• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Proprius | Koning Moose Anderson | Beer
    - Flounder Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Blathers| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Narissa| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Roane| William Irial Smelting
    Proprius| Madeline Lucy Walls


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rey

    "Zestien, over een aantal maanden wordt ik zeventien."
    Ik knik.
    "Ow, juist ja."
    Glimlachend kijk ik haar aan. Ik was al bijna vergeten dat zij wel ouder wordt, en wij niet meer. Jammer, ze lijkt me wel een leuk meisje. Ik denk even na en geef mezelf in gedachten een mep.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Ow, juist ja." Ik haal mijn schouders op.
    "Bijna wou ik vragen hoe oud jij was, maar dat heeft natuurlijk niet veel nut hé." Ik tik met mijn voeten wat op de straat, nog een druppel. Meteen kijk ik naar boven. Ik had nu maar al te graag een paraplu gehad. Ik hield niet van regen. De taxi mocht opschieten. Mijn gedachten dwalen af naar mijn broer in de tijd dat het stil is. Natuurlijk zou hij nog leven, hij was een harde, maar ik vroeg me gewoon echt af hoe het met hem ging. Dan komt de taxi aanrijden en trippel ik er voorzichtig naartoe.
    "Zal ik betalen?" vraag ik dan maar, gewoon uit beleefdheid.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    [Ik ga slapen, welterusten! x]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Bijna wou ik vragen hoe oud jij was, maar dat heeft natuurlijk niet veel nut hé. Zal ik betalen?"
    Ik stap de taxi in en schud mijn hoofd.
    "Ik betaal wel," zeg ik glimlachend.
    Ik geef de chauffeur het adres.
    "Even Trey laten weten dat we weg zijn."
    Ik neem mijn gsm en sms Trey dat ik naar huis ben met Faye, omdat ze moe is.
    "Ziezo."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Liam

    Ik loop met haar hand vast mee naar de ok. 'Ik blijf bij je. ' ik kijk camargue aan. De dokter komt aanzetten met een spuit die haar moet verdoven.

    Faye
    "Ik betaal wel," Ik kijk toe hoe de jongen zijn adres aan de chauffeur levert en doe ondertussen mijn gordel om.
    "Even Trey laten weten dat we weg zijn." vervolgt hij zijn woorden. In eerste instantie wil ik mijn eigen telefoon te voorschijn halen en grijp er met mijn hand naar, maar bedenk dan dat er nu meerdere mensen met telefoons zijn én mijn beltegoed op is. Ik volg zijn vingers over de toetsen en kijk dan vooruit als hij klaar is. Ik glimlach even.
    "Ziezo." hoor ik hem zeggen wanneer hij klaar is en zijn mobiel opbergt. De taxi is ondertussen al gaan rijden en gapend kijk ik even uit het raam. De eerst nog vallende druppels zijn nu overgegaan in een stortbui.
    "Het zou me niet eens verbazen als het zo gaat onweren." zeg ik en kijk Rey even aan. Ik houd van onweer, vind het mooi om naar te kijken en slaap er minstens even goed van.
    "Vertel eens iets over jezelf," zeg ik dan uiteindelijk om het gesprek op gang te brengen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Het zou me niet eens verbazen als het zo gaat onweren."
    Ik kijk naar de lucht en knik.
    "Daar kan je gelijk in hebben."
    "Vertel eens iets over jezelf."
    Ik frons even en denk na.
    "Wat valt erover mezelf te vertellen?" denk ik luidop.
    Ik draai me naar haar toe.
    "Wat wil je weten?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Wat doen we hier dan nog? Trey, ik wil het, meer dan wat dan ook in de wereld. En we hebben nog anper tijd. Alsjeblief Trey, een kindje, van ons twee. Nu."
    Verontwaardigd kijk ik haar aan terwijl de tranen in mijn ogen branden. Wat verwacht ze van me? Dat ik na dit nieuws, na de spanning van de afgelopen dagen zomaar even hup de broek afsteek om haar vol te steken. Nee.
    "Nee," breng ik resoluut uit. "Per ongeluk is één ding, een bewuste keuze is iets anders. Fé, dit kun je niet hier en nu beslissen, denk erover na."
    Ik wend mijn blik af.
    "En zelfs al zouden mijn hersenen meewerken, dan heeft mijn kleine vriend ook nog zijn eigen willetje," mompel ik erachter aan.

    Camargue

    "Ik blijf bij je," hoor ik Liam zeggen.
    Mijn blik is echter gericht op de naald waarmee de arts naar me toekomt.
    "D-dat is plaatselijke verdoving, toch?"
    Ik kan de lichte paniek in mijn stem niet verbergen. Als ze me volledig onder zeil brengen dan breek ik na de operatie de hele kliniek af.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Liam

    'Ja we verdoven alleen de huid rondom je verwonding en dan kunnen we die gaan behandelen.' We zijn bij de OK en ik krijg een mond kapje. 'De prik kan wel even pijn doen.' Deelt ze mee. Ik neem Camargue haar hand vast en kijk naar haar gezicht.

