• Welkom in het officiële motiveertopic voor SOTY en FOTY 2024!
    In dit topic kunnen schrijvers hun hoogtes en laagtes delen, hoofdstukken in de verf zetten of vragen stellen. Lezers kunnen hier de schrijvers motiveren of een gezellig babbeltje komen slaan.

    Laten we er een spetterend SOTY-jaar van maken *O*

    Link naar het officiële topic





    [ bericht aangepast op 6 feb 2024 - 10:10 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    I present you; Uno! :Y)

    A SHADOWHUNTERS FANFIC

    ˚. ˚

    ➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸
    Wielding magic and being able to wear runes, Uno is one of a kind. Although he is part of a set of twins, his younger sister is unable to wield magic.
    An unsettling incident sends him chasing into the past to stop what should be a mere memory, from changing the future they know.
    Hunting down his beloved sister through old New York City, he runs into a group of familiar heroes.
    What will he do when every step sends them further into chaos?
    What happens when secrets unravel and decisions have to be made, no matter the consequences?
    Foe and ally become hard to distinguish as Uno tries to navigate the thin sliver between past and present.
    Hearts get shattered, bonds get broken and new unexpected ones occur.
    As past and present blur together, will he be able to tell the difference?
    Or will he fall victim to the shadows of his mind?
    When his life and the lives of those he loves and hates hang in the balance, will Uno save the day?
    And at what cost?
    ➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸➸
    🗲FOTY 2024 🗲Shadowhunters 🗲English 🗲Playlist


    You were born original, don't die as a copy.

    Ringwraith schreef:
    (...)

    Okee waaar kan ik dat lezen want ik zie je nog niet in het topic staan? Dat klinkt als iets wat ik wil lezen, ghehe.

    Een hoi allemaal, zo veel deelnemers! Ik ga zo eens door jullie stories neuzen en een poging doen om er een paar te volgen. :3


    Natas, ik wist niet dat jij een soft spot had voor Shadowhunters? (bloos)
    Also your wish is my demand ma'am *O*


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Natas, ik wist niet dat jij een soft spot had voor Shadowhunters? (bloos)
    Also your wish is my demand ma'am *O*


    Ik heb vooral een soft spot voor Alec :')
    Maar ik vind de wereld zelf ook wel cool hehe en heb nog nooit een Shadowhunters fanfic gelezen. En het is volgens mij echt een eeuw geleden dat ik voor het laatst iets van jou las. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)

    Ik heb vooral een soft spot voor Alec :')
    Maar ik vind de wereld zelf ook wel cool hehe en heb nog nooit een Shadowhunters fanfic gelezen. En het is volgens mij echt een eeuw geleden dat ik voor het laatst iets van jou las. ;p


    Há well, genoeg Alec as a side dish (krul)
    De wereld is echt ge-wel-dig! Zoveel goede fanfics (ik heb aanraders :Y) ) echt niet normaal.
    Het is dan ook wel goed om daar bij te zeggen dat het een eeuw geleden is sinds ik iets heb gepubliceerd, dus dat verbaasd me niet :W


    You were born original, don't die as a copy.

    En ik had trouwens veel feedback gekregen op mijn cover tekst, waarvan ik waarschijnlijk niet eens de helft heb gebruikt.
    Veel tegenstrijdige opmerkingen, dus toen heb ik maar besloten het er grotendeels bij te laten.
    Met smaak valt duidelijk niet te twisten :W

    [ bericht aangepast op 14 feb 2024 - 21:41 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Alright guys! Het ziet er naar uit dat onze eerste SFOTY meeting op 6 april zal plaats vinden in Den Bosch!
    Onder het genot van een hapje en een drankje kunnen we rond 13:00 onze laptops opslaan bij COFFEELAB Stationsweg 35, 5211 TV 's-Hertogenbosch.
    Dit leuke café zit op 1 minuut lopen van het station, 71 meter lopen.

    So exciting! *O*




    Ik heb m'n vriend zo ver gekregen dat hij met me mee komt en dan met een vriendin van ons in Den Bosch leuke dingen gaat doen (als friend day voor hem en haar) en ik naar de SFOTY meeting kan zonder schuldgevoel! (en een leegte in m'n portemonnee van de benzinekosten, maar die heb ik nu dus ook niet, win-win)

    Dus ik ben er, als er geen gekke dingen gebeuren, ook bij!!! ^^


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oehh leuk die meeting! Ik kan ook wel denk ik :3


    Every villain is a hero in his own mind.



    Hoe is het concept voor je SOTY tot stand gekomen? Vertel ons iets meer over je proces!


    Good lord.. Uhm.. Oke ik denk dat het in de tijd was dat ik een Black Desert obsessie had (een MMO game uit Korea, for all you mmo lovers, def one to check out! €5 on steam!). We hebben verhalen als Ready Player One en Sword Art Online waarin echte mensen in een virtuele wereld leven, maar ik was benieuwd hoe virtuele mensen in een virtuele wereld leven. Hoe dealen de NPC's met het dagelijkse spawnen van monsters? Waarom spawnen die monsters? Hoe kan je van dat idee een levende wereld maken? Gekke vragen die in een idee eindigde. Toen was ik nog bezig met een ander manuscript, dus heb ik 'm opgeschreven in mijn ideeenlijstje. Nu wilde ik na een onrustige periode het schrijven oppakken en ineens kwam me een plot in gedachten voor dát specifieke idee.


