• © Firebolt




    Het is het derde jaar van Harry, Ron en Hermelien. Ron ligt in bed in de ziekenzaal en Harry en Hermelien staan op het punt met behulp van de tijdverdrijver Sirius te gaan redden. Maar... Het gaat iets anders... Ron, die nieuwsgierig is, staat op en loopt hinkend naar Harry en Hermelien toe. Hij struikelt, houdt zich nog net vast aan Harry en slaat perongeluk, maar erg hard, tegen de tijdverdrijver. Het zandlopertje begint te draaien en te draaien, verschrikkelijk hard. Elkaar verschrikt vasthoudend beginnen ze terug te gaan in de tijd. Jaren en jaren terug...

    Zo komen Harry, Ron en Hermelien terug op Zweinstein. Maar dan... In de tijd dat James, Sirius, Remus en Peter er op zaten. Krijgen ze met z'n drieën uitgelegd wat er is gebeurd? Komen ze er achter wie ze zijn. Blijven ze? Of willen ze zo snel mogelijk terug? En... Wordt dit vriendschap of geloven the Marauders hen niet en... gebeurd er iets vreselijks? Dit alles wordt in deze RPG beschreven.



    Regels
    - Minimaal 4 regels per post
    - Mensen met ervaring! Echt, hier wordt vaak om gevraagd en toch komen er nieuwelingen in de RPG. Hier wil ik dat dus NIET. Echt mensen met een hoop ervaring, ook op Quizlet, er zijn namelijk maar een paar personages.
    - Vermoord elkaar niet, vechten mag maar niet doden.
    - Geen afgesproken liefdes, niet gelijk verliefd worden in het eerste topic of iets dergelijks. Komt erg onwaarschijnlijk over.
    - Als je meedoet, weet zeker dat je goed kan meedoen en niet maar een paar posts
    - 16+ toegestaan, maar houd het netjes a.u.b.
    - GEEN zelfverzonnen namen.
    - Alleen IK open nieuwe topics
    - HEB PLEZIER! het lijkt een grote lap regels, maar dit is echt alleen om het leuk en netjes te houden.



    Personages:

    Oude tijd

    James Potter Firebolt

    Sirius Zwarts Bastard

    Remus Lupos WillNotLearn

    Peter Pippeling Firebolt

    Lily Evers Rider

    Nymphadora Tops annickemiek


    Emily Purder –Moeder Katja Bell-

    Charles Bell –Vader Katja Bell-

    Emma Lyssanie –Moeder Loena Leeflang-

    Xenofilus Leeflang –Vader Loena Leeflang-

    Lucius Malfidus

    Severus Sneep DreamerN

    Bellatrix van Detta Bastard

    Narcissa Malfidus


    Nieuwe Tijd

    Harry Potter Kwijt

    Ron Wemel

    Hermelien Griffel Kwijt



    Inschrijven kan in dit topic.



    In dit kader hou ik bij wat er is gebeurd in de rpg. Handig voor als je een keer weg bent en je wilt weten wat er is gebeurd:
    -De kerstvakantie begint op Zweinstein.
    -Harry, Ron en Hermelien komen in het jaar 1976, de tijd van de marauders.
    -Hermelien ontmoet Tops, Lily, James, Sirius, Remus en Peter.
    -Severus ontmoet Harry



    VEEL PLEZIER!

    [ bericht aangepast op 7 jan 2013 - 19:11 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Lily Evers

