• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    De uitzendingen gebeuren vanuit de huisjes zelf, of buiten als ze dat leuk vinden. De uitzendschema's komen per dag onderaan de pagina te staan.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 1
    Topic 3

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.



    Het schema voor de uitzendingen voor deze dag:


    08.00-10.00 : Dan
    10.00-12.00 : Lex
    12.00-14.00 : Jack
    14.00-16.00 : Zoella
    16.00-18.00 : Matt
    18.00-20.00 : Carli
    20.00-22.00 : Bandit
    22.00-00.00 : Nell
    00.00-02.00 : Phil
    02.00-04.00 : Finn

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Dan Howell
    Ik zuchtte. "Jammer, dat wordt dan verder zoeken naar een vervoerder." Ik veeg nog een krul uit mijn gezicht en bloos lichtjes. "Ik zat te denken dat ik mijn haar had moeten stijlen, in plaats van met dit hobbithaar live te gaan." Het was niet helemaal gelogen, al was dat niet het enige geweest waar ik aan had gedacht. Maar dat was iets te genant om te zeggen. Ik grijnsde toen ze zei dat ze heel goed was in mario cart. "Dat zullen we wel zien. Ik heb namelijk geen leven en Phil ook niet, dus ik heb veel training gehad." Ik stak speels mijn tong uit. Anderen laten winnen zat niet in mijn natuur als gamer. Ik vond het altijd leuk om te winnen. Dat was toch het doel van het spel. Ik pakte het stuurtje aan en startte het spel op. Vanzelf drukte ik op 150cc. "Welke baan?" vroeg ik aan haar. Mij kon het vrij weinig schelen, al waren sommige banen zelfs voor mij nog een uitdaging omdat ze gigantisch onoverzichtelijk waren., zoals Rainbow Road Ik was beter in Skyrim en Crash Bandacoot, maar dit was ook leuk. Ik zakte wat onderuit op de bank zodat ik echt comfortabel zat en nam nog een slok van mijn thee. Ik had echt geen leven. Ik schoof mijn krullen nog even uit mijn ogen en wachtte tot ze een baan zou uitkiezen.


    Bowties were never Cooler


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik begon te lachen en blikte vluchtig naar achteren. De jongen stond serieus met open mond toe te kijken. ik trok een wenkbrauw op en richtte me toen weer op Finn, "Wat je zou doen zonder me ? I don't know, depressief worden waarschijnlijk" antwoordde ik serieus. Hij sloeg een arm om me heen waardoor een kleine glimlach zich op mijn gezicht nestelde.
    "Uhm, schaatsen, zeker weten". Het feit was dat ik kon schaatsen. 6 jaar geleden. Sindsdien had ik het nooit echt veel meer gedaan eigenlijk. Best jammer. Ik was de laatste keer ook niet echt veel gevallen, maar dat kon liggen aan het feit dat ik de hele tijd de rand vast had. Ik lachte toen Finn zijn mond voor het zekere nog eens afveegde na het eten van zijn muffin. Ik likte even over mijn lippen waarna ik mijn choco opdronk.
    "Trouwens" begon ik, "Ik mag dan wel klein zijn, dat betekent nog niet dat je me ook expres zo moet noemen hoor" zei ik waarna ik een pruillipje trok.

