• THE FINAL FIGHT


    In het Koninkrijk Rodirraen is al jaren geen magie meer toegestaan. Dit begon allemaal met de nieuwe Koning en Koningin. Toverkunst werd op alle mogelijke manieren de kop ingedrukt, en mensen die een kracht beoefenden, werden buitengesloten. Niet alleen dat ─mocht een aanhanger van de Kroon doorhebben dat ze te maken hebben met een voorstander van magie, zou degene het met hun eigen leven kunnen bekostigen.
          Hierdoor waren in de loop der jaren rebellengroepen ontstaan, die het heft uiteindelijk in eigen hand wilde nemen. Maar niet alleen buiten de kasteelmuren was het een roerige tijd, want de komst van verandering was tevens voelbaar in het kasteel ─niet iedereen zou het namelijk eens zijn met het Koninklijk Echtpaar, zelfs niet in hun eigen familie. . .

    WHY IS EVERYONE IN THIS KINGDOM SO GODDAMN STUPID?


    Togo ─ Ronan ─ 1,5
    Togo ─ 'Darcy' ─ 1,

    [ bericht aangepast op 28 feb 2023 - 20:57 ]


    [ heaven knows ]

    Het rollentopic is ge-update. Volgens mij staat iedereen er nu bij. Is het voor iedereen oké om morgen of overmorgen te beginnen met 't RPG?
    Also, ik heb een discord chat aangemaakt voor iedereen. Here y'all go: The Final Fight

          Ik heb mijn rollen ook gedropt — mochten jullie een relatie willen bespreken met die van mij, spreek me dan alsjeblieft aan in een privébericht, anders raak ik het overzicht kwijt wat besproken is nl. :Y)
    Het grootste gedeelte van mijn rollen kloppen. Bij m'n vrouwelijke heks kan ik alleen geen gepaste naam vinden, en bij Ronan moet ik een incident in de geschiedenis nog uitwerken (+ characteristics). Als hier vragen over zijn o.i.d., voel je vrij — en het komt zeker van pas als iemand's char past in de geschiedenis van Ronan (zeker op het gebied van de fiancee > ask if you're curious, maybe we can work something out)

    [ bericht aangepast op 23 feb 2023 - 21:07 ]


    [ heaven knows ]

    Togo schreef:
    Het rollentopic is ge-update. Volgens mij staat iedereen er nu bij. Is het voor iedereen oké om morgen of overmorgen te beginnen met 't RPG?
    Also, ik heb een discord chat aangemaakt voor iedereen. Here y'all go: The Final Fight

          Ik heb mijn rollen ook gedropt — mochten jullie een relatie willen bespreken met die van mij, spreek me dan alsjeblieft aan in een privébericht, anders raak ik het overzicht kwijt wat besproken is nl. :Y)
    Het grootste gedeelte van mijn rollen kloppen. Bij m'n vrouwelijke heks kan ik alleen geen gepaste naam vinden, en bij Ronan moet ik een incident in de geschiedenis nog uitwerken (+ characteristics). Als hier vragen over zijn o.i.d., voel je vrij — en het komt zeker van pas als iemand's char past in de geschiedenis van Ronan (zeker op het gebied van de fiancee > ask if you're curious, maybe we can work something out)


    morgen/overmorgen is voor mij okay!


    --

    Ik zoek voor Evelyn trouwens nog iemand met wie ze vriendelijk is, buiten het kasteel om, maar volgens mij is iedereen magic user zo te zien? haha


    --

    piastri schreef:
    Ik zoek voor Evelyn trouwens nog iemand met wie ze vriendelijk is, buiten het kasteel om, maar volgens mij is iedereen magic user zo te zien? haha

    Ronan niet.
    En vanaf nu zijn er ook enkel mensen toegestaan in de rpg verder, anders worden het er wel erg veel.


