• Hi, ik moet een verslag schrijven over zelfmoord. En ik wilde vragen wat jullie mening is over zelfmoord.
    Is het een oplossing of een vlucht, is het laf of moedig?
    Thanksss.


    live the life you love

    Valentino schreef:
    (...)

    Ja maar je vergeet het verhaal erbij te vertellen.
    Die vrouw was ongeneeslijk ziek en ze kreeg géén euthanasie-verklaring, in dat geval vind ik het anders.
    Hij wilde zijn vrouw uit haar lijden verlossen, omdat ze lichamelijk doodziek en pijnlijk was.
    Met een depressie had ik het hier niet mee eens geweest.

    Dat wist ik niet, voor zover ik had begrepen was het dat ze er beide doorheen zaten, om het even zo te zeggen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Eigenlijk vind ik het echt jammer dat er hier zoveel mensen lijken te zijn die zelfmoord egoïstisch vinden. Als je eens door wat voor een hel die mensen meestal gaan, de pijn die ze dag en nacht voelen,...
    Als er één moment is in je leven waarin je echt voor jezelf mag kiezen, hoeveel pijn het anderen ook mag doen, dan is het dat moment. Want hoe hard anderen je ook mogen missen, het zal nóóit ook maar een beetje in de buurt komen van wat die persoon voelt.
    Bovendien zijn mensen die zelfmoord plegen er vaak van overtuigd dat ze toch niet gemist zullen worden.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Die mensen kiezen zelf wanneer ze uit het leven stappen, dus ze zijn gelukkig, snap je?


    Keep calm and love Zayn Malik =)

    Vorige week dinsdag was ik nog voor zelfmoord.
    Tot op 8 december een meisje zelfmoord had gepleegd omdat ze het niet meer zag zitten.
    Sinds ik dat weet, ben ik tegen. Om welke reden ook.

    Bridesmaid schreef:
    Vorige week dinsdag was ik nog voor zelfmoord.
    Tot op 8 december een meisje zelfmoord had gepleegd omdat ze het niet meer zag zitten.
    Sinds ik dat weet, ben ik tegen. Om welke reden ook.


    Mag ik vragen waarom je er dan eerst wél voor was? ;x


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Maelig schreef:
    (...)

    Mag ik vragen waarom je er dan eerst wél voor was? ;x

    Ik vind/vond dat iedereen zelf mag weten of hij of zij zijn leven beëindigd of niet.
    Stel je voor dat álles (en dan ook álles) in je leven tegenzit, je ouders niet naar je omkijken, je genegeerd word door je vriendenkring en de enige uitweg die je ziet zelfmoord is?
    What would you do?

    Bridesmaid schreef:
    (...)
    Ik vind/vond dat iedereen zelf mag weten of hij of zij zijn leven beëindigd of niet.
    Stel je voor dat álles (en dan ook álles) in je leven tegenzit, je ouders niet naar je omkijken, je genegeerd word door je vriendenkring en de enige uitweg die je ziet zelfmoord is?
    What would you do?


    Dan zou ik zelfmoord plegen ja.
    Maar waarom ben je er dan nu ineens tegen? ö

    Lol, volgens mij moet ik dit morgen gewoon nog eens opnieuw lezen, dan zal ik het wel snappen. :')


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Zelfmoord is een laffe daad, die voor de pleger een oplossing is en heel heel veel moed vergt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Bridesmaid schreef:
    Vorige week dinsdag was ik nog voor zelfmoord.
    Tot op 8 december een meisje zelfmoord had gepleegd omdat ze het niet meer zag zitten.
    Sinds ik dat weet, ben ik tegen. Om welke reden ook.

    Mag ik vragen waarom je er nu anders over denkt? Als je het niet wil zeggen is het ook goed.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Maelig schreef:
    (...)

    Dan zou ik zelfmoord plegen ja.
    Maar waarom ben je er dan nu ineens tegen? ö

    Lol, volgens mij moet ik dit morgen gewoon nog eens opnieuw lezen, dan zal ik het wel snappen. :')

    Dit legt het vast wel uit, een beetje.
    Iig, heeft Lucy een einde aan haar leven gemaakt en dat heeft me mijn gedachten doen veranderen.

    Frigga schreef:
    (...)
    Mag ik vragen waarom je er nu anders over denkt? Als je het niet wil zeggen is het ook goed.

    Zie mijn vorige reactie, als je die nog niet gezien hebt.
    En anders de link hierboven.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2011 - 22:59 ]

    Frigga schreef:
    (...)
    Dat wist ik niet, voor zover ik had begrepen was het dat ze er beide doorheen zaten, om het even zo te zeggen.


    Nee, ik had het opgezocht, op zo'n nieuwssite, en dat stond er. Dat ze geen euthanasie-verklaring kreeg.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    (...)

    Nee, ik had het opgezocht, op zo'n nieuwssite, en dat stond er. Dat ze geen euthanasie-verklaring kreeg.

    Dan kan het ook een andere zijn, het is meer dan een jaar geleden, misschien zelfs 2.
    Het was ook alleen maar een voorbeeld om mijn te laten zien wat ik bedoelde.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Bridesmaid schreef:
    Vorige week dinsdag was ik nog voor zelfmoord.
    Tot op 8 december een meisje zelfmoord had gepleegd omdat ze het niet meer zag zitten.
    Sinds ik dat weet, ben ik tegen. Om welke reden ook.


    Ook als het euthenasie is?


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Ook als het euthenasie is?

    Euthenasie is ook zelfmoord, dus ja, ik vind van wel.
    Vooral in de situatie van Lucy (dat meisje, maar dat geheel terzijde).
    Zij zag het ook niet meer zitten. Als ze voor euthenasie had gekozen, was ze alsnog weg.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2011 - 23:25 ]

    Ik vind zelfmoord ook echt niet kunnen maar euthenasie vind ik wel kunnen want dan word er echt vastgesteld dat iemand ondragelijk lijd en iemand krijgt nog de kans om zich te bedenken dus in dat geval ben ik het oneens met je


    Physics is awesome