• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 2
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Zoë begon alles terug in de kar te leggen en ik zag hoe ze begon te rollen met haar ogen. Dat was echt iets dat ze elke keer deed, een soort van zenuwtrekje leek het, bedacht ik me waardoor ik moest grijnzen. 'Dus, je werkt hier al lang?' Glimlachte ik terwijl ik verder Zoë hielp maar tegelijkertijd met het meisje verder sprak. Net voor het meisje kon antwoorden, hoorde ik opeens Zoë's stem waardoor mijn aandacht naar haar ging, 'Finn, steek die kaart in het machientje en typ die code in zodat we naar huis kunnen. Het duurt eeuwen voordat we al die snoep in je bungalow hebben gekregen.' Zei ze terwijl ze gemeen lachte, en daarna alvast naar buiten liep. Ik zuchtte, draaide me weer om naar het meisje en stak daarna de kaart in het machientje waarna ik mijn code intikte. 'Well, thank you for your help.' Glimlachte ik, 'Oh and keep your lovely smile.' Net toen ik me wilde omdraaien en het karretje al wat duwde, hoorde ik opeens het meisje wat roepen en zag dat ze me een papiertje toestopte en een teken deed met haar hand dat wilde zeggen, 'Call me'. Ik grijnsde, gaf een kort knikje en liep daarna uit de winkel met Carli op m'n hielen naar de auto, waar Zoë al stond te wachten. 'Finn Harries hits a homerun!' Riep ik terwijl ik met het papiertje zwaaide naar Zoë.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 23:17 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik wist niet eens waarom ik al begonnen was met alles in de auto te zetten. Ik had een veel te goed karakter voor deze wereld. Ik was klaar met alles in de auto te gooien, letterlijk, toen ik de stem van Finn hoorde.
    "Finn Harries hits a homerun !" riep hij waarna hij met een papiertje zwaaide naar me. Ik beet op mijn tanden en keek naar het papiertje. Wat zou hij ervan vinden als ik dat papiertje héél per ongeluk liet verbranden in het houtvuur ? Een frons verscheen op mijn gezicht waarna ik even om me heen keek. Waar kwam dat nou weer vandaan ? Ik schudde mijn hoofd en glimlachte.
    "Good for you, now get your ass up here" riep ik naar hem terwijl ik terug ging zitten op mijn plaatsje van daarnet. Ik keek op het ticketje hoeveel ik Finn schuldig was en knikte in mezelf zodat ik het bedrag onthield. Het was niet zo overdreven veel, toch niet in vergelijking met als dat snoep dat hij gekocht had. Het kwam ook omdat ik goedkope dingen had uitgezocht zodat ik niet blut werd aan het einde van de week aangezien er hier geen bankautomaat te vinden was.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Toen ik al zwaaiend met het papiertje aankwam, zag ik hoe Zoë op haar tanden beet en naar het papiertje keek, terwijl er daarna een frons op haar gezicht verscheen en ze even om zich heen keek. Ik keek haar even verward aan en bedacht me net dat ik wel eens zou willen weten wat er allemaal in dat kleine kopje van haar omging, maar onmiddelijk kwam de oude oh zo vriendelijke Zoë weer tevoorschijn. 'Good for you, now get your ass up here!' Hoorde ik haar roepen waardoor ik hoofdschuddend moest lachen en zag hoe ze weer op dezelfde plaats van daarnet ging zitten. 'Ayay m'am.' Zei ik serieus terwijl ik salueerde en daarna naar de bestuurderskant liep en me in de autozetel liet ploffen. Daarna keek ik even via de spiegel naar Zoë en zag hoe ze het ticketje aan het bestuderen was. Hm ze was best wel schattig als ze aan het nadenken was, bedacht ik me opeens en toen ik doorhad wat ik dacht, schudde ik onmiddellijk mijn hoofd. 'Don't even bother.' Begon ik terwijl ik haar bleef bestuderen via de spiegel, 'Je moet niets terugbetalen.' Glimlachte ik waarna ik daarna het raampje langs de passagierskant opende en even naar Carli keek. 'Are you coming or are you just going to stand there all evening?' Plaagde ik terwijl ik daarna het papiertje met het meisje haar nummer nog eens bekeek en daarna in het bakje van de dashboard gooide.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 23:39 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik keek op van het papiertje, automatisch in die spiegel aangezien ik hem ondertussen wel doorhad, en keek hem verbaasd aan. Hij liet het raampje zakken en zei tegen Carli dat ze erin moest komen. Of, tja, daar kwam het op neer.
    Ik stak het papiertje in de zak van mijn jas en schoof door naar het midden van de achterbank zodat ik tussen de 2 zetels voor mij kon kijken. Ik boog voorover en keek opzij naar Finn.
    "Oké, niet alles dan, maar zeker de helft !" zei ik serieus, "Omdat je dankzij mij daarnet leek te blozen" bedacht ik me als goede reden, "Aan 1 kant van je gezicht dan, maar dan nog". Jup, mijn reden om te betalen was niet zo goed als ik hoopte dat hij zou zijn, maar het was iets ! Trouwens, hij wist niet eens hoeveel hij moest betalen, dus ik kon zo het gehele bedrag voor zijn neus leggen terwijl hij het niet eens zou doorhebben. Oké, jawel, want als het gehele bedrag de helft was van wat ik eigenlijk zou moeten betalen dan zaten we over het totaalbudget, maar hij zou het vast niet merken. Oké, waarschijnlijk wel, maar dan stak ik het gewoon in zijn portefeuille en dan lijmde ik dat ding dicht met secondelijm zodat hij het niet kon teruggeven !
    Niet 1 van mijn beste plannen, of wel soms ?

