• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    De uitzendingen gebeuren vanuit de huisjes zelf, of buiten als ze dat leuk vinden. De uitzendschema's komen per dag onderaan de pagina te staan.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 1
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.



    Het schema voor de uitzendingen voor deze dag:


    08.00-10.00 : Dan
    10.00-12.00 : Lex
    12.00-14.00 : Jack
    14.00-16.00 : Zoella
    16.00-18.00 : Matt
    18.00-20.00 : Carli
    20.00-22.00 : Bandit
    22.00-00.00 : Nell
    00.00-02.00 : Phil
    02.00-04.00 : Finn

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Haley Nelson

    “Eerst en vooral douchen en vanavond van 10 tot 12 moet ik live. Lekker vroeg,” antwoordde ik op zijn vraag. Volgens mij had hij nog niet eens gemerkt dat ik al mijn champignons op zijn bord had gekapt. Misschien maar goed ook. “En nee bedankt ik heb genoeg.”
    Ik reikte uit naar het sap. Hoewel ik meer als vol zat, moest dat er toch nog maar bij.
    Met mijn vingers schoof ik het glas wat dichter, terwijl ik – voor een keer – zonder te smodderen sap ingoot.
    Opeens schoot me iets te binnen. “Shit, mijn camera staat nog altijd aan.”
    In een sneltempo sprong ik recht en vloog naar de woonkamer. Fantastisch. Het lichtje was uit, batterij helemaal plat. Nu zou ik het nog eerst moeten opladen, tenzij ik de geheugenkaart in mijn laptop propte.
    Ik zuchtte en wandelde op mijn gestreepte sokken terug naar de keuken. Met een harde plof kwam ik terug neer op de stoel, waardoor ik even geschrokken opkeek en in de lach schoot van het nogal vreemde geluid.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Sorry, ik reageer morgen weer ... Er gaat niet veel zinnigs in mijn reacties staan door die hoofdpijn van mij en ben nog altijd doodop :s Sowwie !]

    Lifeisajoke schreef:
    [Sorry, ik reageer morgen weer ... Er gaat niet veel zinnigs in mijn reacties staan door die hoofdpijn van mij en ben nog altijd doodop :s Sowwie !]


    [Np :'D Beterschap!]


    Rise and rise again until lambs become lions

    xkimx124 schreef:
    carli bybell

    "Ik heb net mijn liveshow gedaan voor vandaag." zei hij tegen mij toe ik naast hem kwam zitten op de bank. 'Oh echt, en was het een beetje goed gegaan, ik ben best wel zenuwachtig voor als ik aan de beurt ben namelijk' Hij stond op en draaide zich om. 'Wil je thee? Of iets anders'. Hij keek me aan terwijl hij naar de keuken liep. 'Euhm ja doe maar thee lekker' zei ik tegen hem en keek even naar buiten waar het weer begon te sneeuwen. "Jij bent nou ook niet de wakkerste volgens mij. Leuke bril trouwens." zei hij tegen mij. 'Nou ik weet niet of ik dat als een compliment moet zien, want ik vind dat ik namelijk best wel wakker ben hoor' Lach ik. 'En dankjewel, ik had even geen zin om lenzen in te doen' Ik hoorde dat hij de ketel aan zette om thee te zetten. Ik was inderdaad nog niet zo heel erg wakker ofzo, maar dat kwam ook doordat ik niet zo heel lekker had geslapen op de bank, normaal lag ik rond deze tijd altijd nog te slapen. 'we zullen vanavond wel weinig leuks gaan doen voor kerstavond, aangezien iedereen bezig is met de liveshows, Ik heb hem zelf van 6 uur tot 8 uur, dat zijn nou ook niet echt hele fijne tijden' zucht ik.


