• De jongens van One Direction zijn gevraagd om te jureren in X-Factor en nemen deze opdracht met plezier aan.
    Maar er is een probleempje waardoor de jongens ruzie beginnen te krijgen. Elk nemen ze een groep kandidaten onder hun hoede en zijn ze gebrand om met één van hun ‘leerlingen’ te winnen. Hierdoor ontstaan onderlinge strijden, weddenschappen, ruzies en zelfs relaties… Wie wint deze strijd en zal dit jaar de X-Factor winnen?


    Regels:
    - Géén one-liners. Probeer een stukje van ongeveer vijf regels te schrijven.
    - Maximaal één personage p.p.
    - Probeer zo weinig mogelijk off-topic te gaan. Als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes.
    - Meld het even als je voor minimaal drie dagen niet kunt reageren.
    - Bij vragen kan er contact op worden genomen met mij.
    -Dit RPG bevat een soort van opdrachten en zal dus niet hartstikke snel gaan. Daarom langere stukjes en posten als er minstens twee personen na jou hebben gepost.


    Juryleden:
    Niall James Horan. || nessje || Rae Jade Parker.
    Harry Edward Styles. || Dinaggo || Yasmin Christina Golding.
    Zayn Jawaad Malik. ||GEZOCHT!!!|| Amy Regina Wells.
    Liam James Payne. ||GEZOCHT!!!|| Nathaniel Ivar Smith.
    Louis William Tomlinson. || DreamWishes || Victoire "Vic" Lizzy Barton.

    Kandidaten (Max 5. Jongens mogen ook.)
    - Yasmin Christina Golding. || xAmore || Harry Edward Styles.
    - Amy Regina Wells. || Regal || Zayn Jawaad Malik.
    - Victoire "Vic" Lizzy Barton. || xLastKiss || Louis William Tomlinson.
    - Nathaniel Ivar Smith. || Seaver || Liam James Payne.
    - Rae Jade Parker. || HurtedHeart || Niall James Horan.

    X-Factor is dit jaar nogal veranderd. Niemand valt af, maar er wordt met een puntentelling gerekend en na een aantal weken komt er een winnaar uit de bus.
    Van tevoren wordt afgesproken wie de coach van wie wordt. Dit mag je bespreken met de anderen die hier meedoen en anders gaan we het willekeurig opdelen.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2012 - 20:52 ]


    Reading a good book is like taking a journey.

    Liam James Payne.

    Ik grinnikte even om Nathaniel. Had die jongen vaker van deze trekjes? Wel, niet, wel, niet... Soms was dat wel hilarisch, maar op andere momenten leek het me vrij irritant. Ik had daar ook wel eens last van, hoor...
    "Water? Dan ben ik zo terug." zei ik glimlachend om vervolgens de deur uit te lopen en naar de werkkamer liep waar ik twee keer de tekst liet uitprinten door een medewerker en ondertussen twee glazen en een karaf water haalde. Oh, wacht... Hoe kreeg ik dit nou weer mee? Ik zuchtte, nam de papieren tussen mijn overige vingers terwijl ik de glazen in de ene hand vasthield en het karaf in de andere. Tevreden liep ik terug naar mijn kamer en zette ik alles neer.
    "Zullen we eerst de tekst verdelen en dan nog snel een stukje zingen? Het zal daarna wel etenstijd zijn..." zei ik om vervolgens de glazen met water te vullen en Nathaniel aankeek. Als dit misging zou ik me heel schuldig gaan voelen, sowieso. Het draaide dit keer namelijk om de juryleden, dus echt om mijn vrienden. De punten telden gewoon mee en op de een of andere manier had ik het gevoel dat er onderling nog dingen afgesproken gingen worden. Ik zou dus heel goed gaan opletten...


    Reading a good book is like taking a journey.

