• En blijkbaar vinden de meeste op internet dat;

    -Nederlanders erg mooie mensen zijn qua uiterlijk. Vooral de vrouwen.
    -Ook vinden ze dat hoe ouder de mensen worden, hoe mooier ze worden.
    -Nederlanders erg arrogant zijn. Ze vinden dat wij denken dat we alles weten.
    -Dat bijna alle Nederlanders Duitsland haten.
    -Dat Nederlanders erg slim zijn.
    -Dat van heel de wereld Nederlanders de meeste talen kunnen.
    -Dat Nederlanders erg luidruchtig zijn. Vooral aan de telefoon in de bus of trein.
    -Dat het moeilijk is als buitenlander (die de taal hier nog niet kent) om bevriend te worden met Nederlanders. Ze vinden ons niet erg open. Volgens hun komt dat omdat we 'voorzichtig' willen zijn.
    -Dat als iemand hulp nodig heeft. Dat we dan wachten en kijken of iemand anders diegene wilt helpen. En als niemand diegene helpt, dat we dan pas zelf helpen.
    -Dat we erg trots zijn op onze geschiedenis en nationaliteit.
    -Dat bijna alle Nederlanders niet kunnen koken.

    Haha, ze waren wel erg negatief over ons. De meeste vonden vooral dat we erg arrogant waren. Dat kwam volgens hun vanwege onze uiterlijk ( want blijkbaar vinden ze ons erg mooi), onze geschiedenis en intilligentie(krul)

    Edit
    Ik moet er wel bij zeggen, dat ik nu heel veel positieve dingen heb opgeschreven :')
    Er waren ook heel veel mensen die gewoon zeiden dat 'Nederlanders verschrikkelijk waren. Veels te arrogant en luidruchtig, en ze zijn het niet waard om bevriend mee te worden'.
    Eentje zei zelfs dat het beter voor de wereld is als alle Nederlanders vernietigd worden -.- .

    [ bericht aangepast op 22 jan 2011 - 12:16 ]


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    nou nederland is wel even een prachtlandje waar ze niet zo negatief over moeten doen ö


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    -Stiekem- had ik vele negatievere dingen verwacht.

    Wat zijn Buitenlanders toch weer geweldig :Y)


    If a writer falls in love with you, you can never die

    funny.. xD!!!


    "Because I'm with you until the end of the line." - Stucky

    Language schreef:
    (...)

    Volgens mij denken ze dat Belgen ook Nederlanders zijn :')
    Sommige Amerikanen denken dat the Netherlands en Holland twee verschillende landen zijn(cat)


    Maar Amerikanen zijn niet echt de slimste, mijn zus had is met een paar vrienden een paar wijs gemaakt dat ze in Nederland geen autos hadden en nog steeds paarden en koetsen xD


    we know. We're awesome.

    Ik woon in België en ga vaak op vakantie naar Nederland. Ik vind het een erg mooi land. En de mensen...Wel ik zou zeggen dat Nederlanders soms grof overkomen omdat jullie meestal voor de directe aanpak gaan. Ook hebben Nederlandse ouders de reputatie om nogal blind te zijn voor de fratsen van hun kinderen (alle kinderen maar niet de mijne). En ik hoor ook wel van die dingen dat 'kind en gezin' daar nogal overdreven kan reageren. Of dit waar is of niet kan ik niet vertellen, ik zeg gewoon wat ik hier zoal hoor. Ik vind dat Nederlanders ook wel heel enthousiast en vriendelijk kunnen zijn en tussen haakjes (ik ben dol op jullie accent).


    Het glas is altijd halfvol. En als het leeg is vul je het bij.

    Square schreef:
    Hahaha, volgens mij hebben ze een vrij goed beeld van ons. :'D


    Never forget the things that make you smile

    Smeagol schreef:
    (...)

    Ik had gehoord dat een Amerikaan dacht dat Netherlands het land van Peter Pan was(cat) hoord ik van mijn broerxD ik ging helemaal stuk



    whahah idd ik sprak zo'n meisje online uit florida en die dacht altijd dat het neverland was xD


    “What makes you so fucking special?”

    klopt wel ja
    maar haten doe ik Duitsland nou ook weer niet maar het is niet mijn meest favoriete volk xD


    The time you enjoy wasting is not wasted time.

    Dat van heel de wereld Nederlanders de meeste talen kunnen.


    Vind ik echt niet, Belgen zijn volgens mij beter in talen dan Nederlanders.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Haha, ik heb deze een keer gevonden:

    You know you're from The Netherlands when...
    (Je weet dat je uit Nederland komt als...)

