• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Proprius | Koning Moose Anderson | Beer
    - Flounder Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Blathers| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Narissa| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Roane| William Irial Smelting
    Proprius| Madeline Lucy Walls


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Faye
    In de auto valt me niet veel op, ik negeer de woorden tot één zin eruit springt.
    "Verdomme. En wij mochten hen niks aandoen?" Kwaad draai ik me om vanuit de auto.
    "Wie heeft dat óóit gezegd?! Mijn broer is ook neergeschoten. Ik heb er niets over gezegd, ik ben doorgegaan en heb mijn familie verraden en dan wil jij zeggen dat ik me dat in mijn mond gehaald heb?" De frustratie begint op te wellen. Als dit ooit goed ging komen was het een wonder.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Camargue

    Ik neem Liam's trillende hand beet terwijl ik met de andere nog steeds op de wonde druk.
    "Je mag pas over een maand gaan Cam, niet nu al," fluistert hij.
    Ik kijk hem vertederd aan. Mocht ik nog enige twijfels hebben over het feit dat ik met hem wil trouwen, wat niet het geval is, dan waren die nu weggeveegd.
    "Een kogeltje krijgt mij niet klein," stel ik hem gerust.
    Ik kijk hem nog steeds in de ogen.
    "We zijn er bijna, Cam."
    Ik glimlach. Dat werd tijd, dit doet namelijk verdomd veel pijn.

    Atreyu

    Ik trap op de rem zodra ik Faye in tegenaanval hoor gaan. In mijn auto wordt er niet geruzied, daar kan Fedea van meespreken.
    "Hou op, of ik gooi jullie alletwee de auto uit," zeg ik streng. "Er zijn dingen gebeurd die niet hadden hoeven gebeuren, maar we kunnen er niks aan veranderen dus breng begrip op voor elkaar of ga lopen. En schiet op met je beslissing want Cam moet naar het ziekenhuis."
    Ik zet mijn no-nonsense blik op. Stelletje kinderen, er is iemand geschoten van beide kanten, wat op zich al verschrikkelijk genoeg is, en dan vliegen ze elkaar nog in de haren.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rey

    "Wie heeft dat óóit gezegd?! Mijn broer is ook neergeschoten. Ik heb er niets over gezegd, ik ben doorgegaan en heb mijn familie verraden en dan wil jij zeggen dat ik me dat in mijn mond gehaald heb?"
    "Hou op, of ik gooi jullie alletwee de auto uit. Er zijn dingen gebeurd die niet hadden hoeven gebeuren, maar we kunnen er niks aan veranderen dus breng begrip op voor elkaar of ga lopen. En schiet op met je beslissing want Cam moet naar het ziekenhuis."
    Ik rol even mijn ogen.
    "Sorry Trey. En rijd nu maar eerst naar het ziekenhuis. Ik houd mijn mond wel, en Cam gaat voor."
    Ik werp even een pissige blik naar Faye, maar houd inderdaad mijn mond. Het leven van Cam staat op het spel, en Trey heeft gelijk. Wat gebeurd is, is gebeurd.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Liam

    Ik knik. Ik moest haar maar op haar woord geloven. 'Trey rij door, ze bloed haast dood. ' zeg ik geiriteerd en kijk naar de wond. Hij was vrij diep en donker rood gekleurde. 'Wat moeten we zo tegen de artsen zeggen?'

    Atreyu

    "Sorry Trey. En rijd nu maar eerst naar het ziekenhuis. Ik houd mijn mond wel, en Cam gaat voor."
    Via de achteruitkijkspiegel gooi ik Rey nog een kwade blik toe. Ik geef terug gas en als Liam van zich laat horen, rijd ik nog wat sneller.
    Het duurt dan ook niet lang voor net aan ingang van de spoeddienst parkeer.
    "Wat moeten we zo tegen de artsen zeggen?" vraagt Liam nog.
    Ik haal mijn schouders even op. Geen idee, ik heb hier namelijk geen ervaring mee.
    "Dat ze op de verkeerde plaats op het verkeerde moment was," zeg ik.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    Zwijgend volg ik het gesprek en kijk naar buiten. Ik durf Cam niet aan te kijken, want een stemmetje blijft zeggen dat het mijn schuld is. Alles is mijn schuld. Als ik er niet was geweest, ging Cam niet dood, en had ze me niet moeten komen halen. Ik ga met mijn hand door mijn haren en laat mijn hoofd tegen het koude raam rusten. Ik dwing de tranen terug mijn hoofd in, en er ontsnapt er slechts een, die ik zo snel mogelijk wegveeg.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    Hou op, of ik gooi jullie alletwee de auto uit. Er zijn dingen gebeurd die niet hadden hoeven gebeuren, maar we kunnen er niks aan veranderen dus breng begrip op voor elkaar of ga lopen. En schiet op met je beslissing want Cam moet naar het ziekenhuis." Ik zucht, maar wendt mijn blik geen seconde van de jongen af.
    "Sorry Trey. En rijd nu maar eerst naar het ziekenhuis. Ik houd mijn mond wel, en Cam gaat voor." antwoordt hij terug op Trey.
    "Trey rij door, ze bloed haast dood." vervolgt Liam. Verwonderd kijk ik hem aan.
    "Je hoort wat hij zegt Trey, doorrijden dus. Als dat joch z'n mond houd, doe ik hetzelfde."