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik zag in de spiegel hoe Zoë naar het midden van de achterbank schoof en voorover boog en me dan aankeek. 'Oké, niet alles dan, maar zeker de helft!' Hoorde ik haar protesteren, 'Omdat je dankzij mij daarnet leek te blozen. Aan één kant van je gezicht dan, maar dan nog.' Ik lachte door haar opmerking, ''Naah, like I already said: don't bother. Hoewel je me natuurlijk nog steeds kan trakteren.' Daarna verplaatste ik me in de zetel zodat ik Zoë's gezicht nu helemaal zag, 'En dat van die klap had ik misschien nog wel verdiend.' Gaf ik toe waarna ik daarna even in de spiegel zag en keek naar mijn wang. Daarna schoot er ineens een ideetje in me op en bedacht me opeens dat ik al de hele tijd mijn camera in mijn jaszak had, 'Want to make a short movie for your fans? I promise I won't do eyesex.' Voegde ik er lachend nog aan toe.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 23:53 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Well, like I said, I'm gonna pay it" zei ik koppig terug. Hij ging anders zitten zodat hij mijn gezicht nu helemaal kon zien.
    "En dat van die klap had ik misschien nog wel verdiend" gaf hij toe. Ik keek hem verbaasd aan. Wat ?
    "Helemaal niet Finn, het was eigenlijk de bedoeling geweest dat die klap véél zachter was dan hij eigenlijk is geworden". Ik haalde schuldig mijn schouders op en begon te lachen. Ik sloeg mijn hand voor mijn mond en knikte, "Het is goed, maar doe dat eyesex dingetje maar, anders zullen je fans boos zijn denk ik" zei ik waarna ik mijn tanden bloot lachte. Ik ging wat beter zitten zodat ik goed in beeld kwam en zocht naar de camera die hier ergens moest liggen.
    "waar ligt dat ding van je ?".

