• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    De uitzendingen gebeuren vanuit de huisjes zelf, of buiten als ze dat leuk vinden. De uitzendschema's komen per dag onderaan de pagina te staan.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 1
    Topic 2

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.



    Het schema voor de uitzendingen voor deze dag:


    08.00-10.00 : Dan
    10.00-12.00 : Lex
    12.00-14.00 : Jack
    14.00-16.00 : Zoella
    16.00-18.00 : Matt
    18.00-20.00 : Carli
    20.00-22.00 : Bandit
    22.00-00.00 : Nell
    00.00-02.00 : Phil
    02.00-04.00 : Finn

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    'Thanks Finny. You're the best. But it's just for the time being. I promise I'll make it up to you.' glimlachte hij wat waarna hij daarna zijn hand door mijn haar haalde. 'Don't mention it, that's why people have friends.' Daarna hoorde ik hoe Dan vroeg of we niet beter ons klaar zouden maken. Hij wilde er waarschijnlijk op zijn best uitzien voor Carli, 'Dude, you two are going to make the perfect couple.' zei ik nog waarna ik de keuken uitliep en de woonkamer inliep om te zien dat iedereen weg was. Daarna bedacht ik me opeens dat ik nog ergens een das had in mijn koffer, 'What should I do? Wear a tie or don't?' riep ik nog naar Dan, maar wachtte niet tot zijn antwoord en liep al naar buiten naar de bungalow van mij en Jack. Ik zag hoe Zoë en Jack bij een kapotte sneeuwman stonden en grijnsde even, waarna ik binnenliep en rechtstreeks doorliep naar mijn kamer en daar de das vastnam. Ik liep naar de badkamer en uiteindelijk slaagde ik erin na enkele keren om de das op een goede manier te knopen. Ik keek even naar mezelf, knikte zelfvoldaan en liep toen weer naar buiten op weg naar Dan. 'What do you think Dan?' riep ik waarna ik een rondje draaide om mezelf (http://tinyurl.com/bgchw8r) te showen toen ik de bungalow betrad.

    [Ik had problemen met de link enzo, dus hebk het zo maar even gedaan :'p]

    [ bericht aangepast op 10 feb 2013 - 21:40 ]


    Rise and rise again until lambs become lions


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik trok mijn wenkbrauwen op. Dacht hij nu echt dat hij me daarmee weg kon slaan ?
    "We kissed, what about you ?". In ya face Jack ! Ik was niet het soort meisje dat om dingen heen ging draaien. Ik had nog veel te doen hoor ! Ik moest Haley nog help- Bingo. Perfect. Ik ging Haley er laten uitzien alsof ze uit een tijdschrift kwam waardoor Jack zou gaan beseffen dat hij Haley ook mooi vond zonder enige make-up, of toch niet zoveel, waardoor hij er zeker van was dat hij verliefd op haar was waarna hij het zou zeggen en dan gingen ze kussen en kindjes krijgen en trouwen en- Wacht, was Jack nu rood aan het worden ?
    "What's with the blushing Jack ? Wanna tell me something ?". De zelfvoldane grijns die zich op mijn gezicht had genesteld toonde aan dat ik er zeker van was dat ik dit dingetje hier ging winnen.

    Jackson 'Jack' Frayn Harries
    Zoë trok een wenkbrauw op en zei,"We kissed, what about you?" Jacks ogen werden groot,"You did?" Dat wist hij niet én had hij ook niet verwacht. Om dan terug te komen op Haley. Jack vond Haley mooi. Knapper dan Zoë en Carli, moest hij toegeven, maar verliefd? Hij wist het niet zeker. Eigenlijk wist hij het helemaal niet. Ze kenden elkaar ook nog niet lang en goed omdat nu al te weten, vond Jack. "What's with the blushing Jack? Wanna tell me something?" Zoë grijnsde waardoor Jack enkel roder werd. Hij zocht daarom naar de juiste woorden. "There's a chance... we become more than friends. But only if Haley likes me too." Jack kon de radartjes in Zoë hoofd bijna zien. "What are you thinking about?" vroeg hij daarom grijnzend, en probeerde met die zin het vorig onderwerp weg te werpen. Hij nam een handvol sneeuw en drukte die tegen zijn brandende wangen.


    kindness is never a burden.

