• Wat is de mooiste uitvaart die jij hebt meegemaakt.

    En dan bedoel ik waar alles perfect geregeld was enzo.

    Als ik moet keizen is dat de uitvaart van een vriendin van mij en mijn stiefbroer.

    Ik weet nog dat niet eens alle aanwezigen in de zaal konden en dat er buiten een hele rij mensen stond en een felroze auto. Het was zo erg dat het overige verkeer niet meer door kon.

    Ze kwam binnen in een relroze kist met bovenop rode rozen. Haar vriend en haar schoonbroer hebben terplekke een rap voor haar gedropt. Dta was echt heel pakkend.

    De muziek was echt goed gekozen.
    Precies hoe ze was.
    Haar broer vertelde over de kattekwaad die hij met haar uithaalde en dat was echt lachen.
    En op dat moment werd broodje Bakpao van de Opposites gedraaid precies op het goede moment.
    Daarna vertelde haar vriend over hun eerste ontmoeting en op dat moment werd my heart will go on gedraaid. Alles was echt precies op het goede moment.


    In het moteruim (of hoe je dat ook schrijft) was het heel zwaar. iedereen was aan het huilen en we mochten alvast wat op haar kist schrijven. Ik heb toen heel veel steun gehad aan mijn broer.


    Nee tuurlijk zijn uitvaarten niet mooi maar weet even niet hoe ik het anders moet zeggen.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2011 - 21:31 ]

    Frigga schreef:
    (...)
    Als je afscheid neemt zit die gene nog gewoon in je hart hoor, dat heeft niks met mekaar te maken.
    Ik moet zeggen dat ik de begrafenis van mijn moeder, met alleen ik mijn vader en zus, mooier vond dan de crematie, met iedereen er bij. Zelfs mensen die haar niet eens echt kende(zoals mijn leraressen). Daarom hou ik niet van uitvaarten, het is zo, nep is niet het goede woord maar echt is het ook niet.



    Nou vind ik ook irritant.

    Bij de uitvaart van mijn vriendin waren alleen mensen in de zaal die haar echt kenden de rest kon meekijken vanuit teleivisie schermen in de lobby.

    Ik vind dat uitvaarten wel degelijk mooi kunnen zijn. Mijn nicht, is verongelukt toen ze 17 was. Ik was toen 10 jaar en zij was gewoon als een grote zus voor mij, gewoon echt mijn grote nicht. Haar begrafenis was echt mooi, gewoon om het feit hoe alles in elkaar stak. Toen we de zaal inkwamen kregen we een kleine pasfoto van haar, tijdens de begrafenis werden de verhalen zo ontroerend verteld, de liedjes die gedraaid werden waren gewoon perfect. Het moment dat we met zijn allen naar buiten gingen en naar de begraafplaats liepen, het moment dat we een ballon op lieten gaan met de tekst 'I love you' erop, die momenten waren gewoon zo mooi om te zien, om mee te maken. Nu ik dit zo typ krijg ik weer kippenvel en lopen de tranen over mijn wangen. Zo'n bruut einde van haar leven, met zo'n mooie begrafenis als afsluiting. Ik zou niets liever willen zien.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Referee schreef:
    Ik vind dat uitvaarten wel degelijk mooi kunnen zijn. Mijn nicht, is verongelukt toen ze 17 was. Ik was toen 10 jaar en zij was gewoon als een grote zus voor mij, gewoon echt mijn grote nicht. Haar begrafenis was echt mooi, gewoon om het feit hoe alles in elkaar stak. Toen we de zaal inkwamen kregen we een kleine pasfoto van haar, tijdens de begrafenis werden de verhalen zo ontroerend verteld, de liedjes die gedraaid werden waren gewoon perfect. Het moment dat we met zijn allen naar buiten gingen en naar de begraafplaats liepen, het moment dat we een ballon op lieten gaan met de tekst 'I love you' erop, die momenten waren gewoon zo mooi om te zien, om mee te maken. Nu ik dit zo typ krijg ik weer kippenvel en lopen de tranen over mijn wangen. Zo'n bruut einde van haar leven, met zo'n mooie begrafenis als afsluiting. Ik zou niets liever willen zien.