    [ heaven knows ]

    Speeltopic


    [ heaven knows ]

    Searching for:

    "𝓓 𝓐 𝓡 𝓒 𝓨"
    ♣      Iemand die ze al langer kent, en anders iemand die ze sinds ze in Rodirraen is gaan wonen (zo'n 2/3 jaar geleden) vrienden mee is geworden.
          ♣      Deze kan in combinatie met hetgeen wat hierboven staat. Een oude vriend(in) die de herbs etc. voor haar apothecary regelt, mogelijk samen met Darcy soms door wandelingen in de natuur, en waar ze geregeld mee omgaat.
    ♣      Iemand die afweet van de cult "Siblings of the Moon", of daar mogelijk een connectie mee heeft, en haar op de één of andere manier erbij probeert te naaien. Laatste gedeelte is optioneel.
    ♣      Darcy wordt denk ik "Nameless", dat ze haar daadwerkelijke identiteit en naam is vergeten door alles wat de cult heeft veroorzaakt en ze nu een nieuw leven probeert op te bouwen. Dat brengt ook wel een mooie verbintenis met zich mee als ze een vriendschap opbouwt, dan heeft degene misschien een naam voor haar.

    𝓡 𝓞 𝓝 𝓐 𝓝
    ♠      Iemand die in "the White Raven" werkt. (Misschien in ruil voor iets?)
    ♠      Zoals genoemd is, had Ronan in z'n tijd een uitzonderlijk goede reputatie als Ridder. Op een gegeven moment was hij verloofd met de vrouw die hij het hof had gemaakt (en stiekem een creature/magic-user) was— totdat ze iets had uitgevoerd waar hij de schuld van kreeg. Coz she blamed, and basically trapped him from the get-go — after that, she disappeared. Misschien dat degene hem wilde saboteren omdat hij ook rechtstreeks voor het Koninklijk Huis werkte (Augustus' bodyguard), en het een behoorlijk voordeel voor de magische gemeenschap gebracht zou kunnen hebben (en/of als afleiding gediend zou hebben voor een zet in iemands plan). Ik zoek iemand (of misschien wel meerderen) hiervoor die haar kennen of hierin een gedeelte van uit hebben gemaakt.
    ♠      Een Ridder toentertijd waar hij goed mee om kon gaan, een old companion.
    ♠      Flirt/whatever (non-magic > en anders als hij het echt-echt-echt niet weet)


    "𝓓 𝓐 𝓡 𝓒 𝓨"
    ♣      TEMUR — Nog niet gereageerd.
    ♣      ELRIAN — Geen relatie.
    ♣      AUGUSTUS — Besproken.
    ♣      RONAN — Wordt geschreven.
    ♣      CIAN — Nog niet gereageerd.
    ♣      EVELYN — Geen relatie.
    ♣      ELORA — Nog niet gereageerd.
    ♣      ODETTE — ???
    ♣      TILDA — Wordt besproken.

    𝓡 𝓞 𝓝 𝓐 𝓝
    ♠      TEMUR — Nog niet gereageerd.
    ♠      ELRIAN — Nog niet gereageerd.
    ♠      AUGUSTUS — Besproken & wordt geschreven.
    ♠      "DARCY" — Wordt geschreven.
    ♠      CIAN — Nog niet gereageerd.
    ♠      EVELYN — Besproken & wordt geschreven.
    ♠      ELORA — Nog niet gereageerd.
    ♠      ODETTE — Besproken & wordt geschreven.
    ♠      TILDA — Besproken & wordt geschreven.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2023 - 20:59 ]


    [ heaven knows ]

    Is er trouwens iemand die m'n personages wilt meeten?


    [ heaven knows ]

    Ik voel me niet lekker dus ik post (en antwoord) morgen.


    [ heaven knows ]

    Togo schreef:
    Ik voel me niet lekker dus ik post (en antwoord) morgen.


