• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden iPads/Laptops moeten gebruiken i.p.v. boeken

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    nniinnoo schreef:
    Nee. Op de een of andere manier werkt een papieren boek lekkerder op school.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Geef mij maar een boek,
    maar als ik daardoor een laptop krijg...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ja, helemaal mee eens!
    We gebruiken bij mij op school wel eens laptops, maar niet vaak.
    En daarbij, dan hoef je niet constant met die veel te zware boeken rond te lopen!


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Bronte schreef:
    Oneens, als we nog meer dingen met de computer gaan doen, kan de mens op den duur niet eens meer fatsoenlijk schrijven. En nog luier worden.


    Tell me about it, stud.

    tomismijn schreef:
    ja het is ook beter voor de natuur als e readers gebruikt worden want als je geen schiften en boeken meer nodig hebt. wordne er ook minder bomen gekapt


    het klopt wel dat er dan minder bomen gekapt worden
    maar laptops zijn ook niet goed voor het millieu
    denk es aan al die elektriciteit die er gebruikt wordt voor die laptops
    dat is ook slecht voor het millieu

    Gedeeltelijk denk ik, voor sommige dingen zou het heel handig zijn.
    Maar, denk eens aan al die stopcontacten die je nodig gaat hebben.


    Your make-up is terrible

    Voiceless schreef:
    Oneens. Ik gebruik op school dus laptops en ik irriteer me de teringtyfus, want ik zit nu echt de hele dag achter de laptop. :'D


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Oneens. Volgens mij zullen er veel met andere dingen dan met de les bezig zijn. En volgens mij is dat gewoon niet haalbaar om in ieder klaslokaal zoveel stopcontacten te laten plaatsen. Ook is het niet goed voor je ogen om een hele dag achter een laptop te zitten.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    nee doe gewoon maar boeken ;D veel beter.


    Jus drein jus daun

    eens

    die dingen zijn een stuk ligter en uiteindelijk scheeld het geld. want boeken zijn na een paar jaar op. met een teblet of leptop kan je jaren doen. en dan hoeven er geen mediatheken of computer lokalen te zijn, dat scheeld ook weer geld.

    TwiSparkle zei op 25 okt 2011 - 10:44:


    tomismijn schreef:
    ja het is ook beter voor de natuur als e readers gebruikt worden want als je geen schiften en boeken meer nodig hebt. wordne er ook minder bomen gekapt


    het klopt wel dat er dan minder bomen gekapt worden
    maar laptops zijn ook niet goed voor het millieu
    denk es aan al die elektriciteit die er gebruikt wordt voor die laptops
    dat is ook slecht voor het millieu

    veel electriesiteit gebruiken is makkelijk op te lossen, gebrouk bijvoorbeeld groene stroom. een tekort aan zuurstof en een overvloed aan CO2 is niet zo makkelijk op te lossen

    iSparkle zei op 23 okt 2011 - 15:20:


    Redhead schreef:
    (...)
    Maar papier scheurt wel.


    als je laptop crasht, en daar staat bijvoorbeeld schoolwerk in, dan ben je alles kwijt

    bij papier gebeurt dat niet



    dan sla je toch alles online op of koopt school geheugen ruimte waar elke leerling alles kan opslaan als backup voor als de leptop crasht

    eviveraart schreef:
    iSparkle zei op 23 okt 2011 - 15:20:


    Redhead schreef:
    (...)
    Maar papier scheurt wel.


    als je laptop crasht, en daar staat bijvoorbeeld schoolwerk in, dan ben je alles kwijt

    bij papier gebeurt dat niet



    dan sla je toch alles online op of koopt school geheugen ruimte waar elke leerling alles kan opslaan als backup voor als de leptop crasht

    En als die crasht heb je helemaal een probleem.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens..


    Believe in yourself.

    Negligible schreef:
    Oneens. Volgens mij zullen er veel met andere dingen dan met de les bezig zijn. En volgens mij is dat gewoon niet haalbaar om in ieder klaslokaal zoveel stopcontacten te laten plaatsen. Ook is het niet goed voor je ogen om een hele dag achter een laptop te zitten.

    Bij ons op school worden alle sites die een beetje leuk zijn geblokkeerd, behalve youtube (voor Levensbeschouwing) en Hotmail (voor werkstukken uit te printen enzo) en word je streng in de gehouden door zowel de lesgevende docenten -soort programma waardoor ze op je scherm kunnen kijken- en door ICT, als je dan toch iets doet dat niet mag, krijg je gelijk een blokweek of twee.
    De stopcontacten zitten bij ons aan een verlengsnoer aan het plafond, waar vier opladers in gestopt kunnen worden. In onze lokalen hangen 6 van die 'oprolbare' stopcontacten en er zitten ook nog een paar normale stopcontacten in de klaslokalen, dus het is wel mogelijk.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2011 - 0:02 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.