• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    De uitzendingen gebeuren vanuit de huisjes zelf, of buiten als ze dat leuk vinden. De uitzendschema's komen per dag onderaan de pagina te staan.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - Sylvesti
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Phil
    -

    Bungalow 2:
    - Lex
    - Matt
    - Bandit

    Bungalow 3:
    - Zoella
    - Carli
    - Nell

    Bungalow 4:
    - Jack
    - Finn
    -

    Rollentopic
    Topic 1
    Topic 2

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.



    Het schema voor de uitzendingen voor deze dag:


    08.00-10.00 : Dan
    10.00-12.00 : Lex
    12.00-14.00 : Jack
    14.00-16.00 : Zoella
    16.00-18.00 : Matt
    18.00-20.00 : Carli
    20.00-22.00 : Bandit
    22.00-00.00 : Nell
    00.00-02.00 : Phil
    02.00-04.00 : Finn

    [ bericht aangepast op 18 feb 2013 - 16:46 ]


    Bowties were never Cooler

    Haley Nelson
    Ik hing de jurkjes met de kapstok aan de kast. Schattend wierp ik er een blik op. Als Zoë het goed vond, zou ik voor het zwarte gaan.
    Met een klein zuchtje begaf ik mezelf naar mijn eigen slaapkamer en greep ik mijn camera weer beet. De batterijen waren ondertussen opgeladen. Met een goedkeurende blik zette ik hem op het statief, om daarna op het bed te gaan zitten.
    "Hi schatjes!" zei ik lachend tegen de camera. "Vanavond feestje! Ik heb erg zin in, al ben ik er nog niet helemaal uit wat ik ga aandoen. Nou ja, ongeveer wel. Maar ja, je kent dat: vrouwen en kleren. Ik begrijp het zelf niet eens helemaal. Jullie zullen het wel op televisie zien vanavond, ik denk toch dat het live is." Maar eigenlijk hoopte ik van niet, want niet de hele wereld moest mijn slechte danspassen zien. "Dus ik ben vanavond waarschijnlijk niet alleen live, maar de meesten van jullie hebben me waarschijnlijk wel bezig gezien met Jack, dus dat maakte het wel goed? Toch?"
    Jack... Zoë was bij hem en eerlijk gezegd wilde ik niet weten wat ze allemaal tegen hem aan het vertellen was. Ze deed het om goed te doen, dus ik kon haar niets gaan kwalijk nemen. "Dit filmpje is kort... Maar ik heb niet zoveel beleefd. Dus tot morgen of zo!"


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Zoals verwacht had hij mijn antwoord niet verwacht. Zijn ogen werden ietwat groot, "You did ?". Ik fronste mijn wenkbrauwen en schudde mijn hoofd even, "I wouldn't say it if I didn't mean it". Zijn volgende zin deed me lachen. Ik wist het wel. Ik begon na te denken, iets wat hij ook doorhad.
    "What are you thinking about ?". Ik wist maar al te goed dat hij nu verwachtte dat ik het onderwerp ging laten rusten en die bullshit, maar zo was ik niet. Toch kon ik hier niet even doodleuk komen zeggen dat Haley hetzelfde dacht, zo erg was ik nu ook weer niet. Ik zou het dus op het feest moeten doen, maar hoe ? Wie kon er nu subtiel aanbrengen dat Jack gewoon naar Haley moest gaan en het zeggen ? Finn alleszins niet, die kon niet subtiel overkomen bij zijn tweelingbroer en Jack zou hem waarschijnlijk direct doorhebben met hun telepathie. Ook al waren ze het niet echt, maar tja, dat kon ik niet tegen Finn gaan zeggen, hij was er zo trots op. "About Haley ofcourse" antwoordde ik eerst, "Y'know Jack, sometimes you just need to take a risk" zei ik serieus waarna ik even glimlachte en me omdraaide. Zo, dat was gezellig. En totaal niet subtiel, maar goed, het was te proberen.