    'Harry is inderdaad een leuke naam.' Ik moest moeite doen om niet te grinniken. Hij was echt vaag, ik zeg allerlei belangrijke dingen en hij reageert zo. 'Maar je wilt beweren dat dat kind uit de toekomst komt of dat het duistere magie is?' Voorzichtig haalde ik mijn schouders op en dacht na. Ik kon haar ook weer niet gelijk veroordelen, maar ik vond het wel heel vreemd allemaal.
    James ging beschermend voor mij staan, wat mij lichtelijk verbaasde. Dit was nu al de zoveelste keer vandaag dat hij opeens even aardig deed. Misschien was ik dan toch iets te onaardig tegen hem geweest, toen hij mij mee uit vroeg. Hopelijk had ik hem niet gekwetst, al leek dat er verder niet op. 'Wie ben je en uit welk jaar kom je?' vroeg hij en ik keek om hem heen naar het meisje.
    'Ik kan niet vertellen wat er echt aan de hand is, want dat zou.. Niet te geloven zijn. Letterlijk, alhoewel het eraan ligt of Harry komt opdagen of niet. Jullie hoeven je geen zorgen over hem te maken, althans, nog niet. Maar alsjeblieft, vertel me in welk jaar ik zit, als jullie dit vertellen, zal ik zo goed zo slecht, jullie vragen beantwoorden,' zei ze en ik begon het vreemder en vreemder te vinden, al leek ze ons geen kwaad te willen doen. Het enige wat mij echt dwars zat was die Harry, wie was het? Het leek wel of James mijn gedachten kon lezen, want na het jaar gezegd te hebben, vroeg hij haar weer wie Harry was.
    'Harry is een goede vriend van me. Hij is hier, samen met nog een vriend.' Ik nam tijdelijk even genoegen met dit antwoord en besloot om half achter James vandaan te komen.
    'Oké, maar wat doe je hier dan? Ben je daarmee hier gekomen?' vroeg ik en ik wees naar de tijdverdrijver.


    Happy Birthday my Potter!

    Firebolt schreef:
    (...)

    Peter Pippeling

    'Overmorgen is het kerst.' Zeg ik niet-begrijpend. 'Moeten we dan wat inleveren?' Ik werp een blik op het boek. 'Wanneer leren jullie eindelijk jullie eigen huiswerk te maken?' Vraagt Remus dan zuchtend. Ik haal mijn schouders op. 'Als de tijd daar rijp voor is.' Ik grinnik en sta op. 'Misschien, we gaan eerst Sirius en James zoeken' Zegt hij en hij loopt de slaapzaal uit. Ik volg hem. Waar zouden Sirius en James zijn?


    Remus
    'Ik denk dan na kerst, maar aangezien ik jullie ken zouden jullie toch geen moeite doen om het nu nog te maken.' Zeg ik, nog even en het was volle maan.
    'Als de tijd daar rijp voor is.' Zegt hij grinnikend en loopt achter me aan de slaapzaal uit. Ik loop de leerlingenkamer uit en vervolgens met hem door de gangen waar ik vervolgens een heel stel mensen zie staan waaronder James.


    Don't be like the rest of them, darling

    James Potter

    'Harry is een goede vriend van me. Hij is hier, samen met nog een vriend.' Zegt toekomstmeisje. Ik was haar naam vergeten dus noemde ik haar toekomstmeisje. Lily komt half achter mij vandaan en zegt 'Oké, maar wat doe je hier dan? Ben je daarmee hier gekomen?' Ze wijst naar de tijdverdrijver. In mijn ooghoeken zie ik Remus en Peter aankomen. 'Maanling? Wormstaart? Kennen jullie een Harry?' Vraag ik aan hun. Peter schudt met zijn hoofd en ik kijk naar Remus. 'Jij?' Dan kijk ik weer naar toekomstkind en grijns. 'Ik wil die Harry nu eigenlijk wel ontmoeten.' Zeg ik