    Finnegan Harries 'Finn'
    ‘Wat je zou doen zonder me? I don’t know, depressief worden waarschijnlijk.’ Antwoordde serieus waardoor ik in de lach schoot. Mijn arm bevond zich nog steeds rond haar schouders terwijl ik haar hoofschuddend aankeek. Ze was serieus echt geniaal. ‘You’re probably right.’ Grijnsde ik terug terwijl ze daarna antwoordde op mijn vraag wat ze wilde doen. ‘Uhm, schaatsen, zeker weten.’ zei ze overtuigend terwijl ze daarna even lachte en vervolgens haar choco opdronk, ‘Oké, schaatsen is het dan.’ glimlachte ik terwijl ik daarna ook snel mijn milkshake nam en hem opdronk, ‘Brainfreeze.’ mompelde ik terwijl ik daarna met mijn andere hand even mijn slaap betastte. ‘Trouwens, ik mag dan wel klein zijn, dat betekent nog niet dat je me ook expres zo moet noemen hoor.’ Hoorde ik opeens Zoë’s stem zeggen waardoor ik haar aankeek en zag hoe ze een pruillipje trok. ‘Oh sorry babe.’ Grinnikte ik waarna ik haar daarna wat dichter naar me toe trok, ‘Maar het is al een gewoonte geworden.’ Voegde ik er daarna nog lachend aan toe terwijl ik daarna opstond en naar de toog liep, waar ik even snel betaalde voor de muffins en dranken. Vervolgens liep ik ik daarna terug naar Zoë,die nog steeds aan het tafeltje zat, ‘Let’s roll.’ Glimlachte ik terwijl ik haar hand nam en haar overeind trok en daarna meetrok naar de deur om de Starbucks uit te wandelen.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2013 - 21:15 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Ik reageer direct, even pyjama aandoen en inme bedje kruipen ;p]


    [Omfg, 15e hartaanval van vandaag dankzij mijn oudste broer -.-' Die herbeleeft zijn pubertijd volgens mij :s]

    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik begon te lachen toen Finn een brainfreeze had. Het was toch te verwachten dat hij dat weer zou tegenkomen of niet soms ? Hij trok me nog wat dichter naar zich toe nadat hij zich verontschuldigd had, gevolgd door zijn koosnaampje van Babe. Beter dan Little One, dat moest ik wel toegeven. Hij stond op en liep naar de toog waarna hij betaalde en terugliep naar mij. Opnieuw nam hij mijn hand vast om me mee te trekken naar de uitgang van de Starbucks. Ik met mijn slechte karakter kon het echter niet laten om nog eens achterom te kijken en vrolijk te zwaaien naar de jongen achter de toonbank. Ja wat ? Hij kon er toch ook niets aan doen dat ik toevallig liever bij Finn was dan bij hem ? Wow wow wow, rewind. Ik moest echt eens goed nadenken over wat ik nadacht. Ik liep terug naast Finn en drukte een kusje op zijn wang, toen hij op een ietwat draaglijk tempo liep natuurlijk.
    "Voor het betalen" lachte ik toen hij me een vragende blik stuurde. Ik keek even om me heen en glimlachte toen ik de schaatsbaan in de verte zag liggen. Ik begon te lopen terwijl ik Finn's hand steviger vastnam. Gewoon, voor het geval we elkaar kwijtraakten tussen die andere 2 mensen die hier rondliepen.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Net toen we de deur uitstapte, draaide ik mijn hoofd om en zag hoe Zoë vrolijk zwaaide naar de jongen waardoor ik zachtjes moest lachen. Ze kon serieus soms echt een slecht karakter zijn, waarschijnlijk was Zoë zo'n meisje dat voortdurend iemand uitdaagde. Nog voor we de reactie van de jongen konden zien, liepen we al naar buiten. De wind en koude kwam ons meteen al tegemoet waardoor ik mezelf onmiddelijk al wat dieper verstopte in mijn jas terwijl ik Zoë's hand nog steeds vasthad. Na enkele seconden voelde ik opeens hoe Zoë een kusje op mijn wang drukte waardoor ik haar vragend aankeek. 'Voor het betalen.' Een glimlach verscheen meteen op mijn gezicht, 'Dan moet ik maar vaker betalen.' grijnsde ik terwijl we daarna de schaatsbaan al in de verte zagen liggen. Ik zag hoe Zoë een beetje sneller begon te lopen en daarna mijn hand steviger vastnam. Onmiddelijk nestelde zich een glimlach op mijn gezicht terwijl ik daarna ook wat sneller begon te lopen en haar hand beter vastnam. We liepen de inkom in waar we een oude man zagen die achter de toonbank stond om schaatsen te geven, '41 please.' glimlachte ik waarna Zoë haar maat opnoemde. Toen de man de schaatsen aan gaf, liet ik Zoë's hand los en deed deze daarna snel aan om vervolgens al de schaatsbaan te betreden, waar ik met een triomfantelijke glimlach op mijn gezicht op Zoë stond te wachten in het midden van de schaatsbaan.

