• Okay, ik ben verbaasd dat hier nog geen topic over is, dus bij deze.

    Dit topic is dus voor het EK. Wie denken jullie dat gaat winnen, wie vinden jullie goed/knappe spelers etc?

    Je kunt ook de wedstrijden discusiëren etc als het is begonnen =3


    Polen 1 - 1 Griekenland
    Rusland 4 - 1 Tsjechië

    Nederland
    0 - 1 Denemarken
    Duitsland 1 - 0 Portugal

    Mod: dit is vanaf nu het algemene topic voor het EK. Alle andere topics worden gesloten.

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 10 juni 2012 - 10:20 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 juni 2012 - 19:27 ]


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Destined schreef:
    (...)

    Jaaa tennis is geweldig zeg xD
    beetje kijken hoe balletje heen en weer wordt geslagen en wachten op het moment dat die uitgaat.
    Nah, doe mij dan maar voetbal veel beter vind ik. :P


    Het is maar net was je interesseert. Ik kijk op dit moment tennis voor de echte kracht, geen aanstellerij en mooie spel; iets wat ik totaal niet verwacht bij Polen-Griekenland. Morgen zal ik ook tennis kijken omdat ik totaal niets van Nederland verwacht, geen interesse in onze vreemde opstelling. Geen mij maar een echt land met goede spelers dan wil ik best kijken. Daarbij voetbal is niets anders dan de bal heen en weer schieten totdat hij tussen twee paaltjes komt :')


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mebarak schreef:
    (...)

    En dat is waarom ik nu tennis kijk. Veel interessanter met echte spelers :')
    Tennis is ook leuk, wie heeft er net trouwens gewonnen tussen Federer en Djokovic?


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Dickinson schreef:
    (...)Tennis is ook leuk, wie heeft er net trouwens gewonnen tussen Federer en Djokovic?


    Ze zijn nog bezig. Het regent veel in Parijs dus Ferrer-Nadal was pas klaar om 16.00 en zij begonnen pas een uur later maar het is momenteel 6-2 Djokovic en 3-4 voor Federer en hij serveert ook dus hij heeft zijn break al gehad. Persoonlijk denk ik dat dit een lange match gaat worden. Het is echt een pracht wedstrijd, spannend.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mebarak schreef:
    (...)

    En dat is waarom ik nu tennis kijk. Veel interessanter met echte spelers :')

    Tsja, ieder zijn ding. Tennis zal ik nog niet kijken al is het het laatste dat op tv is. Voetbal daarentegen..

    edit: De enige tenniser die ik ken is die Federer gozer, omdat dat geen verkeerde vent is. :9~

    [ bericht aangepast op 8 juni 2012 - 18:14 ]


    ars moriendi

    Mebarak schreef:
    (...)

    Het is maar net was je interesseert. Ik kijk op dit moment tennis voor de echte kracht, geen aanstellerij en mooie spel; iets wat ik totaal niet verwacht bij Polen-Griekenland. Morgen zal ik ook tennis kijken omdat ik totaal niets van Nederland verwacht, geen interesse in onze vreemde opstelling. Geen mij maar een echt land met goede spelers dan wil ik best kijken. Daarbij voetbal is niets anders dan de bal heen en weer schieten totdat hij tussen twee paaltjes komt :')


