• Portus Delphini




    Portus Delphini, Stad van de Dolfijnen, Portofino. Veel verschillende namen is niet het enige wat dit kleine plaatsje aan de Italiaanse Rivièra te bieden heeft.
    Ben je klaar voor een zomer die in het teken staat van heerlijke mannen, prachtige vrouwen, een geweldig klimaat, hechte vriendschappen, een nieuwe liefde en misschien ook wel een nieuwe vijand?
    Dan is Portofino voor jou the place to be deze zomer!
    De prachtige haven van dit leuke plaatsje aan de Italiaanse Rivièra werkt als een magneet voor toeristen. Elk jaar komen er honderden toeristen – niet allemaal tegelijk natuurlijk – naar dit leuke plaatsje om hier een tijdje te vertoeven. Het heeft veel te bieden voor toeristen van elke leeftijd. Zo zijn er een aantal uitgaansgelegenheden voor jongeren en is er genoeg cultureel erfgoed voor de ouderen. Voor ieder wat wils.

    Tussen de ruim 450 inwoners, bevinden zich ook een aantal jongeren, die zich elk jaar verheugen op de zomer. De één staat hele dagen achter een ijscokar om zo een zakcentje te verdienen, terwijl de ander ligt te zonnen op het dak van het jacht van zijn of haar rijke vader. Sommigen staan te popelen om nieuwe toeristen te verwelkomen, terwijl anderen liever met de oude kliek op stap gaan.
    Ieders leven in Portofino is verschillend, maar maakt dat het oude dorpje er niet juist leuker op? I guess you’ll have to see for youself!


    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Een aantal jongeren – waaronder inwoners van Portofino en toeristen – spenderen de vakantie op hun eigen manier. De één zal waarschijnlijk heel vaak uitgaan, terwijl de anderen liever rustig op het strand ligt te zonnen, deze keus is helemaal aan jou!
    Iedereen mag maximaal twee personages aanmaken, als je er besluit twee aan te maken, dan zou het fijn zijn als het ene personage een gewone inwoner is en de ander een toerist, zo voorkomen we dat er bijvoorbeeld maar één toerist is, terwijl er twintig inwoners zijn.
    Voor de rest zijn er nog een aantal andere regeltjes:
    - Meer dan één zin per bericht plaatsen, als het echt niet anders kan, mag je heel af en toe maar één zin plaatsen, maar liever niet.
    - Vanuit ik-perspectief in verleden tijd schrijven.

    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Personages:

    Meisjes:
    - Ruby Astria - Exterminate (toerist)
    - Crystal Bianchi - manonlarissa (inwoner)
    - Katherine Adriana Romano - Malino (inwoner)
    -
    -

    Jongens:
    - Michael Jay Smith - xGoodwill (toerist)
    - James Hatcher - lovehopex (toerist)
    - Joe Jackson - manonlarissa (toerist)
    -
    -

    Er is geen maximum aantal, graag het aantal jongens en meisjes een beetje gelijk houden!

    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Invullijstje:
    Naam:
    Leeftijd (17 t/m 25):
    Toerist of inwoner:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Familie:
    Extra:
    Foto’s (van personage en huis waarin deze verblijft):

    __________________________________________________________________________________________________________________________


    [ bericht aangepast op 20 april 2013 - 23:28 ]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Joe
    "Ah, wat sneu," zei ik. "Al je hele leven? Lucky bastard, ik zou hier ook wel willen wonen," zei ik lachend. Kath ging op een bankje zitten. "Is het goed als ik naast je kom zitten?" Ik wou niet meteen naar haar gaan zitten, straks vond ze me vervelend of iets en wou ze het liefst dat ik zo snel mogelijk weg ging. Ik wou niet te opdringerig worden. "Ik kom uit Seattle, Verenigde Staten. Het is wel oké daar, maar ik zou toch liever dit klimaat hebben," antwoordde ik.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Can somebody meet me ? :)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Je kan Crystal wel meeten, die loopt bij de haven, volgens mij is xGoodwill er niet meer.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Katherine "Kath" Adriana Romano

    "Ah, wat sneu," zei hij en ik knik lichtjes. 'Gelukkig hebben ze wel allemaal een thuis gekregen, dus..' glimlach ik. "Al je hele leven? Lucky bastard, ik zou hier ook wel willen wonen," zei hij lachend en ik grinnik even. 'Als je hier lang woont vind je het.... normaal.' grinnik ik. "Is het goed als ik naast je kom zitten?" vraagt hij en ik knik. 'Natuurlijk.' glimlach ik. "Ik kom uit Seattle, Verenigde Staten. Het is wel oké daar, maar ik zou toch liever dit klimaat hebben," antwoordde hij en ik knik. 'Mhm, Amerika... Mooi land.' glimlach ik...

    [ bericht aangepast op 21 april 2013 - 13:12 ]


    El Diablo.

    Joe
    "Gelukkig maar," zei ik glimlachend. "Dat is waar, maar waarschijnlijk zou jij voor geen goud willen ruilen met een land waar het elke dag regent en koud is, of wel?" Ik knikte en ging naast Kath op het bankje zitten. "Het is zeker een mooi land, maar het is zo groot," zei ik, "ben je er wel eens geweest?"