    Dan Howell
    Ik schonk voor haar thee in en liep weer naar de woonkamer toe. "Het was als compliment bedoelt." zeg ik met een glimlach als ik haar thee op tafel zet en naast haar op de bank ga zitten. "We kunnen het altijd proberen. Ik zal in ieder geval wat eten voor je over houden, als je wil..."Das waar, ik ging koken. "Ben jij hier toevallig met een auto? Want Phil en ik zijn door mijn ouders gebracht, dus ik heb geen vervoer om naar de supermarkt te gaan voor het eten van vanavond." De standaard dingen als cornflakes, kruiden, zout, peper en boter hadden we wel, maar voor het avond eten was er niks. Ik keek naar haar. Ze was eigenlijk wel een heel mooi meisje. Ik duwde een plukje haar uit haar ogen en veegde daarna mijn krullen uit mijn gezicht. "Maar het is nog vroeg. Zin om een potje mario card te doen?" Er stond heir een wii met 2 stuurtjes. Altijd leuk. Phil had er lang niet altijd zin in, en daarbij kwam: Hij sliep. Het probleem bij mij was alleen dat als ik een echt gamersmeisje tegen kwam ik vaak als een blok voor haar viel, zeker als ze ook echt graag gamede en dezelfde games leuk vond. Ik hoorde Phil wat mompelen over tokepi's en pikachu's. Die had dus weer een vreemde pokemon droom, die had hij wel vaker, dus ik keek er al niet meer van op. Zeker na de jaren dat ik aan de andere kant van de muur van hem had geslapen, dan weet je dat soort dingen uiteindelijk wel.


    Bowties were never Cooler

    carli bybell

    Hij zet de thee voor me neer op tafel. 'Dankjewel' ik pak de thee nog maar niet, ik ben bang dat ik anders mijn tong zou verbranden, dat had ik al vaak genoeg gehad bij hete thee. 'Hij zei dat hij wel eten voor me wilde overhouden' Ik glimlachte dankbaar naar hem. 'Dat zou fijn, als je eten dan maar ook wel een beetje te eten is, vind ik het best' Hij vroeg of ik hier was met een auto, omdat hij nog dingen moest halen. ''Nee, ik ben ook afgezet door mijn moeder, ik vind het zelf ook niet heel erg fijn om met sneeuw te gaan rijden, en gister was ik ook met finns auto naar de supermarkt geweest' Hij keek me daarna even aan en duwde een plukje haar uit mijn ogen. 'Wat zit je naar me te kijken' grijns ik naar hem. Daarna vroeg hij of ik zit had in een potje mario card. ik begon te lachen. ''Weet waar je aan begint hoor, ik ben namelijk echt super goed in mario card'' grapte ik. Eigenlijk was ik er helemaal niet zo goed in, ik had het wel eens met mijn nichtje gedaan, maar het ging altijd verkeerd bij mij, ik was veel beter in just dance, als ik dat met mijn nichtje deed, won ik eigenlijk altijd wel, maar ik liet haar natuurlijk altijd express winnen. Ik liep naar het kastje en pakte de twee stuurtjes, en gaf er 1 aan dan.


