• In dit topic krijg je een vraag per dag, gewoon, omdat het kan (krul)

    Elke dag zal ik een andere vraag posten, zie het als de algemene boekje van 365 vragen. Misschien komt het antwoord je zo te binnen schieten? Misschien moet je er even over nadenken.

    Hoe dan ook, ik kijk uit naar jullie antwoorden! (blush)



    You were born original, don't die as a copy.

    Reeses schreef:
    (...)

    Nieuw. Ik heb een beetje smetvrees geloof ik en hou daarom niet van gebruikte spullen, tenzij ik die mensen persoonlijk ken.


    Mood haha. Ik heb nu alleen boeken die ik wel tweedehands doe omdat het zooveel geld kan schelen, maar als ie dan niet netjes is ofzo vind ik dat eeecht niet chill


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    SPECS schreef:
    2 maart 2024
    Nieuw of tweedehands?


    Ik ben heel erg een mix hierin, maar voor boeken en houten meubels vind ik tweedehands hartstikke prima, al zoek ik het meestal niet op, ik kom het meestal tegen. Voor ik ging samenwonen, was 90% van mijn meubels tweedehands, waarvan de helft overgekocht van bekenden. Mijn vriend is een wat minder fan ervan, dus nu is alles in onze woning nieuw, behalve de tafel die we van zijn ouders hebben, haha.


    Stenenlikker

    4 maart 2024
    Waar verwonder jij je wel eens over?

    [ bericht aangepast op 4 maart 2024 - 20:52 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    4 maart 2024
    Waar verwonder jij je wel eens over?

    Over hoe mensen kunnen denken en over hoe uncommon common sense is soms.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    SPECS schreef:
    4 maart 2024
    Waar verwonder jij je wel eens over?


    Dat letterlijk alles in deze wereld een construct van de mens is. Echt ALLES is door de mens bedacht. Van de lengte van een meter (die eigenlijk nét iets te kort is, ik dacht 2 millimeter) tot de letters van het alfabet, van de hoeveelheid dagen per maand en de hoeveelheid maanden in een jaar, hoeveel seconden er in een minuut zitten, de manier waarop we schriften lezen…
    Hoe onze wereldkaart in elkaar steekt, hoe we überhaupt de wereld zien… ALLES IS EEN CONSTRUCT VAN DE MENS en dat vind ik een bizarre gewaarwording.

    We zijn het nu gewoon dat we 12 maanden hebben, dat het van januari t/m december loopt, dat februari 28 dagen heeft en in een schrikkeljaar 29 dagen. Maar dat is lang niet altijd zo geweest… van 4 naar 15 oktober in 1 dag tijd? In 1582 kon het gewoon. Een jaar met 445 dagen? Say no more, zei 46 v.Chr.

    We hebben nu 12 maanden, ooit waren dat er 10. Maart was de eerste maand, is nu de derde. Achtdaagse week? Nee, we hebben 7 dagen nu. En in andere culturen geldt weer een andere kalender en gaan ze anders met de tijd om.

    Is toch bizar dat het allemaal door de mens bedacht heeft? Van de manier waarop we tellen, alles in het dagelijks leven is man-made (of in ieder geval door de mens bedacht).

    Zou het over ± 500 jaar nog steeds zo zijn?

    Soms doet mijn brein echt KABOOM


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Dat letterlijk alles in deze wereld een construct van de mens is. Echt ALLES is door de mens bedacht. Van de lengte van een meter (die eigenlijk nét iets te kort is, ik dacht 2 millimeter) tot de letters van het alfabet, van de hoeveelheid dagen per maand en de hoeveelheid maanden in een jaar, hoeveel seconden er in een minuut zitten, de manier waarop we schriften lezen…
    Hoe onze wereldkaart in elkaar steekt, hoe we überhaupt de wereld zien… ALLES IS EEN CONSTRUCT VAN DE MENS en dat vind ik een bizarre gewaarwording.

    We zijn het nu gewoon dat we 12 maanden hebben, dat het van januari t/m december loopt, dat februari 28 dagen heeft en in een schrikkeljaar 29 dagen. Maar dat is lang niet altijd zo geweest… van 4 naar 15 oktober in 1 dag tijd? In 1582 kon het gewoon. Een jaar met 445 dagen? Say no more, zei 46 v.Chr.

    We hebben nu 12 maanden, ooit waren dat er 10. Maart was de eerste maand, is nu de derde. Achtdaagse week? Nee, we hebben 7 dagen nu. En in andere culturen geldt weer een andere kalender en gaan ze anders met de tijd om.

    Is toch bizar dat het allemaal door de mens bedacht heeft? Van de manier waarop we tellen, alles in het dagelijks leven is man-made (of in ieder geval door de mens bedacht).

    Zou het over ± 500 jaar nog steeds zo zijn?

