• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 2
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Wanneer ik vroeg waarop ze aan het wachten waren, zag ik hoe Zoë haar mond opende en daarna weer sloot en me grijnzend aankeek. Even was ik verward omdat ik weer één of ander scherp en geniaal antwoord had verwacht, maar al snel herpakte ik me en zag hoe ze langzaam achter mijn stoel ging zitten terwijl ze zei dat Carli vooraan mocht zitten. Ik keek toe hoe Carli instapte en keek daarna in de spiegel en zag hoe Zoë met haar hoofd tegen de raam aanleunde. 'Oh, is little Zoë tired?' Grijnsde ik wetend dat ik weer deze plagende opmerking niet kon laten liggen. Daarna zag ik hoe Carli instapte, 'Buckle up.' Grijnsde ik waarna ik daarna de motor aanzette en hoorde hoe Zoë zei dat ze het zou appreciëren als ik haar levend en heelhuids in de stad wist te brengen en Carli het hoorde bevestigen.Ik maakte een pfft geluidje alsof ik verontwaardigd was, reed daarna naar achteren om zo uit mijn parkeerplaats te rijden en reed daarna het erf af richting de stad. 'En, wat vinden jullie tot nu toe van deze spannende rit begleid door de enige echte Finn?' Grijnsde ik terwijl ik eerst naar Carli keek en daarna via de spiegel naar Zoë.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 15:02 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    carli bybell

    Finn starte de auto, en reed van de parkeerplaats af, richting de stad.
    'En, wat vinden jullie tot nu toe van deze spannende rit begleid door de enige echte Finn?' grijnsde hij, terwijl hij mij eerst aankeek en daarna naar zoe keek.
    'Ik vind het een hele spannende rit hoor, het nog nooit zo'n spannende rit gehad in een auto' grapte ik. 'Heb je eigenlijk wel een radio in de auto finn?' Vroeg ik aan hem en zocht bij het dashboard even of ik een radio kon vinden. 'Dan kunnen we tenminste nog even kerst muziek opzetten' Ik had de radio gevonden en drukte op het knopje. 'Oke even naar een leuke zender zoeken met kerstliedjes' ik had er een gevonden, en ''last christmas'' galmde door de auto heen. Ik zong zachtjes mee met de muziek. 'Last christmas, i gave you my heart, but the very next dat, you gave it away, this year, to save me from tears, i'll give it to someone special' ik hield echt van kerstliedjes, als ik thuis was, en ik was de kerstboom aan het opzetten, of wat dan ook, ik had altijd kerstmuziek op, om mee te kunnen zingen, ik kende eigenlijk ook wel bijna alle liedjes uit mijn hoofd.


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik gaf een stamp tegen zijn stoel na zijn opmerking waarna ik hem nog een dodelijke blik toeworp in de spiegel. Ik wou gewoon naar buiten kijken ! Hij startte de auto en reed weg van het erf. Opgelucht dat we nog steeds niet verongelukt waren ging ik wat meer onderuitgezakt zitten.
    "En, wat vinden jullie tot nu toe van deze spannende rit begeleid door de enige echte Finn ?" grijnsde hij, waarna zijn blik naar Carli ging en dan naar mij.
    "Beangstigend, en stop met naar me te kijken Finnegan !". Geen idee waarom ik altijd Finnegan zei eigenlijk, ik vond het gewoon zo'n grappige naam. Ik blies mijn adem uit tegen het raam en tekende er wat figuurtjes in. Carli was vrolijk aan het meezingen met de radio die ze had opgezet na te hadden gezegd dat het een héél spannende rit was.
    "Je moet niet liegen tegen hem hoor Carli" zei ik grijnzend.
    Had ik eigenlijk mijn geld wel mee ? Ach, ik betaalde Finn wel terug als we terug waren. En Carli ook, als dat nodig zou zijn, maar zoveel at ik nou ook weer niet. Dacht ik.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 15:17 ]