    Dat bedoel ik dus.

    Ik heb nog nooit een uitvaart meegemaakt.


    Me so good.

    Bij een familielid dat ik vaag kende begon iemand zijn lievelingslied te zingen, en toen zong de rest opeens ook mee. Zo mooi was dat!

    Ik heb 3 uitvaarten gehad ik vind ze alle 3 even mooi gedaan ,omdat het geliefde zijn die ik heb verloren.


    Shoganai i ne~

    Ik ben zo'n gelukzak die nog nooit naar een begrafenis is moeten gaan.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Nooit een meegemaakt. Maar ik snap wel dat je het mooi kan vinden, ongeveer dan.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    De mooiste uitvaart die ik tot nu toe heb bijgewoond, was die van een goede vriend van mij. Ik heb ook wat voorgelezen maar mijn stem trilde heel erg omdat het maar niet tot me doordrong dat hij écht... dood was. Ik mis hem nog iedere dag maar ik weet dat hij toch altijd bij mij is.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    ik heb nog maar 1 uitvaart meegemaakt, die van mn opa
    mn andere opa heb ik nauwelijks gekend, en mn andere oma heb ik nooit gekend
    ik hou niet van die uitvaart dingen
    ik mis mn opa (huil)

    SchoenVeter schreef:
    ik heb nog maar 1 uitvaart meegemaakt, die van mn opa
    mn andere opa heb ik nauwelijks gekend, en mn andere oma heb ik nooit gekend
    ik hou niet van die uitvaart dingen
    ik mis mn opa (huil)


    Hee, niet treuren, hij is altijd bij je en ik denk dat hij supertrots is op jou vanuit de hemel. Hij waakt over je, dat kan ik met zekerheid zeggen. Ik heb mijn beide opa's verloren nog voordat ik er was, maar ik heb ze altijd bij me.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Sorry hoor, maar een uitvaart hoort toch mooi te zijn? Dat is de bedoeling ervan, dat je op een mooie manier afscheid van iemand kunt nemen. Dus als je zegt van 'uitvaarten zijn niet mooi' dan vind ik dat een beetje raar :W

    Anyway, ik heb er maar 2 meegemaakt, die van mijn opa & die van mijn oom en die waren beide ongelooflijk mooi.
    Op weg naar die van mijn oom stonden álle mensen van zijn hardloop vereniging langs de kant van de weg en het hele verkeer moest voor ons stoppen. Maar die van mijn opa betekende weer meer voor mij.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Reassurance schreef:
    Sorry hoor, maar een uitvaart hoort toch mooi te zijn? Dat is de bedoeling ervan, dat je op een mooie manier afscheid van iemand kunt nemen. Dus als je zegt van 'uitvaarten zijn niet mooi' dan vind ik dat een beetje raar :W

    Anyway, ik heb er maar 2 meegemaakt, die van mijn opa & die van mijn oom en die waren beide ongelooflijk mooi.
    Op weg naar die van mijn oom stonden álle mensen van zijn hardloop vereniging langs de kant van de weg en het hele verkeer moest voor ons stoppen. Maar die van mijn opa betekende weer meer voor mij.



    Dat was ook bij mijn vriendin.

    Er stond een hele file van hier tot tokio.

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Hee, niet treuren, hij is altijd bij je en ik denk dat hij supertrots is op jou vanuit de hemel. Hij waakt over je, dat kan ik met zekerheid zeggen. Ik heb mijn beide opa's verloren nog voordat ik er was, maar ik heb ze altijd bij me.


    weet ik ook wel, maar soms heb ik het er nog een beetje moeilijk mee
    het is intussen 7 jaar geleden dat hij overleed, dus ik was nog vrij jong
    voor mijn gevoel heb ik hem veel te kort in mn leven gehad

    Ik heb er (gelukkig!) pas één meegemaakt..


    ars moriendi