• Hi, ik moet een verslag schrijven over zelfmoord. En ik wilde vragen wat jullie mening is over zelfmoord.
    Is het een oplossing of een vlucht, is het laf of moedig?
    Thanksss.


    live the life you love

    Ik kan daar altijd zo slecht over oordelen, want voor mij verschilt het per situatie.
    Kijk, zelfmoord op oudere leeftijd of als je ongeneeslijk ziek bent (wat dan ineens euthanasie heet en geen zelfmoord), daar denk ik dan niet negatief over. Die mensen hebben hun leven gehad, het einde komt eraan en ze kiezen ervoor er vroeger uit te stappen om ze de pijn en ellende te besparen.
    Maar dicht bij mij is op dit moment een situatie gaande die gewoon ronduit laf en zielig is.
    Dus daar ligt er voor mij aan, ik kan over 'zelfmoord/euthanasie' of hoe je het ook wilt noemen, in z'n algemeen oordelen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Eyes schreef:
    Ik vind zelfmoord ook echt niet kunnen maar euthenasie vind ik wel kunnen want dan word er echt vastgesteld dat iemand ondragelijk lijd en iemand krijgt nog de kans om zich te bedenken dus in dat geval ben ik het oneens met je

    Alleen als het 100% zeker wordt vastgesteld dat die persoon ondragelijk lijdt, is het oké.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2011 - 23:40 ]

    Het is je eigen leven en je mag zelf beslissen wat je ermee doet. Ik moedig zelfmoord niet aan, maar vind het allesbehalve laf of egoïstisch.


    To love is to destroy.

    Posy schreef:
    Het is je eigen leven en je mag zelf beslissen wat je ermee doet. Ik moedig zelfmoord niet aan, maar vind het allesbehalve laf of egoïstisch.

    Dan vind ik het als nog niet goed, zelfdoding is gewoon geen oplossing. Wel is het een makkelijke uitweg, waar -zoals meerdere al hebben gezegd- veel moed voor nodig is.
    Maar er zijn zoveel mensen die om je geven, zelfs al weet je zelf zeker van niet.
    Er is altijd wel iemand die je een beter leven wil geven.

    Ook al is diegene onbekend voor je en woont die aan de andere kant van de wereld.

    [ bericht aangepast op 12 dec 2011 - 0:30 ]

    Mensen die zelfmoord plegen zitten vast. Ze hebben het gevoel dat ze niet meer verder kunnen. Ik wil het niet laf noemen of vluchten. Al is dat natuurlijk voor de hand liggend. Mensen die suïcide plegen hebben ernstige problemen en zien zelfmoord als de enige oplossing.


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Bridesmaid schreef:
    (...)
    Dan vind ik het als nog niet goed, zelfdoding is gewoon geen oplossing. Wel is het een makkelijke uitweg, waar -zoals meerdere al hebben gezegd- veel moed voor nodig is.
    Maar er zijn zoveel mensen die om je geven, zelfs al weet je zelf zeker van niet.
    Er is altijd wel iemand die je een beter leven wil geven.

    Ook al is diegene onbekend voor je en woont die aan de andere kant van de wereld.


    Dat is ook waar. Maar ik vind niet dat je iets moet laten wat jij wilt omdat er anderen zijn die je nu eenmaal hier willen houden. Dat vind ik egoïstisch van die mensen. Besides, ze komen er op een gegeven moment toch wel overheen. Zeker als het een keuze was.


    To love is to destroy.

    Posy schreef:
    (...)

    Dat is ook waar. Maar ik vind niet dat je iets moet laten wat jij wilt omdat er anderen zijn die je nu eenmaal hier willen houden. Dat vind ik egoïstisch van die mensen. Besides, ze komen er op een gegeven moment toch wel overheen. Zeker als het een keuze was.


    Het enige dat ik hier over ga zeggen in dit topic, is dat je er nooit overheen komt. Nooit. Juist doordat het een keuze was.

    Ik ben er een vriendin aan verloren.

    Ze was moedig toen ze het deed.

    IDFC schreef:
    (...)

    Het enige dat ik hier over ga zeggen in dit topic, is dat je er nooit overheen komt. Nooit. Juist doordat het een keuze was.

    Met die uitspraak ben ik het helemaal eens.

    @Posy:
    Is om iemand geven egoïstisch? Ook al ken je diegene niet persoonlijk?

    Ik vindt zelfmoord absoluut niet het gevolg van lafheid.
    Het is op dat moment voor jou de enige oplossing om je te verlossen uit je lijden en alle ellende die je hebt meegemaakt/meemaakt in je leven.
    Vaak word het veroorzaakt door een depressie, psychische stoornissen of pesten.

    I've been there myself.

    Het is geen lafheid of zwakheid.
    Het is een uitweg van alle ellende en pijn.
    Het is een al langer durende schreeuw om hulp, die men pas na de zelfmoord/poging ontvangt.

    [ bericht aangepast op 12 dec 2011 - 10:37 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Penelopy schreef:
    Het is een laffe daad waar je veel moed voor nodig hebt.


    Dat ja.


    I'd rather die my way, than live yours.

    @Bridesmaid Nee, het is egoïstisch om iets te willen als iemand anders, waar het om gaat, het gewoon niet meer wilt.


    To love is to destroy.

    Floater schreef:
    Ik vind het een oplossing. Het is een keuze die je maakt en het wil niet zeggen dat je gestoord bent. Soms lijkt er geen andere uitweg te zijn.


    Love don´t break me.

    Soms is het de enige uitweg en staren sommige mensen zich blind naar die enige uitweg ... Beter zo dan anders?


    'Cause no wise words gonna stop the bleeding.

    Old topic is old. ._.


    Have you ever been alone in a crowded room?