• Portus Delphini




    Portus Delphini, Stad van de Dolfijnen, Portofino. Veel verschillende namen is niet het enige wat dit kleine plaatsje aan de Italiaanse Rivièra te bieden heeft.
    Ben je klaar voor een zomer die in het teken staat van heerlijke mannen, prachtige vrouwen, een geweldig klimaat, hechte vriendschappen, een nieuwe liefde en misschien ook wel een nieuwe vijand?
    Dan is Portofino voor jou the place to be deze zomer!
    De prachtige haven van dit leuke plaatsje aan de Italiaanse Rivièra werkt als een magneet voor toeristen. Elk jaar komen er honderden toeristen – niet allemaal tegelijk natuurlijk – naar dit leuke plaatsje om hier een tijdje te vertoeven. Het heeft veel te bieden voor toeristen van elke leeftijd. Zo zijn er een aantal uitgaansgelegenheden voor jongeren en is er genoeg cultureel erfgoed voor de ouderen. Voor ieder wat wils.

    Tussen de ruim 450 inwoners, bevinden zich ook een aantal jongeren, die zich elk jaar verheugen op de zomer. De één staat hele dagen achter een ijscokar om zo een zakcentje te verdienen, terwijl de ander ligt te zonnen op het dak van het jacht van zijn of haar rijke vader. Sommigen staan te popelen om nieuwe toeristen te verwelkomen, terwijl anderen liever met de oude kliek op stap gaan.
    Ieders leven in Portofino is verschillend, maar maakt dat het oude dorpje er niet juist leuker op? I guess you’ll have to see for youself!


    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Een aantal jongeren – waaronder inwoners van Portofino en toeristen – spenderen de vakantie op hun eigen manier. De één zal waarschijnlijk heel vaak uitgaan, terwijl de anderen liever rustig op het strand ligt te zonnen, deze keus is helemaal aan jou!
    Iedereen mag maximaal twee personages aanmaken, als je er besluit twee aan te maken, dan zou het fijn zijn als het ene personage een gewone inwoner is en de ander een toerist, zo voorkomen we dat er bijvoorbeeld maar één toerist is, terwijl er twintig inwoners zijn.
    Voor de rest zijn er nog een aantal andere regeltjes:
    - Meer dan één zin per bericht plaatsen, als het echt niet anders kan, mag je heel af en toe maar één zin plaatsen, maar liever niet.
    - Vanuit ik-perspectief in verleden tijd schrijven.

    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Personages:

    Meisjes:
    - Ruby Astria - Exterminate (toerist)
    - Crystal Bianchi - manonlarissa (inwoner)
    - Katherine Adriana Romano - Malino (inwoner)
    -
    -

    Jongens:
    - Michael Jay Smith - xGoodwill (toerist)
    - James Hatcher - lovehopex (toerist)
    - Joe Jackson - manonlarissa (toerist)
    -
    -

    Er is geen maximum aantal, graag het aantal jongens en meisjes een beetje gelijk houden!

    __________________________________________________________________________________________________________________________

    Invullijstje:
    Naam:
    Leeftijd (17 t/m 25):
    Toerist of inwoner:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Familie:
    Extra:
    Foto’s (van personage en huis waarin deze verblijft):

    __________________________________________________________________________________________________________________________


    [ bericht aangepast op 20 april 2013 - 23:28 ]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    manonlarissa schreef:
    Goedemorgen! Ik ben er!


    Heb jij iemand vrij voor Michael?


    Hold me in your arms & never let me go.

    Ik heb er zelfs twee! Haha, wil je Crystal of Joe?


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Nice, doe maar Crystal.


    Hold me in your arms & never let me go.

    Crystal
    Ik had iets langer gedaan over de post wegbrengen dan normaal. Mede omdat ik niet zo snel liep als gewoonlijk en ook omdat ik het onderweg niet kon laten om even een ijsje te halen. Overal op straat waren alweer toeristen te vinden. Ik hield van deze tijd van het jaar, de straatjes waren weer gezellig druk. Er hing meteen een heel ander sfeertje dan in de rest van het jaar. Ik liep richting de haven. De kade was echt mijn favoriete plek om langs te lopen. Mijn handen deed ik in de zakken van mijn jeansshort. Ik schopte een losliggend steentje in het water, je hoorde een zachte plons en je zag wat water omhoog springen. Vervolgens ging ik in kleermakerszit op één van de bankjes langs de kade zitten. Het was een wonder dat er nog wat bankjes vrij waren, meestal was elk bankje wel bezet.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    wacht, nee laat maar...

    [ bericht aangepast op 21 april 2013 - 10:54 ]


    It just takes one negative comment to kill a dream

    Michael
    De jongen liep traag door de stad, vandaag had hij een behoorlijk luie dag. Het paste goed bij het weer vond hij, en er was niemand die hem verplichtte om iets te gaan doen. Hij glimlachte in zichzelf en keek voor zich uit. Veel mensen zaten op de terrasjes, vandaag waren ze open en ze haalden goed geld binnen met dit weer. Slimme mensen. Hij zelf had een bijbaantje in een supermarkt, het was saai, maar het verdiende tenminste wat geld. Wat moest hij anders ?



    Sorry voor korte reactie maar ben bezig met ander spel downloaden (:


    Hold me in your arms & never let me go.

