• Een groep jongeren (16 – 24 jaar), die voor hun beroep schrijven, worden bij elkaar gezet in één huis. Er zijn camera’s in het huis geplaatst, het kan 24/7 online worden gevolgd. Het groepje krijgt de hele dag de kans om te schrijven, maar er is per week één challenge. De bewoners moeten dan bijvoorbeeld binnen drie uur iets schrijven. Ze hebben geen televisie in huis, maar wel per dag twee uur internet.
    Elke bewoner heeft een eigen werkkamer, die 24/7 beschikbaar is. De slaapkamer delen ze, net als de keuken, woonkamer en badkamer. Ook is er een kleine opslagkamer voor papier, blocnotes, pennen, potloden en al dat soort bureauartikelen. Voor de songwriters staan er in de werkkamers verschillende instrumenten.


    One Direction bestaat wel



    Personage
    Jongens

    Harry Styles - songwriter - Slade
    Liam Payne - songwriter - Purrfect
    Louis Tomlinson - songwriter - Realist
    Niall Horan - songwriter - kusjeAxel
    Zayn Malik - songwriter - cionegreen
    Logan Lerman - scriptwriter/acteur - Jaye
    Nathaniel Henry Beaufort - songwriter* - Delevingne
    Edward Kye Rodriquez - scriptwriter/acteur - Mygash
    Douglas Booth - songwriter/acteur - Realist

    Meisjes
    Mackenzie Lou Arretez - schrijfster/journalist - Curlies
    Abigail Irene Ellison- songwriter * - xClove
    Penelope Charlotte Stone - scriptwriter/actrice * - Pebble
    Olivia Greenwald - schrijfster * - TheSeasons

    * mag een beroemd persoon zijn

    Regels:
    - Géén oneliners. Probeer een stukje van ongeveer vijf regels te schrijven.
    - Maximaal tweepersonages per persoon, maar dan wel 1 jongen en 1 meisje. Geen andere combinaties
    - Reserveren mag
    - Probeer zo weinig off-topic te gaan. Als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes; ( ), { } of [ ].
    - Meld het even als je voor minimaal vijf dagen niet kunt reageren.
    - Bij vragen kan er contact op worden genomen met mij, het liefst via privébericht.

    nieuwe foto nodig van het huis, de link deed het niet meer!
    Als je ideeën hebt over hoe de kamers er uit zien, stuur een foto! (:

    [ bericht aangepast op 12 dec 2012 - 21:40 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Liam James Payne

    Tranen gleden over mijn wangen. 'Ja, er is veel meer kans dat ie het overleeft. Maar dan nog' mompelde ik. Ik beet op mijn lip om de andere tranen tegen te houden. 'Ik bel even Paul, om te vragen of ik naar mijn vader mag. Jij moet mee' knikte ik tegen Mackenzie. Ik drukte Paul's nummer in en wachtte tot ie opnam. 'Paul?' vroeg ik. 'Mogen ik en Mackenzie één nacht in het ziekenhuis blijven? Eén nacht maar, mijn vader heeft een hartstilstand gekregen' smeekte ik. Een glimlach kwam er door mijn tranen. 'Bedankt Paul. Doei' zei ik en ik hing op. 'We mogen naar mijn vader' zei ik en ik deed mijn schoenen aan en een shirt. Mijn broek hees ik boven over mijn zwembroek, ik moest me haasten.