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Hermelien Griffel
    "Oké, maar wat doe je hier dan? Ben je daarmee gekomen?" Ik haal opgelucht adem. Dat scheelt een hele hoop uitleggen. "Je weet dus wat het is," zeg ik. Dan komt het holle gevoel terug in mijn maag. Zal ik het wel kunnen vertellen? Of moet ik het nog angstvallig geheim houden? Ik denk niet dat dat in deze situatie zal helpen; daarvoor heb ik mezelf al te veel verraden. Ik wil net antwoord geven, als er twee andere mensen aan komen lopen. "Professor Lupos!" flap ik er weer uit. Dan snak ik nogmaals naar adem, bijna erger dan hiervoor. Daar staat de verrader, de reden dat ik hier ben. "Pippeling," zeg ik zachtjes, maar ik probeer mijn wantrouwen te verbergen. Ik voel me dichtklappen nu hij hier ook is, maar ik besef me dat hij hier nog niet de bad guy is. "Oké," zeg ik, en ik begin mijn verhaal. "Ik kom inderdaad uit de toekomst, en ik ben hiermee gekomen," ik hou de tijdverdrijver omhoog. "Ik weet dat ik me eigenlijk niet aan mensen mag laten zien, maar er is iets fout gegaan, en ik kwam veel te ver in het verleden terecht. In plaats van drie uurtjes, meerdere jaren. Ik weet niet hoe ik terug moet komen. Ik ben samen met een vriend Ron en nog een vriend Harry hier gekomen. Zij zijn nu... ergens anders. Ik ken jullie, omdat ik sommigen van jullie in de toekomst ken." zeg ik. Ik vraag me af of ze benieuwd zijn hoe ik ze ken, maar alweer, vertrouw ik Peter Pippeling voor geen meter. "Oh, enne.. die Harry is gewoon een jongen. Je ziet hem later wel," zeg ik, terwijl ik hoop dat dat niet gebeurd. Stel je voor dat Harry zijn vader zou ontmoeten? Zou dat hem niet te veel overhoop halen? Ach, we zien dan wel wat hij wil. "Ik vertel dit, omdat ik jullie vertrouw." zeg ik met nadruk op het woordje; "Vertrouw".

    [ bericht aangepast op 6 jan 2013 - 20:50 ]


    Tijd voor koffie.

    Lily Evers

    Ik keek even naar Lupos en Pippeling, maar richtte mij toen weer tot het meisje, die blijkbaar ook de twee jongens kende. Ze wist in ieder geval hun achternamen en het was mij niet ontgaan dat ze Remus professor noemde, wat ik eigenlijk ook nog wel voor mij zag. Hij was immers de serieuste van het stel en volgens mij zouden hun cijfers zonder hem ver onder het nulpunt liggen.
    Hermelien begon uit te leggen en op zich klonk het redelijk logisch. Als het waar was, zou dat alleen wel een groot probleem zijn. Wie weet zou ze het heden aantasten met alles wat zij en haar vrienden Ron en Harry deden.
    'Ik vertel dit, omdat ik jullie vertrouw.' Ik hoorde haar nadruk op het woord 'vertrouw' en keek even van haar naar James. Vervolgens begon ik hard te lachen. Ik wist dat dit er heel vreemd uit moest zien en niemand begreep waarschijnlijk waarom ik een spontane lachbui had, maar ze moesten toch echt even op de uitleg wachten.
    'J-je kent ons uit de toekomst en vertrouwt hem?' bracht ik uiteindelijk uit, gebarend naar James. 'Werkelijk waar gewoon hilarisch.'

    (Sorry, ik kon het niet laten om Lily in lachen uit te laten barsten ^^)

    [ bericht aangepast op 6 jan 2013 - 21:07 ]


    Happy Birthday my Potter!

    |What should I do... ): |


    kindness is never a burden.

    (Je kan je ook komen bemoeien met het grote groepsgesprek? :') )


