• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden iPads/Laptops moeten gebruiken i.p.v. boeken

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    oneens.
    een boek vind ik veel lekkerder lezen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Eens, krijg je geen hernia van het boeken sjouwen. En hoeft niet perse ipad/laptop te zijn. Kan ook n ereader, dat kijkt gewoon hetzelfde als een boek maar scheelt wel n hoop gewicht en bomen

    Ik hou liever bij boeken, met al die technologie wordt alles minder menselijker. ;)


    Magic is in all of us and in everyone who believes they can make beautiful things happen. ♥

    yep, ik had het er pas nog over!!!
    Het zou ook veel goedkoper zijn want een ipad kan je gewoon houden voor jaren en boeken worden veel te vies en oud!!!


    He like girls how eat carrots!

    En dan lekker hoofdpijn aan het einde van de dag. Ja, leuk hoor :').


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    nniinnoo schreef:
    Nee. Op de een of andere manier werkt een papieren boek lekkerder op school.


    “If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James

    Eens, maar eigenlijk gaat deze stelling al deels op bij mij. Op mijn school zijn we al met laptops bezig, natuurlijk ook boeken, maar het zal denk ik nog erg lang duren voordat er 100% les gegeven word via de PC of Ipad. Alhoewel, op het MBO - bij mijn volgende opleiding- bestaat op school zijn wel voor de helft uit laptoptime...:Y)


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    Eens, dan hoef ik niet steeds die boeken mee te zeulen


    Ivar Oosterloo.

    Ik zou het leuk vinden, maar het is niet bepaald productief ofzo XD
    Niemand voort dan nog wat uit en zit alleen op facebook en quizlet, haha!
    Bovendien lezen boeken ook gewoon veel fijner. Ik vind e-books ook helemaal niks...


    "Some people never go crazy. What truly horrible lifes they must lead..."

    Defensive schreef:
    Laptops kunnen crashen, boeken niet.
    Laptops zijn duur, ik vraag me af of ze de kosten per leerling eruit kunnen halen als ze boeken vervangen voor laptops. Het papier is dan misschien verdwenen, de schoolboeken zullen alsnog uitgegeven moeten worden en in digitale programma's gezet.
    Sommige mensen krijgen hoofdpijn van te lang achter een laptop zitten.
    Leerlingen krijgen eerder een muisarm of iets dergelijks en ze leren niet meer fatsoenlijk schrijven.
    Een laptop kun je hacken.
    Op een laptop kun je niet even aantekeningen met potlood in je boek zetten.
    Het is slecht voor je ogen.

    Conclusie: oneens.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Eigenlijk niet, ik ben zo gewend aan mijn schriften en boeken en markeren. Wat niet kwijt kan gaan door een crash, nee. Doe dat maar over 20 jaar ofzo.


    There's never too little for much

    Deels eens. Computer gaat sneller, makkelijker en ik raak iig nooit iets kwijt. Schriften, etc raak ik altijd kwijt. Je wend er snel genoeg aan als het eenmaal overal gebruikt word.. Nadelen is dat het duur is, kán crashen of gehackt worden en het is slecht voor je ogen, al zit ik zoveel achter de computer en ik heb nog steeds goede ogen.. Het zal nog komen, I guess? Mm, anyway, ik denk niet echt dat ze rond deze tijd over een paar jaar (al) computers gaan gebruiken in plaats van schriften en boeken.

    NO FREAKING WAY! Dat werkt niet en na een half jaartje raak je er aan geirriteerd, neem je um niet meer mee en worden docenten daarom boos. Het ding weegt teveel waardoor je tas te zwaar wordt om te dragen en het is gewoon useless want de digitale lesstof of het internet werkt vaak niet. Evaring :Y)


    Shit happens but pee happens a lot more.

    ik denk het niet, dan zit je de hele dag in je eigen wereld naar dat schermpje te staren en heb je geen connectie meer met je klas.
    toevallig vroegen ze dit laatst ook in de les. op nog zo'n 4 na was ik de enige die nee zei, en helemaal de enige die ''NEE! AFSCHUWELIJK!'' door de hele klas riep:D


    Xanh ---> Zeleni

    ja!!