    [ahaha, awel ik heb ook zo'n broer thuis :'p]


    Rise and rise again until lambs become lions


    [Ik heb 3 broers die dat doen -.-' Ik leef al 5 jaar minder met alle schrikacties ze me geven :c]

    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik was best verbaasd dat Finn maar een 41 had. Ik bedoelde maar dat de meeste jongens een 45 hadden of zo. Ik noemde mijn maat op, die nog belachelijker was voor woorden en deed ze aan. Tegen de tijd dat ik ze aan had stond Finn al triomfantelijk te wachten op de schaatsbaan, helemaal in het midden. Toen viel het me op dat er dus echt niemand aan het schaatsen was hier. Awesome.
    Ik keek hem boos aan, "Ja, laat me maar alleen zodat ik zéker kan vallen" zei ik sarcastisch. Ik schudde ietwat lachend mijn hoofd en nam de rand stevig vast waarna ik op het ijs ging staan. Het irritante was dat door deze schaatsen mijn voeten nog kleiner leken dan ze al waren, echt niet eerlijk. Langzaam zette ik ook een tweede voet op het ijs en zuchtte opgelucht. Ik keek naar Finn die nog altijd op mij stond te wachten.
    "Fijn dat je zo helpt" zei ik met een grote glimlach. Ik rolde even met mijn ogen en deed mijn handschoenen aan. Het waren geen wanten, want wanten hadden geen vingers, ik had wel vingers aan mijn handschoenen. Oké, je begrijpt me wel. Ik haalde adem en begon voorzichtig te schaatsen. Tot mijn verbazing kon ik nog alles, behalve remmen.
    "Uh, Finn, kan je me even helpen met remmen ?" vroeg ik onschuldig. Hij zou snel moeten handelen, anders botste ik gewoon tegen hem op hoor.

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik draaide een rondje terwijl ik nog steeds wachte op Zoë en kwam tot de conclusie dat we de hele schaatsbaan voor onszelf hadden. Toen ze eindelijk klaar was, stond ik nog steeds op dezelfde plaats terwijl ze boos naar me keek, 'Ja, laat me maar alleen zodat ik zéker kan vallen.' Een lach rolde over mijn lippen, ze begreep al onmiddellijk hoe ik in elkaar zat. Vervolgens veranderde haar boze uitdrukking onmiddelijk in een lach terwijl ze de rand stevig vast nam en per voet op het ijs ging staan. Ik hoorde hoe ze opgelucht zuchtte terwijl ze daarna opkeek en haar blik richtte op mij, 'Fijn dat je zo helpt.' glimlachte ze waarna ik daarna mijn twee duimen in de lucht opstak, 'You're welcome sunshine.' voegde ik er daarna nog grijnzend aan toe. Daarna rolde ze met haar ogen, deed haar handschoenen aan en begon dan uiteindelijk te schaatsen. In het begin ging ze heel traag waarna ze meer en meer snelheid opbouwde en met volle vaart naar me toekwam. 'Uh, Finn, kan je me even helpen met remmen?' vroeg ze onschuldig terwijl ze daarna al meteen op mijn vloog voordat ik me schrap kon zetten. Ze vloog recht in mijn armen waardoor we samen een heel eind naar achteren werden geslingerd en ik voelde hoe ik mijn evenwicht langzaam verloor. Ik viel recht op mijn rug op het ijs terwijl ik daarna voelde hoe Zoë over me viel. 'Good job Zoë.' kreunde ik terwijl ik daarna in de lach schoot.

    [Hahahaha, 3 broers oké das wel het toppunt :'p maja 'k heb 1 broer en das ook al erg genoeg. Die telt voor 10 als ge hem laat doen :p]


    Rise and rise again until lambs become lions


    [Omfg, mijn jongste broer is net mijn kamer ingekomen met 3 strijkijzers die hij heeft meegenomen uit de container op school, what ?]

    Zoë Sugg aka Zoella.