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Ah oke :)
    James
    Na een tijdje besloot ik op te staan en te lopen, langs de haven. Al snel zag ik een meisje staan, ik kon niks over haar zeggen behalve dat ze geen toerist was. Langzaam liep ik haar kant op tot ik achter er langs liep.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Bew, laptop crashte net.


    Hold me in your arms & never let me go.

    Katherine "Kath" Adriana Romano

    "Gelukkig maar," zei hij en ik knik glimlachend. "Dat is waar, maar waarschijnlijk zou jij voor geen goud willen ruilen met een land waar het elke dag regent en koud is, of wel?" zei hij en ik schud lachend mijn hoofd. 'Ik denk niet dat ik dat ga overleven, nee.' grinnik ik. "Het is zeker een mooi land, maar het is zo groot," zei ik en ik knik. 'Italië past er geloof ik al minstens 10 keer in.' grinnik ik. "ben je er wel eens geweest?" vraagt hij en ik knik. '4 keer, in Beverly Hills, New York, Miami en Orlando.' glimlach ik...


    El Diablo.

    Crystal
    De tijd vloog voorbij. Ik had de hele tijd bij de haven gezeten en was daarna even langs de kade gaan lopen om mijn benen wat te strekken. Na wat gelopen te hebben ging ik aan de kade zitten, mijn benen bungelend over de rand. Ik had mijn schoenen uitgetrokken en trappelde met mijn voeten in het water. Het water had een heerlijke temperatuur, je zou er gemakkelijk in kunnen zwemmen zonder het koud te krijgen. Nu ik er bij nadacht had ik eigenlijk wel zin om te zwemmen, maar ik had geen zin om op te staan en mijn bikini te pakken en dan ook nog helemaal naar een plek te lopen waar ik kón zwemmen, want in de haven zwemmen was ook zo raar.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Joe
    "Ik snap het wel hoor," zei ik lachend, "dat zou ik ook niet kunnen als ik dit gewend zou zijn." Ik aaide Bolt nog een keer over zijn kopje en keek Kath daarna aan. "Ja, als het nog niet meer is," lachte ik. Ik knikte. De plaatsen die ze opnoemden waren plaatsen waar de meeste mensen met normale komaf niet zo snel naar toe zouden gaan. Tenminste, mensen die niet bakken vol geld hadden. Kath zag er wel rijk uit, aan haar kleding en zo te zien. "Zo, dat is niet niks," zei ik na een tijdje, "reis je veel?"


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Katherine "Kath" Adriana Romano

    "Ik snap het wel hoor, dat zou ik ook niet kunnen als ik dit gewend zou zijn." zei hij lachend en ik grinnik kort. 'Ach ja.' lach ik en haal een hand door mijn haar. "Ja, als het nog niet meer is," zegt hij en ik glimlach maar. "Zo, dat is niet niks, reis je veel?" vraagt hij en ik knik lichtjes. 'Best wel, ben naar Amerika, Engeland, Spanje, Portugal, Turkije, Marokko, Nederland, Belgie, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Ierland, Canada, Rusland, Griekenland, China, Japan, Australie, Argentinie en Brazilie geweest.' zeg ik een beetje beschaamd. Ja wat? Je schaamt je wel als je zonder problemen naar 23 landen kan gaan terwijl andere mensen dat waarschijnlijk nooit kunnen...


    El Diablo.

    Michael
    Rustig deed hij een spijkerbroek aan na een lange douche. Hij ging er maar eens op uit, het was heerlijk weer en dan kon hij net zo goed naar buiten. Rustig liep hij het huis uit. Zoals bijna altijd klemde hij een sigaret tussen zijn sigaret. Geirriteerd zuchtte hij toen hij allemaal bichtiemeiden rond zag lopen op hun enorme hakken. Meestal waren ze knap, dat was ook het enige waar hij het voor deed.. Maar hij haatte het hoe ze zich aanstelden, hoe ze jankten om elk klein dingetje en noem het maar op. Ze waren gewoonweg vervelende rotkinderen. Nu was hij ook niet bepaald geweldig of iets in die richting te noemen maar dan nog, hij probeerde tenminste bij de mode te blijven.


    Hold me in your arms & never let me go.

    Joe Jackson
    Ik keek haar verbaasd aan. "Zoveel landen? Wauw, dat moet geweldig geweest zijn, lijkt me," zei ik vol indruk. "En wat is je favoriete land?"
    Ik wou dat ik kon zeggen dat ik zoveel landen had bezocht. Hopelijk zou dat over een paar jaar kunnen, maar op dit moment was het nog niet meer dan alleen de Verenigde Staten en Italië en dan vond ik dat de Verenigde Staten nog niet eens meetelden, aangezien ik daar woonde.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Als Michael Crystal nog wil meeten mag het hoor! (:


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Katherine "Kath" Adriana Romano

    "Zoveel landen? Wauw, dat moet geweldig geweest zijn, lijkt me," zegt hij en ik knik. 'Zoveel verschillende culturen, geweldig.' zeg ik.
    En wat is je favoriete land?" vraagt hij en ik denk even na. 'Ik vond Turkije wel wat hebben, prachtige cultuur enzo.' glimlach ik. 'En jij? Waar ben jij allemaal geweest? Of waar wil je heen?' vraag ik nieuwsgierig.


    El Diablo.