• Welkom bij Story of the Year 2023!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.)
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY en voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2023
    Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar heeft er helaas niemand zijn verhaal afgerond. Alle winnaars vind je in het archief.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


                     
    OPOTY
    Thema Enemies & Lovers
    Catmint met City of Twisted Fates
    [20306/28716 (0 woorden geschreven)]
    Morozova met If I had a heart
    [2814/2814 (0 woorden geschreven)]
    Frodo met Golflengte
    [0/0 (0 woorden geschreven)]

    Thema Sprookjes & Mythes
    Lorem met One Chance
    [0/0 (0 woorden geschreven)]
    SonOfGondor met Botten Tussen De Rozen
    [2778/2778 (0 woorden geschreven)]
    FOTY
    Thema Enemies & Lovers
    Ringwraith met Illusions • Fred Weasley/Loki
    [3082/3082 (0 woorden geschreven)]

    Thema Sprookjes & Mythes


    Meer info over de thema's vinden jullie hier: klik!

    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.[url][/url]

    [ bericht aangepast op 4 jan 2023 - 14:54 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 19 okt 2023 - 22:48 ]


    De officiële crewpagina

    Ik ga het maar weer eens proberen. c:


    || One Chance||


    Friends are there forever, right?
    The good ones don't judge you, don't hate you no matter what you have done.
    They forgive, and give you a pet on the head in need.
    And friends help you through all the painful moments.
    Something I failed to do with you.


    Sharon and Rhytho are the best friends ever since they can remember.
    But one day something changed. Something dreadful had happened.
    And now the only thing Sharon can do is stare through a window, in the hope she won't lose Rhytho forever to the darkness that has been festering inside him.



    - Engels geschreven
    - Fantasy
    - Onbekende personen
    - Doet mee aan de SOTY 2023 met de thema: Sprookjes/Mythes
    - Begonnen op 11 Maart 2023
    - Alles wat ik schrijf heeft geen feitelijk achtergrond, dit is puur fictie.
    - Sorry als mijn Engels slecht is, ik ben niet geweldig met taal, maar ik wilde gewoon graag Engels schrijven. c:


    link. c:


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    BOTTEN TUSSEN DE ROZEN
    _______________________________________________________________________________________________________________________________
    _______________________________________________________________________________________________________________________________




    Al mijn hele leven valt onze stad onder de schaduw van het kasteel. Oneindig hoge torens met rozenplanten die als slangen om het gebouw wikkelen, donker steen dat ooit marmer was en een ijzige kou die van de muren afkomt, dat is wat over mij en de mensen zoals ik doemt.

    Lang geleden, zelfs voordat mijn grootvader was geboren, was dit het kasteel van de koning en de koningin van ons land. Lang geleden, zingen de barden, was dit land vruchtbaar en gelukkig. Lang geleden, voor de vloek.

    Maar nu, nu leven we zoals de normale mensen doen. We verbouwen ons graan, we bouwen onze huizen, repareren onze werktuigen, we trouwen en krijgen kinderen. En hoewel het kasteel er altijd is, is het niet meer dan een gedachte in ons achterhoofd. Of nou ja, voor de meesten van ons.



    SOTY 2023//Sprookjes//Nederlandstalig
    Story by SonOfGondor//Cover by AlphaNoodle




    LINK


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Goflengte






    Ida is een zeventienjarig meisje, dat dolgraag illustrator wil worden. Tot grote ergernis van haar ouders, die overtuigd zijn dat ze “meer in haar mars heeft”. Iedere zomer zakken ze af naar de zee, waar hun vakantiehuisje ligt.

    Felix woont al zijn hele leven tussen de golven en voelt zich gevangen in het kleine kuststadje. Het liefst van al wil hij de wijde wereld in trekken, en zijn kinderhuis - waar hij zoveel verdriet heeft geleden - achter zich laten.

    Hoewel Ida en Felix elkaar nooit op het perfecte moment lijken te ontmoeten, voelen ze toch een sterke verbinding met elkaar die ze niet kunnen negeren. Samen proberen ze hun dromen na te jagen en uit te breken uit de benauwende verwachtingen van anderen.

    Nooit het perfecte moment.
    Nooit de perfecte plek.
    Wél het perfecte paar.






    Deelname aan SOTY 2023 - thema enemies & lovers
    Start op 7/04/2023
    © Frodo/Bes Ceyssens



    [ bericht aangepast op 4 april 2023 - 14:53 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Kleine bump. Wordt de beginpost nog geüpdatet met de nieuwe stories en geschreven woorden etc. van maart?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    Kleine bump. Wordt de beginpost nog geüpdatet met de nieuwe stories en geschreven woorden etc. van maart?

    Oprechte excuses voor immense vertraging! Alle stories staan er intussen in; heel tof dat we dit jaar wat meer stories in de lijst hebben staan. *O*
    Ik bereken nu even wie de winnaar van maart wordt. (wbw)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    De winnaar van de maand maart is bekend en dat is opnieuw Catmint! Proficiat. *O*
    Je krijgt van ons dus opnieuw een spotlight cadeau. En je vermelding op Instagram heb je ook nog tegoed. ^^

    Daarnast ga ik vanaf nu iets beter mijn best doen om dit topic actief te houden en op te volgen! (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ook in april schreef Catmint de meeste woorden! Proficiat, je krijgt van ons later deze maand ook weer een spotlight cadeau. *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Dang man, I really have to step up my game hahahaha


    help

    Ledecky schreef:
    Ook in april schreef Catmint de meeste woorden! Proficiat, je krijgt van ons later deze maand ook weer een spotlight cadeau. *O*


    Wait whut? Haha, die zag ik niet aan komen.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik heb serieus schrijf issues, en het begint me echt te irriteren. :'D
    Soms mis ik de oude tijd waar ik compleet niet hoefde na te denken over wat ik schrijf, en nu twijfel ik over elke zin en kom ik niet van die gedachtes af... x.x


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    Ik heb serieus schrijf issues, en het begint me echt te irriteren. :'D
    Soms mis ik de oude tijd waar ik compleet niet hoefde na te denken over wat ik schrijf, en nu twijfel ik over elke zin en kom ik niet van die gedachtes af... x.x


    Aah, relatable! Alles moet precies altijd zo gepolijst zijn voor ik het deel 😑

    Bij RP's heb ik dat precies minder vandaag de dag haha


    help

    Ja, precies dat dus.
    Met RP's heb ik het ook minder. Daar hoef ik niet teveel over na te denken voor ik het verstuur.
    Wat best vreemd is, want daar gaan soms ook best flinke stukken aan door.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Hallo lieve mensjes, hoe gaat SOTY bij jullie allemaal?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Lets not talk about it. :'D


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    Lets not talk about it. :'D


    Dit :'D
    Gelukkig lijkt het bij jou wel te vlotten?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien