• THE FINAL FIGHT


    In het Koninkrijk Rodirraen is al jaren geen magie meer toegestaan. Dit begon allemaal met de nieuwe Koning en Koningin. Toverkunst werd op alle mogelijke manieren de kop ingedrukt, en mensen die een kracht beoefenden, werden buitengesloten. Niet alleen dat ─mocht een aanhanger van de Kroon doorhebben dat ze te maken hebben met een voorstander van magie, zou degene het met hun eigen leven kunnen bekostigen.
          Hierdoor waren in de loop der jaren rebellengroepen ontstaan, die het heft uiteindelijk in eigen hand wilde nemen. Maar niet alleen buiten de kasteelmuren was het een roerige tijd, want de komst van verandering was tevens voelbaar in het kasteel ─niet iedereen zou het namelijk eens zijn met het Koninklijk Echtpaar, zelfs niet in hun eigen familie. . .

    “WHY IS EVERYONE IN THIS KINGDOM SO GODDAMN STUPID?”


    Togo ─ Ronan ─ 1,5
    Togo ─ 'Darcy' ─ 1,

    [ bericht aangepast op 28 feb 2023 - 20:57 ]


    [ heaven knows ]

    mt x


    --

    Yoyoyo


    help

    MT


    How far is far

    Olla


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Mt


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mt!


    Stenenlikker

    Oké, ik dump hier even mijn ideeën met de vraag wat toegestaan zou zijn voor mijn character (die de naam Tilda krijgt). Ik wil haar sowieso een meer druid-style magic-user maken, als dat kan (ze heeft een sterke connectie met de natuur en kan die min of meer beïnvloeden/kan elementaire magie gebruiken door haar verbinding met de natuur). Ik had haar heel graag ook een shapeshifter gemaakt, maar ik twijfel tussen deze drie invullingen daarvan:

    - Ze kan haar menselijke kenmerken aanpassen (meer zoals metamorphmagi in HP/Tonks)
    - Ze kan in dieren veranderen
    - Ze is een berserker en kan enkel in een beer veranderen

    Daarnaast vroeg ik me af of ze, in lijn met die natuurconnectie, een familiar zou kunnen hebben. Ik geef haar sowieso een huisdier, maar de vraag is dus of ze ook in staat mag zijn om de zintuigen van dat dier te gebruiken (het wordt een veldmuis and her name will be Poe - spreek dat uit zoals je wil).

    Laatste vraag: kan ik Ella Purnell faceclaimen? Ik probeer straks een opzet te maken.


    help

    Cirilla schreef:
    Oké, ik dump hier even mijn ideeën met de vraag wat toegestaan zou zijn voor mijn character (die de naam Tilda krijgt). Ik wil haar sowieso een meer druid-style magic-user maken, als dat kan (ze heeft een sterke connectie met de natuur en kan die min of meer beïnvloeden/kan elementaire magie gebruiken door haar verbinding met de natuur). Ik had haar heel graag ook een shapeshifter gemaakt, maar ik twijfel tussen deze drie invullingen daarvan:

    - Ze kan haar menselijke kenmerken aanpassen (meer zoals metamorphmagi in HP/Tonks)
    - Ze kan in dieren veranderen
    - Ze is een berserker en kan enkel in een beer veranderen

    Daarnaast vroeg ik me af of ze, in lijn met die natuurconnectie, een familiar zou kunnen hebben. Ik geef haar sowieso een huisdier, maar de vraag is dus of ze ook in staat mag zijn om de zintuigen van dat dier te gebruiken (het wordt een veldmuis and her name will be Poe - spreek dat uit zoals je wil).

    Laatste vraag: kan ik Ella Purnell faceclaimen? Ik probeer straks een opzet te maken.


    Oeh ik HOU van het familiar-idee. Het lijkt me ook leuk als er verschillende familiars rondlopen tussen de rebels?

    Ik zou graag een elf spelen met lichtmagie, als dat mag?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Oeh ik HOU van het familiar-idee. Het lijkt me ook leuk als er verschillende familiars rondlopen tussen de rebels?

    Ik zou graag een elf spelen met lichtmagie, als dat mag?


    Omg lijkt me superleuk. Army of familiars, heck yeah


    help

    Zoveel gave ideeën!! 🤩 Het enthousiasme is er in ieder geval, zo te zien. Maakt mij ook weer enthousiast!
    Ik zal jullie vragen even overleggen en daarna asap beantwoorden.