    echte kracht?
    Ze slaan een balletje een beetje heen en weer over een netje :P Zit geen tactiek of opstellingen of iets aan.
    Nou, die lewandowski kan aardig voetballen hoor en het is nog geen eens zoo heel onaardig, oké die Grieken voetballen voor geen meter maar vind Polen het aardig doen.
    Kom op zeg xD Tennis prefereren boven het kijken naar je eigen land :P tjonge zeg :P maar ja, je moet dan ook weer net van voetbal houden.
    En als jij vindt dat voetbal een bal heen en weer schieten is totdat hij tussen de twee palen komt, waarom vind je het dan wel leuk met goede spelers? Niet egt logisch maar ja. Ik hoop dat je zelf ook wel weet dat voetbal meer is dan dat. Het gaat om veel meer dingen of denk je egt dat die trainers helemaal gaan waarde hebben tijdens voetbal? tuurlijk wel, hoewel ik dat soms wel betwijfel geef ik toe. Maar joh, als je egt de deskundigheid van het voetbal induikt snap je wat ik bedoel :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    echte kracht?
    Ze slaan een balletje een beetje heen en weer over een netje :P Zit geen tactiek of opstellingen of iets aan.
    Nou, die lewandowski kan aardig voetballen hoor en het is nog geen eens zoo heel onaardig, oké die Grieken voetballen voor geen meter maar vind Polen het aardig doen.
    Kom op zeg xD Tennis prefereren boven het kijken naar je eigen land :P tjonge zeg :P maar ja, je moet dan ook weer net van voetbal houden.
    En als jij vindt dat voetbal een bal heen en weer schieten is totdat hij tussen de twee palen komt, waarom vind je het dan wel leuk met goede spelers? Niet egt logisch maar ja. Ik hoop dat je zelf ook wel weet dat voetbal meer is dan dat. Het gaat om veel meer dingen of denk je egt dat die trainers helemaal gaan waarde hebben tijdens voetbal? tuurlijk wel, hoewel ik dat soms wel betwijfel geef ik toe. Maar joh, als je egt de deskundigheid van het voetbal induikt snap je wat ik bedoel :P

    Kom nou, iedereen heeft zijn sport en dat moet je gewoon respecteren. Al is voetbal voor mij een groot deel van mijn leven en geef ik niks om andere sporten, dan nog respecteer ik mensen die andere sporten leuk vinden. Want geloof het ook niet, ook in tennis, handbal, volleybal, zwemmen, hockey, golfen.. overal zit tactiek in. Omdat voetbal hier in Nederland one big deal is, hoor je er hier veel meer over. Maar dat wil niet zeggen dat het belangrijker is dan welke andere sport dan ook?


    ars moriendi

    Kuyt schreef:
    (...)
    Kom nou, iedereen heeft zijn sport en dat moet je gewoon respecteren. Al is voetbal voor mij een groot deel van mijn leven en geef ik niks om andere sporten, dan nog respecteer ik mensen die andere sporten leuk vinden. Want geloof het ook niet, ook in tennis, handbal, volleybal, zwemmen, hockey, golfen.. overal zit tactiek in. Omdat voetbal hier in Nederland one big deal is, hoor je er hier veel meer over. Maar dat wil niet zeggen dat het belangrijker is dan welke andere sport dan ook?


    Ehhh, waarom ga jij mij woorden in de mond leggen die ik helemaal niet heb gezegd? Ik zeg gwn mijn mening wat ik vind en tja, bij mijn weten en dat kun je opzoeken in het wetboek, is Nederland een vrij land. :P
    En ik heb helemaal niet gezegd dat ik het niet respecteer of zo en weet je, ik snap natuurlijk wel dat het moeilijk te geloven is :P maar als ik iets zeg dan wil dat nog niet zeggen dat iets waar is, dat is mijn mening. Maar ja, ik snap de verwarring :P
    En heb ik gezegd dat het belangrijker is dan een andere sport?


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Kuyt schreef:
    (...)
    Tsja, ieder zijn ding. Tennis zal ik nog niet kijken al is het het laatste dat op tv is. Voetbal daarentegen..

    edit: De enige tenniser die ik ken is die Federer gozer, omdat dat geen verkeerde vent is. :9~

    Zeker niet :') Hahaha, maar Nadal heeft mijn voorkeur ^^.

