• De Opheilia torende trots boven alle boten in de haven uit. Alle mensen hadden zich rond haar verzameld, klaar om te vertrekken voor een reis naar de Caraïben. De reis duurde een paar weken en toen alle passagiers terug aan wal komen, was de wereld helemaal veranderd.
    Het grootste deel van de populatie bestaat uit zombies - ook wel Walkers genoemd. Alles is chaotisch en mensen vertonen zich zelden. Bijna niemand gaat alleen over straat, vooral 's nachts niet.

    De passagiers van de Opheilia besluiten aan boord te blijven van het grote cruiseschip. Hoewel het schip niet meer uit kan varen - er is geen benzine meer - lijkt dat de veiligste plek. De voedselvoorraad slinkt snel en de groep wordt steeds kleiner door mensen die ouder worden en sterven, zelfmoord plegen of verhongeren. Op het schip zwerven hier en daar zombies rond: vergeten mensen die nooit teruggevonden zijn toen ze stierven. Het is uiterst gevaarlijk om alleen aan wal te gaan, dus dat gebeurt ook enkel wanneer nodig.
    Daarbij komt ook nog eens dat er steeds meer ruzie ontstaat binnen de groep.
    Zal de groep uit elkaar vallen door ruzies? Of zullen ze allemaal in leven te blijven als ze samenwerken?


    Groepsleden (houdt mannen en vrouwen een beetje gelijk):
    - Rebecca Morgan ~ Sasquatch
    - Rowan Ava Carter ~ Michonne
    - Jessalyn Hope ~ Michonne
    - Daryl Dixon ~ Apocalyptic
    - Ryan Dawnstar ~ Sasquatch
    - Flynn Donovan ~ Tortura

    Personage:
    Naam:
    Leeftijd: (Alle leeftijden zijn toegelaten)
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Wapen:
    Extra's:
    Familieleden: (mag onderling besproken worden)

    Links:
    ~ Kletstopic
    ~ Rollentopic

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Liefde tussen mensen mag, maar houdt het realistisch.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ en schelden mag, maar niet OOC
    - Geen personages van anderen besturen.
    - Geen personage's doden zonder toestemming van die persoon
    - Alleen Ortelius maakt topics aan
    - Melden als je je nickname veranderd

    [ bericht aangepast op 23 feb 2013 - 16:14 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Volgende dag dus?]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Yes please.]


    Your make-up is terrible

    Rebecca Morgan
    Ik voelde me doodop toen ik wakker werd, maar minder erg dan gisteren. Al mijn spieren leken te protesteren bij elke beweging die ik maakte, vooral mijn armen. Met een zachte kreun liet ik mezelf uit bed rollen. Ik nam de moeite nog niet eens om me om te kleden en liep direct door richting de badkamer, waar ik was water in mijn gezicht gooide en besloot dat mijn vlecht van gisteren nog goed zat. Ook al wilde ik eigenlijk gewoon mijn armen niet opheffen om het los te maken.
    Ik had de grootste wallen die ik ooit gezien had onder mijn ogen, maar ik had geen zin om terug in mijn bed te kruipen. Ik had geen besef van tijd maar volgens mij was het al tegen de middag aan, dat vertelde mijn maag me toch.
    Ik zuchtte een keer luid en sleepte mezelf richting de keuken om iedereen van wat te eten te voorzien. Als ze uit hunne nest zouden komen in ieder geval. Maar ik kon ze zeker geen ongelijk geven als ze bleven liggen. Half in slaap legde ik een stuk vlees in de pan. Mijn lichaam leek niet mee te willen vandaag. Echt alles deed pijn, zelfs plaatsen waarvan ik niet eens wist dat ze pijn konden doen. Een tijdje bleef ik met mijn hoofd onder de kraan staan. Tot er een verbrande geur mijn neus binnen drong. “Shit!” bracht ik uit, terwijl ik terug richting de pan liep – een heel stuk sneller dan net – en heft stuk vlees omdraaide. Ach ja, dan was die wel voor mij. Ik kon het er nog wel afschrapen of zo.
    Ik zou de andere stukken er wel in leggen als de rest naar hier kwam om wat te eten. Ik sleepte me met het bordje richting de tafel en ging zitten. Tergend langzaam sneed ik een stuk van het vlees af en stak ik het in mijn mond.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Jessalyn Hope

