• Dahlia Avenue Cul de sac 40 minutes away from Washinton

    Vrienden tot het einde. Zo had het geklonken tussen de drie negenjarige jongens die met hun geheime handshake de deal verzegelden en deze werkelijk tot het einde hebben nageleefd. Vrienden die ondanks hun eigen leven/gezin en werksituatie in dezelfde cul de sac kwamen te wonen en de vriendengroep wisten uit te breiden naar maar liefst 6leden die elk voor elkaar in het vuur zouden springen. Elke twee weken komen deze mannen dan ook samen voor ‘DadClub’ een avond van drank, games en onzin theorieën waar ze vaak te diep op in gaan. Hoewel deze ene theorie het zaadje was voor wat 5 van hen werkelijk zouden gaan uitvoeren…

    5 Jaar geleden kwam Diego Rivera met de ultieme vraag- Hoe zouden jullie de perfecte bankroof zien? Een vraag die eerst met grappige opmerkingen onthaald werd of met echte ‘die hard’ actie momenten verzonnen werd- maar na enkele weken toch steeds weer werd opgehaald door ideeën die in hun gedachten schoten. Rivera was destijds een bankbediende en wist hen de fouten in hun plannen voor te leggen, waardoor er telkens naar andere manieren gezocht werd. Dit week zo ver uit dat Diego en de anderen, haast een waterdicht plan kregen en hun theorieën vaak op kleine schaal uitoefenden. Al was het allemaal niet zo heel serieus bedoeld. Het bankroof plan werd na 4 jaar algauw weer begraven toen ze een ander interessant onderwerp boven haalden en werd hierdoor wat in vergetelheid gebracht… Tot nu…

    Diego Rivera werd op de beruchte dag van zijn overlijden, ontslagen door de bank. De man was zo van streek op zijn rit naar huis dat hij nooit had opgemerkt dat de lichten rood waren en… Dadclub was niet helemaal hetzelfde meer zonder Diego en ook zijn familie zat zowel emotioneel als financieel in de knoei.
    Tijdens één van de dadnights , maanden na het overlijden van hun beste kameraad kwamen ze terug zijn plan bovenhalen. Wat nou als ze het recht in eigen handen zouden nemen? De bank die er deels voor gezorgd had dat hun maatje er niet meer was te grazen konden nemen- en hierdoor ook de rivera’s zouden hunnen helpen?










    ROLES

    ✧ Familie Rivera
    kid - Cassandra Dulce Rivera - 19 - Vanth - Pg 3
    Kid - Alejandra Lucía Rivera - 20 - Kaz - Pg 3

    ✧ Familie Morales
    Dad 2 - Santiago 'Santi' Leonardo Morales - The Leader- 45- Vanth- Pg 2
    Dog- Diablo - Woof

    ✧ Familie Lane
    Dad 3 - Lawrence Jon Lane - The Brains- 45 - Revali pg 1
    Kid- Elinor Angelica Lane Arizabeth- Pg 3

    ✧ Familie Moran-LeBlanc
    Dad 4 - Grayson Moran-LeBlanc - The Speed - 46 -Mirabel - pg 1
    Dad 5 - Salvador Moran - The Artist - 43 - Moonchild - pg 1
    kid - Alfie Moran-LeBlanc Klaus- Pg3
    Niece - Gabrielle LeBlanc - 21 Syaoran - pg 2

    ✧ Familie Delgado
    Dad 6 - Emannuel Delgado - The Charm - 45 -Necessity - Pg
    Mom - Daisy Savannah Delgado-Ellis - 38 - Kaz - pg 3
    Kid - Becket Delgado - Trouble - 20 - Mirabel - pg 3
    Kid - Brynn Delgado - And make it double 20 -Moonchild - pg 3

    ✧ Familie 6
    Dad 7 - Jasper Allen - The Wildcard - 38 - Klaus - pg 3
    Mom - Hazel Allen-Williams - 39 - Syaoran - pg 2
    Kid - Casey Elijah Allen - 19- Navarro - pg 3




                            THE RULES
    -In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet.
    - Je schrijft een post van minimaal 250 woorden.
    - Geniet van het schrijven, maak je niet druk als het even duurt voordat je weer schrijf tijd hebt!
    -Als je er even tussenuit gaat, laat het me even weten, dan zorg ik wel voor een leuke 'time out' voor je personage.
    - Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    - Een reservering blijft even staan. Geef aan als je dit niet red vanwege omstandigheden.
    - Maximaal 2 personages per persoon. (1 dad per persoon)
    - Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    - Alleen Mirabel maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    - 16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    - Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    - Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    - Naamsverandering graag doorgeven.