    Finnegan Harries 'Finn'
    'Ik vind het een hele spannende rit hoor, heb nog nooit zo'n spannende rit gehad in een auto.' Hoorde ik Carli lachend zeggen waardoor ik moest glimlachen. 'I knew it! Mission accomplished.' Zei ik enthousiast waarna ik daarna hoorde hoe Carli het dashboard afging op zoek naar een radio en deze dan opzette en 'last Christmas' door de auto galmde. Ik hoorde hoe Carli zachtjes begon mee te zingen en opende verbaasd mijn mond, 'Volgens mij heb ik net wat ontdekt dat ik nog niet van jou wist.' Grijnsde ik, 'You have a talent.' Daarna hoorde ik Zoë's stem, 'Beangstigend en stop met naar me te kijken, Finnegan!' Roepte ze en onmiddellijk kreeg ik een plagende grijns op mijn gezicht, 'I knew you couldn't handle my eyesex-look.' Daarna bedacht ik me opeens dat ze me al enkele keren had genoemd met mijn volledige naam, 'Zoë, noem me maar gewoon Finn. I don't like my name.' Zei ik waarna ik weer expres via de spiegel keek en zag hoe ze figuurtjes in de raam tekende. Daarna hoorde ik hoe ze zei tegen Carli dat ze niet moest liegen en mijn lippen vormde al snel een lach. Ze had ook steeds voor alles een antwoord klaar. Daarna reed ik de parking van de supermarkt op en zocht een plaatsje.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 15:44 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik maakte een, dat is waar-gebaar bij het feit dat Carli goed kon zingen. Alleszins beter dan mij en Finn zelf. Na mijn woorden kreeg Finn een plagende grijns, alweer.
    "I knew you couldn't handle my eyesex-look". Ik trok mijn wenkbrauwen op, maar voor ik iets kon zeggen ging hij al verder, "Zoë, nome me maar gewoon Finn. I don't like my name", hij keek opnieuw naar me via de spiegel waarna ik even liefelijk lachte naar hem, "Waarom denk je dat ik je volledige naam zeg ?" vroeg ik lachend. Ik stapte uit toen hij had geparkeerd en keek hem aan met mijn armen over elkaar geslagen, "En over die look van jou, sorry dat ik er niet tegen kon dat je naar me kijkt als een pedofiel die net een nieuwe prooi heeft gevonden". Ik trok 1 wenkbrauw op en grijnsde uitdagend naar hem.
    "Don't mess with Zoë" lachte ik waarna ik op mijn lip beet en mijn best deed om niet weer te vallen zodat Finn geen reden had om nog eens met me te lachen.

    carli bybell

    'I knew it! Mission accomplished' zei finn enthousiast tegen mij, en ik hoorde zoe tegen me zeggen dat ik niet moest liegen tegen finn. ik moest lachen. 'Oke, ik zal wel nooit nooit nooit meer tegen hem liegen'
    'Volgens mij heb ik net wat ontdekt dat ik nog niet van jou wist.' Grijnsde finn, 'You have a talent.' Ik kijk hem verbaasd aan. 'Nou zoveel talent heb ik nou ook weer niet hoor, ik vind het gewoon leuk om te zingen meer niet, nog nooit heeft iemand tegen me gezegt dat ik talent heb voor zingen' lach ik. Het was echt zo, ik zong of in de auto, of onder de douche, maar als ik zong bij mijn ouders of bij wie dan maar, niemand zei ooit tegen mij dat ik er talent voor had, en dat geloofde ik ook gewoon niet. We waren aangekomen bij de parking van de supermarkt. 'Nou dat was ook snel zeg, ik had gedacht dat we veel langer hadden moeten rijden naar een supermarkt, nu alleen nog een plekje zoeken' toen we een plekje hadden gevonde, stapte ik ook de auto uit net zoals zoe

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 15:44 ]