    Faye
    "Wat valt erover mezelf te vertellen?" Ik kijk even naar hem en begin te lachen.
    "Vast van alles, meer dan mijn leven in ieder geval. Je zult veel meer meegemaakt hebben als ik." geef ik toe en glimlach even. Ik houd mijn hand voor mijn mond als ik moet gapen.
    "Wat wil je weten?" vraagt Rey dan. Ik haal mijn schouders op.
    "Het hoognodige. Dingen die je leuk vind, hobby's, enzovoorts, enzovoorts. Ik ga wel bij je overnachten hé en wil zeker niet voor verassingen komen te staan." Ik staar even naar de grond en hoor dan een donder. Ik had gelijk.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Nee. Per ongeluk is één ding, een bewuste keuze is iets anders. Fé, dit kun je niet hier en nu beslissen, denk erover na. En zelfs al zouden mijn hersenen meewerken, dan heeft mijn kleine vriend ook nog zijn eigen willetje."
    Ik slik even en kijk hem aan.
    "S-sorry, ik bedoelde het niet zo... direct."
    Ik neem zijn handen in de mijne en druk even mijn lippen erop. Zwijgend denk ik na over mijn woorden.
    "Toen ik die zwangerschapstest zag, ik dacht dat ik gek werd, Trey. Het kan me niet schelen hoe jong we zijn, dat we nog maar net samen zijn. Ik hou van je, en... Enkele weken geleden had ik nooit gedacht dat ik dit nu zou zeggen, maar ik wil het, Trey. Volgens mij heb ik de gedachte eraan al zodanig geaccepteerd, dat het echt als een zware klap aankwam."
    Mijn ogen zoeken even de zijne, en ik glimlach flauwtjes.
    "En met dat laatste zou ik je altijd kunnen helpen," fluister ik schor.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Rey

    "Vast van alles, meer dan mijn leven in ieder geval. Je zult veel meer meegemaakt hebben als ik. Het hoognodige. Dingen die je leuk vind, hobby's, enzovoorts, enzovoorts. Ik ga wel bij je overnachten hé en wil zeker niet voor verassingen komen te staan."
    Ik grinnik.
    "Dat is waar."
    Ik denk even na.
    "Ik ben dus Rey, ik ben geboren op 23 juli, in een jaar dat op school aangeleerd wordt als zijnde ten tijde van de Romeinen. Ik woonde toen in Zuid-Spanje, en zoals ik al zei, heb ik enkele jaren meegevochten in een oorlog, en ben weggelopen toen ik merkte dat ik niet verder opgroeide. Ik ben enorm onhandig, een van de redenen waarom ik niet begrijp dat mijn ouders me in het leger stopten. Ik hou van een goed boek, ik reis graag, en weet goed gezelschap te apprecieren. Maar met dat laatste heb ik voorlopig geen probleem."
    Glimlachend kijk ik haar aan. Het eerste deel heb ik wat stiller gezegd, zodat de chauffeur ons niet kan horen.
    "Informatie genoeg? Of wil je een hele encyclopedie schrijven?" zeg ik lachend.

    [ bericht aangepast op 16 april 2012 - 16:36 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Ik ben dus Rey, ik ben geboren op 23 juli, in een jaar dat op school aangeleerd wordt als zijnde ten tijde van de Romeinen. Ik woonde toen in Zuid-Spanje, en zoals ik al zei, heb ik enkele jaren meegevochten in een oorlog, en ben weggelopen toen ik merkte dat ik niet verder opgroeide. Ik ben enorm onhandig, een van de redenen waarom ik niet begrijp dat mijn ouders me in het leger stopten. Ik hou van een goed boek, ik reis graag, en weet goed gezelschap te apprecieren. Maar met dat laatste heb ik voorlopig geen probleem." De bak met informatie neem ik zorgvuldig in me op. Hij was zeven dagen na mij jarig. Ik zestien juli, hij drieëntwintig. De Romeinen was altijd al een onderwerp geweest tijdens de geschiedenislessen die mijn moeder me soms gaf.
    "Informatie genoeg? Of wil je een hele encyclopedie schrijven?" Ik haal mijn schouders op.
    "Voor een encyclopedie ben ik véel te ongeduldig." geef ik toe en grijns even. "Wil je mijn biologie ook horen?"

    [In welk seizoen zitten we eigenlijk? Welke maand, lol.]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rey

    "Voor een encyclopedie ben ik véel te ongeduldig. Wil je mijn biologie ook horen?"
    "Tuurlijk wil ik dat ook horen. Ik laat geen vreemden in mijn huis slapen," zeg ik met een knipoog.
    "En je bent ongeduldig, dat staat genoteerd."
    Ik vink een denkbeeldig punt op een denkbeeldig lijstje af.
    "Neen, grapje. Vertel maar."
    Glimlachend en geinteresseerd kijk ik haar aan.

    [Ik heb eerlijk gezegd geen idee .__.]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Tuurlijk wil ik dat ook horen. Ik laat geen vreemden in mijn huis slapen. En je bent ongeduldig, dat staat genoteerd." Ik grinnik en kuch dan even. Wanneer hij net doet alsof hij iets af vinkt begin ik te lachen.
    "Neen, grapje. Vertel maar." Ik kijk hem glimlachend aan.
    "Ik ben Faye Sanchez, mijn tweede naam is Melodié. Niet omdat ik muzikaal ben, want ik heb daar absoluut geen talenten in. Ik ben zestien jaar, geboren op zestien juli 1995. Ik praat in mijn slaap, ik ben klunzig, volgens sommige iets te enthousiast op sommige moment en, eh." Ik stop even om iets te verzinnen, tik ondertussen met mijn vingers op de bank.
    "Ik houd van films kijken, wil later kapster worden en oh, ik ben zo slecht in liegen." bedenk ik me dan.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.