    Daniel Howell
    Ik keek naar Finn. "Thanks, mate." Ik kreeg iets van mijn idiote redelijk zelfverzekerde grijns weer terug. Die verdween weer toen hij zei dat we het perfecte koppel zouden zijn. Mijn kaken werden door die opmerking knal rood en ik keek naar de vloer van de keuken. "Nah, that's you and Zoë." Opeens stoof hij de keuken uit om een seconde later weer terug te komen. Hij vroeg of hij een das om zou doen of niet. "Do it, dude. She'll love it." Ik grijnsde hem bemoedigend toe, maar hij was alweer weg. Ik draaide me even naar het aanrecht. Ik opende een kastje en haalde er een glas uit. Dat glas vulde ik met water. Ik opendeeeen ander kastje opzoek naar een rietje, maar ik vond alleen een zakje maltesers. Damn addiction! Ik maakte het open en stopte er een in mijn mond voor ik een slokje water nam.
    Toen Finn terug kwam met zijn das om was het glas water leeg en had ik al het halve zakje op. "You look stunning, Finn. Just like James Bond. I'm sure you'll get your bondgirl tonight." Als ik er even goed uit zag in pak als Finn, dan zou het makkelijk zijn, maar ik leek op een omzekere Q die niet weet wat te doen buiten zijn hoofdkwartier, in plaats van op een sexy kick-ass James Bond. Ik zuchtte en at nog wat maltesers.


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik liep terug naar de keuken waar ik Dan maltesers zag eten. Ik draaide een rondje om vervolgens tot stilstand te komen met mijn handen wijd gespreid, 'You look stunning, Finn. Just like James Bond. I'm sure you'll get your bondgirl tonight.' Ik liet mijn armen weer langs weerszijden van mijn lichaam vallen om vervolgens het zakje maltesers uit zijn handen te nemen. 'Thanks and I'm going to make sure that you'll get yoúr bondgirl tonight.' zei ik waarna ik enkele maltesers in de lucht gooide en ze daarna met mijn mond opving. Daarna gaf ik het zakje maltesers terug, liep naar de koelkast en nam een flesje fruitsap. Daarna draaide ik me om en zag hoe Dan nog steeds tegen het aanrecht stond en al zuchtend zijn maltesers opat. 'Okay dude, let me help you to get ready.' zei ik nadat ik een slok had genomen en hem aankeek. Volgens mij wilde hij er echt piekfijn uitzien en was hij volgens mij niet echt tevreden hoe hij er nu uitzag, wat natuurlijk onnodig was. 'Let's go to your bungalow.' stelde ik voor waarna ik al naar de woonkamer stapte met het flesje nog steeds in mijn handen.


    Rise and rise again until lambs become lions

    Daniel Howell
    Ik keek Finn lichtelijk verontwaardigt aan toen hij de maltesers afpakte. Zijn opmerking over dat ik mijn bondgirl zou krijgen zorgde ervoor dat ik ze niet terug griste. "Q never gets te girl." mompelde ik zacht en verslagen. Ik keek hoe hij de maltesers omhoog gooide en opving met zijn mond. Dat kon ik dus echt niet. Ik nam het zakje toch maar al te graag van hem terug en ging verder met eten. Finn haalde ondertussen wat drinken uit de koelkast. Ik keek hem aan toen hij zei dat hij me ging helpen. "Really?" Ik kon het niet echt goed bevatten, vooral omdat jongens dat eigenlijk nooit voor elkaar deden, toch. Ik at de laatste paar maltesers op en gooide het papiertje weg. Daarna liep ik achter hem aan door de woonkamer naar de deur. Ik trok mijn jas weer aan en ging hem voor over het kleine sneeuwvrije pad naar mijn en Phil's bungalow. Onderweg zag ik Zoë en Jack dollen in de sneeuw, maar ik schonk er niet meer aandacht aan dan een korte zwaai. Ik liep de bungalow in, waar Phil blijkbaar niet was, en gooide mijn jas over de bank. Mijn jasje en vlinderdas zaten in mijn koffer en mijn stijltang lag in de badkamer. "So Houdini, what's your magical plan to make me look fine?" vroeg ik hem sarcastisch. Het zou hem waarschijnlijk toch niet lukken. Q zou namelijk nooit Bond worden, hoe hard hij ook probeerde.


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    'Really?' vroeg hij verbaasd waarna hij het papiertje weggooide toen hij de maltesers ophad. Ik knikte en liep toen met Dan op mijn hielen naar de woonkamer. Normaal gesproken is het ook niet echt iets wat jongens doen. De enige die ik soms help en ook andersom is Jack, wat best logisch is. Maar het enige dat Dan nu nodig had, was dat zijn zelfvertrouwen een boost kreeg waardoor hij Carli helemaal ging inpalmen. En ik wilde hem graag helpen. Hij liep me daarna voor naar zijn en Phil's bungalow en ik zag hoe hij kort zwaaide naar Jack en Zoë. Ik daarentegen kon het niet laten, maakte een sneeuwbal en gooide deze toen op Jack. 'Better watch out, she is dangerous with snow Jack.' riep ik waarna ik snel achter Dan liep voor ik weer een sneeuwbal terugkreeg. 'So Houdini, what's your magical plan to make me look fine?' Ik lachte om zijn opmerking waarna ik even nadacht. Dan moest gewoon zoveel mogelijk Dan zijn, maar ik moest gewoon op een bepaalde manier ervoor zorgen dat zijn zelfvertrouwen terug kwam. 'Euhm, why don't you fix your hair? And I'll look for some clothes.' Ik liep daarna naar zijn kamer, gooide de koffer op zijn bed en ging ernaast zitten terwijl ik het jasje en zijn vlinderdas eruithaalde. 'Oh boy, I look like a girl.' mompelde ik tegen mezelf waarna ik mezelf zachtjes uitlachte. Daarna liep ik naar de badkamer, liet mezelf op de badrand zitten en gooide zijn kleren op de wastafel. 'Let's dazzle you up.' zei ik expres waardoor mijn lach ontsnapte uit mijn mond. Serieus met een brits accent klonk het nog gayer dan het eigenlijk was.


    Rise and rise again until lambs become lions

    (sorry dat ik lang niet meer heb gereageerd maar was druk met carnaval enzo, hoe kan ik het beste inspringen?)

    |Er is een Kerstfeestje vanavond, dat is het eerste dat ik al zeg. Je kan Jack en Zoë joinen? (; |


    kindness is never a burden.

    Daniel Howell
    Ik zuchtte even. Hij zei dat ii mijn haar moest gaan fixen en hij wel voor de kleren zou kijken. Ik slenterde naar de badkamer en plugde mijn stijltang in. Na even wachten begon ik mijn haar te stijlen, misschien zelfs een beetje te stijl. Ongeveer halverwege begon ik weertte overdenken. Wat als ze mijn krullen leuker vond dan mijn stijpe haar. Dan verspestte ik mijn haar nu juist weer. Toch ging ik maar door, want een half gestijlt hoofd was nou ook weer niks. Ik deed mijn lok altijd twee keer. Een keer als eerst en aan het einde nog een keer. Ik was net met mijn lok bezig toen Finn weer binnen kwam met mijn strikje en jasje. Ik draaide me naar hem om, daarbij verbrandde ik mijn wang en een deel van mijn oor. "Auw!" Way to go, Dan. Nu had ik straks ook weer een probleem bij het scheren. Ik had namelijk nu nog best wel een stoppelbaard. Leuk... Not. Ik maakte mijn lok af. Finn klonk nu echt heel erg gay. "And you were wondering why those girls thought we were gay?" vroeg ik zacht grinnekend aan hem. Ik trok de stijltang uit het stopcontact en legde die uit de weg. "Come on then. Padazzle me up." zei ik grappend. Ook ik klonk vrij gay, maar minder omdat ik geen London's accent had maar een uit Manchester. Ik keek even in de spiegel. Mijn haar zat nu best prima, maar ik had een rode streep door mijn stoppels staan. Hoe gingen we die in hemels naam verbergen? En hoe kwam ik nu nog van mijn baard af? Ik zag er namelijk niet uit met een baard, daar was ik niet bad-ass genoeg voor. Scheren zou al een hel worden, laat staan de after-shave.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2013 - 14:16 ]