    Harry Styles.
    Ik knikte langzaam, waardoor mijn krullen vrolijk op en neer sprongen. 'Misschien... Nee, ik was dat denk ik inderaad ook even vergeten. Maar heel eventjes.' Met mijn vinger duidde ik aan hoe veel dat even dan zo moeten zijn, wat natuurlijk veel te weinig was, ik had er geen seconde meer aan gedacht, maar dat hoefde Yasmin niet te weten. Ik trok een pruillipje. 'Ga je dan echt aangifte doen tegen mij? En ik ben nog wel zo lief voor je.' Een grijns kon ik niet onderdrukken, waarna er al snel een grinnik volgde.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Yasmin Christina Golding.

    Ik ging met mijn hoofd op en neer zodat ik zijn krullen kon volgen en schudde vervolgens mijn hoofd. "Aan je toon te horen was het langer dan je aangeeft." zei ik lachend om vervolgens met mijn wenkbrauwen te wiebelen en een geheimzinnige blik naar Harry te werpen.
    "Hm, misschien... Tenzij je me weet over te halen om geen aangifte tegen je te doen. Dan doe ik het niet." zei ik grinnikend om vervolgens mijn tong naar hem uit te steken, maar nog steeds het pad in de gaten hield voor ganzen. Nee, die beesten moesten me niet in de weg lopen...


    Reading a good book is like taking a journey.

    Nathaniel Ivar Smith.
    Ik pakte mijn water en nam een slokje. Niet wetend wat ik zou moeten zeggen zet ik mijn glasweer neer en zucht even. Dit zou wel goed komen. Ik bekeek de tekst even en dacht diep na. 'Als ik dit zou zingen, zou hij dat kunnen zingen, maar ik wil dat ook graag zingen, misschien dan toch' Zo gingen mijn gedachte ongeveer tewijl ik naar het blaadje staarde. "Had je al een idee of wat dan ook?" Vroeg ik mompelend en vroeg mij daarna gelijk af of hij mij ook echt verstaan had, maar besloot mezelf niet te herhalen, straks had hij mij wel gehoord. "Trouwens, als jullie ook cijfers mogen geven en jullie allemaal vrienden zijn. gaat dat dan wel goed?" Het was waarschijnlijk niet mijn business. maar ik was gewoon heel nieuwsgierig.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Liam James Payne.

    Ik keek op toen Nathaniel iets vroeg, maar ik was niet zeker wat hij nou precies vroeg. "Sorry, wat vroeg je?" vroeg ik hem om vervolgens een cirkel rondom een couplet te zetten. Ik zou beginnen en dan liet ik Nathaniel het volgende couplet zingen. Daarna het refrein samen en toen hing ik vast... Oh nee, ik kon zo verder gaan en dan kreeg Nathaniel de bridge extra. Dan zong Nathaniel het meeste en was alles goed verdeeld, vond ik...
    "Zo goed?" vroeg ik om hem vervolgens het blaadje te geven. "De omcirkelde stukken zing jij en de vierkanten zingen we samen."
    Ik luisterde nog even naar zijn vraag en beet uiteindelijk op mijn lip. "Wat zou er fout kunnen gaan? Ik ga ervan uit dat iedereen eerlijke punten geeft, natuurlijk." zei ik om vervolgens wat van mijn water te drinken. "Als je trouwens iets wilt aanpassen aan de tekst qua verdeling mag je dat doen, dit is jouw wedstrijd die jij moet winnen, ik wil alleen maar een beetje trots winnen." zei ik grijnzend.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Harry Styles.
    'Ah, jammer dat je dat hoort... Maar inderdaad ik was het zoals gewoonlijk weer glad vergeten.' Een beetje heel erg slechte eigenschap. Ik grijsnde waarneer ik haar wiebelende wenkbrauwen zie en knik vervolgens. 'Dan ga ik vanaf nu heel braaf doen, of wat je braaf kan noemen voor mij.' Grinnikte ik, ik volgde haar blik en zag dat ze steeds bij de ganzen uitkwam. 'Wat is er met die beesten? Hebben ze iets van je aan soms? Je staart zo naar ze...' Alsof ze verliefd op die beesten aan het worden was.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Yasmin Christina Golding.

    Ik grinnikte eventjes. "Natuurlijk. Dat had ik nou echt niet van je verwacht." zei ik met een sarcastische ondertoon, waarna ik tevreden knikte en mijn wenkbrauwen vervolgens optrok. "En wat wordt gezien als braaf in jouw ogen?" vroeg ik.
    Harry leek me nou niet echt het type dat altijd poeslief en stil was... Hij leek me dus totaal niet braaf en ik kon niet zien wat zijn definitie daarvan was, maar daar zou ik deze weken nog wel achter gaan komen... Ik zat namelijk nog een aantal weken aan hem vast.
    Ik voelde het bloed naar mijn wangen stromen toen ik zijn vraag hoorde en deed mijn best om te glimlachen, maar die was duidelijk geforceerd. "Nou... Ik ben een klein beetje bang voor die beesten, daarom."
    Een beetje maar... Oké, ik was er vrij bang voor. Vooral als ze hun vleugels uitsloegen en op gingen vliegen, dan begon ik toch te schreeuwen hoor... Maar gelukkig waren ze hier vrijwel rustig.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Harry Styles.
    Ik knikte lachend. 'Weet ik toch. Sommige dingen verwacht je nou eenmaal niet van mij, ik ben gewoon goed in mensen onverwachts te verassen.' Ik beet op mijn lip en keek het park door rond, totdat mijn oog op een bankje viel. 'Zullen we daar even gaan zitten?' Met mijn vinger wees ik richting het bankje, waarna ik Yasmin glimlachend aankeek. 'Mijn defenitie van braaf... Ja, daar kom je nog wel achter...' Ik grijnsde en zetten al een paar passen richting het bankje. 'Een klein beetje maar?' Ik fronste mijn wenkbrauwen. 'Je staart naar ze alsof... Alsof ze je een beroerte gaan geven. Kom op zeg, het zijn maar beesten.' Ik schudde mijn hoofd en keek naar alle ganzen die vrolijk rondliepen.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Yasmin Christina Golding.

    Ik schudde mijn hoofd lichtjes. "Dat zou je denken, ja." zei ik om vervolgens aarzelend te knikken. Ja, dat zou moeten lukken... Tot een bankje viel ik nog wel te geraken mits die beesten op afstand bleven. Ik moest mijn aandacht echt eens ergens anders op gaan focussen, want anders draaide ik hier al door bij de gedachten.
    "Ik weet niet eens of ik jouw definitie wel wil weten." zei ik grinnikend om hem vervolgens een verontwaardigde blik toe te werpen. Maar beesten?! Ze beten best hard door, hoor!
    "Ik zeg toch ook niet tegen jou dat slangen maar beesten zijn." zei ik. "Of dat achtbanen máár attracties zijn."
    En dan te bedenken dat sommige slangen hartstikke tam waren en je in een achtbaan niet zo snel dood zou gaan... Goed, misschien was mijn ganzenfobie ook een beetje overdreven, maar ik deed het ook niet expres.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Zayn Jawaad Malik
    Ik knikten goedkeuren. "Begin dan maar." Grinnikte ik en legde mijn pakje sigaretten op tafel zodat ik er niet mee bleef spelen. "Wacht, eerst stemoefeningen." Ik schoof mijn stoel naar achter zodat ik op kon staan en ging op de grond liggen. "Kom naast me liggen." Lachte ik en keek Amy afwachtend aan.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    HurtedHeart schreef:
    Rae Jade Parker
    Mijn ogen twinkelde als gesmolten ijs, maar ik knipperde het eencsoort van weg alsof er een nieuw ijslaag over ging. "Bedoel je... Dat ik mee moet zingen?" Vraagt hij. Ik knik gelijk. Dat bedoelde ik ja. "Ik snap je niet, kan je het uitleggen?" Vraagt hij dan. Ik kijk hem aan. 'Het is xFactor dus soms mogen de coaches met hun leerlingen het programma openen met een nummer. We kunnen dan dit liedje zingen.' Leg ik het uit terwijl ik mijn vingers over de piano laat glijden. Ik kijk hem aan en kijk dan naar de piano terwijl ik een oiedje begin te maken zonder de toetsen in te drukken aangezien ik de klanken wel uit mijn hoofd wist. 'Ik weet alleen niet of het nu ook telt.'
    [Kan je proberen iets langere reacties te maken. Want nu worden mijne vanzelf korter..]


    Niall James Horan
    Ik haal mijn schouders op. "Als jij je er lekker bij voelt... Zing het dan." Ik glimlach naar haar. "Of ben je hier alleen om hun een plezier te doen?" Ik pak mijn gitaar. "Jij en de piano, ik en de gitaar! Welk liedje? Anders maken we nooit een begin. Eerst een paar nummers oefenen daarna doen we een van jou liedjes. Goed?" Ik kijk haar aan terwijl ik alvast een paar akoorden speel. Ik heb een goed vertrouwen bij haar, I don't know why... "Dat pesten, hea? Doen ze omdat ze jaloers zijn. Dat zijn je eerste haters." Lach ik naar haar. "Helaas zul je meer haters gaan krijgen, vanwege je angel voice." Ik ben gewoon eerlijk, niet aan het overdrijven ofzo. Gewoon realistisch zijn, dat is het beste. "So... Wich song?"

    {lang genoeg?}


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Nathaniel Ivar Smith.
    Ik knikte. Alles zou eerlijk gaan. Mij leek het heel moeilijk om een wedstrijd zoals deze tegen vrienden te moeten spelen. Vooral omdat ik en mijn vrienden heel veel waarde hechtte aan eerlijk spelen en dat terwijl we allemaal een stelletje valsspelers waren. Ik lachte zacht bij de gedachte en bekeek het blaadje even. Ik vond het goed zo, al had ik meer tekst dan Liam, iets wat logisch was maar of ik het nou leuk vond. " oke, dan kunnen we beginnen met zingen denk ik." Zei ik met een glimlach en nam nog een slokje water. Ik Keek even ut het raam en vroeg mij af hoe ver de andere al waren. Hopelijk waren wij in ieder geval op tijd klaar. Ik ging staan, iets wat ik automatisch deed als ik ging zingen en slikte even moeilijk.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Liam James Payne.

    Ik keek even op toen Nathaniel lachte, maar besloot er maar niet op in te gaan omdat het me af en toe niet eens iets aanging. Hij zou het wel vertellen als ik iets moest weten... Toch?
    "Natuurlijk." zei ik grijnzend, waarna ik snel nadacht en uiteindelijk naar de vleugel in de hoek liep. Ik wenkte Nathaniel, ging zitten en speelde even een kort stukje om erin te komen... Met muziek erbij leek mij namelijk makkelijker oefenen, dat deed ik tenminste altijd...
    Ik had weliswaar geen muziekstuk van het nummer dus werd het puur een basisstukje dat ik alsmaar herhaalde terwijl ik rustig en beheerst begon te zingen. Ik was benieuwd naar hoe onze stemmen samen zouden klinken...


    Reading a good book is like taking a journey.

    Amy Regina Wells.

    'O.' Waarom zou ik in hemelsnaam op het balkon gaan liggen, maar het is Zayn waar ik naast moet gaan liggen. Met een rood hoofd draaide ik me om naar de muur. Naast mij hoorde ik hem om mijn reactie lachen. 'Flauw hoor, zei ik en kneep mijn ogen tot spleetjes. 'Mimi mama momo meme.'


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Harry Styles.
    Ik schudde lachend mijn hoofd. 'Je geraakt toch wel tot dat bankje? Of ben je serieus bang dat die beesten op je af komen vliegen?' Ik had geen flauw idee of die beesten konden vliegen, ja wel, toch? 'Ik denk ook niet dat je het wilt weten.' Ik grijnsde ondeugend naar haar. Ach, zo erg was mijn defenitie niet, maar ik kon haar wel gewoon een beetje plagen. Een rilling liep over mijn rug toen ze over achtbanen begon. 'Over achtbanen heb ik het liever niet... En slangen zijn toch gewoon beesten? Of ligt dat dan weer aan mij?' Ik grinnikte zachtjes.


    stay safe because I like being alive at the same time as you