    1. You consider a small hill a mountain, and complain that because of this all other countries are unsuitable for riding a bike.
    (Je een kleine heuvel een berg noemt en klaagt dat bergen de reden zijn dat ieder ander land ongeschikt is om in te fietsen.)

    2. You are absolutely convinced that your language is the hardest language to learn. Ever.
    (Je er heilig van overtuigd bent dat jouw taal de moeilijkste taal ooit is om te leren.)

    3. Not that number 2 matters, because you speak at least three languages anyway. Dutch and English, and any or multiple of French, German, Spanish, Italian, Chinese, Latin and Greek, and have a thorough understanding of most others, even if you don't speak them that well.
    (Niet dat nummer twee ertoe doet, want je spreekt minstens drie talen. Nederlands en Engels en één of meerdere uit het volgende rijtje: Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Chinees, Latijn en Grieks en je begrijpt de meeste andere talen, zelfs als je ze zelf niet zo goed spreekt.)

    4. Whenever you take your foreign friends to Holland, they will be shocked with the amount of bikes on any of the central stations. You don't so much as blink.
    (Je je buitenlandse vrienden mee naar Nederland neemt, waarna ze geschokt zijn vanwege het aantal fietsen op ieder centraal station. Jij knippert nog niet eens met je ogen.)

    5. You are taken off guard by cashiers who pack your groceries for you and are actually interested in how you are doing.
    (Je verbaasd staat te kijken als caissières je boodschappen inpakken en oprecht geïnteresseerd zijn in hoe het met je gaat.)

    6. On the other hand, whenever you want to respond to someone saying "How's it going?" by the time you tell them they'll be a mile away.
    (Aan de andere kant, wanneer je wilt reageren op iemand die "Hoe gaat het?" vraagt, zijn ze al een kilometer verder.)

    7. You consider religious political parties the most normal thing in the world.
    (Je religieuze politieke partijen als doodnormaal beschouwd.)

    8. You have to explain over and over again how the soft-drug legislation works.
    (Je telkens weer moet uitleggen hoe de wetgeving met betrekking tot softdrugs in elkaar steekt.)

    9. You don't think it's funny that prostitutes have to pay taxes.
    (Je het niet grappig vindt dat prostituees belasting moeten betalen.)

    10. You know that there's more to Holland than getting stoned in Amsterdam.
    (Je weet dat er meer in Nederland te doen is dan stoned worden in Amsterdam.)

    11. You cringe any time someone tries to pronounce, spell or write down your name.
    (Je ineenkrimpt als iemand probeert je naam uit te spreken, te spellen of op te schrijven.)

    12. You think words like "achtentachtig", "scheurbuik" and "angstschreeuw" are perfectly pronounceable.
    (Je denkt dat woorden als 'achtentachtig', 'scheurbuik' en 'angstschreeuw' prima uit te spreken zijn.)

    13. You have gotten used to people thinking Holland is a province of Germany.
    (Je gewend bent geraakt aan het feit dat mensen denken dat Holland een provincie van Duitsland is.)

    14. You are the only one who doesn't think Holland is going to be submerged.
    (Je de enige bent die niet denkt dat Nederland onderwater loopt.)

    15. You don't consider the inability to elect mayors, senators, governors, ministers or prime minister undemocratic.
    (Je het niet kunnen verkiezen van burgemeesters, senatoren, gouverneurs, ministers en minister-presidenten niet als ondemocratisch beschouwt.)

    16. You either don't care or take pride in the fact that your royal family is the wealthiest in the world.
    (Het je ofwel koud laat ofwel trotst maakt dat jouw koninklijke familie de rijkste ter wereld is.)

    17. You usually don't bother with changing adjectives into adverbs.
    (Je normaliter geen moeite doet je bijvoeglijk naamwoorden te veranderen in bijwoorden.)

    18. You are sometimes considered rude, while all you did was be honest.
    (Je af en toe onbeschoft gevonden wordt, terwijl je alleen maar eerlijk was.)

    19. You are shocked by the low standard of secondary education in any other country but Holland.
    (Je geshockeerd bent door de lage standaard van het middelbare onderwijs in ieder ander land.)

    20. You like to complain about the weather, high taxes, the weather, inflation, the weather, your neighbours, the weather, religious intolerance, and the weather.
    (Je ervan houdt om te klagen over het weer, hoge belastingen, het weer, inflatie, het weer, je buren, het weer, religieuze intolerantie, en het weer.)