    Veel beterschap! Hope it's nothing too bad <3


    help

    Hey beterschap (flower)


    No growth of the heart is ever a waste

    Thank you! (flower)
    Ik ga nu eerst de relaties uitschrijven en dan posten.


    [ heaven knows ]



    ·      ·      ·

    R𐌄DMꝊND,
    RꝊN𐌀N




    A 𐌊𐌍𐌉Ᏽ𐋅𐌕 LIVES
    TO 𝒮𝐸𝑅𝒱𝐸
    TO 𝒫𝑅𝒪𝒯𝐸𝒞𝒯
    — TO 𐌔𐌀𐌂𐌓𐌉𐌅𐌉𐌂𐌄.


    ·      ·      ·

    ·      ·      ·

    ♠      Temur Alwyn      (Kirjava)
          — Eén van de weinigen die in z'n onschuld gelooft en die hem niet in de steek heeft gelaten. Iets waar Ronan heel dankbaar voor is, en tegelijkertijd weet hij dat het woord van één man niets kan veranderen tegen al het bewijs dat toentertijd is geleverd.
    ♠      Elrian       (Linkle)
          — Nog niet gereageerd.
    ♠      Augustus       (Locky)
          — Door z'n uitzonderlijke reputatie als ridder had de Koning zelf hem op een gegeven moment Augustus toevertrouwd. Speciaal getraind om de kroonprins, en mogelijke anderen, te beschermen, verbleef hij altijd in de buurt van deze jongeman. Streng in z'n taken en regels, tolereerde Ronan geen vrijbrief voor zijn capriolen of immuniteit om ergens onder vandaan te komen. Hij vergezelde Augustus naar z'n trainingen, naar belangrijke afspraken (ook naar buurtlanden), en bleef 's avonds lange tijd voor z'n deur staan om zeker te weten dat hij niets uithaalde.
    ♠      "Darcy" Salverson      (le moi)
          — Hij heeft weleens gehoord van haar reputatie, weet dat ze een kruidenapotheek bezit in Rodirraen en dat bevalt hem voor geen meter. Het liefst had hij haar gelijk opgepakt, maar hij heeft niet alleen geen macht meer in het Koninkrijk, Darcy voldoet aan de 'normale' perceptie van de samenleving.
    ♠      Cian Fergus Vale      (Armadillo)
          — Ronan en Cian kennen elkaar al een tijdje, zelfs al schelen ze 7 jaar was hun band erg hecht. Sterker nog: Cian was zijn squire, en Ronan heeft uiteindelijk de eer gehad hem tot Ridder te slaan. Ronan ziet zichzelf in hem toen hij nog jonger was, en behandelde hem dan ook als een broertje. Na het incident heeft hij hem echter niet vaak meer kunnen zien, mede omdat naast alle drukte het geen veilige buurt is voor zulke kringen.
    ♠      Evelyn      (piastri)
          — Eén van z'n taken was tevens op het gebroed te letten, met Augustus in het bijzonder. Hoewel hij geen hoge dunk heeft van alle mensen van Adel, zeker niet van het Koninklijk uitschot, heeft hij dat nooit hardop uitgesproken. Hij is alle keren niet vergeten dat er verwaand of uit de hoogte naar hem toe gereageerd was. Daar is na z'n oneervol ontslag wel verandering in gekomen, wat betekent dat hij om het minste of geringste z'n bek open trekt. Al denkt hij nog geregeld terug aan z'n tijd als Ridder, en hoe hij een lijfwacht voor de kroonprins is geweest. Tijdens één van hun picknick-uitjes was hij met Augustus en Evelyn meegegaan, waar laatstgenoemde (hem o.a.) zat te klieren en daardoor in het meertje terecht was gekukeld. Ronan heeft haar toen gered door haar zonder aarzelen achterna te springen, wat een lichte verandering in haar houding naar hem toe teweeg had gebracht.
    ♠      Elora Oriphine      (Frodo)
          — Ze kennen elkaar nog niet.
    ♠      Odette      (Aurelia)
          — Odette is een aantal keer bij hem in de bar geweest. De laatste keer had ze niet eens het geld om de bier te betalen die ze voorgeschoteld kreeg. Ronan, die zelf geen rooie cent te makken heeft, vertelde haar op te sodemieteren en niet meer terug te komen. In die paar dagen rust en zogenaamde stilte had hij na haar vertrek enkele gesprekken overhoord van de bargangers, waarvan sommigen beweerden dat ze een gedaantewisselaar was. De vraag was — waarin? Ronan heeft hierdoor zelf een plan getrokken en besloten op onderzoek uit te gaan — per slot van rekening zal die arrestatie een flinke duit in z'n zak opleveren.
    ♠      Tilda      (Cirilla)
          — 'A pain in his butt' heeft hij haar wel vaker dan eens genoemd. In zijn tijd van ridder-zijn had ze hem regelmatig het leven zuur gemaakt. Telkens wanneer hij haar bijna te pakken had, wist ze uit z'n handen te glippen. Hoewel het steeds andere personen waren, sloeg er na de zoveelste keer een knop om — en dat gloeilamp moment werd bewezen toen hij haar ogen zag. Natuurlijk kan hij er nu niets meer aan doen, nu hij in een bar in het vervallen gedeelte van het Koninkrijk werkt. . .

