• De stelling van vandaag luidt:
    Er is te veel pro-ana-materiaal op Quizlet.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Crystalflame schreef:
    (...)

    Ja, natuurlijk, je moet altijd bij jezelf beginnen.
    Maar ik heb één vraag voor je: Als het van alle sites wordt gehaald, wordt pro-ana weer net zo taboe als dat het vroeger was. Daar is niemand mee geholpen, wil je dat? (:

    Internet is, net als de pro-ana verhalen, heel dubbel. Ik weet dat niet alles eraan positief is, maar ze gaan verbieden vind ik er gewoon echt overgaan.
    Natuurlijk, als deze 'hype' té erg wordt, of er verhalen verschijnen waarin letterlijk wordt aangespoord tot pro-ana ligt dat anders. :Y)


    Ik ben het met je eens dat je het niet helemaal moet verbieden. Ik wil er ook geen taboe op leggen. Maar pro-ana sites moeten wel verboden worden naar mijn mening. En wat mij het beste lijkt, is dat iedere ouder er gewoon een gesprek over heeft met zijn of haar kind, zodat die weet wat het is en wat het met je doet.
    Dat gebeurd namelijk niet. Heel veel mensen weten zo weinig over pro-ana en anorexia, alleen dat het een ziekte is. Iedereen moet goed ingelicht worden hierover. In die verhalen gebeurd dat natuurlijk wel, maar naar mijn idee iets te gedetailleerd.

    Nee. Het enige pro-ana materiaal wat hier is zijn de story's, waar zover ik weet een duidelijke waarschuwing bij staat.


    No growth of the heart is ever a waste

    Retweet schreef:
    Ik kom meer waarschuwingen over pro-ana tegen dan dat ik het zelf tegen kom.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Incubus schreef:
    (...)

    Ik ben het met je eens dat je het niet helemaal moet verbieden. Ik wil er ook geen taboe op leggen. Maar pro-ana sites moeten wel verboden worden naar mijn mening. En wat mij het beste lijkt, is dat iedere ouder er gewoon een gesprek over heeft met zijn of haar kind, zodat die weet wat het is en wat het met je doet.
    Dat gebeurd namelijk niet. Heel veel mensen weten zo weinig over pro-ana en anorexia, alleen dat het een ziekte is. Iedereen moet goed ingelicht worden hierover. In die verhalen gebeurd dat natuurlijk wel, maar naar mijn idee iets te gedetailleerd.


    Ik denk niet dat elke ouder zélf weet wat dat precies inhoudt. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Ik heb een goede dag en ga me niet verdiepen in een discussie, waarin mijn mening rotsvast staat. Dus ik laat het bij deze laatste zin:

    Is Quizlet nou een site, waar je over alles kunt praten, plezier hebben je je hart kun luchten, óf is het een streng beveiligde legerbasis waar steeds minder mag door een overvloed aan dictators?!


    Sorry hoor, maar hier wordt ik wel een beetje boos van.
    Natuurlijk, Quizlet is een site waar je over je problemen kan praten. Maar ook als je pro-ana gaat verbieden, kan dat nog steeds!!! Je mag er nog wel over praten, maar niet met alle details erbij die in al die verhalen staan. En ik snap echt niet hoe je Q kan gaan vergelijken met een legerbasis. Wie zijn de dictators dan, de mensen van de crew? Dictators verbieden alles wat hen niet aanstaat, hier mag nog heel veel hoor.
    Op een site is het goed dat wordt verboden wat niet goed voor je is, en ik vind dat pro-ana verhalen daar onder vallen. Ik ga niet nog een keer uitleggen waarom, dan moet je mijn andere posts nog maar eens teruglezen.

    Crystalflame schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat elke ouder zélf weet wat dat precies inhoudt. (:


    Ja, en waardoor komt dat? Omdat zij er ook nooit over ingelicht zijn. Mensen weten gewoon te weinig over pro-ana, wat het inhoudt, en onder andere dat maakt het gevaarlijk.

    Salander schreef:
    Er is teveel Justin Bieber materiaal op Quizlet.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Incubus schreef:
    (...)

    Sorry hoor, maar hier wordt ik wel een beetje boos van.
    Natuurlijk, Quizlet is een site waar je over je problemen kan praten. Maar ook als je pro-ana gaat verbieden, kan dat nog steeds!!! Je mag er nog wel over praten, maar niet met alle details erbij die in al die verhalen staan. En ik snap echt niet hoe je Q kan gaan vergelijken met een legerbasis. Wie zijn de dictators dan, de mensen van de crew? Dictators verbieden alles wat hen niet aanstaat, hier mag nog heel veel hoor.
    Op een site is het goed dat wordt verboden wat niet goed voor je is, en ik vind dat pro-ana verhalen daar onder vallen. Ik ga niet nog een keer uitleggen waarom, dan moet je mijn andere posts nog maar eens teruglezen.

    [iIk wil er even aan toevoegen, dat de Dictators níét de crew is. Ik heb het over de mensen op Quizlet (daar hoor jij niet bij, ik ken je amper) die denken dat ze het recht hebben overal iets van te zeggen en mensen te verjagen en laten zwijgen door ze af te kraken.[/i]


    Let it come and let it be

    HeyApple schreef:
    -Zucht
    Gaan we weer

    ja en te veel Bdsm en sex verhalen maar daar hoor je niemand over klagen


    amen

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Ik wil er even aan toevoegen, dat de Dictators níét de crew is. Ik heb het over de mensen op Quizlet (daar hoor jij niet bij, ik ken je amper) die denken dat ze het recht hebben overal iets van te zeggen en mensen te verjagen en laten zwijgen door ze af te kraken.


    Ah, oké. Sorry, ik reageerde een beetje te heftig en waarschijnlijk heb niet helemaal begrepen wat je bedoelde.

    Ik merk er niks van.


    we've only said goodbye with words

    Incubus schreef:
    (...)

    Ah, oké. Sorry, ik reageerde een beetje te heftig en waarschijnlijk heb niet helemaal begrepen wat je bedoelde.

    Maakt niet uit, je bent gewoon heel meegaant op het onderwerp en hebt er een sterke mening over. Dat is duidelijk en die mening probeer je automatisch zo veel mogelijk te beschermen, ik kan het je niet kwalijk nemen. Ik heb er zelf ook last van :'3


    Let it come and let it be

    Salander schreef:
    Er is teveel Justin Bieber materiaal op Quizlet.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    geen mening, deze verhalen kan je zien als positief en negatief. Quizlet spoort pro-ana juist niet aan, maar wilt je juist waarschuwen.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Captain schreef:
    Er is vanalles altijd wat teveel, misschien moeten we Q gewoon verwijderen! :')


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please