• Welkom in het officiële motiveertopic voor SOTY en FOTY 2024!
    In dit topic kunnen schrijvers hun hoogtes en laagtes delen, hoofdstukken in de verf zetten of vragen stellen. Lezers kunnen hier de schrijvers motiveren of een gezellig babbeltje komen slaan.

    Laten we er een spetterend SOTY-jaar van maken *O*

    Link naar het officiële topic





    [ bericht aangepast op 6 feb 2024 - 10:10 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    RSK schreef:
    Ik was van plan om wekelijkse vraagjes te doen, en nu het hier wat kalmer is, dacht ik dat het een goed moment was om aan de slag te gaan :Y)

    Hoe is het concept voor je SOTY tot stand gekomen? Vertel ons iets meer over je proces!


    Ik was een fanfic aan het lezen over Magnus en Alec (Shadowhunters) waarin ze een tweeling van hunzelf kregen.
    Mijn brein vroeg zich af hoe het leven van die twee eruit zou zien. Dus ik besloot het zelf te schrijven (joehoe)


    You were born original, don't die as a copy.

    Aaaah, mijn beta is eindelijk actief!
    Eerste twee hoofdstukken zijn doorgelezen en gecorrigeerd *O*
    Geeft me echt hernieuwede energie, heerlijk (bloos)


    You were born original, don't die as a copy.

    Basim schreef:
    Ik weet hoe ik wil beginnen en hoe ik wil eindigen, but shit, I need some plot for the middle 😅

    Ik heb juist problemen met mijn begin, de tweede helft van het midden en het einden is wel te doen.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik was een fanfic aan het lezen over Magnus en Alec (Shadowhunters) waarin ze een tweeling van hunzelf kregen.
    Mijn brein vroeg zich af hoe het leven van die twee eruit zou zien. Dus ik besloot het zelf te schrijven (joehoe)


    honestly isn't writing just making the story u wanna read


    help

    RSK schreef:
    Ik was van plan om wekelijkse vraagjes te doen, en nu het hier wat kalmer is, dacht ik dat het een goed moment was om aan de slag te gaan :Y)

    Hoe is het concept voor je SOTY tot stand gekomen? Vertel ons iets meer over je proces!


    Ik had een tijd terug een droom over een complot rondom een vuurtoren. Het was volledig vibes zonder verder een plot te geven, want uiteraard, al wist ik wel hoe mijn hoofdpersoon eruit moest zien, maar ik stopte dat bij mijn ideeën dingen een hele tijd terug. Ik heb dat toen uit de kast getrokken om goed uit te werken naast het vage plot dat ik eerst had (which isn't entirely working yet. sobbing. writing mystery while having perfectionism is a curse bc you don't get to pants everything) and that's where we're at now


    obsessive rage

    inktzwart schreef:
    (...)

    Ik had een tijd terug een droom over een complot rondom een vuurtoren. Het was volledig vibes zonder verder een plot te geven, want uiteraard, al wist ik wel hoe mijn hoofdpersoon eruit moest zien, maar ik stopte dat bij mijn ideeën dingen een hele tijd terug. Ik heb dat toen uit de kast getrokken om goed uit te werken naast het vage plot dat ik eerst had (which isn't entirely working yet. sobbing. writing mystery while having perfectionism is a curse bc you don't get to pants everything) and that's where we're at now


    I feel that so hard. Got a vampire mystery in the works for 8 years now and I'm still not happy with how the actual mystery is written :')


    help

    RSK schreef:
    (...)

    honestly isn't writing just making the story u wanna read


    10 out 10 times, yes :W
    Recent nog geprobeerd een fanfic te vinden die ik will lezen, zonder success.
    Guess who's writing it now (no_chears)


    You were born original, don't die as a copy.

    RSK schreef:
    Ik was van plan om wekelijkse vraagjes te doen, en nu het hier wat kalmer is, dacht ik dat het een goed moment was om aan de slag te gaan :Y)

    Hoe is het concept voor je SOTY tot stand gekomen? Vertel ons iets meer over je proces!


    Door RPG en ORPG, waarin ze eigenlijk samen tot stand zijn gekomen en de relatie is gaan groeien. Daardoor is het verlangen ook gekomen om hun wereld kleur te geven (zoals Rin dat zelf zou zeggen) en na een kleine zetje in de rug de stap genomen het complete verhaal vorm te geven en uit te schrijven.
    Het plot zelf moet ik nog aan werken, maar de grove basislijnen heb ik al. ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik ben dus ziek.. ik dacht "het lukt me vast om vandaag nog iets te schrijven.."
    Jokes on me! Want meer dan het zijn van een wegkwijnende couchpotato wordt het niet meer xD morgen nieuwe poging!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Ik ben dus ziek.. ik dacht "het lukt me vast om vandaag nog iets te schrijven.."
    Jokes on me! Want meer dan het zijn van een wegkwijnende couchpotato wordt het niet meer xD morgen nieuwe poging!


    aaww beterschap! <3


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Satoru schreef:
    (...)
    Ik heb juist problemen met mijn begin, de tweede helft van het midden en het einden is wel te doen.


    Dat is ook wel pijn als je al vast wil beginnen met schrijven, rip, haha.
    Ik baseer me veel op historische gebeurtenissen en ik heb dus leuke gevonden om een begin en einde omheen te bouwen, maar ik heb nauwelijks een idee van wat te doen daartussen, meh. And maybe I should have some plot instead of just my mainchar meandering through history 😂


    Stenenlikker

    Basim schreef:
    (...)

    Dat is ook wel pijn als je al vast wil beginnen met schrijven, rip, haha.
    ...

    Ja, vooral in serialised werk dat je per hoofdstuk chronologisch upload....

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik was een fanfic aan het lezen over Magnus en Alec (Shadowhunters) waarin ze een tweeling van hunzelf kregen.
    Mijn brein vroeg zich af hoe het leven van die twee eruit zou zien. Dus ik besloot het zelf te schrijven (joehoe)


    Okee waaar kan ik dat lezen want ik zie je nog niet in het topic staan? Dat klinkt als iets wat ik wil lezen, ghehe.

    Een hoi allemaal, zo veel deelnemers! Ik ga zo eens door jullie stories neuzen en een poging doen om er een paar te volgen. :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)

    Okee waaar kan ik dat lezen want ik zie je nog niet in het topic staan? Dat klinkt als iets wat ik wil lezen, ghehe.

    Een hoi allemaal, zo veel deelnemers! Ik ga zo eens door jullie stories neuzen en een poging doen om er een paar te volgen. :3

    Hii!! Waves
    Succes met alles volgen, het zijn er echt veel!

    Satoru schreef:
    (...)
    Hii!! Waves
    Succes met alles volgen, het zijn er echt veel!


    Haha ja, ik heb er een paar uitgekozen die me het meest aanspraken, eerst eens kijken of ik dat kan bijhouden. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.