    (Pls say so when something ain't right. Die van Darcy + post doe ik morgen/overmorgen. Coz it's my birthday tomorrow~)

    [ bericht aangepast op 28 feb 2023 - 20:54 ]


    [ heaven knows ]

    Tilda's relaties nog eens op een rijtje:

    Cian & Chess Vale | Little-girl-crush & childhood acquaintance
    Toen Tilda klein was, werd ze vaak door haar ouders gedwongen mee te gaan naar vrienden en kennissen. Ze snapte nooit echt goed waarom; spreken of bewegen mocht ze amper. Ze zat meestal gewoon vastgekluisterd aan een stoel. Achterafgezien was ze meer iets waarmee hun ouders te koop liepen, zoals zoveel in hun leven. In haar kindertijd, zowel thuis als op straat, waren er weinig lichtpuntjes in haar leven. Eén van die lichtpuntjes was Chess, die haar zijn medeleven en etensresten gaf. Hoewel ze elkaar nooit echt goed gekend hadden en Tilda niet meer door het leven ging als de Tilda die Chess gekend had, vond ze in Chess een beetje een oudere broer. De gevoelens werden ingewikkelder toen hij overleed en ze nooit afscheid van hem had kunnen nemen. Toen Cian Chess's plaats zowaar leek in te nemen als 'beschermengel', was Tilda wantrouwig. Naarmate ze echter meer incontact met elkaar kwamen en ergens ook een gelijkaardige connectie met elkaar voelden door het gemis van Chess, kreeg kleine Tilda stiekem last van vlinders in haar buik. Ze wist niet goed wat dat betekende, maar ze voelde zich wel schuldig toen ze twee dolken van zijn vader stal.

    Elrian & Evelyn| Childhood acquaintances
    Met de succesvolle positie die Tilda's ouders op economisch vlak bezetten, waren bezoeken aan het hof hen niet onbekend. Tilda heeft zo alle koningskinderen wel eens ontmoet, maar omdat ze van haar ouders vaak gewoon moest zwijgen en 'normaal doen', is ze nooit echt in interactie gegaan met de twee jongste.

    Temur | "Hey, wanna join us to overthrow the kingdom?"
    - Temur: Een week geleden heeft Tilda Temur zo'n beetje zitten bespieden vanuit een struik toen hij in een meer zijn magie stond te oefenen. Ze was heel behulpzaam in het geven van commentaar en nodigde hem zelfs uit zich bij de rebellen te voegen, waardoor ze niet veel heeft gedaan om Temur op zijn gemak te stellen. Sindsdien heeft ze Temur niet meer gezien, en omdat ze op dat moment de gedaante van een kleine jongen had, hij haar ook niet meer. (Al is ze niet zo goed in verstoppen dat ze mensen kent.)

