• Ik voelde me wel een klein beetje als Pietje Bell toen ik vanmiddag boos m'n fiets ondersteboven gooide. En al helemaal toen m'n handen zwart/bruin kleurden van de vuiligheid, smeer en roest.

    Een paar seconden ervoor was m'n ketting (die al een paar maanden kuren vertoonde en er de afgelopen 9 jaar regelmatig af heeft gelegen) er weer afgevlogen. Alleen nu kon ik niet doortrappen, de trappers blokkeerden helemaal.

    Dat was gelukkig op zo'n 300 meter afstand van m'n huis, dus ik hoefde niet al te lang te lopen. Ik ben een uur bezig geweest met de ketting van m'n fiets, maar dat heeft allemaal niet mogen baten, de snelschakels/snelspanners van m'n ketting zitten helemaal klem bij het kleinste tandwiel van m'n achterwiel. Zelfs agressie en duwen met de ijzeren kap van de rand van m'n kettingkast hebben geen enkel effect.

    Nu is de buitenband van m'n achterwiel ook helemaal glad/kapot gesleten zag ik, dus het is echt dramatisch gesteld met mijn fiets...


    Ja, m'n handen zijn aardig vies nu. Zelfs na 5x wassen met zeep blijft er een verkleuring.


    Heeft iemand hier ervaring met nieuwe kettingen op fietsen leggen? Of achterbanden vervangen? Zowel zelf, als bij een fietsenmaker? Wat zijn de kosten van dit geintje? (Ik kan echt oprecht dit nu niet gebruiken :(( :(( pesthumeurrrrr)

    En hoe is het met jullie fiets gesteld?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Toreador schreef:
    wat goeeeeeed <3
    lekker bezig geweest vincie!


    ja, nou, ik zag dat een nieuwe versnellingset (compleet, wel exclusief naafpin, die is bij mij ook aardig scheef) €15,- is en dat het op zich niet HEEL moeilijk is om 'm te vervangen.

    Ga ik zsm doen want als ik nu fiets komt het circus voorbij. Manmanmanmanmanmanman.
    Ik maar trappen en ik kom amper vooruit 🤡


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Toen vorige week mijn ketting eraf lag heb ik aan dit topic moeten denken haha. Gelukkig ben ik een pro in kettingen opleggen. (wbw)
    Uiteindelijk waren mijn versnellingen ook stuk, maar dat heeft mijn vriend intussen voor me hersteld gelukkig.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Toen vorige week mijn ketting eraf lag heb ik aan dit topic moeten denken haha. Gelukkig ben ik een pro in kettingen opleggen. (wbw)
    Uiteindelijk waren mijn versnellingen ook stuk, maar dat heeft mijn vriend intussen voor me hersteld gelukkig.


    Kettingen opleggen en vervangen is echt easy :D

    Oeh, hoe heeft hij je versnellingen gefixt? Ik heb nu ook problemen met m'n versnellingen hahahahaha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    ja, nou, ik zag dat een nieuwe versnellingset (compleet, wel exclusief naafpin, die is bij mij ook aardig scheef) €15,- is en dat het op zich niet HEEL moeilijk is om 'm te vervangen.

    Ga ik zsm doen want als ik nu fiets komt het circus voorbij. Manmanmanmanmanmanman.
    Ik maar trappen en ik kom amper vooruit 🤡

    Oof ja, ik had een paar jaar terug dat mijn fiets in de zwaarste versnelling bleef staan. Ben daar toen veel te lang mee blijven fietsen, over dijken en een viaduct naar school, en na een paar maanden kreeg ik echt intens last van m'n knieën. Dussehh, niet te lang wachten met fixen is mijn tip :'D


    Dramatic

    Derks schreef:
    (...)

    Kettingen opleggen en vervangen is echt easy :D

    Oeh, hoe heeft hij je versnellingen gefixt? Ik heb nu ook problemen met m'n versnellingen hahahahaha

    Bij mij was het probleem dat ze gewoon niet meer werkten omdat de draad in twee was haha, dus hij heeft gewoon een nieuwe draad gekocht bij de fietsenmaker en die vervangen. Meer details ken ik helaas niet haha.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Renna schreef:
    (...)
    Oof ja, ik had een paar jaar terug dat mijn fiets in de zwaarste versnelling bleef staan. Ben daar toen veel te lang mee blijven fietsen, over dijken en een viaduct naar school, en na een paar maanden kreeg ik echt intens last van m'n knieën. Dussehh, niet te lang wachten met fixen is mijn tip :'D


    Bij mij staat 'ie in versnelling niet bestaand/1/0? Dus ik trap niet zwaar, maar het is net een eenwieler met twee wielen...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Bij mij staat 'ie in versnelling niet bestaand/1/0? Dus ik trap niet zwaar, maar het is net een eenwieler met twee wielen...

    Klinkt niet ideaal nee 😂😂


    Dramatic

    Renna schreef:
    (...)
    Klinkt niet ideaal nee 😂😂


    Inmiddels leg ik echt minimaal 1x per week m'n ketting er opnieuw op nadat 'ie er weer afgeglipt is, bleh. Hij hangt inmiddels ook weer helemaal slap en dan denk ik: bitch, je bent 3 fietsbeurten oud, gedraag je.

    Gezien de versnelling toch nog vervangen moet worden, lijkt het me toch slim om even naar een (goedkope) fietsenmaker te gaan die er raad mee weet... maar pff dat kost geld. Januari dan maar.

    (en nee, ik wil geen nieuwe fiets, deze is jatproof (valt teveel op) en is de eerste fiets die ik in m'n leven had die echt van mij was en geen oud afdankertje van de moeder van de neef van de baas van de buurman ofzo.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik nomineer je voor pechvogel van het jaar.