    [Ik ga (:]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    [Okay, tot vanavond en veeeel plezier! x ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik knikte even verward. Dus hij mocht naar het ziekenhuis? Ik grijnsde van oor tot oor en rende snel naar boven. Zo snel mogelijk als ik kon vulde ik mijn tas met mijn benodigde spullen, zoals schrijfblok, etui met pennen, mobiel, make-up en oordopjes. Ik kleedde me ook nog om in mijn normale kleren. Maar wacht, dat betekende dat Danielle er zal zijn? Nee, ik weet vrijwel zeker dat ze gaat slijmen tegen Liam. Ik zuchtte en liep weer naar beneden.
    ''Wanneer komen ze?'' vroeg ik aan Liam.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2012 - 18:27 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Paul heeft Danielle gestuurd om ons op te halen. Als ze iets zegt, gewoon negeren. Ze is jaloers' knikte ik naar Mackenzie. Ik hoorde al gelijk de bel gaan en pakte Mackenzie's hand vast. 'Daar gaan we dan' mompelde ik en ik deed de deur open. Danielle vloog me om de nek en ik gaf haar een knuffel. Ze gaf een knikje naar Mackenzie en wenkte ons naar haar auto. 'Stap in, ik zet jullie af bij het ziekenhuis en morgen moet ik weg voor x-Factor, dus dan komt Lou jullie waarschijnlijk met Lux ophalen' vertelde ze toen ze instapte. Ik stapte achterin in, zodat Mackenzie naast me kon zitten.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    [Ben ik weer. Mens, wat was dat feest leuk (: ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik ging naast Liam zitten op de achterbank. Danielle was wel een prater zeg. "Maar dan moeten we morgen weer weg?" Zuchtte ik. Ik trok Liam wat dichter tegen me aan en keek hem recht in zijn ogen aan. Een glimlach ontstond rond mijn lippen. Het liefst wilde ik nu gewoon gaan zoenen in het bijzijn van Danielle, maar dat leek me ongepast..