    Het ene moment leek alles goed te gaan. We gingen enkel een stukje naar achteren, maar Finn hield me goed tegen. Het andere moment daarin tegen vielen we omver op het ijs. Finn hield mijn val goed tegen, maar daardoor belandde hij wel recht op zijn rug.
    "Good job Zoë" kreunde hij. Ik wou net bezorgd zijn en gaan vragen waar hij zeer had toen hij begon te lachen. Ik schudde lachend mijn hoofd en gaf hem een zachte tik tegen zijn borstkas.
    "Ik dacht dat je jezelf echt pijn had gedaan" zei ik lachend. Ik keek terug in zijn ogen waardoor de grote lach langzaam verdween tot er enkel een ontblote lach op mijn gezicht stond. Niet wetend wat er juist om me heen gebeurde of waar ik mee bezig was bleef ik gewoon liggen waar ik lag. Mijn tanden klemden zich in mijn onderlip. Zijn ogen waren echt zo, zo. Uh. Zijn ogen hadden de kleur van de zee na een storm. En die kleur is dus mooi, hallo.
    "Oh- Ik- Uh-". Awkward.

    [Hahahahaha wtf? Wa gaat die daarmee doen? :'p En ik schrijf zo een reactie]


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Tja, da krijgt ge mee van die kunstzinnige broers -.-' Ij zo opeens, ij ad die allemaal samengenomen aan da snoer ervan, ee ! Da kan een perfecte lamp worden ! Wtf Aiko ? WHAT ?!]

    Finnegan Harries 'Finn'
    Toen ik in de lach schoot, voelde ik opeens hoe Zoë een zachte tik tegen mijn borstkas gaf, 'Ik dacht dat je jezelf echt pijn had gedaan.' zei ze lachend terwijl ik mijn gezicht nu naar haar richtte en haar lachend aankeek. 'I did hurt myself, but it's just so funny' zei ik nadat ik was uitgelachen, 'I think I am going to have a bruise on my back tommorow.' Vervolgens zag ik hoe haar grote lach langzaam verdween en veranderde in een ontblote lach, ze leek in haar gedachten verzonken terwijl ze me aankeek. Ze beet daarna op haar onderlip waardoor ik ook een soort van niet meer lette op de omgeving. Jezus, was er iets aan Zoë dat niet schattig of leuk was? Ik fronste toen ik me betrapte op deze gedachte. Wat had ik toch de laatste tijd? Ik bedoel, ik was niet zo'n jongen die opeens van de ene dag op de andere onmiddelijk voor iemand viel. Maar het begon er meer en meer op te lijken dat dat met Zoë wel het geval was. Ik schudde mijn hoofd en kwam toen weer tot de werkelijkheid terwijl ik Zoë erop betrapte dat ze nog steeds in mijn ogen aan het staren was. 'Oh- Ik- Uh-.' hoorde ik ze stotteren waardoor er een glimlach op mijn gezicht verscheen, 'What were you looking at?' vroeg ik glimlachend terwijl ik daarna zonder het besefte een haarlok die voor haar gezicht hing achter haar oor schoof.

    [Hahahah lol, wa ne creatieveling xd Ik vind het eig nog wel geniaal gevonden haha]

    [ bericht aangepast op 9 jan 2013 - 20:11 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    [Ge wilt nie weten wa er allemaal thuis staat van zijn creatieve buien ;p Laatst kwam ij thuis; Me knie is onthaard ! Waarom da ? Oh, gwn, silicone, kmoest me knie ebn in silicone. Ohja, goed dan zeker ?]

    Zoë Sugg aka Zoella.