    Crystal
    Boten voeren af en aan in de haven. De zon weerkaatste op het heldere blauwe water en zorgde er tegelijkertijd voor dat de witte boten nóg witter leken. Ik haalde mijn zonnebril uit de hals van mijn shirt en zette hem op. Ik dacht na over wat ik vandaag zou gaan doen. Misschien zou ik vandaag wel naar de stoeterij gaan, maar ik wist het niet zeker. Ik kon ook gewoon de hele dag rondlopen in het dorpje, kijken of hier nog wat te beleven zou vallen. Misschien zou ik dan wel nieuwe toeristen ontmoeten, één van mijn favoriete dingen, toeristen ontmoeten. Ik hield ervan om meer over andere mensen te weten te komen. Ik vond het zo interessant hoe iedereen zoveel van elkaar verschilden, maar aan de andere kant ook weer zoveel op elkaar leek.

    Maakt niet uit hoor! Sorry dat ik steeds zo laat reageer haha.

    [ bericht aangepast op 21 april 2013 - 11:02 ]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Wie wil Katherine meeten? Ze loopt gewoon wat rond bij het water. Dan reageer ik als mijn laptop is opgestart


    El Diablo.

    Katherine kan Joe wel meeten? Ik schrijf wel even wat!


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Joe
    Na wat slaap ingehaald te hebben, was ik vol goede moed begonnen aan een nieuwe dag. Ik had nog steeds geen idee wat ik vandaag allemaal zou gaan doen, maar dat zou ik vast nog wel zien en anders ging ik wel niets doen. Een dagje niets doen was ook wel een keer fijn. Ik had eerst ontbeten en was daarna meteen naar buiten gegaan. Eerst was ik een rondje door het dorpje zelf wezen lopen en daarna was ik naar de haven gelopen, hier liep ik wat rond bij het water. Ik was niet de enige bij de haven, zeker niet. Een meisje met een klein hondje kwam me tegemoet gelopen. "Leuke hondje," zei ik tegen haar.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Katherine "Kath" Adriana Romano

    'Ja, maak maar Lasagna voor me klaar, oké.. Dankje! Hou van je!.' zeg ik door de telefoon en hang dan op. Altijd handig, een broer die de eigenaar is van een bekend restaurant. Ik zet mijn witte Rayban af die ik snel in mijn tas doe en ik kijk weer voor me uit. Opeens kwam er een jongen me tegemoet lopen en als snel stond ik bij hem. "Leuk hondje," zei hij en ik knik lichtjes. 'Dankje.' glimlach ik. Ik kijk even naar Bolt die tegen zijn benen springt en grinnik zacht. 'Ik ben Kath.' glimlach ik en steek mijn hand uit...


    El Diablo.

    Joe
    De hond sprong tegen mijn benen en ik aaide het beestje over zijn kleine kopje. "Ik ben Joe," zei ik tegen het meisje dat zich net voorstelde als Kath en schudde haar hand. "Hoe heet je hondje?" vroeg ik, terwijl ik op mijn hurken ging zitten en het beestje aaide. Ik hield van dieren, al helemaal van honden.


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Katherine "Kath" Adriana Romano

    Ik keek toe hoe hij Bolt aaide en glimlach even. "Ik ben Joe," zei hij en hij schudde mijn hand. Vervolgens ging hij op zijn hurken zitten en aaide hij Bolt weer. "Hoe heet je hondje?" vroeg hij en ik kijk hem weer aan. 'Hij heet Bolt.' glimlach ik en ik kijk weer even naar Bolt die druk met zijn staart kwispelt. 'Dus... Ben je hier op vakantie, ik heb je hier namelijk nog niet eerder gezien.' zeg ik...


    El Diablo.

    Joe
    "Bolt? Net als het hondje in die film dus?" vroeg ik. Waarschijnlijk kwam ik nu over als zo'n nerd dat elke Disney-film uit zijn hoofd kent, wat dus niet zo was. Op een paar films na dan, dat moest ik toegeven. "Ik ben hier op vakantie, dus het klopt dat je me hier nog nooit eerder hebt gezien."
    Ik glimlachte even. "En jij? Ook hier op vakantie of woon je hier?" Ze zag eruit als iemand die hier woonde, of in ieder geval een Italiaanse.

    Ik ga even eten, dus waarschijnlijk duurt het wat langer voordat ik reageer!

    [ bericht aangepast op 21 april 2013 - 12:24 ]


    "The most beautiful things in life go unnoticed..."

    Katherine "Kath" Adriana Romano

    "Bolt? Net als het hondje in die film dus?" vroeg hij en ik knik. 'Ik heb hem niet zelf Bolt genoemd. Ik heb hem uit het asiel en daar werd hij al Bolt genoemd. De eigenaar van de moeder kon niet voor alle puppie's zorgen dus ja..' zeg ik met een lichte glimlach. "Ik ben hier op vakantie, dus het klopt dat je me hier nog nooit eerder hebt gezien." zei hij glimlachend en ik knik even. "En jij? Ook hier op vakantie of woon je hier?" vroeg hij, 'ik woon hier al mijn hele leven.' glimlach ik. Ik plof neer op een bankje en kijk hem aan. 'Waar kom jij dan vandaan?' vraag ik..


    El Diablo.