    Destined schreef:
    echte kracht?
    Ze slaan een balletje een beetje heen en weer over een netje Zit geen tactiek of opstellingen of iets aan.
    Nou, die lewandowski kan aardig voetballen hoor en het is nog geen eens zoo heel onaardig, oké die Grieken voetballen voor geen meter maar vind Polen het aardig doen.
    Kom op zeg Tennis prefereren boven het kijken naar je eigen land tjonge zeg maar ja, je moet dan ook weer net van voetbal houden.
    En als jij vindt dat voetbal een bal heen en weer schieten is totdat hij tussen de twee palen komt, waarom vind je het dan wel leuk met goede spelers? Niet egt logisch maar ja. Ik hoop dat je zelf ook wel weet dat voetbal meer is dan dat. Het gaat om veel meer dingen of denk je egt dat die trainers helemaal gaan waarde hebben tijdens voetbal? tuurlijk wel, hoewel ik dat soms wel betwijfel geef ik toe. Maar joh, als je egt de deskundigheid van het voetbal induikt snap je wat ik bedoel


    Mag ik nu of heel hard gaan lachen of gaan huilen. Je mening vind ik prima, echt waar niets tegen. Ieder zijn ding maar praat over iets als je er verstand van hebt please... De kracht bij tennis zit niet alleen in het lichaam, als is dit lichaam niet slecht natuurlijk:


    De kracht bij tennis is niet alleen lichamelijk maar vooral mentaal. Een gemiddelde wedstrijd duurt zo'n 2 à 3 uur en al deze tijd moet en zal je mentaal helemaal perfect zijn. Laat je ook maar één steekje vallen zal dit je op een wrede manier worden afgestraft, heel hard. Je bent continue in gevecht met jezelf, steeds weer een strijd.
    Over techniek, je weet niet waar je het over hebt meid. Serieus, heb je ooit ook maar één keer een simpele tenniswedstrijd gekeken van een beginner. Zelfs daat zit techniek in. Je moet gedoseerd spelen, de ander uitputten en zelf fit mogelijk blijven, mentaal top zijn, in de uiterste hoeken spelen en dit zijn nog maar simpele voorbeeldjes. Bij elke speler moet je vernieuwend zijn want trucjes heb je snel door één tegen één. Je kan niet twee keer hetzelfde doen want dan word je opnieuw afgestraft. Verlies je, stort je in. Winnen is bij tennis niet genoeg, als je wint: leuk maar verbetering, een nieuwe speler, nieuwe techniek. Nadal bijvoorbeeld, zaterdag speelt hij de finale, ik kan je nu al vertellen zondag ochtend op Mallorca staat hij rond 8.00 alweer te trainen. Niet in de schaduw, nee in de zon want daar word je hard van. De blessures bij tennis die vallen niet mee hoor. Ze glijden, halen zichzelf open, verrekken de ene na de andere spier en zeuren niet. Een massage van zo'n vijf minuutjes en dan weer twee uur verder. Nog nooit heb ik één speler zien huilen van de pijn tijdens een wedstrijd. Nooit.
    Ik hou van voetbal, absoluut. Ik hou alleen van mooi voetbal en daar valt Nederland absoluut niet onder naar mijn mening. Daarbij heb ik het niet zo op nationalisme; krijg je alleen maar heibel van. Nee, sorry, een voetbalmeisje ben ik wel maar mooie sport waar het ook echt wel ondervalt gaat voor 'mijn' land. Als iemand me ook maar een beetje kent weet je gewoon dat ik een spuug hekel heb aan alles wat er in Nederland gebeurd maar dat is een ander verhaal.
    En je derde punt ga ik niet eens antwoord op geven. Elke sport stelt niet zoveel voor als je het zo uitlegd. Het was sarcasme, sorry :')
    En ik heb nooit één woord over trainers gezegd. Het enige wat ik zei is dat als je voetbal, net als tennis, simpel uitlegd er geen bal aan is. Letterlijk niets. En geef toe, Polen - Griekenland ik heb een klein stukje gezien het stelt geen ene bal voor.
    Ik verdiep me al sinds mijn vierde samen met mijn vader in elk voetbal toernooi, sinds hij weg is alleen nog maar fanatiek in het EK en WK en ik weet waar ik het over heb. Ik ben er intensief mee bezig maar moet op dit soort momenten keuzes maken tussen twee wedstrijden waarvan ik de gene met de meeste sensatie kies, simpel. Maar ja, leer alsjeblieft je feiten over tennis voordat je er één voor over spreekt want volgens mij kom jij niet verder dan een racket en ik weet meer over voetbal dan je denkt. I'm sure.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2012 - 18:59 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Destined schreef:
    (...)