    Finnegan Harries 'Finn'
    Toen ze weer koppig zei dat ze het toch ging betalen, haalde ik gewoon m'n schouders op. Waarschijnlijk zou ze het straks toch vergeten en zou ik mooi mijn gelijk hebben gekregen. Daarna toen ik zei dat ik het misschien wel verdiend had, veranderde haar uitdrukking in verbaasd. 'Helemaal niet Finn, het was eigenlijk de bedoeling geweest dat die klap véél zachter was dan hij eigenlijk is geworden.' Zei ze terwijl ze begon te lachen, 'Ja oké, maar je had wel gelijk.' Begon ik, "Ik had jou of misschien wel iemand anders kunnen verwonden.' Daarna knikte ze als bevestiging op mijn vraag of we een filmpje gingen maken en zei ze dat ik m'n eyesex dingetje, zoals zij het noemde, mocht doen. Ik grijnsde en graaide toen in mijn jaszak naar mijn camera toen ze hem vroeg en gaf hem aan haar. 'Well, let's start.' Zei ik geamuseerd terwijl ik haar vragend aankeek, 'That's by the way the on button.' Grijnsde ik waarna ik daarna op het knopje voor haar duwde.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 0:05 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik nam de camera aan en keek er even naar. Langzaam verzonk ik in mijn eigen verwarde gedachten. Voornamelijk gingen ze over Finn, maar tja, ik was te druk bezig met nadenken om dat te beseffen. De stem van Finn zelf haalde me uit mijn gedachten door de camera aan te zetten. Het bloed steeg naar mijn wangen waarna ik verlegen glimlachte.
    "Ik was aan het twijfelen" verzon ik snel, "Stel dat ik op het verkeerde knopje drukte en je camera ontplofte, wat dan huh ?". Ik beet op mijn lip en begon met filmen.
    "Hi guys !" zei ik waarna ik vrolijk waarna ik even kort zwaaide. "Guess who's with me !" ging ik verder. Ik draaide de camera en stukje Finn's kant uit waardoor hij in beeld kwam.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Het leek wel alsof ze helemaal in gedachten verzonken was en net toen ik het on knopje aanzette, leek ze terug tot de realiteit te komen en steeg het bloed naar haar wangen terwijl ze verlegen glimlachte. What was that all about? 'Ik was aan het twijfelen, stel dat ik op het verleerde knopje drukte en je camera ontplofte, wat dan huh?' Hoorde ik haar zeggen en ik schudde lachend mijn hoofd, 'Jij hebt toch ook voor alles een antwoord klaar he Zoella.' En ik gaf een zacht duwtje met mijn hand tegen haar hoofd. Daarna plaatste ze de camera voor haar gezicht, 'Hi guys!' Zei ze vrolijk waarna ze even kort in de camera zwaaide, 'Guess who's with me!' En ik zag hoe ze de camera een stukje draaide zodat ik in beeld kwam. 'Hi!' Zei ik terwijl ik een paar witte tanden tevoorschijn toverde en een handgebaar naar de camera maakte en daarna weer even doordringend in de camera keek terwijl ik vertelde dat we net naar de supermarkt waren geweest. 'Oh and, guess what, this master,' En ik wees op mezelf, 'Just scored the number from a cute girl.' Grijnsde ik waarna ik daarna het papiertje uit het bakje haalde en er even mee voor de camera zwaaide, 'So guys, if you are planning to score a number from a girl, my tip towards you: do it in a supermarket.' Voegde ik er nog lachend aan toe terwijl ik daarna even met één hand door mijn haren ging.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 0:33 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Hi !" zei Finn waarna hij ook iets deed met zijn hand. Het moest lijken op zwaaien, maar tja, nee, ik ging er niets meer over zeggen. Ik keek even opzij waardoor ik zag dat hij weer zijn dingetje aan het doen was, maar voor ik er ook nog maar iets over kon zeggen verstoorde Finn mijn plan, "Oh and guess what, this master", hij maakte een gebaar naar zichzelf, "Just scored the number from a cute girl". Hij toonde het papiertje en zei dat als je een nummer wou scoren je het in de supermarkt moes doen. Ik was van plan te zeggen dat het meisje niet ik was, maar ik had een 2e antwoord klaar die uit mijn mond kwam rollen.
    "Yeah, and Zoë here did all of the hard work, huh lazy ass Finn ?" zei ik waarna ik hem even droog aankeek en een duwtje gaf tegen zijn arm. Hij ging met zijn hand door zijn haren, "Oh, let me help you !". Vrolijk woelde ik met mijn vrije hand door zijn haar waardoor het door de war kwam zitten, "Lucky you, 'cause I'm holding the camera" zei ik serieus, "But OK, just a quick update, Finn bought so much candy, it hardly fits in the car !". Ik begon stom te lachen in de camera. Wat was ik toch goed in antwoorden geven, Dahamn.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 0:53 ]

    (sorry, dat ik even niet reageerde, masr was kerstavond aan het vieren, hoe kan carli het beste inspringeb?)

    Finnegan Harries 'Finn'
    Net toen ik vertelde dat als je een nummer wilde scoren je het in de supermarkt moest doen, hoorde ik zoals verwacht meteen Zoë's stem. 'Yeah, and Zoë here did all the hard work, huh lazy als Finn?' Zei ze terwijl ze me droog aankeek en daarna aan duwtje gaf tegen mijn arm. 'Yeah, I let you do the hard work because you have a gift for such things. I didn't want to disturb you in your development.' Grijnsde ik waarna ik daarna voelde hoe ze met haar vrije hand door mijn haar ging met de woorden 'Oh, let me help you!' Even keek ik haar verbaasd aan, 'Lucky you, 'cause I'm holding the camera.' Zei ze zo serieus dat ik er door moest lachen. 'Well, thanks for your concern, babe.' Zei ik terwijl ik expres de nadruk legde op de bijnaam. Zoë had de camera weer voor haar gezicht geplaatst waardoor ik uit beeld was en ik dus helemaal naar rechts moest leunen en bijna tegen Zoë's hoofd botste om in beeld te komen. 'Well guys, what do you think about
    my new look? A Zoë Sugg original.' Vroeg ik lachend terwijl ik weer in de camera staarde maar deze keer om mijn haar dat nu helemaal door elkaar was eens goed te bekijken. 'But OK, just a quick update, Finn bought so much candy, it hardly fits in the car!' Zag ik Zoë stom lachen in de camera waardoor ik automatisch ook moest lachen. 'I was hungry.' Zei ik met een pruillip waarna ik daarna met mijn hoofd een beetje naar recht ging waardoor ik Zoë een duwtje kon geven. Daarna draaide ik de camera in Zoë haar handen naar de raam die nog steeds open was aan de passagierskant en riep op de achtergrond: 'We forgot to mention it, but Carli is here too. Say hi to the YouTubers Carli!'

