• Portus Delphini




    Portus Delphini, Stad van de Dolfijnen, Portofino. Veel verschillende namen is niet het enige wat dit kleine plaatsje aan de Italiaanse Rivièra te bieden heeft.
    Ben je klaar voor een zomer die in het teken staat van heerlijke mannen, prachtige vrouwen, een geweldig klimaat, hechte vriendschappen, een nieuwe liefde en misschien ook wel een nieuwe vijand?
    Dan is Portofino voor jou the place to be deze zomer!
    De prachtige haven van dit leuke plaatsje aan de Italiaanse Rivièra werkt als een magneet voor toeristen. Elk jaar komen er honderden toeristen – niet allemaal tegelijk natuurlijk – naar dit leuke plaatsje om hier een tijdje te vertoeven. Het heeft veel te bieden voor toeristen van elke leeftijd. Zo zijn er een aantal uitgaansgelegenheden voor jongeren en is er genoeg cultureel erfgoed voor de ouderen. Voor ieder wat wils.

    Tussen de ruim 450 inwoners, bevinden zich ook een aantal jongeren, die zich elk jaar verheugen op de zomer. De één staat hele dagen achter een ijscokar om zo een zakcentje te verdienen, terwijl de ander ligt te zonnen op het dak van het jacht van zijn of haar rijke vader. Sommigen staan te popelen om nieuwe toeristen te verwelkomen, terwijl anderen liever met de oude kliek op stap gaan.
    Ieders leven in Portofino is verschillend, maar maakt dat het oude dorpje er niet juist leuker op? I guess you’ll have to see for youself!


    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Een aantal jongeren – waaronder inwoners van Portofino en toeristen – spenderen de vakantie op hun eigen manier. De één zal waarschijnlijk heel vaak uitgaan, terwijl de anderen liever rustig op het strand ligt te zonnen, deze keus is helemaal aan jou!
    Iedereen mag maximaal twee personages aanmaken, als je er besluit twee aan te maken, dan zou het fijn zijn als het ene personage een gewone inwoner is en de ander een toerist, zo voorkomen we dat er bijvoorbeeld maar één toerist is, terwijl er twintig inwoners zijn.
    Voor de rest zijn er nog een aantal andere regeltjes:
    - Meer dan één zin per bericht plaatsen, als het echt niet anders kan, mag je heel af en toe maar één zin plaatsen, maar liever niet.
    - Vanuit ik-perspectief in verleden tijd schrijven.

    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Personages:

    Meisjes:
    - Ruby Astria - Exterminate (toerist)
    - Crystal Bianchi - manonlarissa (inwoner)
    - Katherine Adriana Romano - Malino (inwoner)
    -
    -

    Jongens:
    - Michael Jay Smith - xGoodwill (toerist)
    - James Hatcher - lovehopex (toerist)
    - Joe Jackson - manonlarissa (toerist)
    -
    -

    Er is geen maximum aantal, graag het aantal jongens en meisjes een beetje gelijk houden!

    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Invullijstje:
    Naam:
    Leeftijd (17 t/m 25):
    Toerist of inwoner:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Familie:
    Extra:
    Foto’s (van personage en huis waarin deze verblijft):

    __________________________________________________________________________________________________________________________


    [ bericht aangepast op 20 april 2013 - 23:28 ]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Ben er weer.


    Hold me in your arms & never let me go.

    Hello!


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    James
    Ik lachtte om haar opmerking en keek toen mee naar het straatje wat aan de overkant lag. De straat zag er gezellig uit, z'n schattige fantasiedorpje. 'Het ziet er leuk uit,' zei ik tegen haar terwijl ik haar even aankeek. Het voelde aan alsof ik haar al jaren kende. Behalve dat we elkaar net pas hadden ontmoet.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Hey ! Kom je ons meeten?


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Als het kan kon ik meeten xd


    Hold me in your arms & never let me go.

    Crystal
    "Het is ook leuk," zei ik. "En, waar woon jij?" vroeg ik. Ik kon aan zijn uiterlijk echt niet zien waar hij vandaan kwam. Bij sommige mensen was het wel duidelijk, maar bij anderen ook niet. Ik zette mijn handen achter me neer en leunde naar achter. Een heerlijk zomerbriesje waaide langs me heen en door mijn haar.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Van mij mag je komen hoor! :D


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    James
    'Ik ben van Brazilïe,' gaf ik al snel antwoord. Ik liet mezelf weer overeind komen, en ging met mijn hand door mijn haar. 'Woon je alleen?' Vroeg ik en keek haar strak aan.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Mij ook ofcourse :D


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Crystal
    "Brazilië? Wauw, gaaf! Is carnaval daar echt zo spectaculair als ik altijd lees?" vroeg ik. "Nee, ik woon bij mijn oma." Ik glimlachte en plukte aan het uiteinde van mijn jurkje. Als hij nu maar niet ging vragen waarom ik bij mijn oma woonde en niet bij mijn ouders. Dat was echt mijn zwakke punt. Als er iets was waar ik niet van hield, was het wel dat mensen achter mijn zwakke punt kwamen. Dat was sowieso één van mijn grootste angsten.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Haha, i'm sorry for this ^
    James
    Ik lachtte en knikte 'ja dat klopt,' zei ik en dacht even snel aan terug. Carnaval was inderdaad een groot feest, waarschijnlijk het grootste feest in Brazilïe.
    'Bij je oma?' Herhaalde ik, 'wonen je ouders in de buurt?' Vroeg ik daarna. Dat was vast een domme vraag, snel beet ik op mijn lip. Ik had nu al spijt van die vraag, als je bij je oma weet zou er vast wel wat mis zijn. 'Ik bedoel het niet gemeen,' voegde ik er nog aan toe.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Oh no you didn't!

    Crystal
    "Ja," antwoordde ik. Leugen. Dikke, vette leugen, maar dat wist James niet, gelukkig maar. "Oh, maak je maar geen zorgen hoor, zo vatte ik het ook niet op." Ik glimlachte naar hem, als bevestiging dat ik het echt niet erg vond, ook al vond ik dat wel. "Waar verblijf je eigenlijk?" Ander onderwerp, dat leek me verstandig.

    [ bericht aangepast op 22 april 2013 - 19:34 ]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Haha you are pushing me to the limit
    James
    Ja antwoordde ze, het zag er niet uit of ze de waarheid sprak maar ik probeerde er niet verder op in te gaan want ze vroeg al waar ik verbleef. 'In een hotel, bijna midden in het dorp.' Ik keek even achterom, maar je kon het gebouw niet zien. 'Het is niet het grootste gebouw waar ik in heb gezeten, maar het kan er mee door.' 'Wat doe jij eigenlijk voor je kost?'


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Crystal
    Ik knikte, "ik weet over welk gebouw je het hebt ja." Ik schoof iets naar achter, zodat mijn voeten niet meer bij het water konden komen. Mijn tenen waren inmiddels al helemaal gerimpeld doordat ik de hele tijd in het water had gezeten. "Ik werk niet echt en als ik het doe zijn het klusjes voor de mensen in het dorp en krijg ik er geen geld voor. En jij, wat doe jij voor je kost?"


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    James
    Ik glimlachtte en met een hand wreef ik nogmaals door mijn haar. Ze had dus niet echt een baan, dan zou haar oma haar dus wel geld geven. 'Ik werk soms als model, kleine fotoshoots. Verdien er namelijk niet al te veel mee.' Ik schaamde me om dit te vertellen, je zegt het namelijk niet makkelijk.


    Everything is illuminated by the light of our past.