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Ach ja, het is tenminste één nacht' zuchtte ik. Mackenzie keek me recht in mijn ogen aan en ik glimlachte. Danielle hield oms goed via de achteruitkijk spiegel in de gaten. Na een kleine vijf minuten waren we er en met een glimlach bedankte ik Danielle. 'Graag gedaan' wuifde ze het weg. Ik trok Mackenzie mee de auto uit, drukte een kus op haar lippen en trok haar mee naar binnen. Bij de receptie aangekomen, zag ik een kaal meisje van zo'n 6 jaar en ze keek omhoog. Ik knielde bij haar neer en keek vragend. 'Mag ik een handtekening? Ik hou van One Direction' zei ze beverig, met haar prille stemmetje. Ik knikte en pakte de pen van haar aan. 'Natuurlijk. Wat is je naam?' vroeg ik. 'Mackenzie' zei ze en ik keek omhoog naar de andere Mackenzie. Een grijns kwam op mijn gezicht. Daarna keek ik weer naar het meisje en zette mijn handtekening op het kladblok. 'Maar je moet me wel wat beloven' zei ik tegen haar. 'Wat dan?' vroeg ze zacht. 'Dat je snel weer beter wordt' glimlachte ik en ze knikte belovend. Ze liep met een glimlach weg en ik ging weer rechtstaan. 'In welke kamer ligt meneer Payne?' vroeg ik en het meisje achter de receptie keek op haar computer. 'Kamer 856, etage 3' glimlachte ze naar me en ik knikte naar haar. Ik liep samen met Mackenzie naar de lift en wachtte toen ie kwam. Na een paar minuten waren we op de derde etage en ik klopte aan bij de kamer waar mijn vader lag. Daar trof ik een huilende moeder aan en een slapende vader.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    "Dat was werkelijk hilarisch wat er in de auto gebeurde." Grinnikte ik. Danielle hield ons goed in de gaten, wat mij een paar chagrijnige blikken opleverde van haar.
    Eenmaal bij de kamer van Liam's vader ogen, brak mijn hart vrijwel meteen. Het was zo pijnlijk om zijn ouders zo te zien, ik wilde mijn ouders absoluut niet in dezelfde situatie. Ik liep naar het bed toe en knielde neer bij Liam's moeder, zachtjes streelde ik haar rug. Ze keek op en ik glimlachte waterig. "Mackenzie." Fluisterde ik zacht. Tranen prikten in mijn ogen en al snel rolde er een over mijn wang. "Alsjeblieft. Als u huilt, huil ik ook." Glimlachte ik waterig.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Mackenzie, wat fijn om je te ontmoeten' fluisterde Karen en ze pakte Mackenzie's hand vast. 'Mam' mompelde ik en ik liep naar mijn moeder toe. Ik knuffelde haar en tranen rolde over mijn wangen, 'Komt het allemaal weer goed?' vroeg ik zacht. 'Waarschijnlijk wel. Hij heeft een bypass gekregen en zijn hart klopt weer goed. Morgen krijgen we te horen of het helemaal goed is' fluisterde ze. Dat was een opluchting. Ik [akte een stoel en zette die naast het bed neer. Het was pijnlijk om mijn vader zo te zien. Mijn bloed eigen vader. 'Het spijt me, pap. Voor alles. Voor alle ruzies, voor alle scheldwoorden. Maar bedankt dat je me zo geholpen hebt' sprak ik hem toe. Ik keek even naar mijn moeder en Mackenzie, daarna keek ik weer naar mijn vader. 'Dat is Mackenzie. Mijn vriendin' stelde ik haar voor.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik glimlachte zwakjes. Hopelijk ging alles weer goed en ging het niet opeens een andere kant op. Ik ging op Liam's schoot zitten en bekeek zijn gezicht. Op het moment zag het er zo breekbaar uit. Dat begreep ik volkomen, zijn eigen vader lag daar. Slapend en omsingeld door alle piepende apparaten.
    "Ik weet zeker dat het goed komt, Liam." Zei ik glimlachend. Ik keek naar zijn moeder en glimlachte ook.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    Het was in de middag, en ik was nu al doodmoe. Maar ik wilde bij mijn vader blijven. Een verpleegster kwam binnen en keek naar ons. 'Het bezoek uur is afgelopen, maar voor jullie maken we een uitzondering. Het is altijd moeilijk om familie te zien als een lid ervan iets heeft' zuchtte ze en ze haalde een paar slangetjes uit de armen van mijn vader. Ook stelde ze zo de apparaten in en glimlachte. 'Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat alles weer goed komt en hij er weer boven op zou komen. Het slechte nieuws is dat dat soms wel langer dan een maand kan duren' vertelde ze. Blij knikte ik en Karen was onderhand in slaap gevallen. Het maakte niks uit hoe lang het duurde. Als hij maar beter zou worden.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik schrok op van de stem van een verpleegster. Ik was in slaap gevallen op Liam's schoot? Veel kreeg ik niet mee van het nieuws dat de verpleegster tegen Liam zei. "Wat zei ze?" Mompelde ik. Ik wreef wat over mijn hoofd en stond op. Eigenlijk was ik doodmoe, maar ik wilde blijven voor Liam en zijn familie. Anders was ik nu al weg. Ik zuchtte en ging weer op zijn schoot zitten met mijn benen gespreid zodat ik direct naar hem keek. Een kleine glimlach ontstond rond mijn lippen.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Geoff komt er weer boven op. Maar het zal wel lang duren' mompelde ik met een glimlach. Omdat ik zo blij was, drukte ik mijn lippen op die van Mackenzie. Het was zo fijn om te horen. Ik drukte Mackenzie weer stevig tegen me aan en glimlachte ondertussen. Het was dan wel verschrikkelijk om te horen, maar het was fantastisch om te horen dat het weer goed kwam. Wat ik wel wist, was dat de meesten ouderen iets met hun hart kregen. Mijn ogen deed ik dicht en het puntje van mijn tong gleed over Mackenzie's bovenlip.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik opende automatisch mijn mond en mijn tong zocht naar de zijne. Onze tongen speelden een vurig liefdesspelletje, wat me deed glimlachend. Mijn lichaam plakte letterlijk tegen Liam's lichaam aan, maar het maakte mij niet zoveel uit. Smakgeluidjes vulde de kamer en ik grijnsde tegen zijn lippen aan. "Eigenlijk wilde ik dit in de auto doen, in het bijzijn van Danielle." Prevelde ik tegen zijn lippen aan.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    Ik moest zachtjes lachen om Mackenzie. 'Ach ja, Danielle zou vast nog wel eens komen' grinnikte ik. Ik schrok op toen ik een luid gepiep hoorde. Twee verpleegsters en twee dokters kwamen de kamer binnenrennen. 'Wat gebeurt er?' vroeg ik aan een verpleegster die naast me liep. 'Er is iets mis. We moeten het zo snel mogelijk controleren' legde ze uit en ik fronste. 'Is het ernstig?' vroeg ik snel. 'Dat weten we niet' antwoorde ze kort en het bed werd weggereden. Ik slikte het brok in mijn keel door en keek bezorgd naar de uitgang.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."