• Het valt mij dus op dat mensen steeds meer over ziekten gaan schrijven. Dat is niet erg, maar het word zo dicht tegen de realiteit beschreven. Het is zo gedetailleerd. Sommige mensen kunnen zich daar druk over maken. En niet alleen ziekten ook verkrachtingen. Mensen die sexueel geïntimideert zijn die lezen bijvoorbeeld een verhaal, leuk! Even alles van me af spoelen, ofzo. en dan wordt het zo gedetailleerd geschreven. Meestal reageren de makers dan heel harteloos als: dat is niet mijn probleem! maar in principe is dat het wel. Je leest eht toch om het te kunnen volgen, toch niet om inwendige littekens open te halen. Laatst werd er in een serie iets over Borderline gezegt, dat de mensen die dat hebben gek zijn, en niet normaal. En bedankt! Ik ben heel open en nuchter over mijn ziekte, ik moet ermee leven, maar dat was harteloos, ik voelde me echt kut en was zoals gewoonlijk weer aan het huilen. Aanstellerij? Nee, dat héb je nou eenmaal als je ene Borderline-Persoonlijkheidsstoornis hebt. Nu kun je zeggen dat ik aandacht trek, of ruzie zoek maar ik wil alleen even zeggen dat het soms best hard aankomt, dus alsjeblieft wees neit zo harteloos door een reactie; dat is niet mijn probleem!


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Mensen gek noemen die Borderline of iets anders hebben is idd respectloos.


    No growth of the heart is ever a waste

    Helleuw is snap je punt goed. Ik laat dan ook duidelijk merken in mijn verhalen van te voren dat ze niet bestemd zijn voor mensen die er niet tegen kunnen. Ik schrijf echter nooit over dingen waar ik geen verleden of ervaring mee heb. Dus ik zou het volkomen begrijpen. Maar daarom zet ik er waarschuwingen bij. Maar misschien dat we daar is wat betere afspraken over moeten maken: Dat waarschuwingen moeten voortaan.

    x. KirstenSnaps


    Wie du mir, so ich dir.

    Helleuw is snap je punt goed. Ik laat dan ook duidelijk merken in mijn verhalen van te voren dat ze niet bestemd zijn voor mensen die er niet tegen kunnen. Ik schrijf echter nooit over dingen waar ik geen verleden of ervaring mee heb. Dus ik zou het volkomen begrijpen. Maar daarom zet ik er waarschuwingen bij. Maar misschien dat we daar is wat betere afspraken over moeten maken: Dat waarschuwingen moeten voortaan.

    x. KirstenSnaps


    Ja, dat vind ik ook, kijk als er een waarschuwing staat, oké eigen keuze of je het leest of niet. Dan is het niet het probleem van de maker. Diegene leest het zelf mét waarschuwing. Maar ik hoorde van een vriendin dat iemand had gezegt tegen haar, is jouw probleem dat ej verkracht bent, neit het mijne, lees het dan niet.
    Toen viel mijn mond echt open.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    (...)

    Ja, dat vind ik ook, kijk als er een waarschuwing staat, oké eigen keuze of je het leest of niet. Dan is het niet het probleem van de maker. Diegene leest het zelf mét waarschuwing. Maar ik hoorde van een vriendin dat iemand had gezegt tegen haar, is jouw probleem dat ej verkracht bent, neit het mijne, lees het dan niet.
    Toen viel mijn mond echt open.
    Dat is inderdaad echt schandalig, en die persoon weet niet half hoe pijn dat kan doen bij iemand. Om je voor te schamen -,-


    Wie du mir, so ich dir.

    (...)Dat is inderdaad echt schandalig, en die persoon weet niet half hoe pijn dat kan doen bij iemand. Om je voor te schamen -,-


    Inderdaad! Zoiets zeg je toch niet, dan ben je echt wel gevoelloos.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    (...)

    Inderdaad! Zoiets zeg je toch niet, dan ben je echt wel gevoelloos.
    Klopt! Nou ik heb in ieder geval een topic geopend. Er zal dan de komende dagen wel overlegd worden of de andere het nodig vinden of niet.

    x.


    Wie du mir, so ich dir.

    Wat is borderline?


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    (...)Klopt! Nou ik heb in ieder geval een topic geopend. Er zal dan de komende dagen wel overlegd worden of de andere het nodig vinden of niet.

    x.


    Oké Dankje wel ^^
    Anderen doet het niks omdat ze het niet hebben meegemaakt maar de mensen die het hebben meegemaakt zullen denk ik wel voor zijn.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Wat is borderline?


    Het is moeilijk uit te leggen, ik kan het niet anders verwoorden als op wikipedia staat.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Wat is borderline?


    uhu wat is dat

    (...)

    uhu wat is dat


    Ik kan het zelf niet goed uitleggen, maar het heeft vooral met stemmingswisselingen, blijvende angst, neurose's en psychose's te maken. Je kunt beter op wikipedia kijken, daar staat het wel goed uitgelegd, ik kan het niet goed uitleggen omdat die klap vrij hard aankwam lette ik voor de rest niet op met het gesprek.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Je hebt gelijk. Ik vind dat mensen respectloos omgaan met dingen. Eerst nadenken, dan schrijven.
    Laatst werd er in een serie iets over Borderline gezegt, dat de mensen die dat hebben gek zijn, en niet normaal. En bedankt!
    Omg -_-' Echt asociaal! Je kan het gewoon niet maken dat te zeggen...


    Mew <3

    Ergens heb je groot gelijk. Maar in sommige gevallen is het heel anders. Dan is het aangrijpend, maar toch niet heel kwetsend geschreven. Ik schrijf ook vooral over onderwerpen die ik zelf (deels) heb meegemaakt. Het is een manier om me beter te voelen. Een soort drug, zeg maar.

    Ik snap wel dat er over geschreven wordt, maar dan toch niet zo harteloos reageren enzo, dat is niet nodig.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    je hebt gelijk meid..!! maar mensen denken hun verhaaal "beter" te kunnen maken, door dat soort dingen er in te zetten. ook over snijden, ik bedoel ik heb het zelf gedaan het was niet makkelijk om er vanaf te komen, en dan lees je dood leuk hoe ieman zich zelf de *** in loopt te snijden, en dat doet echt pijn.


    je kan een goed verhaal te maken door het met je hart te schrijven een plezier een mooi een emotieneel verhaal kan anders dan dit sorrt dingen


    een goed verhaal schrijf je met je hart


    Some angels have no wings.