• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Proprius | Koning Moose Anderson | Beer
    - Flounder Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Blathers| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Narissa| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Roane| William Irial Smelting
    Proprius| Madeline Lucy Walls


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    Ik bijt op mijn lip en voel de tranen weer opkomen.
    "S-sorry, ik had het zo niet moeten zeggen."
    Ik zet me naast hem op de grond en neem zijn handen in de mijne.
    "Trey? Alsjeblief..."
    Smekend kijk ik hem aan, en voel de tranen over mijn wangen rollen. Het had allemaal zo perfect geleken, wij twee en een kindje, van ons. Nu ik het hem heb verteld komt de klap nog een keer.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Bij mij is er nog plaats. Als je wil tenminste?" Ik aarzel even. De jongen bied me een slaapplek aan en ik heb niets. Het is dit of op de straat, gaat er tot me door. Even vraag ik me af op wat voor plaats hij oogt. Een vrij bed, een vrije bank of een vrij deel van een tweepersoonsbed.
    "Goed dan, enkel omdat het anders rondje markt wordt opzoek naar een slaapplek." Ik grijns even en zucht dan. Hoewel ik weet dat frisse lucht me goed zal doen durf ik niet naar buiten te gaan, bang om bekenden te zien, bang om floraten tegen te komen, dus blijf ik in de lucht van antibiotica zitten.
    "Wat gaan ze doen met Cam denk je?"


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Atreyu

    "S-sorry, ik had het zo niet moeten zeggen. Trey? Alsjeblief..."
    Ze komt naast me zitten en ik trek haar huilend op mijn schoot om vervolgens mijn armen om haar heen te slaan en mijn gezicht in haar hals te verbergen. Zo had het niet horen gaan. Ik zou haar halen, en s avonds over haar ietwat bollere buikje wrijven en glimlachen en blij zijn dat ik mijn meisje en kindje weer terug had. Niet dit.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rey

    "Goed dan, enkel omdat het anders rondje markt wordt opzoek naar een slaapplek. Wat gaan ze doen met Cam denk je?"
    "Super. Ik heb een sofabed thuis, dus daar zal je wel goed in kunnen slapen," zeg ik met een glinmlach.
    "En ik heb geen idee. Maar ik denk niet dat het vreselijk erg is, want ze was nog bij bewustzijn.."


    Fedea

    Ik leg mijn armen om hem heen en ga met mijn hand door zijn haren.
    "Ach Trey, we hebben toch nog tijd genoeg, lieverd?" vraag ik stil na een tijdje.
    "Ik weet dat het raar is, we waren net gewend aan het idee. Maar denk aan al die jaren die we hebben, samen."
    Ik neem zijn hand weer in de mijne en knijp er zachtjes in.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Ach Trey, we hebben toch nog tijd genoeg, lieverd? Ik weet dat het raar is, we waren net gewend aan het idee. Maar denk aan al die jaren die we hebben, samen."
    Ik schud mijn hoofd. Ze weet dit nog niet.
    "Eén maand," snik ik. "Daarna niet meer."
    Ik blijf met mijn gezicht in haar hals verborgen zitten terwijl ik haar dichter tegen me aantrek.
    Dit is een rotdag.

    [Ik ga slapen ^^]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Faye
    "Super. Ik heb een sofabed thuis, dus daar zal je wel goed in kunnen slapen," Opgelucht haal ik adem en hoop niet dat het te erg opvalt. Meteen wil ik nu direct naar zijn huis. Slapen. Vierentwintig uur knock out zijn en nergens aan denken. In de hoop dat ik weer wakker wordt in mijn eigen bedje.
    "En ik heb geen idee. Maar ik denk niet dat het vreselijk erg is, want ze was nog bij bewustzijn." Ik knik hierna. Ik kende haar niet, maar het is nou niet zo dat ik haar de dood gun. Ze leek veel over te hebben voor iedereen.
    Dan voel ik even in mijn broekzak en vis daar twee muntjes uit. Automatisch loop ik naar een snoepautomaat en haal daar twee chocoladerepen uit, wanneer ik terugkom duw ik er één in de handen van Rey.
    "Alsjeblieft en eet smakelijk. Geen idee hoe laat het is, maar ik kan hier wel mee leven als avondmaal."


