• Welkom bij Story of the Year 2023!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.)
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY en voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2023
    Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar heeft er helaas niemand zijn verhaal afgerond. Alle winnaars vind je in het archief.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


                     
    OPOTY
    Thema Enemies & Lovers
    Catmint met City of Twisted Fates
    [20306/28716 (0 woorden geschreven)]
    Morozova met If I had a heart
    [2814/2814 (0 woorden geschreven)]
    Frodo met Golflengte
    [0/0 (0 woorden geschreven)]

    Thema Sprookjes & Mythes
    Lorem met One Chance
    [0/0 (0 woorden geschreven)]
    SonOfGondor met Botten Tussen De Rozen
    [2778/2778 (0 woorden geschreven)]
    FOTY
    Thema Enemies & Lovers
    Ringwraith met Illusions • Fred Weasley/Loki
    [3082/3082 (0 woorden geschreven)]

    Thema Sprookjes & Mythes


    Meer info over de thema's vinden jullie hier: klik!

    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.[url][/url]

    [ bericht aangepast op 4 jan 2023 - 14:54 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 okt 2023 - 22:48 ]


    De officiële crewpagina

    Frodo schreef:
    Omg omg omg, dat ziet er zoooo goed uit!


    Haha thanks, no stress nu hoor.... no stress at all........:|


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik zet deze in mijn topics omdat ik twijfel of ik mee wil doen. (:


    help

    Catmint schreef:
    Gezien het hier vrij stil is, zal ik dan maar de 2e inzending doen (en de spits afbijten voor OPOTY) ^^


    Leuk! Je staat erbij. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik had een vraagje: het verhaal dat ik in mijn hoofd had, is gebaseerd op een RPG die ik hier op Q bijna tien jaar geleden gespeeld heb. Ik zou daaruit mijn eigen personage en twee personages van een vriendin gebruiken (zowel zij als de originele maker van de RP hebben me daarvoor toestemming gegeven). Het verhaal zelf wordt dus wel helemaal door mij geschreven en ik ga ook geen stukken overnemen die in de RP voorkwamen, maar is dit toegestaan of valt dat volgens jullie ook onder plagiaat?


    help

    Excuses voor de vertraging, maar de winnaar van januari is Ringwraith met 1078 geschreven woorden! Proficiat. *O*

    Je krijgt van ons alvast een spotlight cadeau en als dat voor jou goed is wil ik je story ook graag op de social media online gooien. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Cirilla schreef:
    Ik had een vraagje: het verhaal dat ik in mijn hoofd had, is gebaseerd op een RPG die ik hier op Q bijna tien jaar geleden gespeeld heb. Ik zou daaruit mijn eigen personage en twee personages van een vriendin gebruiken (zowel zij als de originele maker van de RP hebben me daarvoor toestemming gegeven). Het verhaal zelf wordt dus wel helemaal door mij geschreven en ik ga ook geen stukken overnemen die in de RP voorkwamen, maar is dit toegestaan of valt dat volgens jullie ook onder plagiaat?

    We bespreken het even achter de schermen. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Excuses voor de vertraging, maar de winnaar van januari is Ringwraith met 1078 geschreven woorden! Proficiat. *O*

    Je krijgt van ons alvast een spotlight cadeau en als dat voor jou goed is wil ik je story ook graag op de social media online gooien. ^^

    Yayy dat is goed hoor!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Cirilla schreef:
    Ik had een vraagje: het verhaal dat ik in mijn hoofd had, is gebaseerd op een RPG die ik hier op Q bijna tien jaar geleden gespeeld heb. Ik zou daaruit mijn eigen personage en twee personages van een vriendin gebruiken (zowel zij als de originele maker van de RP hebben me daarvoor toestemming gegeven). Het verhaal zelf wordt dus wel helemaal door mij geschreven en ik ga ook geen stukken overnemen die in de RP voorkwamen, maar is dit toegestaan of valt dat volgens jullie ook onder plagiaat?

    En anders schuif je het gewoon onder fanfic :Y)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    En anders schuif je het gewoon onder fanfic :Y)


    Haha, zat ik ook nog aan te denken 🙃


    help

    Cirilla schreef:
    Ik had een vraagje: het verhaal dat ik in mijn hoofd had, is gebaseerd op een RPG die ik hier op Q bijna tien jaar geleden gespeeld heb. Ik zou daaruit mijn eigen personage en twee personages van een vriendin gebruiken (zowel zij als de originele maker van de RP hebben me daarvoor toestemming gegeven). Het verhaal zelf wordt dus wel helemaal door mij geschreven en ik ga ook geen stukken overnemen die in de RP voorkwamen, maar is dit toegestaan of valt dat volgens jullie ook onder plagiaat?


    We hebben het besproken en aangezien je toestemming hebt gekregen, mag je dit verhaal zeker gebruiken.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Bij deze dan :Y)


    IF I HAD A HEART
    Inzending Story of the Year | Enemies & lovers | Engelstalig

    Henry Reagan is a cruel asshole, and all of the Queendom of Azmar knows it. Feared by magical and non-magical creatures alike, the people of Azmar don’t know or even care how exactly he became the Bastard General, how he became the Queen’s Dog. Because that is all they see: a man who ruthlessly enforces the anti-magic laws installed decades ago by Azmar’s Queen. A man who carries on his family’s legacy of murder and torture in the name of the Crown.

    No one cares to look what lies beyond the surface of the infamous villain they all claim to know – no one, except for Vaillé N’Avale. When the two of them engage in a relationship, everyone in the capital city of Aelley is shocked and appalled. Where Vaillé is sunshine, Henry is thunderclouds – the both of them together make absolutely no sense. After three years of going steady, however, the people of Aelley seem to have grudgingly accepted it, though many refuse to believe this softer side of Henry is anything but an act. ‘She’s melted his frozen heart!’ the romantics proclaim, ‘He’s using her and she’ll end up dead!’ is what the critics shout.

    No one really understands the unlikely couple, yet the public is even more shocked and outraged when Henry one day barges into Vaillé’s brother’s tavern to arrest the both of them for high treason.

    Based on an RPG by Hyonyeo/Togo.
    The characters of Ravi and Vaillé were originally created by Armadillo, I'm just writing my version of their story.

    [ bericht aangepast op 4 maart 2023 - 20:42 ]


    help

    In februari heeft Catmint het meeste geschreven aan haar story, proficiat! *O*
    Je krijgt van ons een spotlight cadeau, en ook een vermelding op sociale media indien je daar akkoord mee gaat. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    In februari heeft Catmint het meeste geschreven aan haar story, proficiat! *O*
    Je krijgt van ons een spotlight cadeau, en ook een vermelding op sociale media indien je daar akkoord mee gaat. (:


    Ah yes! Natuurlijk wil ik wel een vermelding op social media :) thank you!!!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ledecky schreef:
    In februari heeft Catmint het meeste geschreven aan haar story, proficiat! *O*
    Je krijgt van ons een spotlight cadeau, en ook een vermelding op sociale media indien je daar akkoord mee gaat. (:


    Het is ook echt een aanrader om te lezen!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oh mijn abonnement heeft dan gefaald geloof ik :')


    Every villain is a hero in his own mind.