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Good lord.. Uhm.. Oke ik denk dat het in de tijd was dat ik een Black Desert obsessie had (een MMO game uit Korea, for all you mmo lovers, def one to check out! €5 on steam!). We hebben verhalen als Ready Player One en Sword Art Online waarin echte mensen in een virtuele wereld leven, maar ik was benieuwd hoe virtuele mensen in een virtuele wereld leven. Hoe dealen de NPC's met het dagelijkse spawnen van monsters? Waarom spawnen die monsters? Hoe kan je van dat idee een levende wereld maken? Gekke vragen die in een idee eindigde. Toen was ik nog bezig met een ander manuscript, dus heb ik 'm opgeschreven in mijn ideeenlijstje. Nu wilde ik na een onrustige periode het schrijven oppakken en ineens kwam me een plot in gedachten voor dát specifieke idee.


    Oh cool man!!! BDO was echt cool, tot ik alleen maar aan het grinden was, haha. Maar is wel een interessant iets waar je mee bent begonnen, heb er nog nooit zo over nagedacht eigenlijk.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ringwraith schreef:
    (...)

    Okee waaar kan ik dat lezen want ik zie je nog niet in het topic staan? Dat klinkt als iets wat ik wil lezen, ghehe.

    Een hoi allemaal, zo veel deelnemers! Ik ga zo eens door jullie stories neuzen en een poging doen om er een paar te volgen. :3


    Natassss, zo leuk dat je ook meedoet! We zijn met zoveel dit jaar, damn. Go us.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Catmint schreef:
    (...)

    Oh cool man!!! BDO was echt cool, tot ik alleen maar aan het grinden was, haha. Maar is wel een interessant iets waar je mee bent begonnen, heb er nog nooit zo over nagedacht eigenlijk.


    Omgg iemand die ook BDO heeft gespeeld!! Love it! (hoera) en herkenbaar hoor! Ik was een best hoge Lahn en daarna opnieuw begonnen met een Tamer haha. Maar had een groepje waarmee ik altijd speelde (en een vriendin die echt een paardenfokimperium had gecreeerd lol)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    RSK schreef:
    Ik was van plan om wekelijkse vraagjes te doen, en nu het hier wat kalmer is, dacht ik dat het een goed moment was om aan de slag te gaan :Y)

    Hoe is het concept voor je SOTY tot stand gekomen? Vertel ons iets meer over je proces!


    Eigenlijk is het verhaal afgelopen zomer ontstaan. Ik wilde al langer een verhaal over selkies schrijven, maar kon maar geen goed plot bedenken. Die 'spark' was er nooit.
    Ook het thema rouw/afscheid nemen was iets waar ik al langer over wilde schrijven.
    En toen las ik TJ Klune's 'Under the whispering door' en dat boek vond ik zo mooi. Donker en licht tegelijk.
    En langzaam vielen de puzzelstukjes op z'n plaats. Ik bedacht waar ik echt over wilde schrijven, welke thema's, en mythe/selkie, de zee, afscheid nemen en onvoorwaardelijke liefde bleven terugkomen.
    Oorspronkelijk wilde ik een kortverhaal maken over een oude vrouw die haar laatste tocht naar de zee maakt om weer naar de golven terug te keren. Maar ik heb er toch een iets langer verhaal van gemaakt omdat ik ook het verhaal wilde vertellen van diegenen die achter blijven en de liefde die je kunt blijven voelen voor iemand die je bent verloren.

    Dit klinkt misschien nogal zwaar maar wil het meer als een herkenbare comfort read schrijven zodat je er herkenning en troost in kan vinden en hopelijk ook geluk.


    The soul needs autumn.

    Wanneer je eigenlijk een Nederlandse titel wil voor je verhaal, maar je brein alleen maar met Engelse titels aan kan komen zetten 🥲


    Stenenlikker

    Frodo schreef:
    (...)

    Natassss, zo leuk dat je ook meedoet! We zijn met zoveel dit jaar, damn. Go us.


    Jaa echt super leuk! Ik moet eerst nog de redactie van mijn nieuwe serie afmaken voor ik van mezelf met dit verhaal mag beginnen maar dit topic maakt me nog meer hyped haha


    Every villain is a hero in his own mind.

    Catmint schreef:
    (...)

    Ik heb m'n vriend zo ver gekregen dat hij met me mee komt en dan met een vriendin van ons in Den Bosch leuke dingen gaat doen (als friend day voor hem en haar) en ik naar de SFOTY meeting kan zonder schuldgevoel! (en een leegte in m'n portemonnee van de benzinekosten, maar die heb ik nu dus ook niet, win-win)

    Dus ik ben er, als er geen gekke dingen gebeuren, ook bij!!! ^^


    Aaaah super tof! *O*

    Mijn mentale lijst is momenteel:
    -SPECS
    -Laleah
    -Natas
    -Catmint
    -Bes

    Mayhaps:
    -Satoru

    En ik moet even nagaan wie er voor de rest nog allemaal daar zijn 6 april. Let me know?
    Ga binnenkort reserveren en ik gok op ongeveer 10 mensen, maar eh, dat moet ik dus nog even inventariseren :W

    [ bericht aangepast op 15 feb 2024 - 21:49 ]


    You were born original, don't die as a copy.