    21. You consistently use colons to indicate a direct quote.
    (Je altijd dubbele punten gebruikt om een directe rede aan te duiden.)

    22. Belgian chocolate isn't good. It's from Belgium.
    (Belgische chocolade is slecht. Het komt uit België.)

    23. You aren't phased by an openly gay couple.
    (Je niet onder de indruk bent van een homoseksueel stel.)

    24. You pronounce 'essay' as 'es-SAY'.
    (Je 'essay' uitspreekt als 'es-SAY'.)

    25. You are naturally able to skate, even if you've never done it in your life.
    (Je van nature al kunt schaatsen, zelfs als je het nog nooit in je leven gedaan hebt.)

    26. You own a kaasschaaf, and you believe every household should have one.
    (Je een kaasschaaf hebt en van mening bent dat ieder huishouden er eentje zou moeten hebben.)

    27. You eat kroketten, bitterballen, bamischijven, nasiblokken, kipknotsen, and most of all: chips with mayonnaise!
    (Je kroketten, bitterballen, bamischijven, nasiblokken, kinpknotsen, en als klap op de vuurpijl: patat met mayonaise eet.)

    28. You love koek en zopie but you don't have a clue what it is.
    (Je van koek en zopie houdt, maar geen flauw idee hebt wat het is.)

    29. When something in the supermarket is on offer, you buy it, even if you don't need it, or like it, or want it.
    (Als iets in de aanbieding is bij de supermarkt, dan koop je het, zelfs als je het niet nodig hebt, niet leuk vindt of niet wilt.)

    30. You collect points from Douwe Egberts packs, and you have a massive collection of points that you gathered from friends and family, that span a gathering of at least fifty years. You never redeem them, though.
    (Je punten van Douwe Egbertspakken verzamelt, en een gigantische verzameling punten hebt die je hebt gekregen van vrienden en familie, die in totaal gelijk zijn aan minstens vijftig jaar verzamelen. Je wisselt ze nooit in, though.)

    31. You drink enormous amounts of milk and love the taste of cheese.
    (Je gigantische hoeveelheden melk drinkt en houdt van de smaak van kaas.)

    32. You still can't say the word "coffeeshop" in a normal conversation about coffee.
    (Je nog steeds het woord 'coffeeshop' niet kunt zeggen in een normaal gesprek over koffie.)

    33. You love salted liquorice and make all your friends try it, making them puke every time.
    (Je van gezouten drop houdt en het al je vrienden laat proberen, waarna ze elke keer overgeven.)

    34. You calculate distances by how long it takes to cycle there.
    (Je afstanden berekent door te kijken hoe lang het duurt om erheen te fietsen.)

    35. You don't perceive people applying blackface and wearing colourful costumes to be non-PC, let alone racist.
    (Je het niet niet-politiek correct of racistisch vindt als mensen hun gezicht zwart schminken en kleurrijke kostuums dragen.)

    36. You're amazed that you can get ketchup for free at McDonalds.
    (Je verbaasd bent over het feit dat je ketchup gratis krijgt bij de McDonalds.)

    37. You do know that Sinterklaas was there first.
    (Je weet dat Sinterklaas eerder kwam.)

    38. You make distinctions between jonge, jong belegen, belegen, oud belegen, oude, twee jaar oude en vier jaar oude kaas, which is either plain, contains nettle, cumin, or herbs (or a combination) and is made of goat, sheep or cow milk. You then proceed to laugh at people who don't know the difference between mild and mature cheddar.
    (Je een onderscheid maakt tussen jonge, jong belegen, belegen, oud belegen, oude, twee jaar oude en vier jaar oude kaas, dat ofwel 'plain', met netels, komijn of kruiden (of een combinatie) te verkrijgen is en gemaakt is van geiten-, schapen- of koeienmelk. Daarna lach je mensen uit die het verschil tussen milde en gerijpte cheddar niet weten.)

    39. Pepernoten are just part of your breakfast around 5 December.
    (Pepernoten een deel van je ontbijt zijn rond 5 december.)

    40. You never spell the days of the week or months with a capital letter.
    (Je nooit de dagen van de week of de maanden met een hoofdletter spelt.)

    41. Being politically correct is something they do in other countries...
    (Politiek correct zijn ze in andere landen.)

    42. Your bike is one of the most valued things you own, even if rusted and held together with insulation tape.
    (Je fiets één van de meest waardevolle dingen is die je hebt, zelfs als het geroest is en bij elkaar gehouden wordt met isolatietape.)