    [ heaven knows ]

    Aurelia schreef:
    Haha no problem ^^' Basically, zoals ik weerwolven heb bedacht gebruiken ze als soort magie om te kunnen transformeren in een grote wolf, shifting. Dan zijn ze sneller en sterker, maar shifting kost heel veel fysieke en magische energie waardoor ze dit niet lang kunnen volhouden. Dit vermogen is door evolutie aangeboren bij weerwolven, maar moet getraind worden. Niet elke weerwolf kan het. Omdat ze heel erg geïsoleerd leven in de bossen en bergen, zijn de meesten niet bekend met hoe mensen magie toepassen en yea, mijn karakter wist niet dat het verboden is in het koninkrijk :$ (krul)
    actually... m'n karakter moet nog leren wat een koninkrijk is loll (zip)


    Ik vind dit idee wel leuk, ja.

    Cirilla schreef:
    Oké, ik dump hier even mijn ideeën met de vraag wat toegestaan zou zijn voor mijn character (die de naam Tilda krijgt). Ik wil haar sowieso een meer druid-style magic-user maken, als dat kan (ze heeft een sterke connectie met de natuur en kan die min of meer beïnvloeden/kan elementaire magie gebruiken door haar verbinding met de natuur). Ik had haar heel graag ook een shapeshifter gemaakt, maar ik twijfel tussen deze drie invullingen daarvan:

    - Ze kan haar menselijke kenmerken aanpassen (meer zoals metamorphmagi in HP/Tonks)
    - Ze kan in dieren veranderen
    - Ze is een berserker en kan enkel in een beer veranderen

    Daarnaast vroeg ik me af of ze, in lijn met die natuurconnectie, een familiar zou kunnen hebben. Ik geef haar sowieso een huisdier, maar de vraag is dus of ze ook in staat mag zijn om de zintuigen van dat dier te gebruiken (het wordt een veldmuis and her name will be Poe - spreek dat uit zoals je wil).

    Laatste vraag: kan ik Ella Purnell faceclaimen? Ik probeer straks een opzet te maken.


    En deze ook!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Aha, ik had over het idee van Aurelia gelezen, dus ik hou het bij gedaantewisseling als mens, als dat oké is voor jullie? (:


    help

    Hi, y'all!

    Ik heb alle berichten nog eens doorgelezen, en ik vind de ideeën die tot nu toe gedeeld zijn heel creatief ─perfect voor dit soort RPG's. :3
    Alleen ik moet wel zeggen dat het een beetje onoverzichtelijk begint te worden met alles, qua krachten etc. Dus ik zou zeggen: alle ideeën keur ik goed ─tot op een bepaalde hoogte.

    Qua familiars: Enkel één bepaald "ras" zal een connectie met ze kunnen vormen, dit om wat meer af te bakenen dat niet iedereen straks een familiar heeft of de wereld overstroomt wordt ermee. Omdat Cirilla ermee is gekomen, stel ik voor dat het de druïden zijn. En met de gedachtegang uitgaande naar het Magie-verbod: elke familiar dient geregistreerd te worden, gechipt, en draagt enige vorm van beteugeling tegen hun magie.

    Qua rassen: Er zijn al veel verschillende ideeën gedeeld, en een idee kan specifiek zijn voor de bedenker dus dat maakt het voor mij verwarrend wat de bedoeling is. Dus ik stel voor dat jullie gewoon je rol maken (of het idee verder met me delen in GB/PB, ik zal zsm reageren) en dat ik het daarna doorlees?
    Wel zie ik dat sommigen meerdere ideeën in 1 willen stoppen, en op zich vind ik dat helemaal niet erg, maar ik wil wel tegenhouden dat het een almachtig personage wordt. Ik zou dus graag willen vragen aan degenen die een magie-gebruiker hebben, in welke vorm dan ook, één specifieke vorm van een kracht te kiezen (of dit nu één element is, of iets anders). En daarnaast, als compensatie, te beschrijven welke zwakte degene heeft daarin. Het één komt niet zonder het ander immers. Liever geen almachtige, perfecte personages die van alles kunnen, dat wordt teveel.

    (Cirilla, en ook tegen de anderen: gebruik welke fc je wilt, dat hoef je niet te vragen. :Y)
    Frodo, ik zet je elf met lichtmagie erbij! Hoe zie jij die magie tot uiting komen?)

    Om het overzichtelijk te houden, zet ik een stop op de verschillende "rassen". Dit zijn nu weerwolven, elfen, en druïden/sorcerers geworden.


    [ heaven knows ]

    Wieee, exciting. Zijn illegale familiars in het idee van het magie-verbod dan ook toegestaan binnen deze RPG, of gaat dat net iets te ver? ^^


    help

    Cirilla schreef:
    Wieee, exciting. Zijn illegale familiars in het idee van het magie-verbod dan ook toegestaan binnen deze RPG, of gaat dat net iets te ver? ^^

    Haha ^^' Laten we eerst maar even kijken hoe het RPG gaat, dan kunnen we altijd nog dingen aanpassen.


    [ heaven knows ]