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik kon het verkeerd hebben, maar volgens mij had Finn dorst. Opnieuw nam hij mijn hand vast waarna hij begon te lopen naar de Starbucks iets verderop. Totaal uitgeput kwam ik toe aangezien Finn was vergeten dat ik korte beentjes had en een slechte conditie. Kon je je voorstellen hoe hard ik moest lopen daarnet om Finn bij te houden ? Ik liet me vallen op de stoel tegenover hem, iets wat mensen wel vaker deden als ze maar met 2 waren, en nam even de tijd om op adem te komen.
    Sarcastisch trok ik 1 wenkbrauw op, "Zegt degene die gewoon in een stoeltje moest zitten wat kaartjes omdraaien tegen degene die het stoeltje van je achterste moest trekken daarna viel en daarna een marathon moest lopen !". Ik overdrijven ? Nee hoor. Nooit. Het voelde gewoon als een marathon daarnet. Ik likte over mijn lippen en keek rond, wachtend tot iemand de bestelling kwam opnemen. Als het te lang duurde ging ik gewoon zelf hoor. Uiteindelijk kwam dan toch iemand af waardoor ik maar direct zei wat ik wou, aangezien ik eerstes wou, "Een hazelnoot chocolademelk en een chocolade mufin". Mufin, ik had mufin gezegd. Oh god. Als Finn hier iets over ging zeggen, dan, dan, dan ja, niets eigenlijk, ik zou waarschijnlijk gewoon weer beginnen lachen.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Zuchtend liet Zoë zich ploffen op de stoel voor me terwijl ze één wenkbrauw optrok, ‘Zegt degene die gewoon in een stoeltje moest zitten wat kaartjes omdraaien tegen degene die het stoeltje van je achterste moest trekken, daarna viel en daarna een marathon moest lopen!’ Een lach rolde over mijn lippen waarna ik haar grijnzend aankeek, ‘Iemand moet het zware werk hier doen.’ Zei ik geamuseerd terwijl ik doelde op mezelf. Vervolgens zag ik hoe ze over haar lippen likte terwijl er een jongen naar ons kwam om de bestelling op te nemen, ‘Een hazelnoot chocolademelk en een chocolade muffin.’ Zei ze waardoor ik onmiddellijk begon te lachen, ‘A muffin huh?’ grijnsde ik triomfantelijk, ‘Goede keuze heb je zeg.’ Vervolgens zag ik hoe de jongen naar Zoë even bleef staren terwijl hij glimlachte waardoor er een raar gevoel in me opborrelde. Ik kuchte een keer maar hij leek precies niet zijn hoofd te willen afwenden, ‘Ahum mate, eyes over here.’ Zei ik terwijl ik daarna een vingerknip deed voor zijn ogen. Hij knipperde een paar keer en wendde toen zijn blik geïrriteerd naar mij, ‘Oké wat moet jij hebben?’ Ik trok één wenkbrauw op en wilde juist wat terug zeggen toen ik besefte dat het beter was om te zwijgen. ‘A milkshake caramel.’ Zei ik terwijl ik hem daarna aandachtend bekeek, ‘Ohja doe ook maar ineens een vanille MuFinn.’ Voegde ik er nog aan toe terwijl ik de nadruk legde op de ‘Finn’ en daarna triomfantelijk naar Zoë keek.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2013 - 19:54 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    "A muffin huh ?" grijnsde hij direct triomfantelijk, "Goede keuze heb je zeg". Ik begon te lachen en haalde mijn iPhone boven. Ik voelde de ogen van de jongen nog steeds op mij rusten, maar ik besteedde er geen aandacht aan. Uiteindelijk keek ik toch op waardoor ik zag hoe hij naar me glimlachte. Automatisch lachte ik terug. Finn kuchte een keer waardoor ik mijn blik weer afwendde op mijn iPhone, maar de jongen had het blijkbaar niet door.
    "Ahum mate, eyes over here". Ik beet op mijn lip om mijn schaterlach in te houden en hoorde hoe Finn met zijn vinger knipte.
    "Oké wat moet jij hebben ?". Automatisch trok ik 1 wenkbrauw op. Hij mocht dan knap zijn, zo moest hij niet praten tegen Finny. Ik dacht er allang niet meer vreemd over dat ik zo dacht over Finn. Het was een automatische geworden. Best vreemd toch wel huh ?
    "A milkshake caramel" antwoordde Finn, "Ohja doe ook maar ineens een vanille MuFinn". Hij legde duidelijk een nadruk op Finn waardoor ik begon te lachen en mijn hand voor mijn mond sloeg.
    "Subtiel Finny, héél subtiel" zei ik waarna ik een overtuigend gezicht trok en 2 duimen opstak. Ik postte snel op Twitter dat ik met Finny in de Starbucks zat.
    "Nu maar hopen dat hij even rap de dingen brengt dan dat hij tijd heeft om naar mij te staan staren, creep".