    Als ik wakker wordt, schijnt de zon al volop naar binnen. Ik knipper even en blijf nog even liggen. Het voelt heerlijk aan, maar als ik mezelf probeer te bewegen merk ik dat mijn spieren stijf en pijnlijk aanvoelen. Kreunend probeer ik me iets uit te rekken. Ik heb in ieder geval wel genoeg geslapen. Uiteindelijk rol ik mijn bed toch maar moeizaam uit, gelukkig heb ik heel erg goed geslapen en ben ik nog amper moe. Ik weet dat het wel handig is om nu een douche te nemen, ik stink vast een uur in de wind naar guts en zweet. Als ik mijn bed uitkom, kleed ik mezelf helemaal uit en loop ik de badkamer in. Ik neem een koude douche, iets wat mijn spieren nog minder leuk vinden, en besluit ook gelijk mijn haar even te wassen. Ik weet dat mijn haar er nu vreselijk uit gaat zien maar het was echt wel nodig. Ik doe er niet te lang over en stap snel de douche weer uit om mijn lichaam warm te wrijven met een handdoek en mijn haar iets te drogen. Het gaat zo vast enorm pluizen of zo, waardoor alles er ontploft uitziet. Gelukkig ruik ik wel iets frisser. Als ik klaar ben, loop ik naar mijn tas en haal ik er wat schone kleding uit. Het is mijn reserve ondergoed en broek, voor het geval ik moet wassen. Dat is nu het geval ook, dat moet ik later maar eens gaan doen. Ik kleed mezelf weer aan en probeer mijn haar even te fatsoeneren. Kammen doe ik niet als het nat is, dan wordt het alleen maar erger.
    Als ik uiteindelijk klaar ben, probeer ik mijn spieren wat te strekken. Het doet pijn, maar uiteindelijk zal het het wel waard zijn. Hierna haal ik uit mijn tas de twee blikken groente. Op mijn gemak en zacht hummend loop ik mijn kamer uit en de gang op, richting de keuken. Als ik de trap afloop, kan ik ruiken dat Rebecca al wakker is. Eigenlijk had ik gedacht dat zij als laatste wakker zou zijn, ze leek zo uitgeput gisteravond. Blijkbaar is ze sterker dan je zou verwachten. Als ik de deur open zie ik dat Rebecca als enige op is en zit te eten. Ze ziet er alsnog behoorlijk moe uit. "Goedemorgen," zeg ik vrolijk tegen haar, waarna ik de blikken op tafel neerzet. "Ik heb groente meegenomen, een extra treat voor deze ochtend." meld ik haar. "Lekker geslapen, meis?" Volgens mij ben ik veel te vrolijk na gisteren, maar ik voel me dan ook goed als ik iets nuttigs gedaan heb.


    Your make-up is terrible

    [Zullen we wachten op Maia, zodat zij nog mee kan? (: ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Ik weet niet wanneer ze Flynn wakker wilt laten worden.]


    Your make-up is terrible

    Rebecca Morgan
    “Goedemorgen!” schalde Jess' stem vrolijk door de kamer. Zij had precies ook geen ochtendhumeur. Het ging er bij mij niet echt in hoe ze zo vrolijk kon blijven zelfs als ze oververmoeid was. In ieder geval, dat dacht ik toch, al zag ze er allesbehalve oververmoeid uit. Ze zet een paar blikken op de tafel neer. “Ik heb groenten meegenomen. Een extra treat voor deze ochtend.”
    Ik nam een van de blikken beet in keek ernaar. Een groentemix. Dat had ik nog nooit gezien. Was dat zoiets als fruitsla maar dan met groenten? In ieder geval was het nu meer dan welkom.
    Ik stond op van mijn half afgeknabbelde stuk vlees, terwijl ik naar een blikopener zocht. Er stond op dat je dat spul in de magnetron moest proppen, maar gekookt in een pan zouden ze ook wel eetbaar zijn dacht ik zo.
    Ik gooide nog een stuk vlees in de ene pan en stopte de groenten in een andere. Ik hield niet zo van groenten, dat had ik nooit gedaan, maar als je – zoals iedereen hier – honger had, dan at je alles op wat je vast kon krijgen. Zelfs vuile erwten en bonen.
    Mijn stuk vlees stond daar, koud te worden. Maar dat maakte me niet echt uit. Het smaakte me toch al niet echt nu het verbrand was. Ik at het omdat ik het mezelf en Jess beloofd had; omdat ik voor mezelf moest zorgen.
    “Lekker geslapen, meis?” vroeg Jess nog steeds vrolijk.
    Ik draaide mijn hoofd lusteloos in haar richting terwijl ik nog een houten lepel door de pot groenten haalde en het vlees omdraaide. “Als een roosje,” murmelde ik sarcastisch. Ik had op zich wel goed geslapen, maar ik werd gewoon altijd veel te vroeg wakker. Mijn slaappatroon was gewoon verstoord. Ik mocht mezelf gelukkig prijzen dat ik een niet al te groot ochtendhumeur had, maar ik had er wel één. Het hield in dat als je naar mijn mening te veel aan het zeuren was,of gewoon al te luid sprak, ik iets kribbig terug zou snauwen. “Je zal er nog een halve dag van kunnen genieten.”


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Jessalyn Hope

    Rebecca pakt één van de blikken vast om ernaar te kijken. Hierna staat ze op om iets te gaan zoeken, ze rommelt in allerlei lades en haalt er uiteindelijk een blikopener uit om het ene blik te openen. Haar eigen eten staat koud te worden terwijl ze voor mij eten begint te maken. Ik blijf gewoon vrolijk en vraag hoe ze geslapen heeft, waardoor ze lusteloos haar hoofd mijn richting opdraait en wat met het eten doet. Ze staat er als een zombie bij, maar koken kan ze alsnog. Het ruikt werkelijk heerlijk. "Als een roosje," antwoord ze sarcastisch en ik frons er iets op. Hoe kan je nou niet lekker slapen als je zo moe bent? Ik heb volgens mij in geen tijden lekkerder geslapen, dat dacht ik trouwens ook al na de eerste nacht hier. Het doet wonderen voor mijn zenuwen en humeur volgens mij. "Je zal er nog een halve dag van kunnen genieten." vervolgt ze. "Misschien stuur ik je dan wel verplicht terug naar bed als je je eten tenminste opgegeten hebt," gniffel ik zacht, voor mij geen probleem met een ochtendhumeur. "Wat was er dan, heb je gewoon niet goed geslapen of was er iets anders?" vraag ik dan toch maar, terwijl ik iets op het aanrecht steun met mijn handen en haar aankijk. Ik hoop maar niet dat er iets aan de hand is of iets dergelijks, aangezien ze haar eten ook niet op heeft gegeten. Nu maar hopen dat we er geen gevalletje a la Rowan bij gaan krijgen hoor.


    Your make-up is terrible

    Flynn Donovan.

    Zachtjes had ze haar keel geschraapt, terwijl ik nog geen antwoord had gegeven. Wat wilde ze dan dat ik zou zeggen? Ik beantwoordde het in elk geval niet en begon te lachen, waarbij ik haar aankeek en vervolgens doodleuk melde dat ze een schattige kont heeft. Verward krabde ze achter haar hoofd en uiteindelijk lachte ze zenuwachtig. “Uhm… Bedankt.” Ik had niet verwacht hoe ze zou reageren, maar zou ik er überhaupt wel verder over na denken. In elk geval begon ik al weg te lopen, waarna ze me al daarna ingehaald had en naast me liep. Haar meldde ik nu dat Rowan wel gek was, om vervolgens in mijn ooghoeken te zien dat haar hand naar haar heup gleed. Dat is waar ook, volgens mij had ik al gedacht dat ik een wond bij haar zag vannacht. Quasi-beledigd keek ze me aan, waarop ik eigenlijk wat moest grinniken. Het zag er best schattig en daarbij vermakelijk uit, die reactie opeens.
          “Je was er niet bij,” antwoordde ze. Haar blik wendde ze de andere kant uit. Hierop knikte ik enkel mijn hoofd en keek haar even bestuderend aan, een deel was onbewust, terwijl mijn blik over haar heen gleed. We hadden beide bloed op onze kleding gekregen van de Walkers, dat mocht ik er wel eens vanaf wassen. Al zou ik dat morgen doen, aangezien ik hierna vast moe zou zijn. Abrupt draaide ze zicht om naar mij en begon richting de trap te lopen. “Ze zijn boven,” meldde ze in het voorbij gaan, maar ik volgde haar niet heel snel. Ik had geen zin om te haasten. Bovendien had ik eerlijk gezegd ook geen zin om hen te helpen, maar dat zal wel moeten denk ik. Ik zal echter wel als eerste weg zijn als het erop aan komt, niet dat hen dat mogen weten. Dat van Rebecca daarnet was gewoon een uitzondering, bleef ik mezelf vertellen. Een uitzondering.
          We kwamen aan bij Jess en Ryan, maar het ging allemaal heel snel in een waas voorbij. Het ene moment waren we nog Walkers aan het doden, elkaar aan het helpen, maar het volgende moment waren we die vieze lelijkerds aan het verslepen. Dat was nog een heel werkje, mocht ik wel zeggen. Nu lagen ze op een stapel en damn, die stapel was nog wel wat zeg. Het zorgde er in elk geval voor dat ik me uitermate moe, en dus automatisch ook chagrijnig was geworden. Desondanks waren de anderen dat ook, Rebecca was uitgeput, maar dat merkte iedereen wel op. Nu ik zo doodop was, zei ik automatisch ook niets meer. Macht der gewoonte denk ik, net zoals een aantal andere dingen. Ze zouden maar blij moeten zijn dat ik mijn mond nu houd, anders kwamen er nogal wat botte opmerkingen en uitspraken uit, daar zullen ze niet blij mee zijn. Zeker niet nu iedereen zo doodmoe was. Goed, de rest ging al slapen, waardoor ik ook maar – nadat ik futloos het stuk vlees had opgegeten – naar een kamer zocht en op het bed crashte. Eigenlijk wilde ik in eerste instantie Rebecca nog wat plagen en bij haar in bed liggen. Alleen omdat ze zo moe was, I gave her a break.

    De kamer die ik had uitgezocht was niet ver bij die van haar vandaan, bedacht ik me nu, met mijn slaperige hersenen. Ze leken in elk geval te slapen, net zoals de rest van mijn lichaam die erg moe was en ik voelde al een lichte spierpijn. Ik kon op elk moment neervallen, maar dat probeerde ik te onderdrukken tot ik mijn kleding uithad. Deze gooide ik gewoon op een stapeltje op de grond, omdat ik geen fut had om het ergens netjes neer te dumpen over een stoel of iets dergelijks. Tot ik in mijn rode boxer stond, waar kleine ijsjes opstonden. Dat Rebecca dat gezien had… ach ja, ze herinnerde het vast niet eens, zo boeiend is het nu ook weer niet. Ik liet me op het bed vallen, die nogal kraakte erdoor en begaf me vervolgens onder de dekens, waarna ik al snel in slaap viel. Toen de volgende dag kwam, was dat voor mij al veel te snel. De gordijnen waren open en de zon scheen naar binnen, maar ik deed mijn ogen alleen dicht en draaide mezelf om. Geen zin en fut om uit bed te komen na gisteren. Alleen toen ik nog ongeveer een halfuur had gelegen, ging ik langzaamaan recht zitten, waarna ik diep zuchtte – vooral van de moeheid die nog bezit had van mijn lichaam.
          Met mijn handen in mijn haren ging ik er een aantal keer doorheen, terwijl mijn ellebogen op mijn benen steunde. Na een aantal keer diep in en uit geademd te hebben, pakte ik mijn kapotte tas, waar ik de foto van Lucy uithaalde. Ze lachte. Het was zo’n foto waarop ze het niet verwacht, of elk geval in de gaten had, ze keek dan ook niet in de camera. Toch waren haar prachtige ogen te zien. Ik mis haar, zo erg dat ik er geen woorden voor had en het pijn deed. Ze zou hier moeten zijn, bij mij. Waar is ze nu? De foto legde ik op mijn bed, waarna ik naar de douche liep. Ik wist waar het was, omdat ik me nog herinnerde dat Rebecca er één had en naartoe ging. Hopelijk zou het water warm zijn, lauw kon ik ook nog wel hebben. Ik douchte maar voor een klein kwartiertje, ook al leek het wat langer te zijn. Daarna zocht ik een handdoek, die ik pas na een aantal minuten kon vinden en droogde me er ruw mee af.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2013 - 22:32 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Rebecca Morgan
    “Misschien stuur ik je dan wel verplicht terug naar bed als je je eten tenminste opgegeten hebt,” grinnikte Jess zacht. Ik zuchtte. Ja, dat ging waarschijnlijk helpen als ik niet in slaap zou raken. “Wat was er dan, heb je gewoon niet goed geslapen of was er iets anders?”
    Ik haalde mijn schouders op. Ik had nu ik er bij nadacht wel goed geslapen. Mijn gebruikelijke nachtmerries waren weggebleven. Waarschijnlijk was ik gewoon te moe om te dromen, als dat mogelijk was. Ik wist het zelf niet echt, maar ik vond het allesbehalve erg. “Niet dat ik weet,” besloot ik uiteindelijk. Ik was gewoon te vroeg wakker en vanavond zou ik waarschijnlijk weer een zombie zijn. Maar normaal gezien zou het morgen wel over zijn. Meestal werd ik tegen de namiddag ook al wat helderder. "Gewoon nog moe, denk ik."
    Ik schepte een paar lepels groenten en haar stuk vlees op haar bord, om het daarna voor haar neus neer te zetten en voor mezelf ook wat groenten op te scheppen. “Smakelijk,” zei ik nog voordat ik nog een hap nam van mijn verbrande stuk hert. Het was ook mijn eigen schuld, dus nu moest ik niet gaan klagen omdat het verbrand was. Maar een ander stemmetje in mijn hoofd bleef klagen. Mijn gedachten begonnen echt raar te worden, zeker nu ik moe was. Eerst klaagde ik in gedachten in mezelf en dan zei ik in gedachten dat ik niet mocht klagen. Ik had het gevoel dat andere mensen ze konden lezen, maar ik hoopte maar van niet. Anders zouden ze me al helemaal voor gek verklaren.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Jessalyn Hope

    Ze haalt haar schouders op en lijkt erover na te denken, terwijl ik haar onderzoekend aankijk. "Niet dat ik weet," antwoord ze uiteindelijk. "Gewoon nog moe, denk ik." Ik knik eventjes bedachtzaam, ik kan me voorstellen dat niet iedereen met weinig slaap kan leven en al die inspanningen op redelijk weinig gevarieerde voedingsstoffen aan kan. Toch vind ik dat ze het er goed vanaf brengt. "Vroeg naar bed dan." glimlach ik iets wazig. Ze begint groenten op een bord te scheppen en legt er een stuk vlees bij, die ze voor mij neerzet. Ik glimlach dankbaar naar haar en knik iets, omdat ik geen zin heb om wat te zeggen. Ik heb echt enorm veel honger, mijn maag rammelt en waarschijnlijk ben ik mede daardoor wakker geworden. "Smakelijk," zegt ze, voor ze zelf begint te eten. Ik heb al een hap vlees in mijn mond gepropt. "Juah, jij ook." brom ik met volle mond. De groentes smaken me nu meer dan ooit, na al die dagen van vlees. Ik eet dan ook flink door. "Denk dat we vandaag wel een vrije dag verdient hebben. Lekker luieren, als je dat kan tenminste." zeg ik tegen haar tussen wat happen door, als ik bijna klaar ben. Ik vraag me af wat ze normaal doet ter ontspanning, helemaal nu haar vriendinnetje weg is. Ik weet nog niet wat ik ga doen eigenlijk. Waarschijnlijk eerst mijn kleding wassen en laten drogen, degene die nu nog op mijn kamer liggen tenminste. Misschien het Walkervrije dek een beetje verkennen, wat rondhangen. Nieuwe plannen bedenken... Ik ben eigenlijk niet zo goed in niets doen, nooit geweest ook. Ik ben dan ook altijd behoorlijk actief geweest, altijd in de weer met van alles en nog wat.


    Your make-up is terrible

    Rebecca Morgan
    “Juah, jij ook,” bromde ze met volle mond. Het was fijn dat ze mijn kookwerk zo apprecieerde, ik had niet voor niets mijn vlees koud laten worden. “Denk dat we vandaag wel een vrije dag verdiend hebben. Lekker luieren, als je dat kan tenminste.” Nog steeds schrokte ze alles naar binnen, waardoor ik na een tijdje het gevoel kreeg dat er elk moment een erwt of een stuk wortel haar keelgat in kon schieten en ze zou stikken. En wat zou ik dan moeten doen? Waarom had ik ook nooit opgelet bij die cursus EHBO?
    Ik keek weer naar mijn bord, propte nog wat eten naar binnen en grijnsde toen breed. “Tuurlijk kan ik dat,” beweerde ik met volle mond. Ik leunde naar achteren en schoof een heel stuk naar voren, zodat ik mijn voeten op de stoel voor me kon leggen. De positie waar ik nu in zat was een beetje gênant aangezien ik niet wist of ik mijn borsten boven tafel, onder of tegen de tafel kwijt moest. Ik zakte nog een stuk onderuit, zodat ze er toch maar mooi onder zaten en propte nog wat te eten in mijn mond. “Zie je wel.”
    Dit lag nog niets zo slecht, eigenlijk. En het eten smaakte me stukken beter nu er groenten bij waren. Ik propte nog wat in mijn mond en staarde wat naar het plafond terwijl ik aan het knabbelen was. Het was me eigenlijk nooit opgevallen dat er strepen op stonden - of het konden ook gewoon barsten zijn, daar was ik niet zeker van. Nog een stuk vlees ging er naar binnen en in een mum van tijd was mijn bord leeg. Te snel eigenlijk, maar ik kreeg niet nog zo'n bord binnen. Mijn maag was nog niet aangepast aan het aantal eten dat ik nu binnen kreeg. Maar volgens mij zou dat niet lang meer duren. Voldaan wreef ik met mijn handen over mijn buik. “Dat heeft gesmaakt.”


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Jessalyn Hope

    De grijns op haar gezicht zorgt ervoor dat ik ook iets moet grijnzen en haar afwachtend aankijk. "Tuurlijk kan ik dat," antwoord ze met een volle mond, net zo onbeschaamd als ik eerder ook was. Het is heerlijk om zo te kunnen doen. Ze leunt wat naar achteren en gooit haar voeten zo op de stoel voor zich. Ik lach zacht als ze nog een stuk onderuit zakt, vooral omdat ik zie waarom. Als vrouw-zijnde heb je daar echt een stuk sneller last van, helaas. Toch ben ik wel blij met die dingen, ze hebben behoorlijk wat macht. Zo ook over Daryl, blijkbaar. Ik grijns even bij de gedachte. "Zie je wel." haalt Rebecca me uit mijn gedacht en ik knik grinnikend. "Blijkbaar," beaam ik. "Ik denk dat ik wat productiever ga zijn dan onderuit gezakt zitten, al denk ik dat ik dat de komende tien minuten wel ga doen." vervolg ik. Mijn bord is al snel leeg, die van Rebecca gaat nu ook een stuk sneller dan daarnet. Ze wrijft met haar handen over haar buik, volgens mij is haar ochtendhumeur zo goed als verdwenen nu. "Dat heeft gesmaakt." zegt ze, groentes doen dus wonderen. "Een hulde aan onze kokkin," zeg ik goedkeurend als ik de laatste groentes opeet en ook wat onderuit zak. Het kan vast geen kwaad als ik even lui onderuit ga zitten en even uit buik, alles even laat zakken. De kleding die gewassen moet worden, kan ook wel eventjes wachten. "Heb je vannacht eigenlijk wel alleen geslapen?" vraag ik met een veelbetekenende glimlach naar haar. Eens zien hoe ze erop reageert zonder Flynn in de buurt, vrouwen onder elkaar.


    Your make-up is terrible

    Rebecca Morgan
    “Blijkbaar,” reageerde Jess op mijn houding. “Ik denk dat ik wat productiever ga zijn dan onderuit gezakt zitten, al denk ik dat ik dat de komende tien minuten wel ga doen.”
    “Pssh,” grinnikte ik, terwijl ik een goede houding probeer te vinden. Borsten waren soms zo'n onhandige dingen. Toch was ik blij dat ik ze had. Een vrouw zonder vormen vond ik maar niets. Maar ik was wel goed op weg om een plank te worden. Gelukkig had ik me herpakt. “Dat heeft gesmaakt,” bracht ik uit. Hoewel er geen bord meer bij ging, had ik toch nog goesting in eten. Het was gewoon zo lekker. Zeker nu we weer drie maaltijden per dag konden eten, elke dag. Dat was echt... raar. Zo lang geleden dat we dat konden. Het was zalig.
    “Een hulde aan onze kokkin!” Jess at haar laatste groentes op en zakte ook onderuit. Het was wel grappig om te zien, aangezien ze net zo hyperactief was. Haar natte haar begon alweer krullerig te worden. Ik vroeg me af hoe ze eruit zou zijn mest stijl haar. Dat zou haar ook wel goed staan. Volgens mij stond alles haar wel goed. “Heb je vannacht eigenlijk wel alleen geslapen?” vroeg ze opeens.
    Ik trok een niet begrijpend wenkbrauw op, maar kreeg al snel door dat het over Flynn ging. Ik wist niet waar dit heen zou gaan, maar ik besloot maar gewoon te antwoorden. “Ja, hoezo?” Mijn stem had een wantrouwende ondertoon, maar uiteindelijk ontspande ik me weer en bleef ik haar aankijken tot ze zou antwoorden.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Flynn Donovan.

    Het afdrogen van mijn lichaam en het aankleden was redelijk snel gegaan. Hoewel ik naast de kleding waar Walker bloed opzat en die viezigheid, maar één paar extra had. Gelukkig, dat wel, maar dat moest ik zo eens schoon gaan maken. Misschien hadden we hier ergens nog iets van zeep dat ik ervoor kon gebruiken, al was ik al opgelucht als mijn kleding iets schoon zou zijn.
    De foto die nog op het bed lag, pakte ik op en streek er met mijn duim over om het glad te maken. Hoewel dat allang niet meer zo ging, aangezien er wat vouwen inzaten. Jammer, het verpestte de foto een beetje, maar ik was blij dat ik tenminste een foto van haar had. Deze deed ik in mijn broekzak, zodat ik het de hele tijd bij me zou hebben. De rits van de tas deed ik dicht en legde het op een klein tafeltje die ook in de ruimte stond. Mijn schoenen deed ik ook aan, al waren die wel nog vies, maar dat deerde me weinig. Even naar het strand en het was eraf. Zou ik mijn kleding nu mee nemen om het schoon te maken? Nee, eerlijk, daar had ik vrij weinig zin in. Bovendien begon ik wel honger te krijgen. Ik vroeg me af of de anderen wakker waren.
    Mijn haar was nog wel iets nat, maar ik haalde er alleen mijn hand doorheen en het was naar achteren. Wel warrig, alleen ik vond het echt niet nodig om me er zo druk over te maken. Sommige mannen hielden zich daar ook heel lang mee bezig, ijdel. Een laatste blik gaf ik door de kamer, voordat ik me naar de kamerdeur begaf. Ik opende het en liep naar buiten, om de deur met een zachte klap dicht te doen. Jess zou vast wel wakker zijn, Ryan ook wel, Rebecca wist ik niet zeker. Ze zag er gisteravond wel heel moe uit, alsof ze elk moment om kon vallen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.