    Ehhh, waarom ga jij mij woorden in de mond leggen die ik helemaal niet heb gezegd? Ik zeg gwn mijn mening wat ik vind en tja, bij mijn weten en dat kun je opzoeken in het wetboek, is Nederland een vrij land. :P
    En ik heb helemaal niet gezegd dat ik het niet respecteer of zo en weet je, ik snap natuurlijk wel dat het moeilijk te geloven is :P maar als ik iets zeg dan wil dat nog niet zeggen dat iets waar is, dat is mijn mening. Maar ja, ik snap de verwarring :P
    En heb ik gezegd dat het belangrijker is dan een andere sport?

    Niet direct maar ja. Eigenlijk wel :')


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik heb geen zin om de lap tekst boven me te lezen die over tennis gaat, maar ik heb alleen een ding te zeggen; Freaking Rafa gaat winnnen. Kut dat de finale tussen Novak en hem gaat, want ik had graag de El Clasico onder tennis willen zien, namelijk Federer en Nadal.
    Oh, en er zit wel degelijjk tactiek en opstelling in tennis.

    Ot; Zaterdag Nederland!
    Ik had trouwens ook gehoord dat er iets van tien spelers voedselvergiftiging hadden van Tsjechië of zo :'D.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2012 - 19:19 ]


    The odds are néver in our favor.

    Cadentium schreef:
    Ik heb geen zin om de lap tekst boven me te lezen die over tennis gaat, maar ik heb alleen een ding te zeggen; Freaking Rafa gaat winnnen. Kut dat de finale tussen Novak en hem gaat, want ik had graag de El Clasico onder tennis willen zien, namelijk Federer en Nadal.
    Oh, en er zit wel degelijjk tactiek en opstelling in tennis.

    Ot; Zaterdag Nederland!
    Ik had trouwens ook gehoord dat er iets van tien spelers voedselvergiftiging hadden van Tsjechië of zo :'D.


    Met jou kan ik praten. Ik baal echt van Novak, als hij dit wint heeft hij alle Slams in één jaar, bah. Maar Nadal ^^!

    Ot; Ja, tien van de elf basisspelers zitten met een voedselvergiftiging, een beetje triest :')
    Trouwens hè, deze scheidsrechter heeft in de afgelopen 19 wedstrijden als 16 keer rood geven. Kan je een inschatting maken?

    [ bericht aangepast op 8 juni 2012 - 19:30 ]


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Doe d'r daar dus nog maar 2 bij :')


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Saruman schreef:
    Doe d'r daar dus nog maar 2 bij :')


    Ik heb het gezien :') Zulk soort mensen mogen ze niet eens laten fluiten.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Polen 1 - 1 Griekenland.

    Is goed voor m'n EK poule :Y)


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Saruman schreef:
    Polen 1 - 1 Griekenland.

    Is goed voor m'n EK poule :Y)

    Ik had 2-1 voor Polen (cat)

    Mebarak schreef:
    (...)

    Met jou kan ik praten. Ik baal echt van Novak, als hij dit wint heeft hij alle Slams in één jaar, bah. Maar Nadal ^^!

    Ot; Ja, tien van de elf basisspelers zitten met een voedselvergiftiging, een beetje triest :')
    Trouwens hè, deze scheidsrechter heeft in de afgelopen 19 wedstrijden als 16 keer rood geven. Kan je een inschatting maken?


    OMFG, da's echt níet normaal! Er waren tijdens Polen-Griekenland 2 rode kaarten gegeven, toch?


    The odds are néver in our favor.