• Gebaseerd op het boek "The Host" van Stephanie Meyer.

    Zielen zijn buitenaardse wezens die naar planeten gaan om deze over te nemen. Ze nemen de lichamen van de inwoners van de planeet over en leven daar dan in harmonie met elkaar. De zielen zijn ook op aarde gekomen om beter gebruik te maken van deze prachtige wereld. Er zijn een paar mensen die het overleefd hebben en zich verschuilen in een grote grot. Daar leven ze samen van de dingen die ze nog hebben. Ze gaan zo nu en dan naar buiten om vers voedsel te stelen. Alles gaat om overleven. Natuurlijk ontstaat er van alles als je constant op elkaars lip zit. Haat, irritatie maar ook liefde en vriendschap.

    Dubbelrol of meer mag, alleen dan ook graag een jongen!

    Naam:
    Leeftijd:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Verhaal:
    Extra:
    Door:

    [ bericht aangepast op 5 dec 2011 - 18:08 ]


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    James liep weg van de andere en ging rondkijken om mensen mee te vragen. Al snel zag hij June en Jonathan zitten. "Hej June, ga je morgen mee op strooptocht?" vroeg hij aan haar.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    June
    James komt naar me toe lopen, ik kijk hem vragend aan. "Hej June, ga je morgen mee op strooptocht?" Vraagt James. Ik denk na. "Ja, is goed."

    Jonathan
    Waarom mag zei wel mee, en ik niet?
    "James mag ik mee, op strooptocht?" Vraag ik.. Hopent dat hij ja zegt.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    James ging naast Jonathan zitten en schudde zijn hoofd. "Je bent echt nog te jong.. Ik wil het risico niet lopen iemand die zo jong is te verliezen." hij vond het vervelend om de wat jongere jeugd af te wijzen. Maar het kon gewoon niet anders. Het moest.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Jonathan
    James komt naast me zitten.. Jammer dat ik niet mee mag.
    Ik snap zijn punt wel, maar ik wil dolgraag met ze mee.. "Ik ben erg snel." Probeer ik nog.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Dana
    Het zou ook weer eens niet, dacht ik. Zuchtend keek ik rond of ik iets kon doen.
    -wie is er alleen en wilt Dana gezelschap houden?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Jonathan

    Ik ga het bankje af, en loop doelloos rond. Plots zie ik Dana.. Ik loop naar haar toe.. "Boe."


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    Dana
    'Boe,' hoorde ik achter me en ik maakte ik sprongetje van schrik. Ik draaide me om en zag Jonathan staan. Jonathan was even oud als mij.
    'Je liet me schrikken,' zei ik lachend.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Jonathan

    Ik moet grinniken. "Dat moest ook he." Zeg ik wat dommig.
    "Zullen we wat samen iets gaan doen?" Vraag ik maar.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    James keek naar Dana en Jonathan, hij wist hoe graag ze mee wilde helpen. Misschien kon hij een andere taak voor ze bedenken. Eentje waarbij ze geen gevaar liepen maar wel uitdaging hadden. Vervolgens keek hij naar nu June. "heb je zin mee te komen naar de voorraad ruimte? Dan maken we vast wat ruimte"

    [ bericht aangepast op 6 dec 2011 - 18:27 ]


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dana
    'Is goed,' zei ik. 'Wat had je in gedachten?' Ik pakte mijn haar en legde het op een schouder. Daarna schudde ik het er weer af zodat het weer een beetje in model zat. Ik keek weer naar Jonathan en bedacht me toen dat hij vast ook niet mee mocht op strooptocht. In mijn gedachte zuchtte ik. Ik vond het dom dat James mij wilde beschermen, hij had geen verantwoording voor me. We waren geen familie of wat. Hij zag me niet eens zoals de rest volgens mijn gevoel$

    [ bericht aangepast op 6 dec 2011 - 18:34 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    -fluit


    "Ignite, my love. Ignite."

    Jonathan
    Ik bedenk iets. "Hmm, iemand voor gek zetten ofzo iets?" Vraag ik grinnikend. Waarom wilde James ons nou niet mee hebben? We zijn toch veel sneller dan hun?

    June
    "Ja is goed." Glimlach ik.. Ik loop voor hem uit, opweg naar de voorraad kamer.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2011 - 18:37 ]


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    James glimlachte en liep achter haar aan naar de voorraad grot. Hij was van plan flink in te slaan dit keer. Hij wilde nog minder naar buiten omdat hij bang was dat ze ontdekt zouden worden. Dus hoe meer ze insloegen, hoe langer het duurde tot alles op was.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Dana
    'Jij ook altijd met je grappen.' Ik schudde glimlachend mijn hoofd. 'Je wordt ook nooit volwassen.' Ik gaf hem lachend een klein duwtje.
    Stiekem had ik respect voor Jonathan. Hij was bijna niet veranderd door dit gebeuren. Ik daar in tegen was sneller volwassener geworden. Wat wil je ook als je meer dan een jaar alleen moest vluchten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Jonathan
    Dana is wel veel volwassener geworden. "Dan niet." En ik loop weg, dan maar in mijn eentje. Hmm wie kan ik eerst pakken? Dean, nee die zou het niet echt waarderen.. Nou ja ach wat maakt mij dat nu uit.

    June
    Ik weet dat James zoveel wilt inslaan, en niet zovaak naar buiten gaan. Ik snap hem wel, ik voel me niet echt op me gemak buiten, nou wie niet?
    Ik pak een doos en leg die aan de andere kant, zodat toch wat ruimte komt.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.