• Deel 1

    Het broeikaseffect heeft toegeslagen; maar niet zoals de wetenschappers hadden verwacht. Delen van de wereld missen en alles ligt nu uit elkaar. De aarde bestaat enkel uit stukken land, die ergens los rond vliegen. Één man – de corrupte Tjerkov- probeert, na zijn succesvolle wereldovername, macht over het hele universum te krijgen. Er is waternood, armoede en er dreigt een nog grotere economische crisis te komen. Een paar mensen, voegen zich bij het verzet. Zij heten ‘Skypirates’( of S.P.O. (SkyPirates Official)). S.P.O. is begonnen door de nu oude man; Jake Menson. Maar zodra Jake vermist is, komt er niks meer van. De Skypirates blijven aan de grond tot meer mensen zich aansluiten en ze overhalen Jake te redden.






    Skypirates - Addison - JamieLynn - Catheryn - Tholomew en Daniels - Locke
    Spheres (Mensen van Tjerkov)- James- Alessandrio - Ashlee - Paige- Lola - Drake
    Random andere mensen -

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 16 juli 2011 - 19:34 ]


    We're all mad here.

    Jamielynn Skye Menson - Skypirate
    Ik slaakte een gilletje toen hij me optilde. Ik spartelde in het rond en lachte me schor toen hij me kietelde.
    "Niet...eerlijk!" krijste ik lachend.
    Ik rolde me in een bolletje en duwde hem van me af. Wijdbeens ging ik op hem zitten.
    "Maar zus is sterker geworden sinds je vertrokken bent," lachte ik.
    Nu was het mijn beurt om hem te kietelen.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Paige Emily Dawn. ~ The Sphere, gevangene.
    "Tussen jou en Alessandrio?" vroeg ik verbaasd, ik dacht dat zij elkaar haatten, man, mensen konden snel veranderen. "Ah, dan vrees ik dat het een geheim blijft voor me," zei ik met klein glimlachje. Ik moest toegeven dat ik haar nu wel mocht en het leek bijna alsof het niet anders was geweest. Ik gaf haar het laatste bord aan en spoelde het water weg en wastte mijn handen. "En klaar," zei ik tevreden, dat ging sneller dan verwacht.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    James Menson

    Ik probeerde een pokerface te houden maar het werkte niet, ik schoot in de lach maar draaide ons om ik legde haar armen naast haar hoofd en boog voor over. 'Maar niet zo sterk als broer.' Ik slikte, ik was eigenlijk nog nooit zo dichtbij haar geweest. Onze gezichten waren op minder dan centimeter afstand van elkaar. Raar hoe dingen zo ineens veranderen.


    We're all mad here.

    Jamielynn Skye Menson - Skypirate
    Ik keek even in zijn ogen. Ik durfde niet uit te ademen, zo gefascineerd was ik door zijn ogen. Net dezelfde als papa. Ik sloeg mijn ogen neer, trok mijn knie op zodat mijn been tussen ons inzat en duwde hem krachtig van me af. Ik drukte zijn handen boven zijn hoofd stevig vast en zette me op zijn buik.
    "Maar zus kent trucjes nu," grinnikte ik geamuseerd.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    James Menson

    'Auw,' ik greep naar mijn been. Ik voelde een verbaasde blik en duwde haar toen terug zodat ze weer onderop lag. 'Broer ook. ' Ik grijnsde en drukte een kusje op haar voorhoofd. 'Je blijft altijd mijn kleine zusje; dus je zal nooit winnen.' Ik glimlachte tevreden.


    We're all mad here.

    Jamielynn Skye Menson - Skypirate
    "Dat is valsspelen!" riep ik verontwaardigd.
    Ik glimlachte even toen hij me zacht op mijn voorhoofd kuste. Oh, hij had gelijk. Ik zou altijd het onderspit delven.
    "Ik geef me over," zei ik lachend en keek hem grijnzend aan.
    Eigenlijk was dit wel leuk, zo zorgeloos plezier maken met je broer.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    James Menson

    Ik liet me naast haar vallen.
    "ik speel altijd vals. " Ik grijnsde, ze gaf over. Ik had gewonnen. Ik was koning, een heerser. De baas, de meester. Oké, ik draai door.
    'Nu verveel ik me' ik keek haar aan.


    We're all mad here.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    'Eindelijk!' zucht ik opgelucht. Net als ik Paige wil meenemen om wat te eten, komt er een van mijn vaders bewakers binnen. 'Mevrouw, uw vader is opzoek naar u,' zegt hij terwijl hij zijn hoofd buigt. 'Verdomme, niet nu!' De man verontschuldigt zich. 'Nee, niet jouw schuld, maakt niet uit. Bedankt voor het informeren. Wat was je naam ook alweer?' Echt slecht, ik ken geen enkele naam. 'Eric, mevrouw,' zegt hij. 'Bedankt, Eric. Noem me maar Ashlee, met mevrouw voel ik me zo oud.' Als Alessandrio nu niet overloopt van trots, weet ik het niet meer. Ik draai me om naar Paige. 'Dit duurt maar even, je mag van mij wel mee, maar dan moet je liegen tegen mijn vader. Als je denkt dat je dat kan, want hij als hij weet dat je een gevangene bent, hang je.'