    (Ik hoop dat je zo wat kan inspringen in het verhaal :') )

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 10:28 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    (ik zal proberem vandaag te reageren maar heb het n beetje druk door 1e kerstdag)


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik begon te lachen en gaf hem een duwtje terug waardoor de camera terug wat bewoog.
    "Btw Finn, I don't know if you know, but you're in my personal space" zei ik serieus. Waarom had ik het gevoel dat deze video echt gewoon raar was ? Net als alle andere video's trouwens hoor, dus dat viel wel goed mee. Een kleine geeuw verliet mijn mond waardoor ik automatisch mijn hand voor mijn mond legde. Die reis was zo vermoeiend, niet normaal. Het feit was dat ik veel te vroeg was vertrokken naar mijn goesting, maar ik had nog eens 2 uur in de fille gestaan ook.
    Ik legde me over de gehele achterbank en zette mijn muts weer beter op terwijl Carli in de auto stapte en iets zei tegen Youtube. Je moest eens weten hoe vreemd het was om tegen een camera te praten, maar toch ook weer miljoenen mensen.
    "Oh Finn, je pruillipje moet nog aan gewerkt worden hoor" zei ik serieus, zonder mijn ogen te openen.

    Finnegan Harries 'Finn'
    'By the way Finn, I don't know if you know, but you're in my personal space.' Zei Zoë serieus terwijl ze me een duw terug gaf. Daarna zag ik hoe ze geeuwde en zichzelf over de hele achterbank legde, waardoor ik de camera van haar overnam. Daarna draaide ik de camera naar Carli zodat zij nog enkele woorden kon zeggen terwijl ze instapte. Vervolgens bracht ik mijn hoofd weer in beeld van de camera, en wilde net wat zeggen toen ik opeens Zoë's stem hoorde. 'Oh Finn, je pruillipje moet nog aan gewerkt worden hoor.' Ik draaide mijn hoofd om, zodat de mensen thuis, dus enkel mijn achterhoofd zagen en zag hoe Zoë helemaal relaxt op de achterbank lag met haar ogen gesloten. 'Euh? To be clear about it, I have the best pout in the world.' Zei ik geamuseerd waarna ik me daarna weer omdraaide naar de camera met een pruillip. 'Don't you agree with me?' Vroeg ik terwijl ik daarna weer intens in de camera keek. Daarna bedacht ik me maar eens dat we een einde moesten breiden aan het filmpje, vooraleer alle mensen hier op de parking dachten dat we gek waren. 'Guys, thanks for watching but now we are heading back to the YouTubecrib.' Zei ik geamuseerd waarna ik daarna het beeld naar Carli verplaatste die de fans nog even uitwuifde en vervolgens naar Zoë die nog steeds onbewogen op de zetel lag. 'I guess little Zoë is tired, so ssssht.' En ik zette mijn vinger voor mijn mond als teken dat iedereen stil moest zijn. Daarna deed ik nog eens een handgebaar naar de camera en fluisterde nog een afscheidsgroet. Vervolgens klapte ik de camera dicht en startte de motor en reed terug naar het erf. Na een kwartiertje kwamen we aan, keek ik nog eens via de spiegel en zag dat Zoë in slaap was gesukkeld. Ik stapte uit, deed daarna de passagierskant langs mijn kant open en twijfelde even wat ik nu moest doen. Moest ik ze wakker maken? Of moest ik ze laten slapen en gewoon naar haar bungalow brengen? Ik haalde een hand door mijn haar terwijl ik zag hoe Carli geluidloos uitstapte.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 16:34 ]


    Rise and rise again until lambs become lions