    Finnegan Harries 'Finn'
    Zoë begon te lachen waarna ze daarna snel haar hand voor haar mond sloeg, ‘Subtiel Finny, héél subtiel.’ Zei ze met een overtuigend gezicht trok en daarna haar twee duimen naar me opstak. ‘I know, subtle is my second name.’ Glimlachte ik terwijl ik daarna zag hoe haar vingers tokkelden over haar iPhone. Ik leunde wat naar voren en zag toen dat ze op twitter zat en zei dat we in de Starbucks zaten. ‘Straks staat het hier vol mensen.’ Grijnsde ik waarna ik toevoegde, ‘Nah probably not.’ Vervolgens stond de jongen er nog steeds en eerlijk gezegd werd ik er geïrriteerd door, ‘Okay, did you write it all down?’ vroeg ik terwijl hij daarna knikte, nog eens een blik op Zoë wierp en daarna zijn rug naar ons omdraaide om verder te lopen. Mijn blik bleef hem volgen en eerlijk gezegd stond het me niet aan hoe hij naar Zoë keek. Wow, rewind Finn, wat maakt het jou nu uit of hij naar Zoë kijkt of niet. Ik fronste mijn wenkbrauwen terwijl ik daarna Zoë wat hoorde zeggen. ‘Nu maar hopen dat hij even snel de dingen brengt dan dat hij tijd heeft om naar mij te staan staren, creep.’ Ik glimlachte en knikte daarna als teken van bevestiging, ‘It’s quite logical he was staring at you. I mean you are not ugly.’ Zei ik terwijl ik daarna weer mijn blik op hem wierp en zag hoe hij naar ons tafeltje keek. Serieus, hij begon me echt op mijn zenuwen te werken.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2013 - 21:27 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Ik reageer straks, eerst even iets kijken op tv (:]

    Lifeisajoke schreef:
    [Ik reageer straks, eerst even iets kijken op tv (:]


    [Np, 'k was ook wa aan het kijken op tv :'p]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Mijn mondhoeken krulden omhoog bij zijn laatste woorden. Ik voelde hoe mijn wangen weer op het punt stonden om te beginnen gloeien. Dan had ik nog niet eens gesproken over het gelukzalige gevoel dat zich in mijn buik had genesteld. Dit was niet de bedoeling van een compliment of wel ? Ik bedankte God toen onze bestelling kwam en nam direct mijn beker om er van te drinken. Jammer voor mezelf was ik vergeten dat alle chocolademelken die ze hier verkochten warm waren waardoor ik mijn tong verbrandde. Mijn ogen werden groot waarna ik de beker wegzette, mijn muffin nam en daar mijn tanden inzette om niet te beginnen roepen. Goed, ik deed weer lekker normaal. Ik keek Finn vanonder mijn wimpers aan en slikte het stukje door.
    "Durf niets te zeggen jij" lachte ik, ietwat beschaamd. Ik zette mijn tanden in mijn onderlip en nam een servetje om mijn chocolademond ermee af te vegen. Gewoon uit voorzorg, ik zei niet dat ik er 1 had hoor.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik scheurde mijn blik van de jongen die achter de toog stond terug naar Zoë en zag hoe ze toch wel een heel klein beetje bloosde waardoor ik meteen wist wat ik nu eigenlijk had gezegd. Had ik dat serieus nu hardop gezegd? Ik wilde net wat zeggen om de sfeer wat luchtiger te maken toen de jongen de chocolademelk, milkshake en muffins op tafel legde. Volgens mij had hij de hint nu eindelijk begrepen want hij keek even aandachtig waarna hij meteen al door liep. Ik zag hoe Zoë al snel haar chocolademelk aan haar lippen zette om vervolgens een grote teug te nemen, ‘Zoë, pas ...’ maar net op het moment dat ik het had gezegd zag ik hoe haar ogen groot werden en hoe ze vliegensvlug daarna snel haar muffin nam en daar haar tanden in zette. Ze keek daarna naar me terwijl ze het stukje doorslikte, ‘Durf niets te zeggen jij.’ Lachte ze terwijl ze daarna op haar onderlip beet en een servetje nam om haar mond af te vegen. ‘Ik zeg niks.’ Grijnsde ik terwijl ik toch even hoofdschuddend lachte en haar aankeek. Vervolgens nam ik mijn milkshake, ‘After all that hard work, I really deserve this.’ Grijnsde ik toen het rietje mijn mond had verlaten. Daarna nam ik een hap van mijn muffin en keek Zoë vragend aan. ‘Eerlijk gezegd hebben we nog niets verteld over elkaars leven.’ Zei ik terwijl ik weer een hap nam en haar aankeek. Vervolgens slikte ik het door niet wetend dat ik weer met kruimels was besmeurd op mijn gezicht en shirt.