    |Finn is niet subtiel xd |
    Jackson 'Jack' Frayn Harries
    "I wouldn't say it if I didn't mean it," zei Zoë hoofdschuddend en Jack moest grijnzen. Zijn klein broertje had een vriendinnetje. Daarna lachte Zoë. Ze had een mooie lach, maar die van Haley was toch mooier. "What are you thinking about?" vroeg Jack vervolgens en het duurde even voor Zoë antwoord gaf: "About Haley ofcourse. Y'know Jack, sometimes you just need to take a risk." Ze glimlachte nog even en draaide zich toen om. Jack zuchtte even en ging met zijn hand door zijn haar, niet wetend wat te doen. Daarna raapt hij de sjaal, muts en camera bijeen en liep terug naar zijn eigen bungalow, om zich klaar te maken voor het feest.
    Tijdens het douchen dacht hij na over Zoë woorden. Take a risk. Maar Jack wist zelfs niet eens wat hij voelde voor Haley. Vriendschap, verliefdheid, beide? Hij wist het helemaal niet. Jack stapte vanonder de douche en droogde zich af. Hij bond de handdoek rond zijn middel en scheerde zichzelf. Toen haalde Jack het pak uit zijn koffer die zijn moeder voor hem had ingepakt. "That woman can smell feasts. I'm telling you." snoof hij en trok de broek, blouse, das en jas aan. Daarna deed Jack ook nog verse kousen aan, erg belangrijk, en als laatste de lakschoenen, die hij eens had gekocht in een ver verleden. Jack poetste zijn tanden en legde zijn haar plat met een beetje gel. Hij deed deodorant aan en Italiaanse mannenparfum die Jack vond in zijn toiletzak. "Mum." concludeerde hij. Jack bekeek zich nog even in de spiegel en knikte toen goedkeurend. Hij hoopte enkel dat Haley het ook goed genoeg zou vinden. Jack kon wel raden waar Finn zou uithangen en nam dus zijn gsm waarna hij richting de bungalow van Dan en Phil liep. Hij klopte niet en ging meteen binnen. "Hello guys! Ready for the party!" riep hij luid en liep naar de woonkamer waar hij de twee mannen, als in pak, aantrof.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2013 - 19:58 ]


    kindness is never a burden.

    Daniel Howell
    Ik grinnekte toen hij zei dat ik er beter uitzag. Dat ging waarschijnlijk toch nooit gebeuren, maar ik was er zo wel blij mee. Mijn zelfvertrouwen stond weer wat hoger nu ik er goed uit zag. Finn knikte en liep richting de keuken. Ik ruimde de badkamer op en ging toen naar de woonkamer om het spel vast aan te zetten. Ik kroop naast Finny op de bank en nam het bier aan. "Cheers indeed. And also to you and Zoë, that she'll keep loving you, even when you're drunk." Even tilte ik met mijn flesje de zijne aan. Daarna zette ik hem aan mijn lippen en nam een slok. Ik gaf hem een controler en wilde net de game aanzetten toen Jack binnen kwam. "Jackamo! Sit down! We were just about to start a game of Call of Duty. Grab a beer out of the fridge and a controler of the table." zei ik entausiast. Ik vond het wel leuk dat hij mee zou doen. Hoe meer hoe beter, toch? Ik nam nog een slok bier uit het flesje en ging wat rechter zitten. Dat kon je toch beter gamen. Ik hoefde gelukkig bij Jack en Finn niet bang te zijn dat ik te diep in het spel werd gezogen. Die waren dat vast wel gewend... En anders waren het jongens dus dan maakte het ook niet uit.


    Bowties were never Cooler

    [Er komt meteen een reactie, maar ik ben even tv zien :'D Binnen kwartiertje ofzo ben ik terug!]


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Okay]


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Toen ik de woonkamer inliep, zag ik dat Dan call of duty al had opgezet. Ik liet me naast hem op de sofa ploffen waarna ik hem het andere flesje bier aanreikte en vervolgens een ‘toast’ maakte. Hij glimlachte zelfverzekerd en ik kon meteen raden dat zijn zelfvertrouwen was gestegen. ‘Cheers indeed. And also to you and Zoë, that she’ll keep loving you, even when you’re drunk.’ grijnsde Dan waardoor ik moest lachen, 'Lets hope so.’ Ik legde het flesje nadat ik had gedronken op de tafel waarna ik mezelf onderuit liet zakken in de sofa terwijl Dan me een controller aangaf. ‘Thanks.’ Ik keek naar het scherm waar ik duidelijk Call Of Duty: Black Ops kon lezen. Dan wilde net het spel starten toen opeens de deur open zwaaide en we beide keken naar de persoon die binnenkwam. ‘Hello guys! Ready for the party!’ riep Jack. Een glimlach kwam meteen rond mijn lippen en ik wilde net mijn mond openen toen Dan voorstelde dat hij snel een controller en een biertje moest nemen. Ik zag hoe het beginscherm nog steeds flikkerde en nam toen de controller uit Dan’s hand, ‘Lets kill some zombies.’ grijnsde ik waarna ik de modus aanduidde waarin we samen als één groep speelde en de zombies moesten doden. ‘Hurry up Jack!’ riep ik waarna ik op start drukte en afwachtend naar het scherm keek.


    Rise and rise again until lambs become lions

    Jackson 'Jack' Frayn Harries
    "Jackamo! Sit down! We were just about to start a game of Call of Duty. Grab a beer out of the fridge and a controler of the table." zei Dan meteen enthousiast en Jack zag Finn glimlachen. "Lets kill some zombies," zei Finn terwijl Jack zijn smokingjasje uitdeed en een flesje bier uit de frigo haalde, die hij opende en waarvan hij een flinke slok dronk. "Hurry up Jack!" Jack haastte zich terug de woonkamer in en plofte naast Finn in de zetel. Onhandig plaatste hij het flesje op tafel en nam de controller. Halverwege het spel begon de nieuwsgierigheid Jack te veel te worden en startte hij met praten,"So bro. Zoë told me a very cool story about you two." Het was niet echt een verhaal geweest, maar Jack wilde gewoon meer details weten dan enkel het feit dat ze gekust hadden. "Are you two together?" Jack keek even vanuit zijn ooghoeken naar zijn tweelingbroer. Jack vond het best grappig dat Finn met Zoë gezoend had aangezien Jack Finns vorige vriendin niet meer kon herinneren. Zoë was een aardige meid, maar een beetje 'straight to the point'. Ze wind echt nergens doekjes om. Haley was eerder het tegengestelde, naar Jacks denken.


    kindness is never a burden.

    Daniel Howell
    Ik grijnsde toen Finn zei dat we zombies moesten gaan vermoorden. Ik ging wat naar voren zitten. Ik zag over mijn schouder Jack binnen rennen en naast Finn op de bank plofte. "Let's go!" Ik greep mijn controler terug van Finn en drukte op play. Ik begon druk zombies neer te sniperen. Ik hield van een sniper zijn. Ze lekker fel, al was af en toe gewoon met een semi-automatic alles rond je vol lood pompen ook heel leuk. Af ten toe liet ik een vloekwoord of een roep van vrolijkheid uit. Het lag eraan of ik net veel zombies had vermoord of dat ze me bijna te pakken hadden. Ergens halverwege begon Jack slechter te spelen, maar dat lag eraan dat hij probeerde een conversatie met Finn te houden, nouja, meer een kruisverhoor. Hij wilde horen over Finn en Zoë. Ik vond het wel grappig dat ik het eerder wist dan Finny's tweeling telepatiesche broer Jacky. Ik probeerde ondertussen de bijde broers en mijzelf goed genoeg te beschermen in het spel zodat we niet werden afgeslacht terwijl die twee spraken. Het gillen naar de zombies en vloeken werd erger nu ik meer moest doen. Ik was echt veels te fanaties als het om games ging, maar goed. Je moest toch iets hebben?


    Bowties were never Cooler

    Finnegan Harries 'Finn'
    Ik voelde hoe de zetel inzakte toen Jack met een hoge snelheid de kamer in kwam lopen en zich daarna naast mij liet ploffen. ‘Lets go!’ hoorde ik Dan roepen waarna hij zijn controller uit mijn handen trok en op play drukte. ‘Wait up!’ riep ik terwijl ik daarna snel mijn eigen controller weer vastgreep en begon verschillende zombies af te knallen. ‘Dan, left left left.’ riep ik toen ik zag dat er enkele zombies zijn linkerkant uitkwamen. Jack bleef het hele spelletje kalm terwijl Dan juist het tegenovergestelde was en soms begon te vloeken en andere keren wat vrolijk begon rond te roepen. Halverwege het spel zag ik opeens dat Jack vanuit zijn ooghoeken naar me keek en zijn aandacht aan het verliezen was bij het spel, ‘So bro. Zoë told me a very cool story about you two.’ Een lach ontsnapte mijn mond waarna ik hem ook aankeek en even stopte met spelen. ‘Oh, did she? Everything she says, it wasn’t my fault.’ zei ik alsof ik hem niet begreep terwijl ik duidelijk wist op wat hij doelde. Ik begon terug te spelen toen ik hoorde hoe Dan meer begon te gillen en te roepen, ‘Are you two together?’ vroeg Jack daarna terwijl hij terug wat begon te spelen. ‘Hmm, I guess so.’ zei ik waarna ik daarna opeens een schreeuw uitsloeg omdat er opeens een zombie voor mijn neus sprong. Ik schoot de zombie dood waarna ik het spel even op pauze zette, ‘I think we’re sort of a couple now yeah.’zei ik waarna ik mijn flesje bier van de tafel nam en een slokje nam.


    Rise and rise again until lambs become lions

    Gabriche ==> Ademir :'D


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Het is hier dood...]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Jup. Ik wacht even op Jack en dan kan de party beginnen]


    Bowties were never Cooler

    [Ik wacht nog altijd op Zoë, want Haley is nog niet klaar :'D]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    (in welk huisje is iedereen?)