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik hoorde hoe Carli haar talent ontkende en daarna vertelde dat nog nooit iemand dat had gezegd. 'Nu hebben dan welgeteld twee mensen het al gezegd.' Glimlachte ik waarna ik daarna Zoë hoorde, 'Waarom denk je dat ik je volledige naam zeg?' Grijnsde ze en eerlijk gezegd had ik zo'n antwoord eigenlijk wel verwacht dus legde ik me erbij neer. Daarna parkeerde ik de auto en stapten we allemaal uit en zag ik meteen hoe Zoë naar me keek en haar armen over elkaar had geslagen en me uitdagend aankeek. 'En over die look van jou, sorry dat ik er niet tegen kon dat je naar me kijkt als een pedofiel die net een nieuwe prooi heeft gevonden.' Ik haalde mijn schouders op waarna ik even lachte toen ze zei dat ik niet met haar mocht sollen. 'Well, mijn prooi let maar niet op dat je valt.' Grijnsde ik waarna ik daarna nog snel mijn camera uit de auto haalde en de supermarkt binnenliep. 'Wow, it's just day one and I already have many nicknames for you.' Riep ik nog terwijl daarna de schuifdeuren achter me dicht gingen en ik lachend naar Carli en Zoë keek die nog buiten stonden.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 15:57 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Well, mijn prooi let maar op dat je niet valt" grijnsde hij waarna hij zijn camera uit de auto haalde en de supermarkt inliep. Ik volgde hem naar binnen. Het gebouw op zich was best groot, ik hoopte de winkel ook.
    "Wow, it's just day one and i already have many nicknames for you" riep hij nog. De schuifdeuren gingen dicht voordat ik of Carli naar binnen konden waardoor ik hem droog aankeek. Serieus ?
    Ik liep naar binnen zodra de deuren weer opengingen, "Yeah, and I don't like them" zei ik waarna ik hem een duwtje gaf en wegliep van hem tussen de rekken. Weet je wat ik altijd al eens wou doen ? Verstoppertje spelen in de winkel ! Moet toch geweldig zijn of niet ?
    Ik keek tussen de verschillende rekken en nam af en toe iets van het rek dat ik wel kon gebruiken. Misschien moest ik toch een mandje hebben genomen, of een kar.

    Finnegan Harries 'Finn'
    De deuren gingen weer open en meteen kreeg ik een duw van Zoë, 'Yeah, and I don't like them.' en daarna liep ze weg van me en verdween tussen de rekken. Ik haalde mijn schouders op, liep daarna in de tegengestelde richting waarin Zoë was gegaan en kwam meteen in de juiste gangpad terecht. Mijn ogen werden groter toen ik alle verschillende soorten snoep, koekjes, wafels, chocolade, etc zag en begon onmiddellijk te graaien links en rechts, en plaatste alles in mijn armen. Na al verschillende koekjes, snoepzakken en verder te nemen, zag ik dat mijn armen langzaam voller begonnen te worden en wanneer ik door had dat ik niet alles zou kunnen dragen, besloot ik om maar op zoek te gaan naar een kar. Terwijl ik het gangpad uitliep, viel mijn oog nog op een zak met zuurtjes en besloot dat ik deze zeker niet kon laten liggen en plaatste de zak tussen mijn tanden omdat mijn armen al vol waren. Daarna liep ik verder en liet mijn oog vallen op de rij karren die in het begin van de winkel waren en gooide alles erin. Daarna besloot ik maar om terug op zoek te gaan naar de andere en liep met volle vaart zodat ik daarna kon springen op de kar en deze verder reed zonder mij die het duwde.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 16:31 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Nadat ik nog wat meer dingen had gehaald besloot ik de rest maar eens te zoeken, hopend dat iemand zo slim was geweest om een kar of mandje te nemen.Voorzichtig dat ik niets of niemand omver liep ging ik alle gangen in en uit. Bij bijna de laatste gang keek ik opzij op het einde van die gang. Een karretje kwam met wel heel veel vaart op me af waardoor ik een gil slaakte en achteruit sprong. Het karretje passeerde met een persoon achterop. Hoe kon het ook anders eigenlijk ? Ik had zo hard kunnen weten dat hij het ging zijn. Ik rolde met mijn ogen en liep rustig naar het karretje dat ondertussen alweer stil stond. Ik gooide alles er in, bovenop de kilo's snoep die Finn meehad, en keek op naar hem.
    "Fijn dat je zo begaan bent me je vrienden" zei ik met een fake-glimlach, "Die waarschuwing dat je eraan kwam hielp echt enorm". Het sarcasme droop van mijn gezicht af waarna ik mijn vlakke hand tegen zijn kaak liet slaan. Niet hard natuurlijk, hij moest gewoon weten dat ik net weer bijna dood was door hem. Alhoewel, het was pas de eerste keer dat hij ervoor zorgde dat ik bijna dood was, maar dat maakte niet uit.