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.
    Ik lachte om zijn gezicht en at mijn muffin op. Zo te zien was die van Finn ook op aangezien hij letterlijk vol hing met kruimels.
    "Na al dat harde werk ?" vroeg ik verbaasd. Ik opende mijn mond maar sloot hem dan weer waarna ik mijn hoofd schudde. Ik ging maar niets zeggen. Ik nam een servetje en stond op om naast Finn te gaan zitten.
    "Ik weet niet of je het doorhebt, maar er zitten wat kruimels op je gezicht" begon ik serieus waarna ik mijn hand op zijn schouder legde en met de andere hand waar het doekje in zat zijn gezicht begon af te vegen, "Maar aangezien ik niet wil dat je hier als een kindje van 3 overkomt, zal ik je er maar mee helpen". Ik veegde de laatste restjes van zijn gezicht weg en klopte daarna zijn kleren wat af.
    "Veel beter" glimlachte ik waarna ik het servetje weglegde naast me op tafel.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2013 - 22:11 ]

    Finnegan Harries 'Finn'
    ‘Na al dat harde werk?’ hoorde ik opeens Zoë zeggen terwijl ik er duidelijk verbaasdheid in kon herkennen. Daarna opende ze haar mond om wat te zeggen waardoor ik mezelf al had schrap gezet en zag daarna hoe ze hem sloot en haar hoofd schudde. Ik lachte even en zag daarna hoe ze naast mij kwam zitten met een servetje. ‘Okay, what are you doing?’vroeg ik verward terwijl ik al meteen mijn handen al klaar hield voor als ik bescherming moest hebben. Zoë kennende zou ze serieus met dat servetje zomaar durven slaan. ‘Ik weet niet of je het doorhebt, maar er zitten wat kruimels op je gezicht.’ Zei ze serieus waardoor ik verward opkeek en mijn hand al omhoog hief om de kruimels eraf te vegen toen ik net voelde hoe ze een hand op mijn schouder legde en daarna mijn gezicht begon af te vegen, ‘Maar aangezien ik niet wil dat je hier als een kindje van 3 overkomt, zal ik je er maar mee helpen.’ Grijnsde ze terwijl ze daarna de laatste restjes van mijn gezicht afveegde en vervolgens mijn kleren afklopte. ‘What would I do without you?’ grijnsde ik terwijl ik daarna zag hoe ze het servetje op de tafel legde, ‘Veel beter.’ Glimlachte ze terwijl ze nog steeds naast me zat. Ik zag hoe de jongen met open mond achter de toog naar ons beide keek waardoor ik meteen erg breed moest glimlachen, 'Beat that sucker.' lachte ik terwijl ik het daarna niet kon laten om te glimlachen naar hem. ‘Thanks by the way.’ Zei ik toen ik me weer richtte naar Zoë en vervolgens zag hoe het buiten weer stilletjes begon te sneeuwen. Vervolgens draaide ik mijn hoofd weer om naar Zoë en sloeg daarna mijn arm rond haar schouders, ‘What does little Zoë want to do next?’ glimlachte ik. ‘Terug gaan of wil je nog wat anders doen?’ voegde ik er nog aan toe terwijl ik daarna met mijn andere arm weer een beet nam van mijn muffin en daarna even voor de zekerheid mijn gezicht afklopte en keek naar mijn shirt.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2013 - 22:29 ]


    Rise and rise again until lambs become lions