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Liam

    Ik til Camargue de auto uit en we lopen direct door naar de eerste hulp. Een vrouwlijke dokter word lichtelijk panisch als ze cam ziet en laat ons gelijk door lopen. Daar moet ik haar noodgedwongen los laten omdat ze op een bed gelegt word.

    [Lol, het gaat me echt te snel nu, haha.]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Atreyu

    Terwijl Liam Cam uit de auto haalt en ermee naar binnen gaat, richt ik me tot Faye en Trey.
    "Ga je gang, stap uit en ga je gang."
    Als ze willen ruzie maken doen ze maar, maar niet in mijn auto.
    Ikzelf neem Fedea bij de hand en help haar ook uit de auto. Meteen trek ik haar tegen me aan, zo dicht als maar mogelijk.

    Camargue

    Met tegenzin laat ik Liam me op het bed leggen, zijn hand hou ik wel stevig vast. Het duurt niet lang voor er een dokter bij ons is. Hij bekijkt de wonde en brengt goed nieuw dat de kogel niks vitaals lijkt geraakt te hebben en dat hij niet al te diep zit.
    "Nou doe maar onder plaatselijke verdoving," zeg ik dan.
    Ik ben er namelijk niet zo tuk op buiten westen te worden gebracht.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rey

    "Ga je gang, stap uit en ga je gang."
    Verontschuldigend kijk ik zowel naar hem als Faye.
    "Sorry, man."
    Ik loop het ziekenhuis naar binnen, en draai me nog even om naar Faye.
    "Ga je mee?"
    Ik vraag het zo vriendelijk mogelijk.


    Fedea

    Ik stap de auto uit en voel Trey's armen om me heen. Ik leg mijn hoofd op zijn borst en leg mijn armen om zijn middel. Ik wil hier blijven, voor altijd. Veilig, bij Trey.
    "Het is allemaal mijn schuld," zeg ik zacht.
    Ik veeg een traan weg en kijk naar de grond.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Liam

    Ik kan wel juichen bij net horen van het goede nieuws. 'We zullen we zo naar de operatie tafel brengen maar meneer moet dan wel even weg' ik frons. Ik ging nergens heel. Cam was hier en voor deze hele maand zou ik niet van haar zijde wijken.

    Faye
    "Ga je gang, stap uit en ga je gang." Ik kan aan Trey zien dat als we willen, we nu mogen gaan bekvechten. Een zucht verlaat mijn lippen en dwalen mijn ogen naar de grijze lucht.
    "Sorry, man. Ga je mee?" Ondertussen loopt de fauniel met de naam Rey het ziekenhuis binnen. Ik achtervolg hem, zonder iets te zeggen en klem mijn handen beschermend voor mijn lichaam. Hoe zou het zijn met mijn broer? Moest hij ook niet naar het ziekenhuis toe? De geur van antibiotica dringt mijn neus binnen als ik ook binnenstap en zuchtend laat ik me op een bankje zakken.
    "Ik heb me nog niet voorgesteld. Ik ben Faye Sanchez, wist je waarschijnlijk al." zeg ik dan tegen de jongen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Ik heb me nog niet voorgesteld. Ik ben Faye Sanchez, wist je waarschijnlijk al."
    "Rey Venado. Sorry voor de slechte start. Ik denk dat iedereen een beetje onder druk staat van de laatste paar dagen."
    Ik ga naast haar op het bankje zitten. Voor het eerst kan ik haar goed bekijken. Ze ziet er vrij vermoeid uit.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Rey Venado. Sorry voor de slechte start. Ik denk dat iedereen een beetje onder druk staat van de laatste paar dagen." Ik knik, maar blijf naar de grond staren. Een vermoeide glimlach komt er op mijn gezicht te staan.
    "Zeg dat wel." Ik wrijf met mijn handen in mijn gezicht en bijt op mijn lip. De vermoeidheid was nu pas opgekomen na al de drukte die nu eindelijk over leek te zijn. "Ja, er is heel wat veranderd de laatste paar dagen." Herhaal ik. De ontvoering van Fedea, het verraden van mijn familie, mijn broer en Cam neergeschoten en nu zaten we in het ziekenhuis. Ik, alleen als floraat met een groep faunielen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.