    [ bericht aangepast op 27 jan 2023 - 20:50 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    Februari 10th – 22:47

    The Plan – It’s a calm Friday night. Most citizens are heading to bed and others are still enjoying their night out. However for 5 dads- this night might be the most stressful event of their life. For they are in the midst of robbing a bank.
    The plan was perfect, they got inside flawlessly- alarms were disabled for a short period of time and because of their prepwork they managed to break into the vault and stash all that cash. The perfect revenge to honour their best friend Diego.
    However they had found a flaw in their plan. Their way out – the window that was supposed to be unlocked was not unlocked anymore. Time is running out and a guard is dangerously close by.
    Team Alfa (Santiago/ Jasper/ Salvador )are stuck in the second floor office while team Delta (Jon / Emanuel) and team Omega (Grayson) are waiting for them to get out of there.

    Meanwhile – Dadnight is not only a fun night for the dads, the wifes and kids managed to make it a funn night for themselves as well. As the ladies had scheduled a Spa night with a good movie and some of the other kids decided to hang out playing games and wreaking havoc in the neigbourhood.

    (De mannen zijn gehuld in zwart met handschoenen zodat hun sporen niet te traceren zijn- ze communiceren via walkie al gebruiken ze best niet elkaars echte namen)


    The day before the heist. Prepwork, de bank is niet de grootste van Washington, maar er is toch grote waarde te vinden, de mannen gaan voornamelijk voor het Cash geld, die ze via een software programma a la Jon zouden kunnen doorfilteren naar Zwitserland. Goudstaven zijn te zwaar en een directe cyberaanval zou te riskant zijn voor data. Dus, via plannen die Sal kan bemachtigen weten ze de hele layout van de vault en ook dat er al 4 jaar grote verbouwingen geplant staan in de zijvleugel (en laat dat net toevallig op dit moment vallen) Hierdoor zijn er meerdere zwakke punten in de beveiliging van de bank en wie er binnen en buiten kan. 2 van de dads, (Ik stel voor Jasper en Sal) gaan dus binnen als projectleiders/bouwvakkers om zo dicht bij de kluis te geraken en de verifiëren of de alarmsystemen nog zijn zoals het plan die 4 jaar geleden laatst beschreven was. And it is, a heatsensor, lightsensor en passcode zijn nodig om hierin te geraken. De heatsensor kan met een laagje hairspray gesaboteerd worden en de lightsensor zal de dag van de heist zorgvuldig moeten afgetaped worden. Nu is de Code het grootste probleem en hier komt Emmanuel in handy. Want de code verandert iedere week, dus ondanks de code in het plan, zal dit niet meer van toepassing zijn. Maar als iemand codes uit een ander zijn mond kan krijgen dan is het de charmeur van een Emmanuel wel. Het team zou zorgvuldig een dame uitgepikt hebben die wel wat vleierij kan gebruiken en die al dan niet haar geheimpje aan Emmanuel zou verklappen.


    For the DAY OF THE HEIST itself we have 3 teams, Team tech (Een Van die bestikkerd is alsof ze van het bouwbedrijf zou komen thanks to grayson) Hier zou Jon in schuilen en de codes kunnen kraken vanuit een safe haven, Emmanuel would be his getaway driver en kan zich mooi eruit lullen als er parkeer wachter komt. Want zij moeten iets verder van de bank af zijn, maar toch dicht genoeg indien er wat verkeerd loopt. Santiago would be team Floor, hij zal moeten inbreken in de vault samen met Sal en Jasper en binnen korte tijd 20 min moeten ze bij de vault geraken, in het donker de lichtsensor aftapen, en de code invoeren. Jon moet zien de camera's te hacken. Santiago heeft leiding over de walkie en update alles (al kan het zijn dat hij een guard moet neerslaan die toch wat gehoord heeft) Jasper en Sal moeten al het geld in een zak krijgen in de resterende tijd en dan via het ventilatiesysteem op de volgende vloer komen. Van hieruit werd er de dag ervoor een ruit geopend vandaaruit kunne ze via de stellingen naar beneden klimmen waar Grayson in zijn wagen zit. Ook een herbestikkerd model die tijdens het achtervolgen ervan gescheurd kan worden. Dus met de buit scheuren ze dan weg en gaan ze naar een afgesproken plek (rooftop of a public building? ) waar ze het geld veilig kunnen transferen naar een zwitsers account





    [ bericht aangepast op 27 jan 2023 - 21:20 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    MT


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Mine.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mineee


