• De stelling van vandaag luidt:
    Het rookverbod moet worden afgeschaft

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Tegen, dan benadeel je iedereen die niet rookt en ook binnen zit. Buiten kan de rook tenminste weg, en zelfs dan ruikt het soms nog ranzig.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Tegen, dan benadeel je iedereen die niet rookt en ook binnen zit. Buiten kan de rook tenminste weg, en zelfs dan ruikt het soms nog ranzig.

    Dit^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Excuse me? Oneens. Rokers hebben genoeg ruimte om te roken en als mensen naar de kroeg willen en roken, gaan ze maar naar buiten. Het verbod is er niet voor niets, zodat mensen die niet roken ook plezier kunnen hebben in openbare ruimtes waar niet gerookt mag worden. Ik ben het dus oneens met de stelling, puur omdat het niet zo moeilijk is om even naar buiten te lopen om te roken en mensen die dit niet doen (bijvoorbeeld om een longziekte of dergelijke!) plezier kunnen hebben c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Van mij mag het verbod best blijven als de rookruimtes mogen blijven (cat)


    26 - 02 - '16

    Oneens. In een vieze wolk rook zitten terwijl je iets aan het drinken of eten bent no thanks.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Dazzled schreef:
    Eens, laat mensen roken waar ze willen, en nu gaan ze de buitenlucht vervuilen, alsof dat zoveel beter is.


    Het is in die zin beter omdat als je binnen zit de rook minder goed weg kan dus hebben meer mensen d'r last van als dat er buiten gerookt zou worden.


    Prachtig is de onsterfelijkheid maar wat doen wij in de tussentijd? ~ J. Bernlef

    Ik ben zelf een roker maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor niet-rokers ontzettend goor is als ze zitten te eten en rook in hun gezicht krijgen. Ook kan ik het begrijpen voor mensen met longziektes of gewoon voor mensen die het super ranzig vinden. Dus aan de ene kant heb ik zoiets van, maak gewoon aparte rokers ruimtes en laat ze gewoon vrij in het buiten roken maar in restaurants etc gewoon NIET.


    Not all treasure is silver and gold, mate.

    Nee. Gewoon niet, nooit.


    You dare to gaze upon me?

    NEE. Dan zit straks iedereen in die smerige rook.


    In case of a dandelion, it's a matter of perspective; Some people see a flower, some just see dirt.

    HAMlLTON schreef:
    Nee. Gewoon niet, nooit.


    Queer zijn is gewoon alles

    Nee. Maar nu wordt er weer bedacht om rookruimtes ook te gaan verbieden en daar ben ik op tegen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Oneens. Roken is vies en mensen stinken erdoor en krijgen eerder rimpels, ik heb geen zin wanneer ik iets zit te drinken of te eten en iemand doodleuk er een opsteekt en die rook mijn kant op komt. Ik ben dus erg blij met het verbod!


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Oneens! Ik mag dan een verwoed roker zijn, (cool)
    uit respect voor anderen ga ik even naar buiten!
    En tegenwoordig zijn er genoeg ruimten waar je wel mag roken, ook binnen!(Y)


    "Je weet pas hoe sterk je bent, als sterk zijn de enige keuze is die je hebt"

    Ik vind dat je roken niet fijn, als mensen het echt willen, laat ik ze maar, maar niet waar ik bij zit!


    Die ene inspirerende quote -die ene beroemdheid.

    Khal schreef:
    Nee. Maar nu wordt er weer bedacht om rookruimtes ook te gaan verbieden en daar ben ik op tegen.


    Dit. Ik ben voor een rookverbod in bijvoorbeeld cafés omdat het best naar is om de hele avond in een ruimte te zitten waar wordt gerookt. Als ik wil roken, ga ik wel naar de rookruimte of naar buiten. En inderdaad, het afschaffen van rookruimtes is een gestoord idee. Verbannen ze ons naar een ruimte, willen ze die ruimte ook verbieden. Nah. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)