• Ja, ik ben bang dat ik dat dus ben.
    Vandaag ben ik 2 dagen over tijd en het ziet er nog niet naar uit dat mijn menstruatie zal beginnen. Dus ik ben er echt wel bang voor. Normaal gezien ga ik deze namiddag een zwangerschapstest halen en als deze positief is dan zit ik wel met een groot probleem. Ik zou er niet mee naar mijn moeder kunnen gaan, dat durf ik trouwens niet.
    Ik wil het ook niet houden. Dat gaat gewoon niet met mijn studies en mijn leven enzo.
    Weet iemand ofdat ik anoniem abortus kan plegen als het zover is? Ik bedoel daarmee dat mijn ouders het niet hoeven te weten. (Het is in België trouwens)
    Mijn witverlies is wel wat rozig, dus ik denk dat er bloed in zit. Weet iemand wat dat wil zeggen?

    Dank je voor de hulp.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Haha, euhm buiten als jij 300 euro ofzo wilt betalen ipv 10 euro (of zoiets), zullen je ouders er toch achterkomen. Je moet namelijk van die klevertjes van de ziekenkas opplakken, en je ouders krijgen daar brieven van toegestuurd of zien dat op hun rekening.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Persoonlijk denk ik dat je het je ouders wel moet vertellen als het positief is. En ik weet zeker dat ze het begrijpen als je een abortus wil gaan plegen.


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    Nouja, als je vanaf de bevruchting tot nu nog onder de 72 uur zit kan je volgens mij nog de morning-after pil halen. Zo niet hoop ik voor je dat je het zonder je ouders weg kan laten halen, daar weet ik niks van eigenlijk.


    it's so empty living behind these castle walls

    Marshmellow schreef:
    Haha, euhm buiten als jij 300 euro ofzo wilt betalen ipv 10 euro (of zoiets), zullen je ouders er toch achterkomen. Je moet namelijk van die klevertjes van de ziekenkas opplakken, en je ouders krijgen daar brieven van toegestuurd of zien dat op hun rekening.

    Hoe bedoel je?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Cadillac schreef:
    Nouja, als je vanaf de bevruchting tot nu nog onder de 72 uur zit kan je volgens mij nog de morning-after pil halen. Zo niet hoop ik voor je dat je het zonder je ouders weg kan laten halen, daar weet ik niks van eigenlijk.

    Ik weet nu niet juist van wanneer het is. Dat is het juist. Ik ben op reis geweest en het kan van dan zijn, maar het kan ook van nu zaterdag zijn. En dan valt het nog binnen de 72 uurregel denk ik.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Undesirable schreef:
    (...)
    Hoe bedoel je?

    Nou naar't schijnt zit het dus zo. De ziekenkas betaalt altijd een deel van de kosten van medische ingrepen of medicijnen. Maar daarvoor moet je dus gebruik maken van die klevertjes (afhankelijk van welke ziekenkas zien ze roos of geel,...) of natuurlijk op voorschrift, maar abortus werkt niet op voorschrift. Dus je moet ergens, -weet zelf niet hoe, heb het horen zeggen- zo'n 13 klevertjes plakken en opsturen naar de ziekenkas, zodat je van die ingreep maar een tiental euro moet betalen, en niet de volledige 300 ofzo.
    Maar die klevertjes zijn van de ziekenkas enzo, en je ouders zorgen nog voor je, dus waarschijnlijk -'k ben niet zeker- sturen ze daar wel een brief rond, of storten ze het overige bedrag op de rekening van je ouders.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2010 - 11:40 ]


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik hoop voor je dat hij negatief is. Het zou niet erg prettig zijn. Veel sterkte.

    [ bericht aangepast op 10 aug 2010 - 11:41 ]

    Undesirable schreef:
    (...)
    Ik weet nu niet juist van wanneer het is. Dat is het juist. Ik ben op reis geweest en het kan van dan zijn, maar het kan ook van nu zaterdag zijn. En dan valt het nog binnen de 72 uurregel denk ik.
    Probeer hem dan voor de zekerheid te nemen? Ik weet niet of het schadelijk is als je niet zwanger bent, maar t lijkt me niet.


    it's so empty living behind these castle walls

    Volgens mij is abortus onder de 18 gratis, maar dan moet je wel toestemming hebben van 1 van je ouders. Anders moet je wel 300 euro betalen.

    Ik hoop voor je dat het negatief is, en anders heel veel sterkte.


    "Don't look back, you're not going that way."

    Ik denk dat het gratis is onder de 18 met toestemming van je ouders. Als je et anoniem doet moet heel wat meer betalen. In Mechelen is er toch een kliniek waar je het anoniem kan doen denk ik. Maar ga toch eerst best een zwangerschapstest kopen (koop er 2 ofzo, dan ben je tenminste zeker) en ga anders me je dokter praten. Die heeft beroeps geheim en mag het niet tegen je ouders zeggen.
    Maar ik zou het toch tegen je ouders zeggen hoor...

    Als het positief is, zeg het dan aan je ouders. Hoe zou jij het vinden als jouw kind later zwanger blijkt te zijn en het heeft laten weghalen en er nooit iets over heeft verteld?


    All was well.

    Misschien kun je het hun gewoon beter vertellen? :X
    sterkte.


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Jean schreef:
    Als het positief is, zeg het dan aan je ouders. Hoe zou jij het vinden als jouw kind later zwanger blijkt te zijn en het heeft laten weghalen en er nooit iets over heeft verteld?


    Keep on smiling

    Dit gaat waarschijnlijk bod klinken,dat is niet mijn bedoeling maar dank je nu echt dat je zo iets ingrijpend alleen aan kan? Sorry hoor maar dat lijkt me sterk.
    Je moet het je ouders wel zeggen,ze merken toch wel iets aan je,en dan kan iemand met je mee. Daarbij ben je minder jarige en volgens mij moet een van je ouders dan mee omdat je zelf niet macht beslissen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Je moet het wel aan je ouders vertellen, mocht je echt zwanger zijn. Misschien worden ze boos, maar dat is toch logisch?! Je bent nog hartstikke jong. Als je ooit zelf kinderen krijgt en zij zouden in dezelfde situatie terecht komen, zou jij toch ook willen dat ze het je vertellen?
    Abortus is trouwens (meestal) gratis als je onder de 18 bent. Als je toestemming van je ouders hebt.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'