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    Lily Evers

    Ik keek even naar Lupos en Pippeling, maar richtte mij toen weer tot het meisje, die blijkbaar ook de twee jongens kende. Ze wist in ieder geval hun achternamen en het was mij niet ontgaan dat ze Remus professor noemde, wat ik eigenlijk ook nog wel voor mij zag. Hij was immers de serieuste van het stel en volgens mij zouden hun cijfers zonder hem ver onder het nulpunt liggen.
    Hermelien begon uit te leggen en op zich klonk het redelijk logisch. Als het waar was, zou dat alleen wel een groot probleem zijn. Wie weet zou ze het heden aantasten met alles wat zij en haar vrienden Ron en Harry deden.
    'Ik vertel dit, omdat ik jullie vertrouw.' Ik hoorde haar nadruk op het woord 'vertrouw' en keek even van haar naar James. Vervolgens begon ik hard te lachen. Ik wist dat dit er heel vreemd uit moest zien en niemand begreep waarschijnlijk waarom ik een spontane lachbui had, maar ze moesten toch echt even op de uitleg wachten.
    'J-je kent ons uit de toekomst en vertrouwt hem?' bracht ik uiteindelijk uit, gebarend naar James. 'Werkelijk waar gewoon hilarisch.'

    (Sorry, ik kon het niet laten om Lily in lachen uit te laten barsten ^^)


    (Oww, daar moet ik James even heel verontwaardigd op laten reageren)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Rider schreef:
    (Je kan je ook komen bemoeien met het grote groepsgesprek? :') )


    |Hmm. Mijn probleem is dat ik grote groepen niet erg kan volgen... But I'll try. (: |


    kindness is never a burden.

    Hermelien Griffel
    "Nou ja, ik ken jullie niet-" dan stopt mijn zin abrupt, als ik besef waarom ik hen niet 'echt ken'. Tranen springen in mijn ogen, als ik besef dat de twee mensen die ik voor me zie, in het heden al overleden zullen zijn. Ik slik mijn tranen snel weg; niet aan denken. Ik schraap mijn keel. "Tja, lelijke eendjes groeien uit tot de mooiste zwanen, hé?" zeg ik half grijnzend. Ik tel het groepje na. In de kaart van Harry stonden 4 namen: Gaffel, Maanling, Wormstaat en Sluipvoet. Lily en Tops stonden er natuurlijk niet in. "Enne, zit Sirius hier niet ook op school?" vraag ik, als de nieuwschierigheid de overhand neemt. Het zou wel echt heel ironisch zijn als ik ze allemaal tegen zou komen, maar het stemt me verdrietig als ik bedenk wat hen later te wachten staat. Gaffel wordt met zijn vrouw vermoord, Sluipvoet wordt naar de Azkaban gestuurd, door het toedoen van Wormstaat, en Maanling... Ineens besef ik hoe verschrikkelijk het eigenlijk wel niet voor Luposmoet zijn. Hij komt er nog relatief goed vanaf, terwijl er met 3 van zijn maten iets verschrikkelijks gebeurd. Dan schud ik mezelf wakker uit de nu-nog-toekomst. "En, ik moet hier weg. Zo weinig mensen mogen me zien," zeg ik, de realistische, logisch-denkende Hermelien komt terug.


    Tijd voor koffie.

    |Waar staan ze nou net? o.O |


    kindness is never a burden.

    -nevermind

    [ bericht aangepast op 6 jan 2013 - 21:17 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Bastard schreef:
    |Waar staan ze nou net? o.O |


    (De gang, ergens vlakbij de ziekenzaal)


    Happy Birthday my Potter!

    Rider schreef:
    (...)

    (De gang, ergens vlakbij de ziekenzaal)


    |Oké, bedankt (: |


    kindness is never a burden.

    Sirius Zwarts
    Sirius wandelde de Common Room uit. Hij was Mary namelijk tegengekomen en was met haar gaan praten. Wat gezonde ruzie tussen Lily en James leek hem wel goed. Sirius zag James, Remus en Peter in de gang staan samen met Lily en een onbekend meisje. "Enne, zit Sirius hier niet ook op school?" hoorde Sirius de onbekende vragen. Hij sloeg zijn arm om James' schouder heen en keek de groep rond. "Ik hoorde mijn naam." zei hij grijnzend en knipoogde even naar Lily. Dat vond hij wel geinig. "En, ik moet hier weg. Zo weinig mensen mogen me zien." Sirius fronste,"Wie is die weirdo die niemand mag zien?" fluisterde Sirius in James oor.


    kindness is never a burden.