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Eén maand. Daarna niet meer."
    In mijn hoofd herhaal ik wat hij net zei.
    "Eén maand?" zeg ik stil.
    Ik denk even na en kijk hem aan. Ik veeg mijn tranen weg.
    "Wat doen we hier dan nog?" fluister ik.
    "Trey, ik wil het, meer dan wat dan ook in de wereld. En we hebben nog anper tijd. Alsjeblief Trey, een kindje, van ons twee. Nu."
    Ik knijp zacht in zijn hand, en met fonkelende ogen kijk ik hem aan.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Rey

    "Alsjeblieft en eet smakelijk. Geen idee hoe laat het is, maar ik kan hier wel mee leven als avondmaal."
    Ik grinnik en neem het aan.
    "Dank je, en smakelijk."
    Ik neem een hap van de reep.
    "Wil je naar 'huis'?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Wil je naar 'huis'?" Ik breek wat van de reep af en kijk hem bedenkelijk aan. Naar huis. Zijn huis. Hoe gingen we daar komen was ten eerste al een vraag.
    "We hebben alleen de auto van Trey en ten tweede, ik kan geen auto rijden. Mijn ouders weigerden altijd me te helpen met het betalen van mijn rijbewijs. Ik weet niet hoe het met jou zit?" vraag ik dan.

    [ bericht aangepast op 15 april 2012 - 23:07 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "We hebben alleen de auto van Trey en ten tweede, ik kan geen auto rijden. Mijn ouders weigerden altijd me te helpen met het betalen van mijn rijbewijs. Ik weet niet hoe het met jou zit?"
    "Ik kan geen auto tevoorschijn toveren, maar we kunnen altijd met de bus of een taxi bellen? Je zegt het maar."
    Ik neem nog een hap en kijk haar afwachtend aan.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Ik kan geen auto tevoorschijn toveren, maar we kunnen altijd met de bus of een taxi bellen? Je zegt het maar." Daar zat zeker wat in en ik ben te moe om het ook nog maar twee uur hier vol te houden.
    "Goed," zeg ik instemmend. Ik stop een stuk chocolade in mijn mond en voel het op mijn tong smelten. Daarna sta ik op en til mijn rugzak van de grond af. Ik had geen zin om hier nog een seconde langer te blijven en we zouden heus wel op de hoogte worden gehouden van de toestand van Cam.
    "Met wat wil je het liefste gaan, taxi of bus?" vraag ik, hopend dat hij taxi zal zeggen. Busritten duurde mij te lang en altijd had ik de pech dat ik moest staan.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Goed. Met wat wil je het liefste gaan, taxi of bus?"
    Ik gooi het papiertje van de chocola weg en sta op. In mijn broekzak kijk ik naar mijn geld.
    "Ik heb nog voldoende voor een taxirit?"
    Hopelijk gaat ze daarmee akkoord, want ik heb een keer een busoverval meegemaakt, en sindsdien mijd ik bussen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Ik heb nog voldoende voor een taxirit?" Ik merk hoe hij het geld uit zijn broekzak tevoorschijn haalt. Ik knik opgelucht en glimlach even. Ik aarzel niet en loop meteen het ziekenhuis uit, maar wacht even totdat Rey me inhaalt. De jongen was nog zo erg niet. De verhalen die de floraten vertelden leken tot nu toe niet te kloppen. Ze waren vriendelijker dan verwacht.
    "Waar woon je eigenlijk, als ik vragen mag?" vraag ik dan nieuwsgierig als ik eindelijk buiten ben en wacht tot er een taxi voorbij zal rijden. Misschien dat bellen verstandiger is.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Waar woon je eigenlijk, als ik vragen mag?"
    Ik haal mijn gsm tevoorschijn en bel een taxibedrijf. Ik haak in en kijk naar Faye.
    "We wonen met alle Faunielen in een apartementencomplex, maar dat is niet echt verplicht. Eerder handig, kun je zeggen."
    Glimlachend kijk ik haar aan.
    "Hoe oud ben je, als ik mag vragen?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Hoe oud ben je, als ik mag vragen?" Ik kijk de jongen even aan nadat hij gebeld heeft en staar daarna weer voor me uit. De lucht is grauw, ik verwacht dat het ieder moment kan gaan regenen.
    "Zestien, over een aantal maanden wordt ik zeventien." Het klinkt raar. Vooral doordat ik door mijn lengte vaak als veertien geschat wordt, soms nog jonger. Ik grinnik en voel dan al een druppel vallen. Juist. Ik had dus gelijk.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.