• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden iPads/Laptops moeten gebruiken i.p.v. boeken

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    [ bericht aangepast op 23 okt 2011 - 14:09 ]


    Sometimes the person you'd take a bullet for is the same person behind the trigger

    Je kan zoo veel meer met een laptop en dat van de kosten valt hartstikke mee!
    en dat van het kapot gaan daar heb je mensen voor die het gratis repareren ( Systeembeheer mannetjes)
    Ow en papier kan oook kapot >.< gooi maar eens drinken over je boeken heen

    En je krijgt er echt geen hoofdpijn van hoor. Als je merkt dat je hoofdpijn krijgt dan pak je gewoon een papiertje en je zit echt niet de hele dag achter die laptop te staren want er gebeurd ook genoeg op het bord enzo [Waar je overigens ook hoofdpijn van krijgt]
    en wat dacht je van kramp in je vingers van AL dat schrijven. Type kost minder tijd :}

    Lang leve Laptop onderwijs *O*

    [ bericht aangepast op 24 okt 2011 - 17:44 ]


    Sometimes the person you'd take a bullet for is the same person behind the trigger

    hoe graag ik dat ook zou willen, het is gewoon te onwaarschijnlijk. Het zou natuurlijk te makkelijk zijn om af te kijken etc en ook om te communiceren of te gamen tijdens de les. maar goed, het kan natuurlijk ook anders (: gole


    dude, i can move my toes

    Oneens, boeken hoef ik niet eerst te vermoorden voordat ze me info geven. Computers kan ik op dit moment wel uitkotsen. STOM DING!

    Sorry, ik ben beetje boos op mijn computer.


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Nee, absoluut niet mee eens.
    Ten eerste je leert er minder goed van. Het is altijd handiger om je boeken bij je hebt. Laptops en dergelijke kunnen ook kapot of beschadigt of whatever zijn. Met boeken heb je dat probleem niet. Opdrachten uit het boek maken is ook handiger. Je schrijft het op in schriften -wat je later nog kunt bekijken enzo- en de meesten leren het dan beter.

    oneens want mijn ik zit eigenlijk al te lang achter de laptop en als ik dat ook nog op school moet gaan doen heb ik straks geen ogen meer. En met boeken lees je gewoon lekkerder <3


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Geniusferb schreef:
    Eens en Oneens. Papier crasht niet, iPad's en laptops wel

    Maar papier scheurt wel.


    Define "good".

    Nou, niet persé... Ik heb dan het gevoel dat alles te digitaal wordt...
    Een beetje relatie met je leraar/lerares is altijd beter...
    Maar het zou wel handig zijn voor m'n rug, want die kan al die boeken in mijn tas niet altijd aan :P


    Deep inside, I've never felt alive

    Defensive schreef:
    Laptops kunnen crashen, boeken niet.
    Laptops zijn duur, ik vraag me af of ze de kosten per leerling eruit kunnen halen als ze boeken vervangen voor laptops. Het papier is dan misschien verdwenen, de schoolboeken zullen alsnog uitgegeven moeten worden en in digitale programma's gezet.
    Sommige mensen krijgen hoofdpijn van te lang achter een laptop zitten.
    Leerlingen krijgen eerder een muisarm of iets dergelijks en ze leren niet meer fatsoenlijk schrijven.
    Een laptop kun je hacken.
    Op een laptop kun je niet even aantekeningen met potlood in je boek zetten.
    Het is slecht voor je ogen.

    Conclusie: oneens.


    daar sluit ik me helemaal bij aan

    Zaynette schreef:
    Deels boeken, deels laptops


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Oneens, ik vind dat Laptops/iPads boeken niet mogen vervangen :'/

    RedheadxD schreef:
    (...)
    Maar papier scheurt wel.


    als je laptop crasht, en daar staat bijvoorbeeld schoolwerk in, dan ben je alles kwijt

    bij papier gebeurt dat niet

    Bij ons op school gebruiken ze alleen maar laptops en computers. Wij moeten ons Centraal Examen Wiskunde ook op de computer doen._.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Defensive schreef:
    Laptops kunnen crashen, boeken niet.
    Laptops zijn duur, ik vraag me af of ze de kosten per leerling eruit kunnen halen als ze boeken vervangen voor laptops. Het papier is dan misschien verdwenen, de schoolboeken zullen alsnog uitgegeven moeten worden en in digitale programma's gezet.
    Sommige mensen krijgen hoofdpijn van te lang achter een laptop zitten.
    Leerlingen krijgen eerder een muisarm of iets dergelijks en ze leren niet meer fatsoenlijk schrijven.
    Een laptop kun je hacken.
    Op een laptop kun je niet even aantekeningen met potlood in je boek zetten.
    Het is slecht voor je ogen.

    Conclusie: oneens.


    One Day you'll remember me...

    Als iedereen nu eens zelf mag kiezen, dan kun je gewoon kiezen wat je fijn vind


    the greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do.