    Soms doet mijn brein echt KABOOM


    Ik lig al de hele nacht te piekeren over mijn eigen shit, maar thanks to this ga ik op zijn minst hierover nadenken. :')

    Ik ga nog altijd niet in slaap geraken, maar nu heb ik tenminste iets anders om over na te denken dan mijn eigen problemen. Dankjewel. :'D
    (En dat meen ik oprecht)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ik lig al de hele nacht te piekeren over mijn eigen shit, maar thanks to this ga ik op zijn minst hierover nadenken. :')

    Ik ga nog altijd niet in slaap geraken, maar nu heb ik tenminste iets anders om over na te denken dan mijn eigen problemen. Dankjewel. :'D
    (En dat meen ik oprecht)


    Herkenbaar! Slaap, wat is dat? Kun je dat eten?

    Dit is het boek dat ik vorig jaar las en wat me sindsdien echt in z'n greep houdt. Blijf het bizar vinden, hoe alles wat we "normaal" vinden gewoon door de mens bedacht is. Ik heb je ali illegali via WhatsApp een e-book download van het boek gestuurd, geen idee of je het kunt openen though. Mocht je ooit in een existentiële crisis geraken dan is het toch prettig om te weten dat dat alleen maar kan bestaan doordat de mens alle constructies bedacht heeft. Want ja, deadlines en stress zouden niet kunnen bestaan als de mens de tijd niet had uitgevonden hè :((

    Hoop dat je alsnog wat slaap kunt pakken, dat zou fijn zijn! Ik wens je een goede nacht (flower)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    SPECS schreef:
    4 maart 2024
    Waar verwonder jij je wel eens over?

    Hoe verbaasd mensen zijn als ik vertel dat ik gewoon een lijstje heb gemaakt om uit te kiezen in plaats van constant alles opnieuw te moeten beslissen. Neem avondeten bijvoorbeeld, iets bedenken is altijd het moeilijkst, dus ik heb gewoon een lijstje met opties die ik kan koken en ernaast de opties die mijn vriend kan koken zodat ik alleen maar elk ding langs hoef te gaan en te bedenken of ik daar zin in heb in plaats van kiezen uit alle mogelijke opties die er bestaan op de wereld.

    Satoru schreef:
    (...)
    Hoe verbaasd mensen zijn als ik vertel dat ik gewoon een lijstje heb gemaakt om uit te kiezen in plaats van constant alles opnieuw te moeten beslissen. Neem avondeten bijvoorbeeld, iets bedenken is altijd het moeilijkst, dus ik heb gewoon een lijstje met opties die ik kan koken en ernaast de opties die mijn vriend kan koken zodat ik alleen maar elk ding langs hoef te gaan en te bedenken of ik daar zin in heb in plaats van kiezen uit alle mogelijke opties die er bestaan op de wereld.

    Dit is een goede life hack, dankje voor het delen. xD Maakt kiezen een stukje makkelijker in elk geval!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Satoru schreef:
    (...)
    Hoe verbaasd mensen zijn als ik vertel dat ik gewoon een lijstje heb gemaakt om uit te kiezen in plaats van constant alles opnieuw te moeten beslissen. Neem avondeten bijvoorbeeld, iets bedenken is altijd het moeilijkst, dus ik heb gewoon een lijstje met opties die ik kan koken en ernaast de opties die mijn vriend kan koken zodat ik alleen maar elk ding langs hoef te gaan en te bedenken of ik daar zin in heb in plaats van kiezen uit alle mogelijke opties die er bestaan op de wereld.


    Dit is zó slim! Wow!

    Ik wilde nog een keer een vaste lay-out maken en daarin alle recepten uitwerken die ik graag eet. Maar zo'n lijstje alleen al is al super praktisch.

    [ bericht aangepast op 5 maart 2024 - 23:01 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Thank you for proving my point :P

    5 maart 2024
    Wat is jouw waarom?


    You were born original, don't die as a copy.

    Satoru schreef:
    (...)
    Hoe verbaasd mensen zijn als ik vertel dat ik gewoon een lijstje heb gemaakt om uit te kiezen in plaats van constant alles opnieuw te moeten beslissen. Neem avondeten bijvoorbeeld, iets bedenken is altijd het moeilijkst, dus ik heb gewoon een lijstje met opties die ik kan koken en ernaast de opties die mijn vriend kan koken zodat ik alleen maar elk ding langs hoef te gaan en te bedenken of ik daar zin in heb in plaats van kiezen uit alle mogelijke opties die er bestaan op de wereld.


    Dit heb ik ook een soort van, al is mijn lijst nog aardig beperkt :'D


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    5 maart 2024
    Wat is jouw waarom?


    Op dit moment voelt elke dag als overleven to be honest. De 'waarom' voor het leven ontbreekt.

    Maar ik ben wel weer gestart met hardlopen en de 'waarom' daarvoor is een Vincent van Gogh hardloopshirt


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    SPECS schreef:
    5 maart 2024
    Wat is jouw waarom?

    'Waarom ligt het lot van je leven niet in je eigen hand? Sta je plotseling alleen andere kant.' Is mijn eerste associatie met deze vraag en stiekem wel relatable. Ik ben team wolf in plaats van team biggetje denk ik xD


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn