• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Proprius | Koning Moose Anderson | Beer
    - Flounder Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Blathers| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Narissa| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Roane| William Irial Smelting
    Proprius| Madeline Lucy Walls


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Atreyu

    "Aan de kant."
    Ik doe maar wat ze vraagt, dat meisje heeft pit, dat is zeker. Ik snap wel waarom Fedea haar aardig vindt. Ik kijk even naar mijn liefje terwijl Faye zich langs de regenpijp laat zakken. Als ze beneden is, druk ik snel nog een kus op Fé's lippen.
    "Wacht niet tot ik beneden ben, volg maar," zeg ik zacht.
    Het idee haar alleen in dat huis te laten zint me niet.

    Camargue

    Ik hou mijn adem opnieuw in wanneer er iemand naar me toe komt rennen, tot ik een hand over mijn wang voel gaan.
    "Het komt goed Cam," fluistert de eigenaar van die hand.
    Dat is mijn Liam. Ik draai me naar hem toe en hoewel het ontzettend veel pijn doet, glimlach ik even naar hem.
    "Ik weet het, liefje," zeg ik. Mijn stem klinkt zwak, maar dat komt door de pijn. Ik druk mijn hand op mijn wonde om het bloeden te stelpen en kijk Liam in de ogen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Faye
    Ik houd afstand, omdat ik de twee hun tijd wil gunnen en omdat ik bang ben om de reactie van het meisje.
    "Is ze oké?" vraag ik daarom, nog steeds een paar meter verder. Ik houd de kust goed in de gaten en richt mijn geweer op de deur.
    "Door wie is ze geraakt?!" vraag ik lichtelijk in paniek hierna.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Wacht niet tot ik beneden ben, volg maar."
    Ik knik en zet me klaar het raam uit te klimmen wanneer ik twee armen om mijn benen voel. Ik gil en kijk om. Faye's broer is op me afgesprongen en zorgt ervoor dat ik mezelf aan de muur moet vasthouden om niet om te vallen. Trillend richt ik het pistool op hem. Wat moet ik doen? Ik richt net boven zijn hoofd, en aangezien hij ligt zou de kogel dan in zijn kuit terechtkomen. Ik probeer me te herinneren wat Faye had gezegd dat ik nog met haar broer mocht doen. Ik durf niet te slaan, uit schrik dat hij me het wapen ontfutselt, dan ben ik nog slechter af. Ik verzamel al mijn kracht, en stoot met mijn knie tegen zijn kin en schiet snel met gesloten ogen in zijn onderbeen, maar ik weet nu al dat het niet echt ernstig is. Hij laat me los en zo snel ik kan, laat ik me uit het raam zakken. Mijn handen zijn helemaal klam van het zweet en het doet zelfs pijn langs de regenpijp te glijden, dus de laatste twee meter laat ik me gewoon vallen. Huiverend kijk ik naar het wapen in mijn hand en rillend kijk ik naar Trey. Ik heb net iemand beschoten, iets waarvan ik nooit had gedacht te mogen zeggen, niet dat ik er nu trots op ben.


    [Ik voelde me buitengesloten en wilde ook drama -a-]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Liam

    Ik glimlach trillerig terug en probeer niet te huilen. 'Ik beloof het goed? ' ik streel een lok haar weg en streel daarbij haar wang. 'Ik haal je hier weg en dan komt alles goed. ' het is meer een peptalk voor mezelf dan voor haarHeel voorzichtig til ik haar op.

    Faye
    Een schot, meteen draai ik me terug om en zie Fedea in een worsteling met mijn broer. Míjn broer. Vol ongeloof staar ik ernaar, hoewel ik beter zou moeten weten.
    "Dean," hoor ik me zachtjes zeggen, voel zelfs een traan over mijn wang rollen maar verbied mezelf om naar hem toe te gaan. "Het spijt me." mime ik zachtjes, maar trek Fedea dan mee.
    "Waar heb je hem geraakt?!" vraag ik onderweg, in de hoop dat mijn idee klopt en hij enkel in de kuit geraakt is.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    Halfverdoofd loop ik met Faye mee, en het duurt even voor haar vraag tot me doordringt.
    "Been," is het enige dat ik kan uitbrengen.
    Ik staar voor me uit, en wacht tot Faye stopt. Ik kan heel even echt niet nadenken. Het wapen zit nog steeds in mijn trillende hand.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Been," zegt ze en even kijk ik naar haar trillende handen, meteen ruk ik het pistool eruit. Dit zou niet goed aflopen als ze door zou blijven gaan.
    "Het is zijn been maar, hij komt er wel overheen." Ik probeer het meer mezelf wijs te maken dan Fedea. Puur omdat ik hem echt niet het slechtste wens en het wel mijn broer is en blijft. Ondertussen lopen we terug naar Liam en de fauniel waar ik de naam kwijt van ben.
    "Blijf achter me staan, Trey zal zo wel hier komen en dan gaan we zo snel mogelijk weg als mogelijk is." Ondertussen houd ik mijn geweer op de achterdeur gericht.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Camargue

    "Ik beloof het goed? Ik haal je hier weg en dan komt alles goed," zegt Liam.
    De arme schat is helemaal van streek. Hij zou beter moeten weten, ik ben namelijk niet van plan zo snel de geest te geven. Ik heb nog een kleine maand en die gaan we goed gebruiken, hij en ik. Ik verbijt de pijn die ik voel als hij me optilt en kijk hem in de ogen.
    "Ik hou van je," fluister ik. "Het komt heus wel goed."
    Dokters tegenwoordig kunnen heel wat meer dan uit onze tijd. Ik heb er het volste vertrouwen in.

    Atreyu

    Ik probeer alle negatieve gedachtes te negeren en ren naar de meisjes die bij Cam en Liam staan.
    Hij heeft haar ondertussen opgetild en aan haar zij is er een grote bloedvlek op haar shirt. Ik kijk even om me heen, geen spoor van Rey te bekennen.
    "We moeten naar de auto. Cam moet naar het ziekenhuis. Faye kan vooraan zitten, dan kan de rest achteraan Cam in het oog houden," zeg ik zo kalm mogelijk. Als ik in paniek sla dan zijn we nog verder van huis. Ik neem Fedea bij de hand en leg de andere voorzichtig op Faye's onderrug om haar vooruit te duwen. Als de meiden in de auto zitten, ontbreekt Rey nog steeds.
    "Rey!" roep ik zo luid ik kan.
    Veel tijd om hier te raken heeft hij nu niet meer, de Floraten zullen het vast ook gehoord hebben.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Faye
    Ik haal diep adem als ik eindelijk in de auto zit, doe mijn gordel om en leg mijn rugzak op mijn schoot neer. Ik prevel een aantal schietgebedjes wanneer ik Atreyu naar iemand hoor roepen.
    "Rey!" Ik draai me verbaasd om en frons mijn wenkbrauwen even.
    "Zijn er nog meer faunielen?" vraag ik daarom, aangezien ik in feite van niets ingelicht ben.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    Ik kom aangelopen vanuit het bos, en spring elegant over de auto heen.
    "Sorry, ik heb er een paar knock-out moeten slagen," zeg ik wanneer ik weer veranderd ben. Ik zie Fedea staan, en een meisje waarvan ik vermoed dat het Faye is.
    "Ah, de missie is gesl- Wat is er met Cam?"
    Ik kijk iedereen niet-begrijpend aan.

    Fedea

    Als ik Trey's hand niet vast zou hebben, zou ik ter plekke door mijn knieen zakken. Ik hou me stevig vast en staar wat naar de grond.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Camargue

    In de auto vlei ik me tegen Liam aan.
    "Zijn er nog meer faunielen?" vraagt het Faye-meisje plots.
    Ik moet lachen, maar al snel hou ik ermee op omdat het pijn doet.
    "Ja, er zijn er meer," antwoord ik zacht.
    Als ik nu mijn mond niet hou, dan begeef ik het. Dus ik blijf maar stilletjes liggen.

    Atreyu

    Ik help Fedea een handje om de auto in te raken aangezien ze zich vastklampt. Ik druk een kusje op haar voorhoofd en glimlach geruststellend.
    Plots komt er een hert over de auto gesprongen.
    "Ah, de missie is gesl- Wat is er met Cam?" zegt Rey in mensenvorm.
    "Stap in, uitslover, we moeten naar het ziekenhuis. Ze is neergeschoten."
    Ik sla de deur achter hem dicht en stap zelf in aan de bestuurderskant.
    Als ik snel nog even de hoofden geteld heb, start ik de motor en scheur weg van deze vreselijke plek. Eens we uit het bos zijn pas ik mijn snelheid aan, nog steeds iets te snel, dat wel.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    Het voorbijflitsende landschap kalmeert me een beetje, en wanneer ik merk hoe snel Trey wel niet rijdt kijk ik hem even aan.
    "Trey, we zijn daar levend uitgeraakt, laten we ook heelhuids aankomen in het ziekenhuis," zeg ik zacht.
    Mijn stem trilt nog een beetje, maar ik voel me vanbinnen nog erger.
    "Verdomme. En wij mochten hen niks aandoen?"
    Ik sluit mijn ogen en schud mijn hoofd. Niet goed bezig, Rey.


    Rey

    "Stap in, uitslover, we moeten naar het ziekenhuis. Ze is neergeschoten."
    Ik stap snel de auto in en kijk Cam bezorgd aan. Verdomme, dat is ook weer typisch.
    "Verdomme. En wij mochten hen niks aandoen?"
    Het komt er kwader uit dan bedoeld, maar het kan me niet schelen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Trey, we zijn daar levend uitgeraakt, laten we ook heelhuids aankomen in het ziekenhuis," zegt Fedea zacht. Ik kijk haar via de achteruitkijkspiegel aan en knik even in Cam's richting.
    "Dat is de bedoeling," zeg ik rustig.
    Ik negeer het feit dat Rey kwaad is, ergens heeft hij wel gelijk, maar nu valt er toch niks meer aan te veranderen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Liam

    Ik kus Camargue haar wang en kruip dicht naar haar toe. Mijn handen trillen als ik die van haar zoek. 'Je mag pas over een maand gaan Cam niet nu al. ' fluister ik.

    Fedea

    "Dat is de bedoeling."
    Ik haal opgelucht adem wanneer ik de wegwijzer naar het ziekenhuis al zie.
    "We zijn er bijna, Cam," zeg ik geruststellend.
    Ik kijk haar en Liam aan, en bijt op mijn lip. Ik kan me niet voorstellen dat als dat Trey was geweest... Fedea, niet aan denken. Verdomme.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.