    "WHat were you looking at". Mijn ogen werden ietwat groot. Oké, ik kon nu zeggen dat er iets op zijn gezicht zat, maar dat ging ik dus niet doen. Dan was er nog de waarheid, of de halve waarheid. Of iets dat helemaal niet op de waarheid leek zonder hem te pesten. Ik opende mijn mond en keek ongemakkelijk om me heen.
    "Nothing, I was just, y'know, thinking and stuff". Ik keek even opzij terwijl ik een gezicht trok dat ik mezelf niet begreep. Ongezien natuurlijk, dankzij mijn haren die voor mijn gezicht kwamen te hangen. Ik voelde dat ik nog altijd wat bloosde door zijn actie, iets waar ik echt mee moest stoppen. Ik beet terug op mijn lip en liet mezelf van hem afrollen waarna ik probeerde recht te komen maar weer gewoon omviel. Een zachte zucht verliet mijn lippen. Hiermee raakte ik echt mee vooruit. Ik probeerde nogmaals waarna ik wéér viel.
    "Okey, that's it". Ik sloeg mijn armen voor mijn borst en bleef koppig liggen. Een rilling liep over mijn ruggengraat doordat ik op het ijs lag.
    "Why am I so clumsy ?".

    Finnegan Harries 'Finn'
    Toen ik vroeg naar wat ze aan het kijken was, werden haar ogen groter terwijl ze haar mond opende om wat te zeggen en een beetje ongemakkelijk om haar heen keek. ‘Nothing, I was just y’know, thinking and stuff?’ zei ze waarna ze haar gezicht van me afwendde en haar haren voor haar gezicht kwamen te hangen waardoor ik haar niet meer kon zien. Ik besloot wijselijk om het maar zo te laten en voelde dan hoe Zoë zich van me liet afrollen en zuchtte even opgelucht. Ik moest zeggen dat ik en mijn rug nu wel wat beter voelde zonder Zoë die op me lag. Vervolgens zag ik hoe ze probeerde recht te komen maar daarna gewoon weer opnieuw op het ijs viel. Ik lachte even en stond toen zelf heel makkelijk op waarna ik daarna de sneeuw van mijn broek afklopte. Ik keek even naar Zoë en zag dat ze weer een poging deed om op te staan en daarna weer te vallen. ‘Okay, that’s it.’ zei ze geïrriteerd waarna ze haar armen voor haar borst sloeg en koppig bleef liggen. ‘Why am I so clumsy?’ hoorde ik haar mompelen terwijl ik daarna al lachend en hoofdschuddend schaatste richting de plek waar ze lag, ‘You’re stubborn, you know that right?’ lachte ik terwijl ik haar beide handen vastnam en haar vervolgens overeind trok. ‘And I don’t mind you being clumsy, it’s kind of adorable.’

    [Hahahahhaa, oké sorry ze ma u broer is serieus geniaal :'p wtf, hoe komt ge op zoiets haha.]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Finn vond het allemaal weer heel grappig. Toch vond ik het voor de eerste keer in mijn leven niet erg dat iemand me soort van uitlachte. Het was ook omdat die persoon Finn was, maar ik wou het gewoon niet toegeven. Ik was niet het soort persoon die zo rap voor iemand viel. Meer letterlijk dan figuurlijk, maar daar hadden we het nu niet over.
    "You're stubborn, you know that right ?" lachte hij waarna hij mijn beide handen vastnam en me omhoogtrok. Ik wou gaan zeggen dat ik helemaal niet koppig was maar dat ik gewoon een doorzetter was, maar Finn snoerde me de mond. Of eigenlijk, hij zorgde ervoor voor dat ik niet meer wist wat woorden waren. 1 door zijn ogen, 2 omdat ik weer heel dicht bij hem stond en 3 omdat hij me het zoveelste compliment gaf.
    "And I don't mind you being clumsy, it's kind of adorable". Ik lachte ietwat verlegen en haalde mijn schouders op, "It's not" protesteerde ik, "But, hey, what is it with you pulling me of the ground all the time ?" vroeg ik, doelend op het feit dat hij me echt altijd omhoog hielp. Gisteren toen ik in de sneeuw was gevallen, daarnet nog toen ik het stoeltje van zijn achterste had getrokken, gisteren in de keuken was ik volgens mij ook nog eens gevallen maar dat wist ik niet meer zeker, en dan niet te vergeten een paar seconden geleden.
    "I'm literally falling for you". Toen ik besefte hoe dicht dat bij de waarheid was beet ik terug op mijn lip. Ik mocht niets laten merken, het zou vast alleen maar awkward worden dan.