• De stelling van vandaag luidt:
    Het rookverbod moet worden afgeschaft

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Silvera schreef:
    (...)

    Dit. Ik ben voor een rookverbod in bijvoorbeeld cafés omdat het best naar is om de hele avond in een ruimte te zitten waar wordt gerookt. Als ik wil roken, ga ik wel naar de rookruimte of naar buiten. En inderdaad, het afschaffen van rookruimtes is een gestoord idee. Verbannen ze ons naar een ruimte, willen ze die ruimte ook verbieden. Nah. :Y)


    Precies!


    26 - 02 - '16

    Oneens. Er zijn nog genoeg plekken waar je kan roken zonder mensen lastig te vallen. Vooral omdat mensen dan 'meeroken'. Er komt dan ook rook in hún longen.

    Woah, dit is van 2009!

    Tegen! Ik krijg dan bijna geen lucht meer :O

    Mijn mening is vast niet erg populair hier, maar ik merk wel vaak dat ik vooral niet-rokers hoor/lees zeiken over dat het zo vervelend is dat mensen roken, maar ik geloof niet dat alle rokers zo asociaal zijn. Als ik zelf rook dan kijk ik echt wel uit waar er kleine kinderen zijn en waar er niet zoveel mensen zijn. Ik ga echt niet dichtbij een groep mensen staan om vervolgens rook uit te blazen dat dan in hun gezichten komt. Denk je dat ik het de hele tijd leuk vind om hetzelfde gezeik aan te horen dat men zegt dat rokers zo asociaal zijn en moeten oppassen voor anders? Excuse me, als mensen zo over mij praten en vooroordelen hebben, heb ik eigenlijk weinig zin om nog te luisteren. Dat kan wellicht wel kinderachtig voor een ander zijn, maar als je het rookverbod niet wilt afschaffen moet je ook denken aan waar de roker dan moet roken en niet vervolgens lopen te zeiken dat er rook in je gezicht komt.
    Het is denk ik het beste als ik het bij hier laat, maar ik wil toch even van tevoren zeggen dat ik hierbij geen personen wil aanvallen. Dit is mijn mening en ik respecteer ook die van jullie. Thank you.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 17:41 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ligt er gewoon aan waar. laten het bedrijf zelf dd keus maken

    Tarrant schreef:
    Mijn mening is vast niet erg populair hier, maar ik merk wel vaak dat ik vooral niet-rokers hoor/lees zeiken over dat het zo vervelend is dat mensen roken, maar ik geloof niet dat alle rokers zo asociaal zijn. Als ik zelf rook dan kijk ik echt wel uit waar er kleine kinderen zijn en waar er niet zoveel mensen zijn. Ik ga echt niet dichtbij een groep mensen staan om vervolgens rook uit te blazen dat dan in hun gezichten komt. Denk je dat ik het de hele tijd leuk vind om hetzelfde gezeik aan te horen dat men zegt dat rokers zo asociaal zijn en moeten oppassen voor anders? Excuse me, als mensen zo over mij praten en vooroordelen hebben, heb ik eigenlijk weinig zin om nog te luisteren. Dat kan wellicht wel kinderachtig voor een ander zijn, maar als je het rookverbod wilt afschaffen moet je ook denken aan waar de roker dan moet roken en niet vervolgens lopen te zeiken dat er rook in je gezicht komt.
    Het is denk ik het beste als ik het bij hier laat, maar ik wil toch even van tevoren zeggen dat ik hierbij geen personen wil aanvallen. Dit is mijn mening en ik respecteer ook die van jullie. Thank you.


    Ik ben het hier mee eens.


    26 - 02 - '16

    Well, vorige week heb ik nog een voorbeeld meegemaakt wat echt maakt dat ik vind dat mensen die zeuren over rokers daar toch nog wat beter over na moeten denken. Ik zat op een bankje, verder zat er niemand naast mij. Opeens kwamen er drie oudere vrouwtjes. Een ging aan het andere uiteinde van het bankje zitten en de andere wurmde zich tussen mij en een afscheiding tussen het middelste bankstuk in. Toen zei de vrouw die zich er tussen had gewurmd tegen zo'n derde vrouwtje dat er plek zat was. Begint die andere vrouw van; 'Nee, ze houdt niet zo van de rook' met een hatelijk ondertoon in haar stem. Ik was de enige die daar zat en ik zat er het eerst, dus eigenlijk vond ik dat ze ook wel een paar meter verderop op een bankje hadden kunnen gaan zitten. Toen ze maar bleven mompelen over de rook, heb ik zelf mijn biezen gepakt en ben op het bankje verderop gaan zitten.

    Niet alle rokers zijn asociaal eh. De niet-rokers kunnen er ook wat van, hoor.


    26 - 02 - '16

    Geheel mee oneens. Als persoon met astma stof- en rook allergie zou ik het erg vervelend vinden om niet naar café's en restaurants te kunnen gaan. Ik heb als kind al vaak genoeg last van aanvallen en ziekte gehad telkens als ik meegesleept werd naar een café of restaurant. Laat staan dat ik mijn sociale leven moet limiteren tot mijn eigen huis.

    Dat terzijde, ben ik het er wel mee eens dat niet alle rokers asociaal zijn. Al mijn vrienden die wel roken houden er heel veel rekening mee en proberen zo min mogelijk of helemaal niet in mijn buurt te roken. Als ze echt willen roken gaan ze meestal één voor één ergens verderop staan.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2016 - 16:52 ]

    100% oneens. Het is smerig, ongezond (ook voor mensen die in de rook moeten zitten) en met name mensen met astma of een andere longziekte kunnen er extreem veel last van hebben (ervaringsdeskundige hierzo). Daarbij is er heel veel geld uitgegeven aan alle aanpassingen toen het rookverbod inging, dat het een wel erg duur grapje wordt als het nu weer afgeschaft zou worden.


    Be Your Own Anchor

    Roken is slecht voor je en voor anderen in jouw omgeving! Ik ben tegen!

    Oneens laat ze maar buiten roken, zodat andere mensen er geen last van hebben. Er zijn namelijk ook mensen met astma en die niet tegen de rook kunnen. En ze mogen ja wel roken alleen buiten of in een rokershok (als die aanwezig is). Dus ik vind het wel prima zo

    Ikzelf ben allesbehalve een voorstander van roken, maar als je eenmaal verslaafd bent lijkt het mij moeilijk. Ik denk wel dat het aangepakt moet worden, maar op welke manier. Ik zou het niet weten. Het rookverbod hoeft van mij niet afgeschaft te worden, maar ik vind wel dat ze bepaalde plekken maken waar je wel mag roken. Niet te veel, maar niet te weinig.

    Ja waarom roken? roken is slecht voor je dus het moet weg!!! je kan ook gewoon ice tea kan drinken, oke doei peace out

    Apologizex schreef:
    Ja waarom roken? roken is slecht voor je dus het moet weg!!! je kan ook gewoon ice tea kan drinken, oke doei peace out


    Ice tea is ook slecht voor je, net als heel veel andere (fris)drankjes. Je kan net zo goed in een hutje op de hei gaan wonen en leven op blaadjes sla en glaasjes water. Oh nee, laat dat ook maar zitten, want in blaadjes sla kunnen mogelijk restjes bestrijdingsmiddelen zitten en in water zitten bepaalde mineralen die niet goed voor je zijn. TLDR; wat jij zegt is gewoon bullshit. Doei.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 1:09 ]


    26 - 02 - '16