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik zette mezelf neer op de badrand en zag hoe Dan zich naar me omdraaide waardoor hij zijn wang en zijn oor wat verbrandde. ‘Auw!’ Een lach rolde over mijn lippen, ‘Way to go hot shot.’ Daarna zei ik dat we hem gingen bedazzlen waardoor hij grinnikte, ‘And you were wondering why those girls thought we were gay?’ Ik keek hem geamuseerd aan, ‘Okay, you made your point.’ grijnsde ik, ‘But that bedazzlething was on purpose.’ Daarna trok hij de stijltang uit het contact en legde hem weg, ‘Come on then. Padazzle me up.’ lachte hij terwijl hij ook vrij gay klonk. ‘Look who’s talking now huh.’ Ik stond op van de bandrand en zag dat hij in de spiegel keek. ‘Good job smartass.’ Grijnsde ik toen ik de rode streep op zijn wang merkte. ‘Okay, euhm my standard routine is: 1. Take a shower, 2. Fix your hair, 3. Shave yourself if it’s necessary, 4. Get dressed, 5. Put on a nice cologne and 6. Score some nice girls, in your case Carli, and have the time of your life. Those are the golden rules.’ Ik keek even rond op zoek naar scheerspullen, ‘I guess that you already did the first step, so let’s continue with shaving.’ Grijnsde ik terwijl ik de scheerspullen in zijn handen duwde. ‘And don’t be a pussy. Just do it. You want to get Carli, well you are going to have to make a sacrifice, my dear friend.’


    Rise and rise again until lambs become lions

    Daniel Howell
    Ik keek naar hem. "I know, Finn. Now at least I look dangerous." Ik haalde een hand door mijn haar en leunde tegen de wasbak. In stilte luisterde ik naar Finn die een handig schema had. Ik probeerde het dus maar zo goed mogelijk te onthouden. Douchen en mijn haar doen had ik al gedaan, dus nu kwam... Scheren. Ik zag Finn al zoeken. "Top left drawer. The black one is mine. The green and white one is Phil's." Waarschijnlijk reflecteerde dit weer onze zielen, zoals onze portemonees. Ik kreeg mijn scheerspullen in mijn handen geduwt. Ik keek er gepijnigt naar. Mijn wang deed nu al pijn, laat staan als ik er met een scheermes overheen zou gaan. Hij noemde me een watje en zei dat ik het gewoon moest doen als ik Carli aan de haak wilde staan. Ik beet op mijn wang en begon scheerschuim te smeren. Dat voelde opzich wel prettig. Ik vulde de wasbak met water en begon met mijn goede wang en bakkebaarden. Hier concentreerd ik me wel echt op. Ik wilde niet nog meer wonden. Ik deed mijn nek en begon toen heel voorzichtig met mijn andere wang. Ik moest veel moeite doen om niet elke keer mijn gezicht te laten vertrekken of het uit te gillen als ik met het mesje over de verbrandde streep ging. Het deed echt veel pijn. Toen ik klaar was pakte ik de aftershave en deed het op. "Ahrg!" bracht ik uit. Dat was nog zo veel erger dan het scheren. Ik liet het water wegstromen en ruimde alles weer op. "So what now?" Mijn wang stond in brand, maar ik probeerde het niet te laten merken.


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    ‘Yeah, you look dangerous because you burned yourself with a straightener. You have a tough and dangerous life, daredevil.’ grijnsde ik sarcastisch waarna ik begon te zoeken naar de scheerspullen die Dan aanwees. Dan trok een pijnlijk gezicht en begon op zijn wang te bijten waarna hij scheerschuim begon te smeren. Eerst deed hij zijn goede wang, maar met zijn andere wang barstte ik in lachen uit. Elke keer als hij met het mesje over zijn verbrande streep ging, zag je dat hij moeilijkheden had om zijn gezicht in de plooi te houden. Nadat hij ook klaar was met deze wang nam hij de aftershave en trok ik een pijnlijke grimas. ‘Ahrg!’ riep hij nadat hij de aftershave op zijn wangen deed. ‘Oh damn, that must hurt.’ ‘So what now?’ zei hij terwijl hij overduidelijk nog steeds pijn had aan zijn wang. Ik probeerde zijn gezicht te negeren, maar dit ging moeilijk waardoor ik enkele keren mijn lach moest inhouden. Ja, ik weet het: je mag niet lachen als een vriend pijn heeft, maar dat is iets dat ik gewoon niet kan. Nadat ik was uitgelachen, strekte ik mijn rug en keek Dan aan. ‘Okay, now number four: get dressed.’ Ik zag dat hij zijn zwarte skinnyjeans al aanhad en zijn hemd. ‘Okay, first: put your shirt in your pants, that looks more classy. Second: put your jacket on and your bowtie and third: wait a minute.’ Ik keek rond en liet mijn oog vallen op een soort van witte zakdoek die er ergens lag. Ik vouwde hem op, en stakhem in de voorzak van zijn vest zodat het met het puntje naar boven wees. ‘Third: you’re ready.’

    [ bericht aangepast op 11 feb 2013 - 16:45 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Daniel Howell
    "No shit, Sherlock." mompelde ik toen hij zei dat het pijn moest doen. Ik draaide me weer om en leunde weer tegen de wasbak.Ik zag dat Finn het moeilijk vond zijn gezicht in een plooi te houden. Ik vond het ook wel logisch. Welke kneus verbrandde nou zijn wang met een stijltang? Ik wachtte rustig tot hij was uitgelachen. Ik veegde mijn lok wat uit mijn ogen. Het brandende gevoel op mijn wang nam gelukkig wel een beetje af, al bleef het gevoel wel. Finn's gelach hield langzaam op en hij begon over kleding. Gelukkig had ik mijn zwarte skinny jeans en witte overhemd al aan. Alleen mijn broek hing nogsteeds onder mijn kont en mijn overhemd hing eruit. Natuurlijk was dat het eerste wat hij zei. Ik frommelde mijn overhemd zo goed mogelijk in mijn broek en hees die op. Na nog een keer er netjes mijn overhemd in te stoppen trok ik mijn riem zo strak aan dat mijn broek goed zou blijven zitten. Ik keek even naar Finn die met mijn jasje zat te klooien. Ik ging dus maar verder met mijn strikje. Ik knoopte mijn overhemd helemaal dicht en begon met hoogste concentratie te strikken. Na even knoeien had ik een netjes vlinderdasje om mijn nek zitten. Ik vouwde de kraag van mijn overhemd terug en trok mijn jasje aan, waar er nu een nette witte zakdoek in de borstzak gevouwen was. "Thanks, Finn." Ik draaide me naar de spiegel en keek even. Ik zag er verrassend goed uit. Op de duidelijk zichtbare rode streep op mijn wang na zag ik er echt niet verkeerd uit. Ik deed nog wat extra deo op. Zo, klaar. Ik draaide me weer naar Finn. "You've done a great job, Finny Bond. I almost look as good as you." Ik grijnsde. "Wanne get a beer and play some Call of Duty before the party?" Ik had wel zin om even al mijn nerveusiteit eruit te laten door mensen hun hoofden eraf te knallen.


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik draaide me om met het vestje in mijn handen en zag dat Dan zijn hemd al in zijn broek had gestopt en daarna zijn vlinderdasje om zijn nek had gestrikt. Ik overhandigde hem het jasje en zag hoe hij deze aandeed en vervolgens de kraag van zijn overhemd terug goed legde terwijl hij me bedankte. Ik knikte en zag daarna hoe hij zich omdraaide naar de spiegel. Kennelijk was hij wel blij met hoe hij eruit zag. Net toen ik mijn mond wilde openen voor te zeggen dat hij de vijfde regel niet mocht vergeten, zag ik dat hij zijn deo al nam en begon te spuiten. ‘You know the rules, impressive.’ glimlachte ik waarna ik daarna mijn blik liet vallen op zijn rode streep. Serieus, dit was echt typisch iets voor Dan. Hij draaide zich om, ‘You’ve done a great job, Finny Bond. I almost look as good as you.’ grijnsde hij. Een lach rolde over lippen waarna ik hem een klopje gaf op zijn schouder, ‘No, you look even better, Dan Bond.’ Daarna hoorde ik hoe hij vroeg of ik misschien wat Call of Duty wilde spelen en misschien een biertje mee wilde kraken voor het feest. Ik knikte, waarna ik de badkamer uitliep en op weg ging naar de keuken. Daar nam ik twee biertjes uit de koelkast waarna ik terug naar de woonkamer liep en me liet vallen in de sofa, ‘Cheers to a good evening. And let us hope that everything works out between you and Carli.’ glimlachte ik terwijl ik het flesje hoog in de lucht hield en daarna mijn lippen eraan zette.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2013 - 18:21 ]


    Rise and rise again until lambs become lions