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    Lawrence Jon Lane - The Brains

    Jons ogen gleden door het busje heen waarna hij naar zijn horloge keek. De jongens zouden nu onderhand buiten moeten zijn, maar er was nog geen teken van leven geweest via de walkie-talkie. Hij keek naar Emmanuel die voor in het busje zat, stond op uit de provisorisch ingebouwde stoel en liep naar hem toe.
    "Het is nu wel bijna tijd, he?" Hij pakte de walkie-talkie en keek of het ding nog op het goede kanaal stond. Alles klopte...
    "Fuck..." mompelde hij en keek zijn maat aan. "Wat als ze gepakt zijn." Jon kon zijn zenuwen nauwelijks onderdrukken. Hij snelde naar de set-up terug en keek naar de camerabeelden. De beelden die hij aan de gehackte camera's gelinkt had liepen nog zonder problemen. Echter kon hij hierdoor niet zien wat er aan de hand was. Hij wilde zijn vrienden ook niet in gevaar brengen door de beelden te pauzeren. Dan zouden ze vol in beeld te zien zijn. Hij liep terug naar voor en zette zichzelf neer op een krat en begon zijn voet zenuwachtig op de bodem van de bus te tikken. Hij keek vanaf zijn plek naar de set-up. Het was beter dat hij er nu even niet achter zou zitten, dan ging hij fouten maken en dan kon het fout gaan. En Jon had een hekel aan fouten maken. Sowieso was dit ook niet het moment om er daadwerkelijk een te maken, want dat kon het leven van zijn vrienden stuk maken...
    Hij zag een bericht binnenkomen op een van de schermen. Deze gaf aan dat er een berichtje gestuurd was vanaf de server naar Daisy, zodat het leek of Emmanuel haar had geschreven.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2023 - 19:46 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Hi


    Bowties were never Cooler


    Grayson Jacob LeBlanc- Moran

    The Speed - Team Delta waiting for the Alfa team



    Ongeduldig tikte mijn wijsvinger op het stuur terwijl ik in mijn achteruitkijk spiegel het bankgebouw in de gaten hield die zich een eind verder bevond. Wachten was mijn taak, wachten op het signaal van team alfa of wanneer de klok vijf voor elf sloeg wat nog maar enkele minuten van het nu verwijdert was. Het laatste nieuws dat ik over de walkie had verkregen was dat ze de vault hadden opengebroken, daarna bleek het radio stilte. In deze minuten had ik mijn hele leven al door mijn gedachten gefilterd en had de vraag 'Waar zijn we in godsnaam mee bezig' ontelbarekeren blijven schreeuwen in mijn hoofd. "Gray, adem in en uit." grolde ik tussen mijn tanden door naar mezelf toe. "Voor Diego, Heather- Gabi, Alfie, Sal..." ik nam een diepe teug adem en liet mijn helblauwe kijkers weer naar het bankgebouw flitsen. Sal zat daarbinnen, zijn leven op spel te zetten voor ons- Santiago en Jasper hadden me verzekerd goed voor hem te zorgen. Het plan was waterdicht- we kunnen dit. Adem uit...
    Mijn hand die als vastgeklemd aan mijn steur zaten losten hun grip waarna mijn geduld op begon te geraken en ik vlug de walkie die op de stoel naast me greep. "Team Alfa- update? Waarom duurt het zolang?" kwam er licht grommend maar voornamelijk bezorgd over mijn lippen, het bericht doorgevend aan beide teams. Dit was niet goed voor mijn stresslevels- redenen waarom het niet het beste plan was dat ik daarbinnen zou lopen noch te vroeg mocht vertrekken naar het gebouw. Plan was, wachten op het signaal- erheen scheuren, mijn vrienden en liefste in de wagen krijgen en als een dolle naar de ontmoetingsplek vlammen. Een plan B was er niet- en hoe verder de seconden tikten zonder antwoord - des te meer ik onszelf vervloekte om het feit dat we geen backup besproken hadden. "Fuck"


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Hello hello


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Holaaaa


    El Diablo.

