk.


    Ik woon in een complex met 30 mensen en dat betekent dat er altijd wel iemand thuis is om de deur te openen en de pakketjes gaan dan gewoon op de pooltafel. Dat is best prima, dan kan je meestal gewoon bij thuiskomst je pakketje mee naar je huis nemen. Maar pff, deze doos werd niet eens de moeite gedaan.

    Meestal is DHL hier wel gewoon prima! PostNL gaat ook weinig mee verkeerd. De echte pestpleurishekel heb ik aan DPD (die hebben mijn fucking badkamerkast bij een pakketpunt op 2 km afstand gebracht, dat ding was 1,80 en 20 km zwaar en ik heb geen rijbewijs of auto 😓. Of UPS, die komen gewoon überhaupt niet en dan ben je direct je pakketje kwijt.

    Wat naar dat het bij jou ook mis gaat met PostNL en DHL. Ik snap wel dat het druk is, maar jeetje man.

    Wat ik trouwens wel naar vind, okay, nu is het dat DHL twee dagen moet komen omdat ik onderdelen miste door hun toedoen, maar van mij hoeven die pakketbezorgers echt niet dagelijks of meermaals op een dag te komen hoor... als ze op maandag en dinsdag komen dan kunnen ze van mij ook op dinsdag komen. Zou zo fijn zijn als je dat kon aangeven, als dat bij de postbezorgers ook stress mindert (en mijn pakketten heel laat (cat).) Want ja, soms hebben ze dingen gewoon niet in de winkel en moet je wel bestellen, zou fijn zijn als het dan niet zo'n ratrace zou zijn en mensen beter met pakketten omgaan.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    haha in mijn huis belt postnl meestal wel gewoon braaf aan. dhl daarentegen wil nog weleens pakketjes gewoon voor de deur leggen... zonder aan te bellen...
    een van mijn huisgenoten had een pakket van 300 euro besteld waar voor moest worden getekend, en die hadden ze dus onder een stoel voor het huis gelegd + zelf een lijntje getrokken voor de handtekening, dus dhl-artikelen laat ik bij mijn ouders bezorgen.

    ik ben het wel met je eens over een systeem waarbij je aan kan geven wanneer je pakket bezorgd wordt icm wanneer andere pakketten in de buurt worden bezorgd, meestal kan ik best wel een paar dagen langer wachten als dat betekent dat de bezorger maar één keer langs m'n huis hoeft.
    al vind ik in jouw huidige situatie dat dhl dikke pech heeft, want het is hun eigen schuld dat ze twee keer moeten komen.


    because i knew you, i have been changed for good

    SPICA schreef:
    haha in mijn huis belt postnl meestal wel gewoon braaf aan. dhl daarentegen wil nog weleens pakketjes gewoon voor de deur leggen... zonder aan te bellen...
    een van mijn huisgenoten had een pakket van 300 euro besteld waar voor moest worden getekend, en die hadden ze dus onder een stoel voor het huis gelegd + zelf een lijntje getrokken voor de handtekening, dus dhl-artikelen laat ik bij mijn ouders bezorgen.

    ik ben het wel met je eens over een systeem waarbij je aan kan geven wanneer je pakket bezorgd wordt icm wanneer andere pakketten in de buurt worden bezorgd, meestal kan ik best wel een paar dagen langer wachten als dat betekent dat de bezorger maar één keer langs m'n huis hoeft.
    al vind ik in jouw huidige situatie dat dhl dikke pech heeft, want het is hun eigen schuld dat ze twee keer moeten komen.


    Ze hebben nu gezegd dat ze het pakketje bezorgd hebben, maar 't is nergens te vinden. Niet in de gemeenschappelijke ruimte, niet buiten, niet in m'n brievenbus. Grrrr. En ondertussen wel 3 mails over 'je pakket is geleverd', ook van de verkoper. Joe.

    Maar idd, lekker eigen schuld van DHL.

    Ik had ooit aangetekende post (gewonnen Disneylandtickets + verblijf + ter waarde van zo'n 1500 euro, uiteindelijk ben ik zelf niet eens gegaan maar is m'n ex wel gegaan met z'n familie) en PostNL heeft niet eens aangebeld, maar het buiten ONDER DE BRIEVENBUSSEN gelegd en het zelf getekend. Is goed gekomen wel, maar alsnog... POSTBEZORGERS DIT IS NIET HOE HET WERKT.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly


    De bende van de zwarte hand is nog niet klaar...



    Maar goed, mijn berging heeft dus net als mijn badkamer een automatisch licht met een timer van 3,5e minuut. Ik dacht dat het niet irritanter kon dan wanneer het licht tijdens het douchen en je een dansje moet doen om het licht weer aan te krijgen... Nou. Laat me je wat vertellen. Als je schroeven en bouten van je fiets aan het losdraaien bent, wil je ook niet dat het licht uitgaat... jeetje mina.

    Goed, ik was er na vier of vijf keer bergingdeur opendoen, naar voren lopen en weer teruglopen wel een beetje klaar mee. Alles wat uit elkaar moest, is uit elkaar (behalve de crank, die krijg ik zelfs met de cranktrekker niet los, en de pedalen zijn ook niet los te krijgen, zelfs niet met heeeeeeel veel WD40). Dus morgen ergens tref ik dit aan en kan ik de achterband erop leggen en alles terugschroeven. Ik weet alleen niet meer welk schroefje nog waar hoorde en wat ik allemaal heb losgedraaid, dus dat zie ik morgen dan wel weer.



    Er zat echt ook mega veel zand in m'n fiets, holy moly. De halve Ginkelse Heide ligt nu op de grond van m'n berging. Maar even stoffer en blik mee morgen 🥲.

    Nog wat fotootjes van de broodnodig vervangen onderdelen:


    Deze band kon echt niet meer man man man...


    Iemand nog roest nodig? xD


    ALLEMAAL ZAND!!!


    Ik heb echt geen zin in morgen tbh dan moet ik 'm dus in elkaar zetten hahahahahahahaha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    JONGENS JONGENS JONGENS JONGENS JONGENS

    IK WAS VANDAAG VOOR DE LAATSTE KEER BENDE VAN DE ZWARTE HAND

    M'N FIETS ZIT WEER IN ELKAAR
    HIJ RIJDT WEER
    MET NIEUWE ACHTERBAND

    Het nieuwe achterlicht is wel echt zonde van m'n geld geweest though.
    Ik haalde hem uit de verpakking en de batterijen donderden er al uit (6) ik dacht sustainable te doen maar ik houd het toch bij oplaadbare vervangbare lampjes ipv batterijlicht.

    Ik kan langzaam weer fietsen, en dan serieus langzaam want m'n versnellingskabel is wel helemaal dood. Een projectje voor een volgende keer. Niet nu.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    wat goeeeeeed <3
    lekker bezig geweest vincie!


    because i knew you, i have been changed for good