    43. You've been to the cinema, and people have applauded at the end of the movie. Also, you consider it the most normal thing in the world to have a break halfway during a film.
    (Je naar de bioscoop bent geweest en mensen applaudisseerden aan het einde van een film. Ook vind je het doodnormaal om een pauze te hebben halverwege een film.)

    44. Seeing a backpack hanging off the end of a flagpole doesn't confuse you, but instead brings back happy memories.
    (Het zien van een rugtas aan een vlaggenmast je niet verwart, maar juist gelukkige herinneringen terugbrengt.)

    45. Orange is, of course, part of the Dutch flag, and you wonder why no other country has a wimpel.
    (Oranje deel van de Nederlandse vlag is, en je je afvraagt waarom geen enkel ander land een wimpel heeft.)

    46. You know that Albert Heijn isn't the name of a local shopkeeper, but rather a chain of supermarkets.
    (Je weet dat Albert Heijn niet de naam is van een lokale winkeleigenaar, maar dat het een supermarktketen is.)

    47. You know that the 'wonderful world of Disney' isn't anything compared to de Efteling.
    (Je weet dat de 'wondere wereld van Disney' niets is vergeleken bij de Efteling.)

    48. You shake the hand of a person when you first meet, regardless of gender differences.
    (Je iemand die je voor het eerst ontmoet een hand geeft, ongeacht het geslacht van diegene.)

    49. You had to adjust to the idea that WWI is the Great War, not WWII. Because according to our collective memory WWI just didn't happen.
    (Je moest wennen aan het feit dat WO I de 'Great War' is en niet WO II, omdat volgens ons collectief geheugen WW I nooit gebeurd is.)

    50. You are surprised that foreigners only greet by giving one or two kisses. Three time's the charm!
    (Je verrast bent door het feit dat buitenlanders elkaar begroeten door twee kussen te geven. Drie keer is de kunst!)

    51. All English words are 'dutch-a-tised' : douglas is referred to as Doegglas and Mcdonalds as Macdowh-nAlds and love is pronounced as fhuuk.
    (Alle Engelse woorden worden vernederlandst: 'douglas' wordt uitgesproken als 'doegglas', McDonalds als 'Macdowh-nAlds' en 'fuck' als 'fhuuk'.)

    52. 'Lekker' can be used in every situation, using it positively or sarcastically.
    'Lekker' gebruikt kan worden in iedere situatie, positief of sarcastisch.)

    53. You can't watch tv after 11pm without escaping the sexline adverts.
    (Je geen televisie kunt kijken na 23.00u zonder de pikante advertenties te ontvluchten.)

    54. The cabinet collapses every time you blink.
    (Het kabinet valt, iedere keer dat je met je ogen knippert.)

    55. You know what 'gezellig' means, but don't have a clue how to explain it to foreigners.
    (Je weet wat 'gezellig' betekent, maar geen flauw idee hebt hoe dat uit te leggen aan buitenlanders.)

    56. You think it's normal to live a few metres below sea level.
    (Je denkt dat het normaal is om een paar meter beneden zeeniveau te leven.)

    57. You are actually surprised when a train arrives on schedule.
    (Je verrast bent als een trein op tijd arriveert.)

    58. Your country's the only country with a Harry Potter look-a-like as PM.
    (Je land het enige land ter wereld is met een MP die op Harry Potter lijkt.)

    59. Orange is your favourite colour. Above all others. Or, well, it may not be your favourite colour, but it is whenever the European or World Championships Football are on...
    (Oranje je favoriete kleur is. Oké, het hoeft niet per se je favoriete kleur te zijn, maar dat is het wel wanneer de Europese of Wereldkampioenschappen voetbal aan de gang zijn.)


    Alis volat propriis

    Nou ik moet zeggen, ik ben dan een Nederlander, maar ik voel me dat dus echt niet. Ik heb me hier nooit thuis gevoelt al vanaf dat ik klein was niet, want ik voel me een Duitser, dat heb ik al vanaf dat ik in Duitsland kwam gezegd, hier voel ik me thuis. Dus ik haat Duitsland niet, want ik voel me een Duitser (gaat als ze Havo heeft afgesloten naar Duitsland wonen)


    Yongguk & Daehyun <33

    Ik vind nederlanders aardig. Maar de meeste zijn niet mooi. 'Sorry' ;o


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    -Dat van heel de wereld Nederlanders de meeste talen kunnen.

    Dat kunnen Belgen ook ^.^


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Square schreef:
    Hahaha, volgens mij hebben ze een vrij goed beeld van ons. :'D


    Als ik val, sta ik op. Als ik sta, val ik op.