    Salvador Moran



    "Joder!" Het kostte Sal elke laatste restant van zijn zelfbeheersing om niet ergens tegenaan te schoppen, in frustratie, en zo rustig mogelijk te blijven toen bleek dat het raam langs waar ze ongezien hun bankroof zouden ontsnappen toch wel écht nog op slot was. Hij beloofde zichzelf dat indien hij nu de kalmte zou bewaren, hij later Manu eigenhandig mocht wurgen. Hun plan was zó doordacht, jaren in de maak... Hoe kon hij in godsnaam zijn enige nuttige job vergeten doen zijn?!
    De architect sloot kort zijn ogen en haalde diep adem in een poging zichzelf te aarden. In gedachten trachtte hij tot tien te tellen. Hij raakte maar tot vier vooraleer hij Grayson's stem over Santiago's walkietalkie hoorde.
    "Team Alfa- update? Waarom duurt het zolang?" Ondanks de onrust die hij bij zijn echtgenoot hoorde was het precies wat hij nodig had om te bedaren. Hij zag Grayson's gezicht glashelder voor zich, algauw gevolgd door die van Alfie en Gabi. Hier niet uit raken was geen optie. Hij moest naar zijn gezin toe.
    Met een nieuw level van vastberadenheid woog hij hun opties af om alsnog buiten te raken. Allereerst blikte hij kort op zijn horloge, om er achter te komen hoeveel tijd hen precies nog restte.
    "Als we het raam breken gaan de alarmen af," bedacht hij zich luidop. "De muren zijn van gewapend beton, dus zelfs al zouden we er doorheen raken, dan lukt dat nooit op tijd..."
    Hij liet zijn blik de kamer rond glijden. Nu duidelijk was hoe ze niet zouden ontkomen was het een kwestie van snel te verzinnen waar ze wel een kans mee maakten.
    "Ofwel moet iemand stante pede dat slot op het raam plukken met de weinige tools die we daarvoor hebben," zijn blik gleed veelbetekenend naar Jasper alvorens ook met Santiago oogcontact te zoeken. "Of we zoeken een uitweg langs waar we gekomen zijn..." Hoopvol wees hij naar de ventilatieschacht die ze gebruikt hadden om in deze kamer te raken. Hij had het vloerplan vaak genoeg gezien, en zou bovendien vanuit zijn opleiding genoeg richtings- en inschattingsvermogen moeten beschikken, om de weg naar buiten toe te vinden.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2023 - 19:42 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Jasper Allen
    38 • The Wildcard • The Bank • Leave this to the professionals. Also, f*cking Manu • Team Alpha



    Het ging allemaal zo vlotjes. Te vlotjes, en dat hadden we geweten. Het raam wat open had moeten staan, zit dus mooi op slot. Hoe kon dit in hemelsnaam gebeuren? Manu had ons verzekerd dat het raam open was. Nu die op slot zat, viel alles in het water. Dit alles terwijl ik nog op de rand van het ventilatiesysteem zat om de laatste zakken eruit te tillen.
    Kort flitsten Hazel en Casey door mijn gedachten. Ik schudde even met mijn hoofd. Daar was nu geen tijd voor. Ik moest focussen om heelhuids en hopelijk met een goede buit weer thuis te komen.
    In de tussentijd hoorde ik dat er iets uit de walkie talkie kwam, maar ik zat net te ver weg om te weten waarom. Ik hees mezelf omhoog en pakte de laatste zakken op, om vervolgens naar Sal te lopen. Die was in de tussentijd alweer vanalles aan het zeggen. Zelf liep ik door naar het raam. Een plan was goed, maar daar was nu echt geen tijd voor om over te keuvelen.
    Ik liet de zakken naast mijn enkels vallen en viste mijn zakmes uit mijn achterzak. "Eens kijken of dit lukt..." zei ik meer tegen mezelf dan de anderen.
    Ik begon door alle honderd-en-een opties in het zakmes te gaan op zoek naar hetgeen wat ik zocht. Ofwel een dun mes, ofwel de slothaakjes. Als dat niet lukte, konden we altijd nog het raam intikken en rennen, maar dit zou hopelijk het alarm niet doen afgaan... hopelijk. Ik werkte hier dan wel, ik was enkel een balie medewerker. Ik wist niets over de beveiliging of de alarmen, alleen waar de noodknoppen zaten bij de balies.
    "Wees klaar om te rennen." waarschuwde ik de anderen, net voor ik begon te prutsen aan het slot. Het viel me mee hoe makkelijk ik eigenlijk in het slot kwam. Dat betekende niet altijd iets, maar het verbaasde me toch van mijn werkgever. Je zou denken dat die het beter op orde zouden hebben. Het puntje van mijn tong stak een klein beetje uit, terwijl ik met niet de meest ideale hulpmiddelen het slot probeerde te forceren.
    Plots hoorde ik een klik en keek met een triomfantelijke glimlach om. "Ding ding ding." zei ik met een grijns. "Let's go." Ik pakte de zakken weer op, met een onnodig sprongetje en duwde met mijn schouder het raam open. Tijd om te gaan.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2023 - 20:17 ]