    everything, in time

    Paige Emily Dawn. ~ The Sphere, gevangene.
    Er kwam een man binnen, Ashlee was zelfs aardig tegen hem, iets wat ze normaal gesproken niet was. "Hij weet dat ik een gevangene ben Ashlee." Hij had me hoogstpersoonlijk naar binnen gesleurd nadat mijn ouders waren afgeslacht. "Dus ik kan sowieso niet mee, ik ga wel terug naar mijn.. naja, cel." Ik haatte het om het zo te noemen, ik zou liever zeggen dat ik wachtte in mijn kamer of in de woonkamer of iets in die richting. Maar ik woonde niet meer thuis en ik had hier geen enkele ruimte waar ik heen mocht om te relaxen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Jamielynn Skye Menson - Skypirate
    Ik lachte geamuseerd en kwam overeind.
    "Jij bent ook snel verveeld zeg," grinnikte vrolijk.
    Ik liet me van het bed glijden en liep naar de spiegel, waar ik mijn haren losdeed en ze terug in een hoge paardenstaart bond.
    "Ik kan je het schip laten zien. Er is wel wat veranderd sinds je vertrek,"


    Nobody ever said I was sane, my love.

    James Menson

    Ik sprong enthousiast op. 'JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. ' Ik keek als een klein kind in een snoepwinkel. En greep haar hand vast. 'Show me.' Breedgrijnzend liep ik met haar mee.


    We're all mad here.

    Jamielynn Skye Menson - Skypirate
    Ik lachte en keek hem even grijnzend aan. Vroeger was hij altijd chagrijnig en irritant geweest. Nu was hij plots een enthousiaste vrolijke gast. Vreemd. Maar ik moest hem vertrouwen. Op hoop van zegen.
    Ik leidde hem door het hele schip, liet hem de Hyperions zien die we van Tjerkov gestolen hadden, toonde hem de nieuwe wapenkamer die we gemaakt hadden, nam hem mee naar de reacreatiezaal waar we een antieke pooltafel en jukebox gezet hadden en liet hem de controlekamer zien. Die was vernieuwd met dingen die we uit een gecrasht Tjerkovschip gehaald hadden.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    Ashlee Tanya Tjerkov
    'O, juist, vergeten,' grinnik ik. 'Ik kom je erna ophalen,' sluit ik af waarna ik naar de kamer van mijn vader loop. Als een bezetene staat hij te ijsberen. Als hij mij ziet, stormt hij op me af en neemt mijn schouders vast. 'Waar is James?' 'Ik weet het niet,' antwoordde ik, waardoor hij me door elkaar begon te schudden, dat had hij nog nooit gedaan. 'Wat is er gebeurd?' 'Niets! Het is gewoon uit tussen hem en mij. O, de brief!' Mijn vader kijkt me verbaasd aan, ik geef hem een seintje dat hij even moet wachten en ren zo snel mogelijk naar mijn kamer en terug. Daar lees ik de brief aan hem voor, maar kan dit niet zonder tranen. Zijn woorden zijn zo lief en dankzij mij is hij voorgoed weg. Ik wil helemaal geen andere relatie, want ik hou van James, hij had me alleen niet moeten veranderen.
    'Wat?' vraagt mijn vader. 'Hij is voorgoed weg.' 'Verdomme!' roept mijn vader boos. 'Ik weet al waar hij heen is en ik weet ook wat hij gáát doen. Fijn, nu gaat hij zijn vader bevrijden. Godverdomme, Ashlee! Nu moet ik hem elimineren voor hij zijn plan uit kan voeren.' 'Elimineren! Nee, papa, je mag James niet vermoorden!' roep ik angstig, mijn vader draait zich in een ruk om en slaat me recht in mijn gezicht. Dat heeft hij nog nooit gedaan. 'Dat had je dan maar moeten bedenken voor je hem liet gaan!' roept hij boos uit, waardoor zijn speeksel in mijn gezicht vliegt. Dat is de druppel. Ik antwoord niet en storm de kamer uit. Ik probeer mijn tranen in te houden, maar dat gaat moeilijk. Waar moet ik heen? Er popt gelijk één naam in mijn hoofd: Alessandrio. Ik ren naar de afdeling Onderhouding en stap direct op hem af als ik hem gevonden heb, eenmaal daar kan ik het niet meer inhouden en stromen de tranen over mijn wangen. 'Hij sloeg me!'


    everything, in time

    Alessandrio Hector - The Sphere
    Ik keek geschrokken op.
    "Wat? Wie?" stamelde ik terwijl ik haar in mijn armen nam.
    Ik streelde zacht over haar haren en gebaarde de technicien dat hij kon gaan. Ik duwde haar zachtjes van me af en keek haar vragend aan.
    "Wie heeft je geslagen?" herhaalde ik.


    Nobody ever said I was sane, my love.

    James Menson

    'Wow super gaaf!' Ik sloeg trots een arm om haar heen, 'Papa zal trots op je zijn; je bent een geweldige leider.' Ik glimlachtte. 'Ik wil je helpen als je papa gaat halen' fluisterde ik zachtjes in haar oor. 'Alleen papa weet hoe je Tjerkov verslaat. We hebben hem nodig. ' Ik tilde haar opnieuw op, 'Maar nu wil ik eerst tegen je racen; kijken of je nog zo'n goede pilote bent.


    We're all mad here.