    Odette | Mysterious friend
    Tijdens haar rondreis een aantal maanden geleden, kwam Tilda een doodvermoeide (en heel erg naakte) Odette tegen op de straten van een stad nabij de hoofdstad. Tilda ving haar op en nam haar mee naar haar groep rebellen, waar Odette een tijdje familie is geworden en mee reisde. Tilda was best triest toen Odette haar eigen weg ging, omdat ze nog zoveel meer over de mysterieuze vrouw wilde ontdekken - en helaas was Odette niet altijd even open naar haar toe.

    Elora | Sister from another mister
    Zes jaar geleden, toen Tilda nog op straat leefde, liep ze als kleine tiener Elora tegen het lijf. In feite was ze Elora aan het bestelen en werd ze betrapt, maar het was in ieder geval het begin van een hechte vriendschap. Elora was degene die Tilda bij de rebellen bracht en was zo ook degene die Tilda een nieuwe thuis gaf. Ze aanschouwt de elf dan ook als haar zus en zal met veel plezier iedereen die een kwaad woord over haar te zeggen heeft, een mes tussen de ribben steken.

    Augustus | Childhood friend
    Tilda's bezoekjes aan het hof gaven haar niet echt de kans om veel vrienden te maken - zeker omdat ze zichzelf zo afsloot naar anderen in de tijd dat ze bij haar ouders woonde - maar op de één of andere manier vond Augustus toch de weg naar haar hart. Als kinderen gingen ze stiekem samen de straten op om de stad te ontdekken en om kattenkwaad uit te halen. Augustus was één van de weinige mensen waar Tilda ook werkelijk alles aan vertelde. Toen haar ouders haar op een dag betrapten toen ze terug het huis binnenslopen en haar bijna vermoordden in hun woede, besliste Tilda om weg te lopen. Ze deed een poging een brief bij Augustus te krijgen waarin ze uitlegde dat alles oké was en dat ze niet dood was, maar dat ze haar geluk elders ging zoeken. Ze is niet zeker of hij die ooit gekregen heeft en toen ze als een ander kind op straat leefde en hem een paar maanden later vermomd tegen het lijf liep, kreeg ze niet gezegd dat zij het was. Sinds die dag heeft ze Augustus wel eens bespied, maar nooit meer opgezocht of echt gezien.

    Darcy/'Petra' | Connected soul
    Werk ik later nog uit als je haar afgewerkt hebt (:

    Ronan | An easy target
    Toen Tilda op straat leefde, leerde ze Ronans reputatie maar al te goed kennen - en ook zijn temperament. Het was iets dat Tilda maar al te graag uitdaagde en waar ze ook steeds goed mee wegkwam. Haar beste straatherinneringen heeft ze aan Ronan te danken. De manier waarop ze steeds kon toezien op zijn reactie wanneer ze weer eens een gevangene een sleutel had weten toe te steken, of wapenleveringen de mist in liet gaan, zorgden steeds voor een brede glimlach bij Tilda. En, tegelijkertijd was er die spanning dat ze betrapt zou worden en dat Ronan zijn temperament op haar zou loslaten. Angst was er wel, maar de adrenaline die daarbij kwam kijken maakte dat Tilda er nooit mee ophield.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2023 - 18:50 ]


    help

    ik zal zsm Ronan posten but me is zo tired en zo weinig tijd. 😪
    sorry dat je zo lang moet wachten, Aurelia!


    [ heaven knows ]

    Is er iemand beschikbaar voor mijn personage Isnelda?
    Ik kan ook wel een post schrijven en dan kijken waar ik in kan stappen. (Al is ze nog niet helemaal af, maar anders mis ik wel heel veel in het speeltopic.)


    Credendo Vides