    carli bybell

    Ik liep achter zoe en finn de supermarkt in, en voor ik het wist waren ze al verdwenen, allebei een andere kant uit, ik zag dat finn richting de koekjes liep. 'nou laat ik dan maar op het voedsel aflopen wat we wel echt nodig hebben' zei ik tegen mezeld en duwde mijn winkelwagen richting het avondeten. Binnen no time had ik mijn wagen vol liggen met van alles lekkers. Laat ik maar eens opzoek gaan naar finn en zoe. Finn had ik al eerst gevonden, die zelf in zijn eigen winkelwagen was gaan zitten. 'finn, wat ben jij aan het doen' zei ik lachend. En keek evem in zijn wagen. 'nou gelukkig heb ik.nog aan het avondeten gedacht en flessen wijn' en gelukkig had zoe ook nog wat meegenomen die er ook bij was

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 19:02 ]

    Finnegan Harries ‘Finn’
    Het karretje ging juist op volle vaart tot het net samen met mij erop een gang voorbijging en ik meteen Zoë’s schreeuw hoorde, en zag haar meteen achteruit springen. Een lach rolde over mijn lippen wanneer ik enkele meters verder het karretje tot stilstand bracht door mijn voet als een rem te gebruiken. Ik zag hoe Zoë heel rustig kwam aanlopen en verwachte meteen al een uitbrander. Terwijl ze met haar ogen rolde, gooide ze alle andere dingen die ze vasthad erin boven mijn snoep en keek naar me. ‘Fijn dat je zo begaan bent met je vrienden.’ Zei ze met een geforceerde lach, ‘Die waarschuwing dat je eraan kwam hielp echt enorm.’ Ik hoorde hoe de sarcasme van haar zin droop en net toen ik wilde antwoorden, voelde ik haar vlakke hand tegen mijn kaak. Even keek ik haar verbaasd aan en voelde dan aan mijn kaak die langzaam wel wat rood werd, ‘Wow, someone here is agressive.’ Mompelde ik toen net Carli kwam aangelopen. ‘Finn, wat ben jij aan het doen?’ Zei ze lachend en probeerde mijn triomfantelijke glimlach te verbergen. ‘I didn't do anything, ik was gewoon mezelf aan het proberen te amuseren, in tegenstelling tot andere mensen.' Zei ik terwijl ik op dat laatste de nadruk legde en met een veelbetekenende blik naar Zoë keek. Daarna zag ik hoe ze in het karretje keek en meldde dat ze al gelukkig aan het avondeten had gedacht. ‘Pfff, well I'm the fun side and you guys are the uninteresting and boring side.' Grijnsde ik. Daarna keek ik ze allebei even aan, ‘Oké, op naar de kassa.’ Zei ik terwijl ik daarna weer het karretje heel snel verder duwde zodat ik weer vaart kreeg, en daarna er weer op ging hangen.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 20:56 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "Weet je, ik wou de rode kaak nog goed maken, maar nu je me saai hebt genoemd mag je dat vergeten" zei ik serieus waarna ik voor de kar kroop en alles op de band begon te leggen. Dit doen was voor mij een soort tetris spelletje, had jij dat ook niet ? Oké, dan lag het weer aan mij zeker ?
    Toen zo goed als alles op de band lag en er nog een paar zakken snoep overbleven gooide ik die er gewoon bovenop en zuchtte opgelucht.
    "Wel, ik moet jullie wel teleurstellen, want ik heb geen geld bij, sorry" zei ik waarna ik spijtig mijn schouders ophaalde en ze verontschuldigend aankeek. Ik was het gewoon vergeten oké ? Finn was zo ongeduldig geweest dat ik er niet eens meer aan gedacht had. Oké, nee, ik had zo'n honger dat ik Finn zo heb opgejaagd zodat ik aan niets anders aandacht kon besteden, maar dat moesten ze niet weten.