    Bowties were never Cooler



    ' Trouble'

    PARTEHHHH || sneaking in his dads study || With Brynn and Gabi & others


    Wat was een feestje zonder alcohol nou waard? Vrij weinig eigenlijk- dus daarom dat Brynn en ik voor een nieuw doel stonden, al deze dorstige mensjes opgieten. Stap 1, drank stap 2 drinken stap 3 dronken. Mams had onze aanvraag meerdere malen afgeslagen gezien we nog 'te jong' waren mamsjo sjmansjo drinken zullen we! Zodra we vaders studieruimte binnengekomen waren, die de handig-aard dat hij was een kinderslot geïnstalleerd had. Terwijl zuslief al het eerste slot open peuterde met haar klauwen, probeerde ik mijn publiek in gedrang te houden. "Beste mensen, hou jullie redcups goed bij de hand en probeer die cola's in de beker te houden, zo meteen gaan we binnen in heilig gebied waar alles die ook maar verkeerd op zijn plek ligt resulteert in eeuwig huisarest voor Beck en Brynn Delgado- dus handjes thuis." met brede grijns wees ik mijn twee duimen naar mijn borst toe. "Met name Beckie hier, dus snavels dicht " kwam er nu iets strikter over mijn lippen, waarna ik de deur hoorde open klikken en met een ondeugend lachje me op mijn hielen omdraaide om zo met een klein huppeltje de mooie studie binnen 'sloop'. Meteen glibberde ik naar vaders 'geheime' compartiment toe waar ik wist dat zijn dure malt , rum en vodka verstopt zaten, maar ook de goedkopere troep als vader zijn kater wilde wegwerken door wat 'lichters te verorberen. Nu was het mijn beurt - hoewel ik Gabi en Brynn nodig had om het kastje ook open te peuteren was de eerste poging voor mij. "Oké, dus als we paps kennen is dit code slot een eitje toch? " sprak ik, sinds de laatste keer dat we hadden ingebroken had paps alles extra beveiligd, maar ik kende de man. Deze code moest hier ergens liggen....


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    MT.


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.


    Casey Elijah Allen
    Het potlood wiebelde tussen mijn vingers waardoor er een zacht getik hoorbaar was iedere keer dat deze tegen het schetsboek aankwam. Dit werd afgewisseld met gekras op de witte vellen papier. Ik hield zo van dat laatste geluid, dat betekende dat er weer een gedachte tot leven kwam en vorm kreeg. Ik hield ervan om mijn kijk op het leven op deze manier te delen. De positieve kijk op het leven dan. Het was soms vele malen makkelijker dan praten.
    Ik had mij inmiddels, niet al te lang geleden, gevestigd in het uiterste hoekje van de bank en mijn benen zo ver mogelijk opgetrokken tegen mijn borst aan.
    De avond was nog in volle gang, maar momenteel had ik een moment genomen om gebruik te maken van mijn hoofd wat overuren draaide.
    Men zegt altijd dat als je inspiratie had, je hier gelijk gebruik van moest maken. Stel je voor dat je het straks kwijt bent. Dit was de ideale manier om twee vliegen in een klap te vangen.
    Zo af en toe keek ik op om te zien wat er gaande was in de ruimte waar ik mij bevond, luisterde naar wat er om mij heen gebeurde en gezegd werd. Mocht het nodig zijn, kon ik mij er gemakkelijker in mengen en hoefde niemand zeshonderd keer mijn naam te gillen en het verhaal opnieuw te vertellen. Daarbij kon ik het juiste moment dan ook weer vinden om straks mijzelf erbij te voegen.
    Ik wilde niet teveel mijn eigen wereld in verdwijnen. Ik wist van mijzelf dat deze mogelijkheid aanwezig was als ik mijn volledige focus op mijn schetsboek zou leggen. Ik stond bekend om het concentratievermogen van een goudvis te hebben, maar er waren blijkbaar toch een paar uitzonderingen.
    Mijn aandacht werd opnieuw getrokken door Beck die het woord had genomen en het nieuwste plan van de avond aan het licht bracht. Wat een verrassing. Het had nog lang geduurd voor deze typische actie die naar voren kwam. Er waren gewoon dingen waarvan je wist dat die niet achter konden blijven op een avond of met bepaalde personen.
    Een grijns verscheen op mijn gezicht terwijl ik hoofdschuddend mijn blik vestigde op het groepje wat in actie was gekomen.
    Normaliter zou ik als een van eerste opgesprongen zijn en hulp aangeboden hebben, maar er was iets wat mij tegenhield.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer