• Het is bijna kerstmis. Er ligt op veel plaatsen sneeuw en de kerstbomen stralen in eigenlijk elk huis al volop. YouTube heeft samen met de BBC daarom iets heel bijzonders bedacht: De bekenste YouTubers zullen samen de hele kerst verschillende shows doen voor hun geliefde publiek over de hele wereld. Dit is zowel te volgen live vanaf YouTube, maar ook live op BBC1 radio en BBC3 op televisie. De YouTubers worden allemaal uitgenodigt om in een blokhuitjespark in een bos net buiten Aberdeen te blijven om vanuit daar hun programma's te maken. Hoe zal het lopen?

    Alle bungalows beschikken over wifi, 3 slaapkamers, een badkamer en een keuken/woonkamer. Het is niet heel erg groot, maar wel erg knus. In de woonkamer staat een al opgetuigde echte kerstboom in zilver en rood en een openghaard waarvoor buiten genoeg hout ligt.
    Het geboied eromheen ligt vol met een pak sneeuw van zo'n halve meter dik, waar paden doorheen zijn geschept. Er lopen ook echt herten en rendieren rond, en andere bosdieren die niet in winterslaap zijn.
    Er is een hoofdgebouw waar alle YouTubers samen kunnen komen voor eten en gezelligheid. Dit heeft ongeveer dezelfde groote als een bungalow maar bestaat uit een grote zaal met ook eenzelfde openhaard en kerstboom, maar dan groter, vooral omdat er geen slaapkamers of keukens zijn, natuurlijk wel wifi en knusse banken en zitjes.

    De uitzendingen gebeuren vanuit de huisjes zelf, of buiten als ze dat leuk vinden. De uitzendschema's komen per dag onderaan de pagina te staan.

    YouTubers:
    - Daniel Howell 'Dan' - KiliOfDurin
    - Alexa Losey 'Lex' - Seaver
    - Jackson Frayn Harries 'Jack' - Bonacieux
    - Zoë Sugg 'Zoella' - Lifeisajoke
    - Matt Greening 'Matt' - RabidKiller
    - Carli Bybel 'Carli' - xkimx124
    - Kennedy Bandit 'Bandit' - MASTERCHIEF
    - Haley Nelson 'Nell' - Sasquatch
    - Phillip Lester 'Phil' -
    - Finnegan Harries 'Finn' - Ademir

    Bungalow indeling(per 3):
    Bungalow 1:
    - Dan
    - Jack
    - Finn

    Bungalow 2:
    - Haley
    - Zoë
    - Carli


    Rollentopic
    Topic 1
    Topic 2

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang kerst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Pasen of de zomer verandert in zoiets, maar vorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, Sylvestri, maak nieuwe speel en kletstopics aan.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2013 - 22:09 ]


    Bowties were never Cooler

    [Sixer => Catesby]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Jackson Frayn Harries.
    "What? Is there a law or something against putting your head on your boyfriends shoulder and just having a grumphy day?" antwoordde Finn bot op Jacks vraag. Het voelde niet goed. Helemaal niet goed. Zoals alle broers hadden Jack en Finn wel eens ruzie maar niet als dit. Finn haalde het bloed onder Jacks nagels vandaan. Hij wilde zijn broer helpen maar dat kon hij enkel mocht hij weten wat er gaande was. En dat weigerde Finn te zeggen. Van Haley kreeg Jack ook niet veel steun.
    "I think we have missed a lot.." zei ze zachtjes. Jack mompelde 'No shit' terug en hij zag Finn met zijn ogen rollen. Jack draaide zijn blik van zijn broer weg toen die zijn kop koffie naar zijn lippen bracht en keek Haley aan. Hij had de blik van het meisje op hem voelen branden. Toen zijn ogen de hare ontmoetten zag hij dat haar blik beledigd stond en hij verontschuldigde zich snel. "I'm really sorry, Haley. Don't know what came over me." Ze nam Jacks hand vast, kneep er zachtjes in e wreef over de rug van zijn hand.
    "I missed even more. Or at least, my memory does. Can one of you,or one of the couples take over my morning show? I will make it up to you, I promise, but I can’t present like this," vroeg Dan vervolgens. Voor Jack de kans had te antwoordden had Finn zijn mond al geopend en stroomde er een reeks woorden over zijn lippen. "Me and Jack will cover your show. If that’s fine by you, Jack?"
    Jack voelde nog steeds Haleys duim op zijn hand wrijven en hij zag dat ze glimlachte. Even had Jack de behoefte iets gemeens tegen Finn te zeggen, maar hij bedacht zich en zuchtte. "Fine. I'm sorry, bro."


    kindness is never a burden.

    [Ik wacht nog op de rest voor ik post (:]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Dan komt morgen denk ik]


    Bowties were never Cooler

    [Ik ga morgen ochtend om half 6 's ochtends tot woensdag half 12 's avonds naar Rome met school. Ik heb wifi, maar weet niet of ik kan reageren]


    Bowties were never Cooler

    (Vind je het erg als ik al post met Haley? Veel plezier trouwens!)


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Zeker niet. Ga lekker door. Dan is toch levenloos met z'n kater]


    Bowties were never Cooler

    [O wacht, het is nog aan Finn. Dan wacht ik op Ademir (: ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    [Ah sorry! Ik was serieus op jou aan het wachten lol. Euhm, ik zal straks even een stukje schrijven, goed?]


    Rise and rise again until lambs become lions

    [Maakt niet uit, haha :'D Jep, neem je tijd maar. ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Finnegan Harries 'Finn'
    Haley keek Jack beledigend aan. Auwtch, hij had inderdaad zijn frustratie - dat door mij was veroorzaakt - niet moeten afreageren op haar. Haley leek echter er boven te staan en nam zijn hand vast om hem te bedaren, ‘Im really sorry, Haley. Don’t know what came over me.’ hoorde ik Jack tegen haar zeggen. Ik moest me inhouden om niet diep te zuchten dus nam ik maar snel een hap van mijn croissant en luisterde met een half oor naar het gesprek tussen Haley en Dan. Mijn gedachten dwaalden zich weer af naar het hele gebeuren met Dan. Ik voelde me slecht om de ruzie met Jack. Het was lang geleden dat onze gemoederen zo hoog waren opgelopen. Zou ik het hem beter gewoon niet vertellen? Mijn brein begon volle toeren te draaien waardoor ik even zo hard in mijn gedachten was verzonken dat ik niemand meer hoorde tot ik Dan hoorde vragen of iemand zijn ochtendshow van hem wilde overnemen. Onmiddellijk zonder erbij na te denken zei ik dat ik het wel samen met Jack wilde doen. Haley’s blik kruiste met de mijne en keek me glimlachend aan. Jack echter was het tegenovergestelde, en zijn gezicht leek wel op donderen uit te barsten. Ik wilde net mijn mond openen om te zeggen dat het helemaal niet hoefde en voelde een reeks van woede opborrelen. Hij snapte het totaal niet. ‘Fine. I’m sorry, bro.’ zuchtte hij uiteindelijk waardoor ik mijn mond wijselijk dicht sloot en even slikte in de hoop mezelf weer wat te bedaren. ‘Yeah. I’m sorry too.’ mompelde ik. Ik wilde echt geen ruzie met Jack. Mijn blik kruiste weer met die van Haley en daarna met die van Jack. ‘Maybe we should better get going then.’

    [ bericht aangepast op 18 mei 2013 - 18:44 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Haley Nelson
    “I’m really sorry, Haley. Don’t know what came over me,” verontschuldigde Jack zich bij het zien van mijn ietwat beledigde blik. Ik haalde mijn schouders op en nam zijn hand vast. “Doesn’t matter.”
    Het maakte me niet uit zo lang hij zich maar verontschuldigde. Als hij dat niet zou doen, zou ik er wel een probleem van maken. Ik wilde niet dat mensen gingen verwachten dat ze alles met ze konden doen. Dat was al een keer gebeurd en ik wilde niet dat het nog eens gebeurde.
    Finn, die er nog altijd niet al te vrolijk uitzag, nam een hap van zijn croissant, terwijl ik probeerde te converseren met Dan. Maar Dan leek het echt moeilijk te hebben, dus ik besloot hem maar even met rust te laten. Dat was wel nodig. Toen Dan vroeg of iemand de ochtendshow wilde overnemen, antwoordde Finn vrijwel meteen dat hij een Jack het zouden doen, waarop ik glimlachte. Mij leek het wel een goed plan, dan konden ze het bijleggen. Maar Jack leek er niet zo over te denken. “Fine. I’m sorry, bro.”
    Finns mond ging een stukje open om iets te zeggen, maar ging weer dicht bij het horen van Jacks reactie. “Yeah. I’m sorry too.”
    Finns blik kruiste weer die van mij. “Maybe we should better get going then.”
    Ik boog me richting Jack en drukte mijn lippen zachtjes op zijn wang. “Have fun,” wenste ik de twee toe.


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov


    Zoë Sugg aka Zoella.

    Ik hield van de mensen die hier waren, stuk voor stuk. Van de ene al meer dan de andere, maar ik had gewoon echt geen behoefte om nu hier te zijn. Ik had veel te veel filmpjes die ik nog moest uploaden en bewerken en alles wat ik daar normaal mee deed en het werd misschien wel eens tijd om dat te doen. Dan had een kater, Jack en Finn gingen een ochtendshow doen, dus misschien konden ik en Haley een filmpje maken die zij dan uploadde en bewerkte terwijl ik de mijne deed. Mij kennende gingen dat 2 filmpjes worden, 1 voor mijn kanaal en 1 voor het hare. Ik gooide mijn eten terug op mijn bord en boog voorover zodat ik Haley kon aankijken.
    "Ej, Hales, zullen wij samen wat filmpjes doen ?" vroeg ik toen. Ik wist dat -dat de eerste deftige zin was die uit mijn mond was gekomen de laatste minuten, maar dat kon me niet echt schelen. Ik keek even opzij naar Finn en keek terug naar Haley. Vlug, wachtend op haar antwoord, sloeg ik mijn linkerarm om zijn nek en drukte een nat kusje net onder zijn oor, wetende dat hij daar eigenlijk niet goed tegenkon.

    [Ik ben waardeloos in het op tijd schrijven, maar ik heb een goede reden ! Het latijnse heeft een paar jaar geleden besloten om elk jaar de kust af te lopen voor een goed doel. 70 fucking kilometer in míjn verlengd weekend, assholes.]

    | Dyer -> Kodaline. |
    Jackson Frayn Harries.
    "Yeah. I’m sorry too." mompelde Finn en Jack knikte terwijl hij aan het oor van zijn kopje frunnikte en nu en dan een klein slokje koffie dronk. Toen hij opkeek merkte Jack de blik tussen Finn en Haley amper op aangezien zijn aandacht naar Zoë werd getrokken die zich ook in het gesprek mengde."Ej, Hales, zullen wij samen wat filmpjes doen?"
    Ze keek even opzij naar Finn en toen naar Haley om vervolgens een kus onder Finn's oor te drukken. Jack trok zijn wenkbrauwen op en dronk de rest van de koffie uit om vervolgens zijn bestek netjes op zijn bord te plaatsen.
    "Maybe we should better get going then." Finn's stem bracht Jack terug die in gedachten verzonken was en alweer knikte Jack, maar deze keer forceerde hij er een glimlach bij die redelijk echt leek.
    Haley boog zich naar hem toe en drukte even haar lippen op zijn wang. “Have fun," zei ze. Jack glimlachte, deze keer gemeend, nam Haleys hand vast en drukte daar een kus op. "Sure. You too."
    Jack zei dag tegen Dan en Zoë en liep toen met zijn handen in zijn zakken naar de dubbele deuren van de grote zaal.


    kindness is never a burden.