    Finnegan Harries 'Finn'
    'Weet je, ik wou de rode kaak nog goed maken, maar nu je me saai hebt genoemd mag je dat vergeten.' Hoorde ik Zoë serieus zeggen waarna ik daarna zag hoe ze alle spullen op de band begon te leggen. 'Jij en goed maken?' Lachte ik, 'Dat zijn twee woorden die totaal niet bij elkaar horen.' Daarna wreef ik nog eens over de rode plek en zag dat ze daarna alles op de band had gelegd. 'Wel, ik moet jullie wel teleurstellen, want ik heb geen geld bij sorry.' Zei ze verontschuldigend terwijl ze haar schouders ophaalde. Ik haalde m'n schouders op, taste daarna in mijn achterzak en nam mijn portefeuille eruit. 'Ik heb denk ik wel genoeg.' Glimlachte ik waarna we daarna aan de beurt waren en er een jong meisje, ik moest zeggen niet al te lelijk, ons aanstaarde. 'Hebben jullie een klantenkaartje?' Vroeg ze opgewekt terwijl ze al meteen begon te scannen. 'Nee sorry, maar is mijn glimlach niet genoeg?' Grijnsde ik waardoor ze moest lachen. 'You have a lovely smile.' Glimlachte ik, waarna ik de spullen die ze al gescant had in de kar begon te leggen.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik keek hem boos aan, "Jij bent goed op weg om straks in de sneeuw achtergelaten te worden Finnegan". Ik was gewoon moe aan het worden van het reizen en zo. Mijn humeur was niet op mijn beste niveau nu. Ik wou het op de jetlag steken, maar helaas had ik die niet. Volgens mij was het verschil gewoon een uur bij, dus dan kon ik het nog niet op de jetlag steken want als het hier 11 uur is dan zou het thuis pas 10 uur zijn. Ik begon alles terug in de kar te leggen en rolde met mijn ogen toen hij nog met het kassa-meisje begon te flirten.
    "Ja hoor, laat Zoë het werk doen terwijl jij haar nummer probeert te scoren", dacht in in mezelf. Ik ging het niet luidop zeggen of ik had de kans dat ik nog naar huis mocht gaan lopen, en dat wou ik niet. Trouwens, hij was wel aan het helpen hoor, maar als je hem alles zelf liet doen voor in te laden dan stond je hier morgen nog met zijn slakkentempo.
    "Finn, steek die kaart in het machientje en typ die code in zodat we naar huis kunnen, het duurt eeuwen voordat we al die snoep in je bungalow hebben gekregen". Ik toverde een plagend lachje om mijn lippen en liep alvast naar buiten. Hij mocht de kar lekker duwen aangezien ik net alles terug had ingeladen nadat ik alles had uitgeladen. Of ik jaloers was ? Natuurlijk niet, ik was gewoon moe.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 23:05 ]