• Hi, ik moet een verslag schrijven over zelfmoord. En ik wilde vragen wat jullie mening is over zelfmoord.
    Is het een oplossing of een vlucht, is het laf of moedig?
    Thanksss.


    live the life you love

    Devines schreef:
    Zelfmoord is iets waar mensen tegenwoordig veel te snel aan denken, om de kleinste dingen :')


    Hey! Wiskunde maakt mijn leven tot een serieuze hel ja! D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Buddy schreef:
    Zelfmoord is vluchten voor het leven. Het is misschien egoïstisch maar je hebt er moet voor nodig.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Het is vandaag precies 2 maanden gelden dat een vriend van mij zelfmoord heeft gepleegt en zinsdien heb ik er eigenlijk geen maning over.
    Iedereen roept nu wel dat het egowisties enzo is., maar wacht mar tot het dichtbij komt. Dan kan je het diegene niet kwalijk nemen en heb je alleen maar verdriet.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Penelopy schreef:
    Het is een laffe daad waar je veel moed voor nodig hebt.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Ibiza schreef:
    Zou je mensen mogen helpen met zelfdoding?

    Nee ik vindt van niet, behalve als het euthanasie is.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Penelopy schreef:
    Het is een laffe daad waar je veel moed voor nodig hebt.


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    ILOVEELENA schreef:
    Ik vind het egoïstisch.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    Hey! Wiskunde maakt mijn leven tot een serieuze hel ja! D:


    Moet je erg veel wiskunde doen voor een studie geneeskunde? Ik wil het later namelijk gaan doen, en ik wil zoveel mogelijk informatie hebben (van betrouwbare bronnen) ^_^


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Penelopy schreef:
    Het is een laffe daad waar je veel moed voor nodig hebt.


    Tijd voor koffie.

    Ik vind het niet slecht, je hebt toch het recht om over je eigen leven te beslissen, waarom dan niet over je eigen dood?
    Sterker nog ik vind het ergens iets goed. Tuurlijk is het een verschrikkelijke daad, maar vaak is door leven voor die mensen erger dan sterven. Wij(de mensen die het niet hebben gedaan) kunnen niet zeggen dat het laf is of slecht, want wij weten niet hoe het is. Laf is het zeker niet, als het laf was zou het vaker voorkomen.
    Ik vind zelfmoord iets moedigs, soms zelfs iets eervolst, zoals in Japan was/is.

    Wat me opvalt aan de reacties hier is dat iedereen zelfmoord niet als een oplossing ziet maar als een daad als ze geen oplossingen meer zien. Maar wat als dit de enigste oplossing is? Wat als je bv manisch depressief bent en daar nooit meer van af komt? Wat als je leven je kapot maakt om wat voor reden dan ook en je kan dat niet veranderen? Dan is zijn er maar twee dingen die je kan doen, zelfmoord plegen of gek worden. En ik zou dan voor zelfmoord kiezen.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2011 - 20:51 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Curtis schreef:
    Zelfmoord is niet een bewuste actie. Meestal gebeurt het niet bewust.
    Ik vind zelfmoord een vlucht van de pijn die een pleger voelt.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Oplossing, en erg moedig.

    Je kan in je verslag iets schrijven over het Japanse zelfmoordwoud. Dat is een woud waar Japanners heengaan om zelfmoord te plegen. Het is echt een gruwelijke plek.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Aokigahara

    Maar ik vind het laf. Jij hebt er geen last van, maar jouw naasten wel. Zij moeten lijden, terwijl jij er vanaf bent. Dat is gewoon egoïstisch eigenlijk.


    Let the Night embrace you

    Penelopy schreef:
    Het is een laffe daad waar je veel moed voor nodig hebt.


    Bad decisions make good stories.

    Ibiza schreef:
    Zou je mensen mogen helpen met zelfdoding?

    Ja, ik vind van wel. Weer het zelfde, waarom mag je wel over je eigen leven beslissen maar niet over je eigen dood? En waarom zouden andere je niet mogen helpen als je het wilt?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall