• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    De uitzendingen gebeuren vanuit de huisjes zelf, of buiten als ze dat leuk vinden. De uitzendschema's komen per dag onderaan de pagina te staan.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 1
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.



    Het schema voor de uitzendingen voor deze dag:


    08.00-10.00 : Dan
    10.00-12.00 : Lex
    12.00-14.00 : Jack
    14.00-16.00 : Zoella
    16.00-18.00 : Matt
    18.00-20.00 : Carli
    20.00-22.00 : Bandit
    22.00-00.00 : Nell
    00.00-02.00 : Phil
    02.00-04.00 : Finn

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Haley Nelson

    "Ik had nog niks gepland." zegt Jack en droogt zijn handen aan een verse handdoek waarna hij die met een overdreven beweging op de radiator werpt. Ik knikt zacht. "Ik ook niet. Weet jij al wat je gaat doen wanneer je live moet?"
    Ik loop terug naar de woonkamer, waar ik heel geconcentreerd het geheugenkaartje in mijn laptop prop en het filmpje van een uur binnen haal. Eens zien hoe interessant we waren.
    Hard gelach kwomt uit de boxen van mijn laptop, waarbij ik glimlachend naar het scherm staar.
    Volgens mij had Jack in het begin niet echt door dat ik vals aan het spelen was tijdens Uno, terwijl ik toch veel betekende blikken naar de camera had geworpen terwijl ik stiekem twee kaarten tegelijk opglegde.
    Ik lach zachtjes binnesmonds, terwijl ik doorspoel naar veertig minuten later, waar te zien is hoe ik met een arm over de rand van de bank hang en mijn borstkas zachtjes heen en weer beweegt. "Wauw, het is me nooit opgevallen dat ik zoveel met mijn neus beweeg als ik slaap," merk ik droogjes op.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 11:10 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Jackson Frayn Harries
    "Ik ook niet. Weet jij al wat je gaat doen wanneer je live moet?" vroeg Haley en liep naar de woonkamer. "Ik heb eigenlijk geen idee. Waarover moet je praten tegen de hele wereld zo'n twee uur lang. Ik denk dat ik maar iets in elkaar fantaseer over de bungalows en de Youtubers. En misschien nog een overzicht maken van 2012 aangezien het jaar er bijna op zit. Of nog een 'Ask Jack'" Dat leek Jack eigenlijk wel een goed idee. Maar dan moest hij dat wel meedelen op Twitter en Tumblr voor vragen. Jack volgde Haley naar de woonkamer en plofte naast haar in de sofa terwijl zij het filmpje van de vorige avond afspeelde. Jack keek met open mond toe wanneer hij zag dat Haley vals speelde met Uno.
    "You cheater!" riep hij uit. "Ik had het niet eens door! Hoe kun jij zo vals zijn, Haley Nelson?" Jack keek haar beteuterd aan nu hij ontdekt had dat Haley een valsspeler was. "Wauw, het is me nooit opgevallen dat ik zoveel met mijn neus beweeg als ik slaap," merkte Haley toen droog op en Jack moest lachen. Hij nam zijn eigen laptop ook en opende Twitter en Tumblr. "Heb je Twitter? Of Tumblr?" vroeg Jack aan Haley.


    kindness is never a burden.

    Haley Nelson

    "Klinkt goed, ik denk dat ik gewoon ga improviseren." Ik keek onschuldig de andere kant op, toen Jack opeens uitriep: "You cheater! Ik had het niet eens door! Hoe kun jij zo vals zijn, Haley Nelson?"
    Ik draaide mijn hoofd terug en probeerde zo onschuldig mogelijk te kijken. "Als ik door begin te krijgen dat ik niet kan winnen, maar bij de andere spelletjes heb ik niet valsgespeeld, hoor," antwoordde ik liefjes. "Dat zweer ik. Vergeef je me?" Ik trok een pruillipje.
    Jack lachtte en opende zijn laptop. "Heb je Twitter? Of Tumblr?"
    "Twitter, ik heb nooit iets gesnapt van Tumblr..." Ik zette het hele slaapgebeuren op pauze en opende mijn twitter accout. "So, Mr. Jack. Do I have permission to stalk you?"

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 11:35 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    |Wat is Haleys twitter naam? ;D |


    kindness is never a burden.

    Bastard schreef:
    |Wat is Haleys twitter naam? ;D |


    [Gewoon Nellyson :'D]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Morrowind schreef:
    (...)

    [Gewoon Nellyson :'D]


    |Kay thanks (: |


    kindness is never a burden.

    Jackson Frayn Harries
    "Klinkt goed, ik denk dat ik gewoon ga improviseren." Jack grinnikte,"Kan natuurlijk ook, maar ik weet liever al wat ik op voorhand doe. Dan komen er geen ongemakkelijke stiltes." Jack concentreerde zich terug op Twitter en stuurde een tweet de wereld in. @JacksGap: Are you guys ready for the broadcast at 12 PM? Another 'Ask Jack' coming up!! xx
    "Als ik door begin te krijgen dat ik niet kan winnen, maar bij de andere spelletjes heb ik niet vals gespeeld, hoor," zei Haley liefje en Jack keek haar met opgetrokken wenkbrauw aan,"Dat zweer ik. Vergeef je me?" Ze trok een pruillipje waartegen Jack onmogelijk nee kon zeggen. "Goed dan, maar ik krijg je nog wel miss Nelson."
    Haley antwoordde dat ze wel Twitter had maar nooit iets had gesnapt van Tumblr dus tikte Jack 'Haley Nelson' in in de zoekbalk en klikte op haar Twitter account. Toen drukte hij op de volg knop. "So, Mr. Jack. Do I have permission to stalk you?" Jack grijnsde en knikte,"Zolang je me niet belachelijk maakt." Jack kreeg al bakken vol vragen terug van zijn fans en tweette nog een volgende tweet. @JacksGap: Lovely day with @Nellyson, but she's a total cheater xx


    kindness is never a burden.

    [Hoe laat is 't btw ongeveer nu in de rpg? :'p Oh en als je een broadcast moet doen, dan moet je dat gewoon schrijven ofwat?]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Haley Nelson

    "Zolang je me niet belachelijk maakt," klonk het, tot mijn oog op een nieuwe tweet viel.
    @JacksGap: Lovely day with @Nellyson, but she's a total cheater xx Mijn mond viel open en ik gaf hem een duw met mijn arm. "Ik dacht dat je me vergeven had!" Ik trok nog een grotere pruillip. De tweets begonnen al binnen te stromen met vragen. Ze moesten maar wachten op de video, het waren er te veel om op te antwoorden. "Jij bent gemeen."
    Ik opende Sony Vegas en begon alvast het eerste deel van het filmpje te monteren, hoe ik binnenkwam. De foto's van Londen voegde ik er ook nog aan. Het deel waar ik in slaap gevallen was en Jack me op de bank stauwde verwijderde ik ook. Nu alle stukjes geknipt waren probeerde ik er nog wat structuur in te brengen en daarna voegde ik tekst toe. Ik liet het beeld stoppen met bij het valspeelstukje en ik voegde een pijl naar onze hoofden toe. Bij mij typte ik "Totally not cheating." en bij Jack: "Totally not paying attention."
    Daarna opende ik de browser om opzoek te gaan naar een gepast achtergrond muziekje. Toen ik dat gevonden had, voegde ik het er nog aan toe. Dat sloeg ik op. Daarna pakte ik mijn camera weer, die nog een beetje batterij had, om een outro te maken.
    "Dit was de video, ik hoop dat je hem leuk vond." Ik glimlachte in de camera. "O en ik zit hier naast de gemeenste persoon op aarde, Jack Harries." Ik trok een pruillip en stak speels mijn tong naar hem uit.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov


    Zoë Sugg aka Zoella.

    'I hope different in a good way" grijnsde hij. Net voor ik iets wou terugzeggen mompelde hij dat hij zo terug was, waarschijnlijk snakte hij ook naar zijn schoenen. Ik keek even om me heen, denkend over wat ik eens zou kunnen vragen. Niet dat -dat me lukte, ik was socially awkward, dus tja, een gesprek aangaan met mensen die waarschijnlijk niet even vreemd waren als mij was moeilijk.
    Finn kwam aanlopen op het moment dat ik iets totaal belachelijks ging vragen waardoor ik hem dankbaar was. Niet dat ik dat ging zeggen, zo een persoon was ik niet.
    Hij gaf alledrie de meisjes een knuffel terwijl ik wat rondkeek. Gezellig.
    "And you" begon hij. Verbaasd keek ik naar Finn, wat had dat meisje nu weer gedaan ? Hij draaide zich naar me om en keek me glimlachend aan, "Thanks for paying". Ik begon te lachen en haalde mijn schouders op.
    "I was in a good mood" zei ik toen luchtig waarna ik mijn armen over elkaar sloeg. Ik keek om me heen en liet mijn armen toen weer naast mijn lichaam vallen.
    "Nah, I'm kidding, I just wanted a hug" lachte ik toen.

    Jackson Frayn Harries
    "Ik dacht dat je me vergeven had!" zei Haley en gaf Jack een duw tegen zijn arm. Jack grijnsde gemeen. "Oeps?" zei hij en haalde onschuldig zijn handen op. "Jij bent gemeen." Jack knikte serieus,"Dat ben ik inderdaad."
    Hij zag dat Haley Sony Vegas opende maar Jack dacht dat hij de andere Youtuber ook maar moest volgen. ZozeeBo oftewel Zoë, Jack volgde Dan en Finn al dus die hoefde hij niet nog eens te volgen, carlibybel ofwel Carli volgde Jack nu ook. Ook besloot Jack Phil te volgen en dat was dan ook meteen de laatste persoon. De rest kende Jack niet.
    Jack keek terug even naar Haleys laptop terwijl hij een of ander spelletje speelde en zag dat ze bij de video van het Uno spel tekst toevoegde. Het pijltje die naar Haley wees kreeg de tekst,"Totally not cheating," en die van Jack,"Totally not paying attention."
    "Jij bent even gemeen als ik ben." zei Jack en wees naar de woorden. Haley deed nog wat verder aan haar filmpje terwijl Jack autospelletjes begon te spelen op het internet. Geconcentreerd en met uitgestoken tong probeerde hij de rode Ferrari in het vakje te parkeren. Vanuit zijn ooghoeken zag Jack dat Haley haar camera nam en het einde van het filmpje maakte.
    "Dit was de video, ik hoop dat je hem leuk vond." zei ze. "O en ik zit hier naast de gemeenste persoon op aarde, Jack Harries." Jack keek op van zijn laptop en riep uit,"Dat is niet waar!" Hij boog zich naar de camera toe en zei,"Haley is heel erg gemeen tegen mij. Ze mishandelt mij." Hij knikte overtuigend en trok, net als Haley eerder al deed, een pruillip.


    kindness is never a burden.

    Haley Nelson

    "Haley is heel erg gemeen tegen mij. Ze mishandelt mij." Jack knikte overtuigend en trok een pruillip.
    Ik grijnsde gemeen. "Tuurlijk, Jackie toch." Lachend wreef ik met mijn hand door zijn haar en wierp een blik op zijn laptop. "Ik weet niet of je het doorhebt, maar je bent je auto in de prak aan het rijden." Ik grinnikte en keek terug in de camera. "Dag lieve youtubers!"
    Daarna zette ik de camera uit en voegde ook nog dat deel aan het filmpje toe. Zo snel ik kon postte ik het op youtube. Terwijl het aan het uploaden was keek ik naar Jack's scherm. "Is het multiplayer? Ik wil ook. En natuurlijk ben ik even gemeen als jij. Dat maakt ons... Gelijken..."
    Ik was niet zeker of hij nog wel spelletjes wilde spelen met mij, omdat ik valsgespeeld had. Dus ik keek hem aan. "Ik geef je een voorsprong?"


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Jackson Frayn Harries.
    "Nee!" gilde Jack en draaide zich terug naar zijn auto toe die inderdaad volledig vernield was. GAME OVER verscheen groot op het scherm en Jack trok alweer een pruillip. Hij klikte op Play Again maar toen vroeg Haley of het ook multiplayer was. "Ik wil ook. En natuurlijk ben ik even gemeen als jij. Dat maakt ons... Gelijken..."
    Jack dacht daar even over na. "Aangezien jij een valsspeler bent moet ik dat even bespreken met mijn alter ego, Dennis." Jack grijnsde naar Haley en deed toen alsof hij tegen een onzichtbare persoon naast hem fluisterde.
    "Ik geef je een voorsprong?" zei Haley waarna Jack haar meteen aankeek. "Deal, maar Dennis zegt dat je nog steeds een valsspeler bent en hij vergeeft het je niet zo snel als ik doe." Jack grijnsde alweer en klikte op Play Again want de auto was nogmaals tegen een muur gereden en de woorden GAME OVER flikkerden weer op het scherm.
    Enkel nu klikte Jack op Multiplayer in plaats van Single Player.


    kindness is never a burden.

    Haley Nelson

    "Hi Dennis," zei ik droog. Ik keek naar de plaats van Jack en wendde me toen weer tot hem. "O, maar jij bent dan ook veel te goed voor deze wereld."
    Snel ging ik opzoek naar het spel en probeerde ik Jack te joinen. Toen de teller op 1 sprong keek ik geschrokken naar Jack. "Wat zijn de controls? En eeehm, ik geef je 10 seconden voorsprong."
    Ik bleef hem aankijken, tot hij antwoord zou geven. Ik was niet erg goed in racespelletjes, dus verliezen zou ik sowieso wel doen. Ik wilde gewoon eens weten hoe het was om eens een spel te spelen tegen iemand anders dan mijn zus. En Skyrim was nu niet bepaald een multiplayer spel.
    Ik begon af te tellen. "10... 9... 8..." Ik wierp grijnzend een blik op Jack. "7... 6... 5..." Ik legde mijn vingers op de toetsen. "4... 3... 2.. 1!"
    Ik drukte op vooruit, terwijl ik al bijna tegen een muur aancrashte en zette de achtervoging in.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2013 - 14:23 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Gabriche schreef:
    [Hoe laat is 't btw ongeveer nu in de rpg? :'p Oh en als je een broadcast moet doen, dan moet je dat gewoon schrijven ofwat?]


    [Het is half 12 als iedereen het daar mee eens is en je kan doorgaan met schrijven als je wil tijdens je broadcast, maar je mag ook gewoon even wachten als dat makkelijker is.]


    Bowties were never Cooler